• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

Patryk Szczerba
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.



- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Wow ale wysyp inwestycji (1)

    Gdańsk, Wejherowo, Rumia wszyscy pewnie nam zazdroszczą. Super budżet, dobre zarządzanie miastem to przepis na sukces.

    • 15 8

    • Spektakularne...

      Opłacało się głosować na Szczurka i Samorządność. Mam satysfakcję.

      • 2 0

  • (10)

    Nie prosciej zrobić tunel albo kładkę dla pieszych?

    • 5 28

    • najprościej jeździć zgodnie z przepisami (4)

      • 20 3

      • dla kogo najprościej? 90% jeździ niezgodnie (3)

        • 3 5

        • Im dłużej tak będą robić, tym więcej miejsc się pojawi (2)

          gdzie pourywają zawieszenia i odbiją się od słupków. Nie poradzisz.

          • 3 3

          • Jeżeli zamiast jechać ciągle 30, mam zwalniać co chwilę do 10 i się rozpędzać, (1)

            To często rozpędzę się do prędkości większej niż 30.

            Progi powinno dać się przejechać z przepisową prędkością bez rozwalania samochodu.

            Może szykany jak w Holandii?

            • 3 3

            • progi dają możliwość przejechania z prędkością 40 km/h bez rozwalania samochodu

              • 0 1

    • Za drogo. Prościej wstawić słupki

      Zamknąć całkowicie ulicę dla samochodów i zrobić deptak.

      • 9 3

    • A może kładkę dla samochodów?

      Z nachyleniem 45st, a jak nie możesz podjechać z windą?

      Jeżeli coś jest i**otyczne po zmianie pieszego na samochód, to po prostu było i**otyczne od początku.

      • 9 1

    • no jakby nie patrzeć to na pewno nie będzie to prościej

      ani taniej.
      pomijając szkodliwość takich rozwiązań.

      • 9 1

    • Najprościej to zamknąć drogę dla samochodziarzy!

      • 6 3

    • Pod ziemią przemieszczają się szczury

      • 3 0

  • Przejścia dla pieszych to jedno ale to co dzieje się w "strefach zamieszkania" to dopiero horror (1)

    Niby wszystko jest w takiej strefie chodnikiem dla pieszych ( asfaltowana jezdnia również! ) ale spróbuj jako pieszy skorzystać. Kierowca zwyzywa cie w najlepszym razie, a ograniczenie prędkości ( do 20kmh) i parkowanie tylko w wyznaczonych miejscach to czysta fikcja!
    Kierowcy robią sobie co chcą!
    Kiedy policja się weźmie za bandytów drogowych?

    • 46 8

    • nigdy, sami tam parkują po powrocie do domu

      • 3 0

  • (4)

    Zrobić ruchome kolce dla aut.Jedzie 20 km/h za dużo i cyk.4 oponki do wymiany.Proste.

    • 14 15

    • wpada w poślizg (3)

      i wjeżdża na chodnik pełen pieszych, puknij się w łeb

      • 5 6

      • jesteś pewien ze ktoś jadąc swoim autem będzie chciał to testować? (2)

        • 5 1

        • Mało to ludzi testuje loty na progach? (1)

          • 2 3

          • bo progi da sie przejachać szybko

            a skutki nie są natychmiastowe

            • 3 1

  • ale jak? To przecież kara dla większości kierowców, którzy i tak zwalniają przed przejściem! (20)

    wyniesione przejście zaburza płynność ruchu i zmniejsza przepustowość.

    • 50 71

    • I powoduje zużycie klocków hamulcowych (12)

      Tak, wiemy...

      • 28 2

      • Ale akurat trochę prawdy w tym jest. (11)

        Zamiast budować infrastrukturę zmuszającą i**otów do poprawnego zachowania i karzącą poprawnie jeżdżących kierowców, powinno się walić mandaty aż się idioci nauczą...

        • 13 15

        • infrastruktura działa także gdy nikt ruchu nie obserwuje. (6)

          • 18 1

          • Czy działa, to ciężko powiedzieć. (4)

            Progi zmieniają płynny ruch w serię wyścigów na ćwierć mili. A spróbuj jechać z taką prędkością, żeby nie zwalniać przed progami, to zaraz masz na ogonie jakiegoś frustrata...

            • 7 15

            • No i co z tego? (2)

              Boli ciebie że komuś żyłka pęka?

              • 5 5

              • Boli mnie. (1)

                Bo zazwyczaj kończy się to wyprzedzeniem przez powyższego i depnięciem po hamulcach tuż przed progiem, co mnie też zatrzymuje.

                • 7 6

              • ile razy ci się to zdarzyło?

                • 0 1

            • Niech frustrat się trzęsie

              Walić buraków za kierownicą

              • 2 2

          • I dlatego ci, ktorym placimy za obserwowanie, moga spokojnie spac pod wiaduktem.

            Ostatnio bylo o jakichs mechanikach amatorach pod wiaduktem. G. prawda z tym rzekomym donosem, to tylko straz miejska wykurzyla niepotrzebnych swiadkow ze swojego miejsca wypoczynku.

            • 0 0

        • idioci

          się nie nauczą...

          • 7 1

        • Niestety, wschód Europy ma tak, że 90% nie przestrzega przepisów. (2)

          Większość kierowców uważa, że jak przekracza limit nieznacznie to jeździ prawidłowo. Wszyscy powinni się udać na miesiąc do Austrii lub Szwecji, tam można się nauczyć jak przestrzegać prawa drogowego.

          • 14 2

          • (1)

            lepiej by nam zrobiło
            importować na miesiąc
            austriacką lub szwedzką
            niewykastrowaną policję

            • 5 2

            • importować to trzebaby byłoby przepisy i Wysokość MAndatów / 500Euro zamiast 500zł

              jak w Norwegii za każde wykroczenie 2-3 pkt .... i 6pkt max ... i pa pa prawko na rok
              a tam jazda bez prawka jest Nieopłacalna Finansowo ... odwrotnie niż w Polsce 500zł i jazda dalej

              • 0 1

    • Podziękuj szybkim i wściekłym. Tak samo ze spowalniaczami, gdyby stosowano się do ograniczeń to by ich nie montowano.

      • 4 0

    • widać z daleka, że niemiejscowy jesteś (2)

      na tych drogach jest strefa 30 km/h.
      na Nałkowskiej miszczowie jeżdżą dużo szybciej i jeszcze wyprzedzają ...
      Na Brzechwy za to nie patrzą i się wyprzedzają akurat na przejściu w połowie drogi ...

      Takie przejście przy jeździe pod górkę nie jest fajne, ale co zrobić jak kierowcy jadą bez wyobraźni :/

      • 3 0

      • (1)

        Już mówię co zrobić: zwęzić do jednego pasa (wąskiego, tyle żeby się autobus zmieścił) poprowadzić drogę łagodnymi łukami a na uwolnionej przestrzeni posadzić zieleń w tym drzewa i postawić ławki.

        • 1 1

        • Albo zrobić pole z kartoflami.

          • 0 0

    • Dobrze piszesz zwalniają przy przejściach a pieszy musi uciekać.zrubcie to samo w Norwegii Holandii
      Uprzejmość przede wszystkim

      • 0 0

    • odpowiedzialność zbiorowa?

      • 0 0

    • Chyba czas na zakup auta terenowego

      aby jeździć po Gdyni. W mieście mamy albo wszech obecne dziury, także w centrum albo takie gów.a, które niczego nie zmieniają dla bezpieczeństwa, bo deb..l kierowca to i na takim wzniesieniu zabije pieszego. Ps. Należy też zauważyć, że ciągłe zwalnianie przed takimi wzniesieniami, to także zwiększenie ilości spalin w powietrzu oraz hałasu, kiedy kierowca hamuje a później zwiększa obroty silnika.... Ale mamy postęp :P :P :P

      • 0 0

  • (3)

    "Inwestycja", to jednak jakieś nadużycie. 10 miesiy prac, nie wiem czy się śmiać, czy płakać. Uśmiechnij sie, jesteś w Gdyni.

    • 18 5

    • inwestycja w bezpieczeństwo

      • 1 3

    • (1)

      A wygrane projekty z BO sprzed 5 lat . Dzieciak skończył szkołę a przejścia się nie doczekał.

      • 0 0

      • 10 miesiecy na cos, co mozna zrobic w ile? w tydzien, czy dwa?

        • 1 0

  • znowu remonty, znowu korki? (2)

    Oddajcie w koncu drogi dla aut!

    • 12 17

    • Jak tylko auta przestaną zajmować nieprzeznaczony dla nich teren.

      • 7 3

    • oddawajcie konsekwentnie miasto ludziom

      rolę samochodów w miastach trzeba konsekwentnie kwestionować

      • 1 1

  • Super! Jeszcze tu zryją, żeby nie dało się przejechać.

    • 10 10

  • Brawo mieszkańcy, brawo pan Kajetan (8)

    A bezład w ruchu drogowym który u nas panuje na co dzień kłuje po oczach. Bez wyniesionego przejścia i słupków odgradzających chodnik nie ma u nas egzekucji przepisów. Parkowanie, ograniczenia, zasady, sygnalizatory - to tylko sugestie a każdy może mieć własne zdanie u nas

    • 48 31

    • tam jest sterfa 30 km/h i nic to nie daje, wszyscy pędzą swymi bolidami, (2)

      a służby jak zwykle zajmują się innymi rzeczami niż bezpieczeństwo obywateli i mieszkańców

      • 10 5

      • Bo w ogóle w tym miejscu jest skrajnie przewymiarowana infrastruktura (1)

        Zwęzić pasy ruchu, dać pasy parkingowe i rowerowe z wyjątkiem okolic skrzyżowania z międzydzielnicówką i się rumakowanie skończy w sposób naturalny

        • 10 5

        • Zgadzam się w całości.

          • 4 2

    • Warunki techniczne dla znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (3)

      Chwila, czy ktoś tutaj chce budować zwalniający próg płytowy na trasie kursowania komunikacji autobusowej? To nie dopuszczalne i nie powinno mieć miejsca. Można zastosować inne rozwiązania techniczne.

      • 5 2

      • Konkretnie to jakie? (2)

        • 0 0

        • wysuwane z jezdni metalowe płyty jak w Rosji (1)

          przekroczysz prędkość o 2-3km/h i ziuuuup wyskakuje ci przed maską taka płyta z jezdni ... jak jedziesz jeszcze szybciej, to nawet nie zdążysz zahamować i masakra autka i płacz...

          • 2 0

          • Przypuszczam że ze względu na prawo u nas to niemożliwe,

            aczkolwiek rozwiązanie ciekawe :)

            • 2 0

    • Sam sobie piszesz pochwalne peany?

      Tak jak sam wymyślasz problemy, których nikt przez dziesięciolecia nie widział

      • 0 0

  • szybko już nie pojedziesz (1)

    Za komuny było lepiej. Pieszy nie miał żadnych praw, chyłkiem przemykał się po przejściach.
    Teraz to chodzą po przejściach księżniczki wpatrzone w smartfony i powodują wypadki i korki.

    • 19 17

    • Za komuny samochodów było jakiś 5 (w 1945) do 30 (1989) procent w porównaniu z obecnym stanem... Nie trzeba było przemykać się chyłkiem, bo jezdnie bywały całymi godzinami puste xd

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane