- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (428 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (69 opinii)
Kolej Metropolitalna: będą ekrany akustyczne i przejścia dla płazów
Jest raport środowiskowy dla Kolei Metropolitalnej. Inwestor - spółka PKM - będzie musiał zlecić budowę ekranów akustycznych o długości 1,3 km i pięć dodatkowych przejść dla płazów i gadów.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska upubliczniła raport oddziaływania na środowisko Kolei Metropolitalnej, która połączy m.in. Wrzeszcz z Osową. Raport środowiskowy zaleca dobudowanie, obok pięciu istniejących przejść dla zwierząt, kolejnych pięciu przejść podziemnych pod linią - dla gadów i płazów.
Czy nie jest to problem dla inwestora? - Nie, bowiem koszty takiego przedsięwzięcia są niewielkie, a efekt środowiskowy będzie zgodny z unijnymi standardami - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Raport nakazuje też budowę ekranów akustycznych. Muszą one mieć skuteczność co najmniej 20 decybeli. Ich wysokość, w zależności od lokalizacji, wynosić będzie od dwóch do czterech metrów, natomiast długość - średnio ok. 40 m.
Zobacz, jak wygląda usytuowanie ekranów akustycznych w dzielnicy Strzyża. Pobierz plik (PDF)
Poza tym, już po uruchomieniu linii PKM w 2015 r., wykonane zostaną pomiary hałasu przy już kursujących pociągach, co pozwoli na zweryfikowanie obecnych planów lokalizacji ekranów akustycznych i ich uzupełnienie o nowe miejsca - jeśli będzie to konieczne.
Władze PKM podkreślają, że produkowany obecnie tabor jest o wiele cichszy niż np. EN 57 używane przez SKM. Szynobusy, które obecnie jeżdżą na trasie Gdynia - Kościerzyna, są niezwykle ciche, a podobny tabor będzie obsługiwał regionalne połączenia PKM z Gdańska na Kaszuby.
- Do tego dojdą nowoczesne technologie budowy torów z użyciem tłumiących drgania podkładów. Planujemy również zasadzenie wzdłuż torów zieleni izolacyjnej (drzewa, krzewy), która będzie naturalnym ekranem akustycznym - wyjaśnia Konopacki.
Z treścią pełnego Raportu Środowiskowego dla Kolei Metropolitalnej można zapoznać się w siedzibie RDOŚ w Gdańsku przy ul. Chmielnej 54/57
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kosztować ma 719 mln zł (netto), z czego 85 proc., czyli 611 mln zł, pochodzić będzie z unijnego dofinansowania, 13 proc. z kredytu bankowego, jaki będzie musiał zaciągnąć samorząd, a 2 proc. to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Miejsca
Opinie (157) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-23 15:09
(1)
słyszałem w radiu gdańsk taką alternatywe ze jak będzie kolej ma być zawieszona lub całkowicie zdjęta linia autobusu 110 czy ktoś coś wie na ten temat
- 1 0
-
2011-04-23 18:37
110 to pikuś, 210 to dopiero poroniona linia. Mam nadzieję, że po oddaniu Słowackiego coś z nią zrobią (powinno jeżdzić wahadło Dworzec - Lotnisko a nie taka machloja, nie wiadomo, dla kogo to autobus?
- 0 0
-
2011-04-23 22:11
eko
czepiacie się, że pójdzie kasa na przejścia i inne ekrany, że niby urzędnicy sobie wymyślili. Ale takie przepisy NARZUCA nam UE, z której to środków pewnie będzie zrealizowana większość inwestycji ( a jeśli nie ze środków UE, to ze środków nie wydanych na coś, na co dała kasę unia). Więc nie czepiajcie się ekologów.
- 1 1
-
2011-04-24 07:59
przystanek Zaspa
A może coś dla ludzi, czyli przystanek ZASPA!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2011-04-24 12:36
wybieram
Wybieram wariant 2
Przystanki kolejowe PKM muszą mieć połączenia z przystankami autobusowymi celem przesiadki i dojazdu do innej dzielnicy to zrewolucjonizowałoby komunikację na zasadzie odnóg komunikacyjnych - Stacja Kokoszki może przeładowywać towar - linia może być wykorzystywana jako stacja przeładunkowa z Wrzeszcza do Kokoszek - linia zatem w sposób dzierżawy może zarabiać na siebie.- 1 0
-
2011-04-24 12:37
Ekrany akustyczne
Może niech dogadają się pierw deweloperzy z GDDKiA i wybudują ekrany przy osiedlach wzdłuż obwodnicy trójmiasta.Wraz z natężeniem ruchu hałas robi się nie do zniesienia a będzie jeszcze gorzej.
- 0 0
-
2011-04-24 18:44
Jakie mądre muszą być te płazy
może żeby nie musiały szukać tych przejść co ileś tam metrów ustawić im mapy?
- 0 0
-
2011-11-28 22:30
KM,a środowisko-prawda.
Zachęcam wszystkich z zapoznaniem się z moim wpisem na temat:"Storczyki kontra rezydencje"Piotr Chyła. To jedno. 2):opis liczenia się z przyrodą przy budowach komunalnych:"Ruszyła wycinka drzew pod ul.Nową Słowackiego -opinie gość Piotr Chyła. 3)Rzeczywisty wpływ KM na przyrodę Brętowa:"Superkolej Metropolii jak i którędy"-opinie Piotr Chyła.***"Jaki koń jest-każdy widzi...***Pozdrawiam.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.