• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

Patryk Szczerba
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.



- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Rzadko się zdarza, ale czasem jak ludzie chcą to potrafią. ;)

    • 1 1

  • Przejście wyniesione na ołtarze!

    • 3 1

  • Zwęzić tą ulicę

    To są zaszłości drogowe z lat 70-tych, kiedy Karwiny dostały takie potężnie przewymiarowane skrzyżowania pod planowaną sieć dróg śródmiejskich 2x2 pasy (na skrzyżowaniach 2x3), z ruchem tranzytowym i autobusowym.

    Potem zbudowano obwodnicę i o tych pomysłach słusznie zapomniano, a nie wiadomo komu na co takie wielkie rozbiegi pozostały.

    To jest droga wjazdowa do dzielnicy, o bardzo niskim natężeniu ruchu, na której jeden pas wystarczyłby aż nadto.
    Droga 2x2 pasy z pasem zieleni w tym miejscu to jakaś piramidalna bzdura.

    ruch powinien odbywać się tam jedną jezdnią, a druga powinna zostać zamieniona w całości w parking - a miejsc parkingowych w tej okolicy bardzo brakuje.

    Ewentualnie obie jezdnie powinny być używane w sposób że obecny lewy pas służyłby do jazdy, a obecny prawy jako miejsca postojowe dla mieszkańców,

    • 6 3

  • bez sygnalizacji sa najlepsze (1)

    nie trzeba czekac, az sie ta chrzaniona lampka zapali

    • 1 1

    • jak jesteś sprawny to tak.

      będziesz stary kiedyś to juz będziesz inaczej myśleć. piesi i rowerzyści nie powinni mieć czerwonego tylko zielone i warunkowe żółte (czyli można ale bez pierwszeństwa). Są kraje w których to funkcjonuje.

      • 1 0

  • (1)

    Ostatnio przechodziłem przez Brzechwy godz 22 gość jechał na dół z trójki w stronę chwaszczynskiej, wątpię żeby widział wogóle ze tam jest przejście i że ktoś może przechodzic, łeb w kapturze spuszczony nad kierownicą i wpatrzony w telefon. Kilka lat temu zginął tu znajomy, potrącony w nocy na przejściu, mieszkał kilkadziesiąt metrów od tego przejścia.

    • 5 1

    • To był nasz wspólny znajomy.

      TP do zobaczenia kumplu.

      • 1 1

  • Niedługo (1)

    Tam tak jeżdżą pajace z ul.Tuwima w dół aż ciary czasem przechodzą ale spokojnie niedługo się skończy bo na Makuszyńskiego będzie jeździł przez 2 lata ciężki sprzęt to rondo u góry chyba się spłaszczy bo tam powstaną piękne apartamentowce już wykupione ludzie czekają.

    • 1 1

    • Najczęściej jeżdżą ci z numerami 33, 145 i 180 hehe.

      • 0 0

  • Światła ustawione są na zieloną falę przy prędkości 80 km/h

    Jak ma być bezpiecznie, skoro zielona fala dla kierowców jest ustawiona od Buraczanej do Nowowiczlińskiej tak, że żeby zdążyć muszą jechać 80 km/h? Gdyby były dostosowane do 50 km/h (jak na Chłopskiej w Gdańsku), to by nie pędzili, bo i po co? Czy nie można tego zmienić?

    • 3 3

  • (7)

    Na takich przejściach powinny być sygnalizacje, zwłaszcza że jezdnia jest szeroka na 2 samochody. Wyniesienie przejścia niewiele zmieni, a autobusy szybciej wyeksploatują zawieszenie.
    Już nie wspomnę, że 30 km/h w takich miejscach jest w praktyce fikcją.

    • 27 11

    • nie sygnalizacje tylko fotoradar (5)

      • 6 2

      • (4)

        Fotoradar może wyłapie zdecydowanie przesadzających z prędkością, ale nie wyłapie omijających tego, kto się zatrzymał, żeby przepuścić pieszych, a takie sytuacje są bardzo wypadkogenne i powszechne, zwłaszcza że w Polsce przejść bez sygnalizacji przez wielopasmowe aleje nie brakuje. Na kanałach typu Stop Cham jest sporo nagrań z takich miejsc.

        • 1 0

        • (3)

          Fakt, ale ktoś kto zacznie zbierać punkty za przekroczenie prędkości zacznie się też pilnować w innych kwestiach. No i gdyby do ludzi dotarło, że służby działają to zaczęliby dwa razy myśleć. Własnie dlatego uważam, że już karanie za nieprzepisowe parkowanie temperuje piratów. Wyprzedzanie na przejściu za 10 punktów karnych kiedy masz ich już 15 na koncie (chociażby za parkowanie czy "niewinne" przekroczenia prędkości) to zupełnie inna sprawa. No ale jesteśmy w Polsce gdzie za zabicie człowieka samochodem jest pouczenie (zawiasy).

          • 0 1

          • jest dobrze napisane prawo drogowe w norwegii (1)

            czemu tego nie wprowadzić wprost w Polsce?
            - 6pkt max ... za każde wykroczenie 2-3pkt
            Prawko zabierane na rok ... mandaty 4x wyższe

            • 1 1

            • Czemu? Bo w przeciwieństwie do Norwegów, którzy chcą mieć porządek na drogach to Polacy wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by wybieralna władza już to zrealizowała, a nie realizuje bo nie wyborcy nie chcą. Tylko zachodnich wynagrodzeń chcą ;-)

              • 1 0

          • Sami widzimy, że służby niespecjalnie działają i prędko nie zaczną działać, zwłaszcza że miejsc niebezpiecznych nie brakuje, co też utrudniłoby egzekwowanie przepisów. Dlatego pozostaje w pierwszej kolejności poprawiać infrastrukturę i organizację ruchu tak, by zmniejszyć ryzyko wypadków. Norwegia, Holandia, Niemcy, Szwajcaria i inne kraje mają małą śmiertelność na drogach, bo w pierwszej kolejności postawiły na likwidację niebezpiecznych miejsc. U nas przejścia przez wielopasmowe ulice bez sygnalizacji są normą, a w tych krajach by się złapano za głowę na taki pomysł.

            • 2 0

    • Nie powinno być dwóch pasów w mieście

      • 2 4

  • Ale jaja (1)

    Tam się wszystko zmieni przez tą budowę bloków przy rondzie koło sklepu Sieci pewnie nową ulicę zrobią bo przez 2 lata ciężki sprzęt zrobi swoje.

    • 1 0

    • słyszałem , że już nie budują

      • 0 0

  • Zanim dojade przepisowo do domu musze najechac na 10 lezacych policjantow. To jakis kosmos. (1)

    A piesi w tym miejscu łażą na skos jak im wygodniej, najrzadziej przez przejscie...
    To spisek producentow zawieszenia i warsztatow je naprawiajacych

    • 7 5

    • kierofczyk kierowcy zgotował ten los

      stosowaliby się do ograniczeń prędkości to by takich rzeczy nie było

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane