- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jedynka z Chełmu wreszcie pojedzie do dworca i dalej
Jest szansa, że w marcu tramwaje linii nr 1 pojadą z Chełmu do zajezdni we Wrzeszczu. To wreszcie byłby koniec tej protezy, jaką dziś jest linia łącząca pętlę na Chełmie z... No właśnie, z czym?
Linia tramwajowa na Chełm ma swoich wiernych użytkowników, którzy dzięki niej już zapomnieli jak stało się w korkach na al. Armii Krajowej. Tramwaje i rozsądnie zaprojektowana pętla przy ul. Witosa pozwalają też znacznie szybciej dojechać do osiedli w południowej części Gdańska: Zakoniczyna, Ujeściska i Łostowic.
Ale dzisiejsza trasa "jedynki" - Chełm - Hucisko - Chełm - ma też swoich krytyków. - Dla kogo ona powstała? Chyba dla miejskich urzędników, bo podjeżdża jedynie pod magistrat - denerwują się nasi czytelnicy w listach do redakcji. Rzeczywiście, dziś większość pasażerów tej linii wysiada na kompletnie do tego nie przystosowanym przystanku na Hucisku (wąski i z niewielką ilością możliwych przesiadek) a następnie przechodzi na piechotę do oddalonego o kilkaset metrów węzła komunikacyjnego pod dworcem.
Teraz - jak dowiaduje się "Gazeta Wyborcza" - jest szansa, że tramwaje z Chełmu pojadą aż do Wrzeszcza, a zamiast na Hucisku, będą zawracać na pętli przy ul. Abrahama.
Do tej pory "jedynka" nie mogła jechać dalej, bo w Gdańsku było zbyt mało wozów, które mogły wjechać i bezpiecznie zjechać z Chełmu. Radziły z tym sobie nowe Bombardiery, Dortmundy oraz Citadisy, ale te z racji swojej awaryjności nie były chętnie wysyłane na tę trasę.
Przedłużenie linii jest związane z dostawami do Gdańska kolejnych tramwajów typu N8C, czyli tzw. Dortmundów. - W marcu mają do nas przyjechać pierwsze dwa przebudowane w Poznaniu N8C - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Przypomnijmy: w 2007 roku Gdańsk podpisał umowę na kupno 46 używanych tramwajów typu N8C, płacąc po ok 30 tys. euro za sztukę. To bardzo tanio, jak na sprawny sprzęt, ale by tramwaje przystosować m.in. do przewozu osób niepełnosprawnych, trzeba było je zmodernizować.
Wiosną 2008 r. przetarg na modernizację tramwajów wygrała firma Modertrans.
Czytaj też: Kontrolowane opóźnienie z Dortmundami?
Problem w tym, że wielkopolska firma słabo radzi sobie z przebudową tramwajów z Dortmundu. Jak dotąd, wbrew zapisom kontraktu, do Gdańska nie przyjechał żaden z wozów wysłanych do Wielkopolski. Z naszych informacji wynika, że tamtejsi monterzy i projektanci zaskakiwani są niemieckimi rozwiązaniami technicznymi. Kilka tygodni temu zbudowali nowe pudło dla gdańskiego tramwaju, które jednak okazało się... zbyt duże.
Opinie (288) 5 zablokowanych
-
2009-02-19 18:34
Odchodzą stare repy z urzędu,młodzi ZACZYNAJĄ myśleć! Niech zatem (4)
pomyślą o PRAWOSKRĘCIE(zielona strzałka)z Czarnego Dworu w Al.Hallera!Niepotrzebnie stoją tam auta,czekając na zielone światło do jazdy na wprost!
- 4 2
-
2009-02-19 18:43
(2)
Wystarczy, że jest lewoskręt z Hallera w Czarny Dwór. Co drugi samochód ma w nosie rowerzystów na pasach (na zielonym śwetle) i z impetem wjeżdża przed nich lub co gorsza w nich. Ilu jeszcze rowerzystów musi zostać w tym miejscu potrąconych bądź zginąć aby ktoś tą zieloną strzałkę zlikwidował? Chyba nie ma w Gdańsku bardziej niebezpiecznego przejazdu dla rowerzystów...
- 0 0
-
2009-02-19 20:23
Rower się przeprowadza przez przejście. (1)
Ale pewnie zaraz zostanę oprotestowany przez specjalistów od własnych praw i cudzych obowiązków.
- 0 1
-
2009-02-20 08:08
Jeśli na przejściu jest wytyczony przejazd dla rowerów, czego w Trójmieście jest coraz więcej, a w Gdańsku prawie wszędzie to rowerem wg prawa obowiązującego w Polsce można przejechać przez przejście :)
- 0 0
-
2009-02-19 20:18
wreście ktoś mądry tylko że te satre rury walczą o koryto za wszelką cenę jak trzeba to robi sie redukcję zatrudnienia tylko siłą jesteśmy wstanie wymieść tych ramoli no chyba że chcemy jeszcze kolejne 20 lat się męczyć
- 0 0
-
2009-02-19 18:58
modernizacja taboru
jak Modertrans Pznań wykona przeróbki w tych wagogach to drzwi będa się otwierać w inna stronę :) i na przemian;) ale to dopiero za rok ;) albo powitamy kolejne pojazdy "sprawne" jak te Alstom NGd99 ;)
- 0 2
-
2009-02-19 19:22
WPISUJCIE ULICE KTORE PAMIETAJA STANIE W KORKU W AUTOBUSIE NA ARMII KRAJOWEJ!!!
nigdy nie zapomnimy
Chalubinskiego- 0 2
-
2009-02-19 19:23
Długo było czekać...
no może w końcu jakieś rozsądne rozwiązanie - z trzech przesiadek, będę miała dwie - to już coś;-)
- 0 1
-
2009-02-19 19:35
super :)
- 0 1
-
2009-02-19 19:39
LINIA TRAMWAJOWA nr.1 (2)
trasa
Chełm -> Armii Krajowej -> Węzeł UE -> Brama Wyżynna(LOT)
->PKP -> kierunek Wrzeszcz ;
powrót
Wrzeszcz -> al.Grunwaldzka -> al.Zwycięsta -> dworzec PKS ->
Urząd Miejski / KMP Gdańsk -> Chełm.- 2 5
-
2009-02-20 00:23
Jak najbardziej. Pod warunkiem że zastąpi "6". Inaczej nie będzie jak przejechać przez Węzeł UE (przystanek Centrum).
- 0 1
-
2009-02-20 20:40
KOMUNIKACJA a BILETY
Ktoś tu poruszył isttoną kwestię jaką są bilet(y).
Punkt przy ul.Chlebnickiej (bdb lokalizacja, tak przynajmniej uważam)
został zastąpiono punktem przy pętli na Chełmie. Ok
Tylko dlaczego ten punkt pracuje w bardzo sensownych godzinach..
Zamiast 10-19 wówczas zdążyliby wszyscy, zarówno pracujący
na pierwszą, drugą oraz trzecia zmianę oraz w sob. 10-15.- 0 2
-
2009-02-19 19:50
extra ale.....
Super
Tylko mam prosbe dot. tych tramwajow wysokich w ktorych sa ramy - co za pacan ze tak powiem postawil rampe w miejscu gdzie wsuiada sie z wozkiem- tragedia j ak ktos nie pomoze to nie wsiadziesz;/ ze spacerowka jest ciezko a co dopiero mamy z duzymi wozkami o blizniaczych nie wspone - czy tak ciezko ta 1 rampe zlikwidowac???????????- 3 0
-
2009-02-19 20:15
U NAS W GDYNI NIE MA TAKICH PROBLEMÓW WIECIE GDAŃSK TO WIELKA WIOSKA
POZDRAWIA WAS RODOWITA KASZUBKA BUZKA
- 1 7
-
2009-02-19 20:51
obcy...
mieszkam tu od niedawna... i nie jest najgorzej chociaż chwilami to była masakra jak Autobusy po 40 minut potrafiły się spóźniać ale odkąd jest drugi przewoźnik WARBUS czy coś takiego to się polepszyło... ale co do tramwajów i autobusów to zero zgrania... jak jeżdżą o czasie to jedno przyjeżdża i drugie (pusty) w tym samym momencie odjeżdża...
- 1 1
-
2009-02-19 21:08
Jeszcze lepsze rozwiązanie - poprowadzić do PĘTLI W JELITKOWIE
Wreszcie można byłoby łatwiej dostać się z Żabianki i Oliwy do centrum Gdańska.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.