• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

Patryk Szczerba
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?

Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.



- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • (1)

    W tym miejscu standardem jest przekraczania dopuszczalnej prędkości o dobre 30km/h, wyprzedzanie z prawej i wyprzedzanie bezpośrednio przed przejściem. Wiecie czego za to nie ma? Policji.

    • 16 1

    • Bez przesady. Mieszkam, jeżdżę, chodzę i nie widzę, nie czuje zagrożenia. Grunt, ze kasa będzie dobrze rozliczona.

      • 2 6

  • Tempo 30 oraz strefa zamieszkania

    Ciekawe kiedy przestaną być martwym przepisem...

    • 20 1

  • (1)

    Akurat helikopter lądował do wypadku w innym miejscu. Ale fakt że ograniczenie do 30km/ chyba tylko ja jeden przestrzegam :-(

    • 7 3

    • i rowerzyści. bo nie są w stanie szybciej jechać

      • 5 1

  • Potracenie bylo na parkingu u góry pod wierzowcem (1)

    A podpinają pod główne skrzyżowanie..

    • 8 3

    • Mówisz o innym potraceniu, o tym gdzie lądował helikopter, to tragiczne było na przejściu u góry

      • 0 0

  • Kilejny wzgórek Marka Ł.
    Brawo

    • 9 3

  • Karwiny a Fikakowo. (2)

    Tu zrobią wyniesione przejścia dla pieszych a po drugiej stronie Chwaszczyńskiej przy Lidlu wolna amerykanka i ludzie przebiegający przez ulicę bo przejścia dla pieszych brak.... Ale krzaczki ozdobne to posadzić potrafią bo jak ginąć, to w pięknej scenerii....

    • 15 1

    • Słuszna uwaga

      Sytuacje pogarsza fakt, że w pobliżu są 2 przystanki bez przejścia dla pieszych. Prosi się o tragedię.

      • 5 1

    • Mieszkańcy Fikakowa nie umieją projektu w BO złożyć?

      • 2 1

  • Przed przejściami dla pieszych powinny być zasieki (1)

    Może wtedy "kierowcy" zrozumieliby swoje obowiazki?

    • 22 17

    • Zasieki niektórych nie odstraszają. Pola minowe. To jest rozwiązanie.

      • 3 0

  • Wystarczy przejść się na ul. Strzelców w Gdyni. Dokładnie wczoraj widziałem, jak gość w czarnym Ferrari (2)

    dosłownie wystrzelił z okolic bloku 50. Tam to bardzo częsty widok. Porsche, BMW, Mercedesy, Maserati i inne a ich właściciele koniecznie muszą zaznaczyć, że są na osiedlu. Nie żebym zazdrościł, bo lubię swój samochód, który do najsłabszych nie należy ale tam mieszkają ludzie, masa dzieciaków jeździ na rowerkach czy hulajnodze i wystarczy moment nieuwagi, żeby taki rozpędzony samochód wylądował na ścieżce rowerowej i na dzieciaku. Co wtedy?

    • 14 1

    • strzelcow

      witam
      ulica zaniedbana.tam gdzie ludzie nie przechodza zrobiono 3 spowalniacze,dla kogo one.chodnik przy osiedlu azymut katastrofa.
      pozdrawiam

      • 3 0

    • Wyprowadz sie stamtad.

      Nie mieszkaj dluzej z cwokami.Ojciec sprzedal hektary,kupill synkowi auto i kawalerke,a synkowi sodowa uderza.

      • 0 2

  • (3)

    Piesi nigdy nie będa bezpieczni jeśli nie będą przestrzegać zasad ruchu drogowego wg którego pieszy przed przejsciem dla pieszych powinien bezwględnie sie zatrzymać rozejrzec w obie strony i dopiero po upewnieniu się czy nic nie nadjeżdza wolno mu wejśc na pasy! Nadal zabronione jest wejście na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd, jest to wykroczenie nazwane wymuszeniem pierwszeństwa! Jeśli piesi będą się stosować do powyższych zasad a nie włazić na jezdnię jak święte krowy prosto przed maskę jadącego samochodu to potrąceń z pewnością będzie o wiele mniej!

    • 16 11

    • A czego powinni przestrzegać kierowcy? (2)

      Czy nie ma przypadkiem przepisu, który mówi, że przy przejściu dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność? Są jeszcze przepisy, które mówią, że nie wolno prowadzić samochodu będąc pod wpływem alkoholu lub narkotyków. Przepisy mówią też, że chodnik nie jest jezdnią, a tymczasem piesi w Polsce giną na chodnikach i przystankach. I nawet w takich sytuacjach zdarzają się idioci, którzy obwiniają pieszych o niezachowanie ostrożności. I jeszcze parkując na chodniku trzeba zostawić pieszym 1,5 metra, i nie wolno zastawiać bram wjazdowych. O przekraczaniu limitów prędkości można pisać bardzo dużo, po prostu husaria za kółkiem ma wszystko w nosie. Są też oczywiści piesi wbiegający prosto pod koła, ale to nie jest norma.

      • 8 4

      • (1)

        Uważasz że to kierowcy mają uważać a piesi mogą łazić jak święte krowy i nie muszą przestrzegać przepisów? Ja wyznaję zasadę że szanuję własne życie bo w starciu z samochodem nie mam szans, więc nigdy nie wchodzę na pasy jeśli widzę że nadjeżdza samochód, wolę postać i zaczekać aż przejedzie i przejść bezpiecznie! Pchanie się bezmyślnie na pasy przed jadący samochód to proszenie się o nieszczęście! A niestety większośc ludzi tak łazi, naprawdę nie szkoda wam życia i zdrowia?

        • 2 6

        • i dlatego za wypadek powinno się siedzieć na rok przynajmniej plus pracę społeczne

          tak żeby sprawca miał też "dużo do stracenia", a nie tylko ofiara.
          inaczej się nie nauczą..... cwaniaki tylko potrafią zwalać wszystko na pieszych.

          • 1 1

  • Ulica bagatela 50 metrow szerokosci, a ci wyniesienie robia zamiast swiatel.

    Wyniesienia to potrafia sprawic, ze swift leci ponad sto metrow i nie laduje telemarkiem.

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane