• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

Patryk Szczerba
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.



- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Karą zbiorowa.

    Nie da się złapać pirata .Łatwiej ukarać wszystkich. Tyle że to nie ekologiczne.

    • 2 1

  • Zbiorowa paranoja. (1)

    Jeżeli dochodzi do potrącenia pieszego czy to na pasach czy to nie na pasach, to pieszy musi znaleźć się przed pojazdem. No to uporządkujmy to. Pieszy wchodzi przed jadący pojazd czyli dokonuje w myśl art. 14 kodeksu drogowego, wymuszenia pierwszeństwa. I teraz są dwie opcje. Kierowca w porę zauważa i gwałtownie hamuje i nic się nie dzieje ale zostaje piratem drogowym bo musiał hamować. Opcja druga. Kierowca nie miał dość miejsca aby zatrzymać się przed pieszym który wymusił pierwszeństwo i go trącił. Kierowca zostaje piratem drogowym. Czy zatem doświetlone przejście i wyniesienie przejścia spowoduje, że piesi zaczną przestrzegać przepisów a zwłaszcza wspomnianego art. 14 kodeksu drogowego ? Ludzie są niepełnosprawni umysłowo dokonując przeróbek infrastruktury drogowej. Rozumu nabierają jak ktoś z ich bliskich śnieje, traci puls a karetka w typ czasie zamiast szybko dotrzeć i udzielić pomocy to jedzie powolutku i przejeżdża przez te wszystkie progi, wzniesienia no i nie może się spieszyć. Wszak życie ludzkie nie może stać ponad statusem - "jego eminencja, jaśnie pan Pieszy".

    • 4 3

    • ale bzdury

      jeżeli kierowca " gwałtownie hamuje przed przejściem " to znaczy że nie stosuje się do przepisów i jest zwykłym bandytą drogowym.

      kierowca zbliżając się do przejścia jest zoobowiazany zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość tak żeby w razie co pieszemu ustąpić pierwszeństwa. Teraz nawet wchodzący pieszy ma pierwszeństwo także sprawcą wypadku zawsze będzie kierowca. Przecież nigdy nie jest tak że pieszego zbliżającego się do przejścia nie widać.

      tzw. wejście pod nadjeżdżający pojazd jest tylko jeżeli samochód już jest na przejściu lub ma co najwyżej metr dwa do tego przejścia i to kierowca musiałby udowodnić że pieszy pojawił się znikąd.

      • 3 1

  • Rondo

    Moze rondo u góry bardziej by sie przydało i przy okazji było by bardziej bezpiecznie i tą dziurownie by naprawilo ,bo wielu ma tam totalny mętlik jakjechac

    • 1 0

  • Następne moje auto to będzie terenówka.

    W tym mieście inne się nie nadaje.

    • 1 1

  • Wyniesione przejscie? Wyniesc mozna na oltarze, jak Jaska pedofila. Wyniesienie przejscia jest profanacja.

    • 2 0

  • Dziury w calym miescue a kajtek dumny

    Bo progi zalatwil do tego

    • 1 0

  • Wyniesione przejścia na mniejszych ulicach to powinien być standard. Ciekaw jestem wykończenia, bo chodnik przy wejściu na przejście nie powinien się obniżać do krawężnika, aby potem znowu się podwyższać, bo to traci 50% na jakości.

    • 0 2

  • A co zakazem stawiania progów tam gdzie jeżdżą autobusy? Czy na prawdę tak trudno jest postawić chociaż na jakiś czas patrol policji a potem zamontować kamerę? Nawet nie musi być oprogramowanie interpretujące zdarzenia na drodze tylko cyk telefon : "byłem świadkem jak ktoś wyprzedzał z prawej samochód stojący przed przejściem o godzinie 15:24", sprawdzamy zapis i cyk 10 punkcików i sprawa karna. Jak się chce to można.

    • 0 0

  • przepisy prawa

    Czyli Gdynia wzorem Gdańska zacznie stawiać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego niezależnie od tego, czy rozporządzenie o warunkach technicznych znaków... na to pozwala.
    Warto by autor dokładnie to sprawdził i poinformował.

    • 2 0

  • Mi sygnalizacja do szczęścia jest niepotrzebna. Zamontować kamery progi zwalniające kontrola prędkości

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane