• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

Patryk Szczerba
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.



- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • News jest niemiarodajny bo brak opinii gł. eksperta od wszystkiego - czyli nie wypowiedział się kol. łucyka !

    • 8 3

  • Czytając komentarze frustratów (1)

    można dojść do wniosku, że najlepiej gdyby przed przejściami stało wojsko i strzelało do nadjeżdżających pojazdów :) W końcu rozejrzenie się w 2 strony przekracza możliwości pieszych

    • 15 11

    • Dokładnie. Nie rozgrzeszam wszystkich kierowców ale po obejrzeniu większości tych filmików z potrąceń to stwierdzić można, że wystarczyło spojrzeć w lewo/prawo by uniknąć potrącenia.
      Według mnie należy zmodyfikować przepisy i wprowadzić taką kolejność działania:
      1. Pieszy ma się zatrzymać przed przejściem
      2. Samochody mają się zatrzymać by wpuścić pieszych.
      3. Pieszy ma prawo wejść na przejście dopiero jak samochód się zatrzyma. Jak tego nie zrobi to współwinny.

      • 2 0

  • Kiedy ktoś zginął? (3)

    Mieszkam tu 9 lat i nie słyszałam nawet o potrąceniu, a co dopiero o tym, aby ktoś tu zginął.

    • 5 10

    • (2)

      Widocznie jesteś skupiony a sobie i mało wiesz co się wokół dzieje. Oba zdarzenia były opisywane na tym portalu.

      • 3 0

      • Ma racje potracenie bylo tam na parkingu pod blokiem (1)

        Przez cofający pojazd solid ( co śmigłowiec przyleciał) a na pasach , które mają być przebudowane zero potrąceń.

        • 1 1

        • Tak, z helikopterem się zgadza, potrącenie było na parkingu przy pasazach handlowych koło wieżowca, ale jeśli przebudowane będą te górne pasy na skrzyzowaniu 4 ulic to 3 lata temu był tam tragiczny wypadek w nocy zginął potracony chlopak, w dodatku sprawca zbiegl z miejsca wypadku.

          • 1 1

  • Typowa polska mentalnosc.

    Nawet przejscie wyniosa.

    • 7 3

  • (2)

    Brzechwy w tym miejscu powinna zostać zwężona do jednego wąskiego pasa. To są podstawy.

    • 9 16

    • (1)

      To jest 1 pas,nie ma linii oddzielającej. Z tym,że szeroki jak 2.

      • 0 3

      • proponuję zapoznać się z definicją pasa ruchu.

        Na Brzechwy są w każdym kierunku dwa pasy ruchu.
        A powinien (i wystarczyłby w zupełności) jeden, ten drugi należy przeznaczyć na miejsca do parkowania.

        • 4 0

  • w czym to pomoże? jak ktoś będzie przekraczał prędkość to i po wzniesieniu przejedzie

    • 6 1

  • Pozdrowienia dla hulajnogarzy na tych wyniesieniach (1)

    I dla mechaników od zawieszenia. I dla firm co moglyby latac dziury ale wynoszą to i owo. Tyle z ekologii

    • 9 3

    • Jaki to problem dla hulajnogi?

      • 1 1

  • Kto normalny kupuje miejskie auta na takich moejskich poligonach

    Kajtek dzieki tobie jeszcze wiecej suvów

    • 5 3

  • Ludzie obudźcie się

    Takie rzeczy powinny być z budżetu miasta a nie z budżetu obywatelskiego.
    To należy się mieszkańcom jak psu micha.
    Ale ta ekipa tak manipuluje ze takie rzeczy są z pieniędzy mieszkańców a nie z miasta.
    Skur.wy.syny z UM dym.ają wszystkich

    • 6 3

  • Miasto zadłużonw w *. (1)

    A tu robią dziadostwa urtrdniające życie i ruch. W imie czego?

    • 5 3

    • w imię uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa wszystkich

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane