• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopot z firmą kurierską

Tomasz F.
7 sierpnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:44 (7 sierpnia 2007)
Garść spostrzeżeń na temat działania firmy kurierskiej GLS.

Niedawno kupiłem zabawkę w Allegro. Chcąc otrzymać ją jak najprędzej zdecydowałem sie na droższą opcję dostarczenia, czyli kurierem.

Kurier przyjechał, ale nie zastał mnie w domu. Nic dziwnego - wcześniej nie zadzwonił nawet z informacją, o której powinienem się go spodziewać. W tej sytuacji kurier przykleił awizo na drzwiach klatki schodowej - w jedenastopiętrowym bloku!

Całe szczęście, że sąsiad znalazł to awizo, gdyż sądzę, ze długo by tam nie powisiało. Na kartce znalazłem nabazgrany numer telefonu kuriera. Skontaktowałem się z nim i usłyszałem, że przesyłka zostanie dostarczona następnego dnia lub mogę ją odebrać samodzielnie w Straszynie.

Stwierdziłem, że poczekam i uznałem sprawę za załatwioną. Jakież było moje zdziwienie, kiedy następnego dnia nie dostarczono mi przesyłki! Wykonałem tuzin telefonów do tego kuriera, który nawet nie raczył odebrać.

W rezultacie musiałem się dodzwonić do firmy, gdzie otrzymałem potwierdzenie, że przesyłka jest, ale...Ale było bardzo wiele, musiałem zdobyć numer przesyłki od sprzedawcy, trwało to kolejne dni.

Prezent do dziecka dotarł po pięciu dniach. Ono było szczęśliwe, ja straciłem sporo nerwów i czasu. Przestrzegam wszystkich przed korzystaniem z tej firmy.
Tomasz F.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (180) 4 zablokowane

  • OGóLNY WNIOSEK

    jaki się nasuwa-RóBMY ZAKUPY W NORMALNYCH SKLEPACH :)

    • 0 0

  • zamawiać przesyłki za pobraniem

    Z moich doswiadczeń wynika że trzeba zamawiać towar za pobraniem. Niedostarczenie przesyłki - brak zapłaty - nadawca dostaje paczuszke spowrotem i nastepnym razem wybieze inna firme spedycyjną.

    • 0 0

  • Niestety, klient patrzy tylko z jednej strony...

    ... Mianowicie takiej, że płacę - i chcę. Może to i słuszne, w końcu zapłacił, więc wymaga usługi... Jednak kurierzy mający zbyt dużą ilość przesyłek po prostu nie wyrabiają się z pracą i za to nie można mieć do nich pretensji.
    Po drugie - klienci mają pretensję np. o to, że naklejamy awizo na drzwiach, a nie wrzucamy do skrzynek. Mamy obowiązek naklejania AWIZO na drzwi!
    Kolejną sprawą jest, że najbardziej uciążliwi są prywatni klienci, którzy są znacznie mniejszym procentem od firm z którymi zazwyczaj problemów nie ma.
    Prywatnym poświęcić trzeba najwięcej czasu, a są tak naprawdę najmniej dla nas dochodowi - jednak mus to mus.
    I kurier nie ma obowiązku dzwonienia, za telefon zwracane nie jest, więc po co narażać swoją działalność na dodatkowe koszta - dowiedz się o numer listu i zadzwoń z zapytaniem do Centrali - proste.
    Skoro czekasz na przesyłkę, to daj dane odbiorcy tam gdzie będziesz do 16 (czy w pracy, czy w domu). Jeżeli pokażesz inicjatywę ze swojej strony to i kurier postąpi po ludzku, a za pyskówki, których nie raz trzeba się nasłuchać za friko (spóźniony transport przesyłki, czy uszkodzenie jej w transporcie) kurierowi także odechciewa się życzliwości i - za przeproszeniem - lizania pupci klientowi.
    A odbiór własny działa najlepiej, klientowi odechciewa się jechać na oddział firmy i nauczy się żeby szanować nie tylko swój czas.
    O tyle dobrze, że najczęściej gdy ludzie zamawiają coś z większych firm przez internet, to płacą owe firmy i klient nie decyduje kto ma do niego przyjechać - i w tym momencie po jednym takim odbiorze własnym szybko nauczy się, żeby był ktoś tam, gdzie zaadresowano.
    A kolegom kurierom z różnych firm za cholerne niedokładne dane proponuję zwrot, bo dużych ilościach prywatni nie dbają o to czy adres jest solidny, czy jest nr telefonu - po prostu ma być.
    Nie bądźmy chłopczykami na posyłki, tylko kurierami którzy nie pozwolą sobą pomiatać.
    To samo tyczy się czekania na klientów. Jest albo go nie ma, i tyle. Miejmy dla siebie szacunek.

    Pozdrawiam wszystkich kurierów z Trójmiejskich terminali.

    • 0 0

  • Firmy kurierskie

    Najlepiej jest podpisać umowę z firmą i kłopot z głowy, wysyłam kilkadziesiąt przesyłek w miesiącu i nigdy nie mam problemu. w/g mnie najlepszą firmą jest aktualnie DPD dawny Masterlink.

    • 0 0

  • kurierzy

    No to klient zapierdzielaj na pocztę, powodzenia

    • 0 0

  • do kurierów

    Po pierwsze klient twój pan
    po drugie jw.
    po trzecie sam wiesz.
    A jak się dajesz wykorzystywać nieuczciwym firmom to ciągnij tak dalej frajerze lub zatrudnij się w firmie dbajacej o pracownika i klienta.

    • 0 0

  • problem zbyt dużej ilości paczek - rozwiązanie

    skoro kurierzy są zbyt przeciążeni ogromem paczek do rozwiezienia i odebrania, a klienci prywatni (że tak powiem to tylko "plankton", który utrudnia pracę )i są oni najmniej dochodowi, a najbardziej czasochłonni, to proponuję znaczne podwyższenie stawek za usługi dla klientów prywatnych w stosunku do klientów instytucjonalnych i firmowych.
    wtedy automatycznie zadziałają prawa rynku: spadnie popyt na usługi kurierskie zgłaszany przez osoby fizyczne, kurierzy będą się wyrabiać z pracą, a przynajmniej ci ludzie, którzy zapłacą wysoką cenę za usługę dostarczenia przesyłki będą zadowoleni z jakości i szybkości obsługi

    • 0 0

  • xxx- nawet sie nie podpisałeś

    "Poważny " pisze się tak jak ja napisałem- ale to pomińmy.



    Jak już tłumaczysz się że nie możesz zadzwonić- to przeczytaj moja wypowiedź DO KOŃCA.



    Ja mogę do Ciebie zadzwonić - no problem.

    Niestety makowa panienka z BOKu Twojej firmy ODMAWIA MI podania Twojego numeru telefonu. ZROZUMIAŁEŚ?

    I dlatego Ty musisz dzwonić.



    Umówię się z Tobą i jeżeli będe wiedział ze będziesz u mnie "pomiędzy 12 a 14" - no problem.

    Ale jeżeli oczekujesz że odbiorca będzie w domu między 8 a 16 bo jaśnie pan kurier może przyjechać- to chyba cię p******o.

    czasem firma musi wiedzieć czy będziesz przed 14- i ktoś dziś jeszcze będzie mógł dalej pracować z tym, co masz doręczyć - czy już nie.



    Wali mnie czy firma zwraca Ci za telefony czy nie- to Twój układ z firmą. Ale Twój numer telefonu nie jest tajny przez poufny- bo to Twoje narzędzie pracy. Najwyżej kup sobie prepaida ze specjalnym nu,erem, do pracy.. to już nie są duże pieniądze.



    PS: nie mieszkam w bloku nie mam balkonu a paczki z Merlina, Allegro itp przekierowuję do pracy.



    Aha- z mojego doświadczenia kurierzy to i tak najlepiej pracujące ogniwo firm kurierskich.

    • 0 0

  • to jeszcze nic

    Ja czekalem na przesyłke Nie doczekałem się . Gdy zadzwoniłem na następny dzień do firmy dowiedziałem się ze ją odebrałem ???:) Pani nawet przefaksowała mi list z moim podpisem pisanym inna reką . Jak sie okazło po awanturze przesylka sie odnalazła a kurier tłumaczył się że chciał sobie poprawuic statystyki . To jest dopiero firma .

    • 0 0

  • GSL o. straszyn

    To jakas pseudo firma kurierska gorsza niz Poczta Polska dno, dodzwonic sie mozna ale do automatycznej sekretarki albo zeby nadac przesyłei gorzej z biurem obsługi kl. dzowniłem okolo 20 razy i nic co za szmaty juz dwa dni do mnie jada i dojechac nie moga niby awaria samochodu a g... mnie to ochodzi niech sobie taxi rozwioza jak nie maja czym.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane