- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (215 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (233 opinie)
- 3 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (24 opinie)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (168 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (114 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (72 opinie)
Kolejarze z Gdyni ostrzegają przed złym stanem wagonów Intercity
Kolejarze Zakładu Północnego w Gdyni zrzeszeni w Związku Zawodowym Pracowników Warsztatowych mówią o katastrofalnym stanie technicznym pociągów Intercity wyjeżdżających w trasę z Gdyni. O sprawie poinformowali Urząd Transportu Kolejowego.
- Większość prac i przeglądów wykonywana jest przy zaniżonym stanie zatrudnienia (obecnie około 50 proc. w stosunku do realizowanych działań). Wykonuje się je pobieżnie lub wielu czynności nie wykonuje się w ogóle, łamiąc wszelkie standardy i przepisy w tym zakresie. Łamane są: regulaminy pracy, przepisy bezpieczeństwa BHP i inne - alarmuje w wysłanym piśmie Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych.
Według kolejarzy brakuje przede wszystkim rzemieślników, elektromonterów oraz rewidentów taboru. Wskazują, że już wielokrotnie próbowali interweniować w tej sprawie w spółce PKP Intercity - bez skutku. Brak reakcji już kilkakrotnie mógł doprowadzić do katastrofy kolejowej.
Pracownicy wskazują konkretne przykłady: wyłączenie wagonu w pociągu TLK jadącym z Gdyni do Katowic w dniu 17 września 2010 roku wskutek zerwanych wieszaków belki bujakowej oraz trzykrotne wykolejenie wagonu pociągu Ex "Kaszub" w Mikołajkach Pomorskich 6 grudnia 2011 roku. Nieoficjalnie, na uchybienia w serwisowaniu wskazują również inni kolejarze.
Przełożeni pracowników z Zakładu Północnego odpierają zarzuty, twierdząc, że związkowcy chcą wymusić wzrost zatrudnienia, choć nie ma takiej potrzeby. Obecna liczba pracowników w sekcji utrzymania i napraw taboru jest ich zdaniem wystarczająca, a pociągi wyjeżdżają na tory w dobrym stanie.
Mają to pokazywać regularne kontrole wykonywane m.in. przez Najwyższą Izbę Kontroli. Ostatnia odbyła się kilka tygodni temu.
- W styczniu na terenie Zakładu Północnego przeprowadzono kontrolę procedury warunkowego dopuszczenia do eksploatacji wagonów spółki. Raport pokontrolny Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził, że jednostka PKP Intercity jest w pełni przygotowana do realizacji założonych procedur. Ponadto posiadamy własny system zarządzania bezpieczeństwem zaakceptowany przez prezesa UTK oraz niezbędne certyfikaty uprawniające do prowadzenia działalności przewozowej. Zarzuty związkowców są całkowicie bezpodstawne - tłumaczy Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Dobry stan techniczny wagonów PKP Intercity wyjeżdżających z Gdyni ma być odzwierciedleniem zwiększania nakładów na naprawy taboru. W 2010 roku spółka wydała na nie 117 mln zł, w 2011 roku 163 mln zł, a w 2012 roku 189 mln zł. Dodatkowo zamierza kupić 20 nowych składów. Trwa procedura przetargowa, a ich szacunkowy koszt to około miliard złotych. Na trasy - w tym też z Gdyni do Katowic - trafić mają w 2015 roku.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2013-03-06 21:01
to nie kolejarze..... (7)
to pasibrzuchy związkowe.
Weź się związkowa mafio za robotę, a wagony będą w stanie OK- 158 80
-
2013-03-06 21:41
Prawdę rzeczesz
ale co zrobić, kiedy większą władzę nad firmą ma związkowiec, niż właściciel? Co najgorsze, ta sytuacja nie dotyczy tylko kolei... :/
- 38 24
-
2013-03-06 22:02
Związkowców nie lubisz. To już wiemy. (3)
A może teraz coś napiszesz o kompetentnym inaczej Sławku N. To twój guru pewnie?
- 19 36
-
2013-03-07 11:01
zwiazki to destrukcja i niszczenie zakładu (2)
zatrudniam w SWOIM zakładzie 41 ludzi NIGDY nie pozwolę na powstanie jakichkolwiek związków.
- 4 11
-
2013-03-07 11:38
masz guano do pozwalania (1)
Tą kwestię reguluje Ustawa o Związkach Zawodowych z 1991 r, w kórej nigdzie nie jest napisane, że utworzenie ZZ wymaga zgody pracodawcy. Jest natomiast napisane, że Komitet Założycielski ZZ korzysta ze szczególnej ochrony stosunku pracy. Komitet jedynie informuje pracodawcę i Sąd Rejestrowy o fakcie powstania związku i zaczyna działać.
- 10 0
-
2013-03-07 11:47
A jednak..
..wystarczy,że będzie miał ich na zleceniu.
- 1 2
-
2013-03-06 22:07
W tym przypadku to akurat związkowcy mają rację... (1)
i wie o tym każdy kto podróżuje pociągiem częściej niż raz na ruski rok. Wiele wagonów jest naprawdę w katastrofalnym stanie - bród, smród i pluskwy. To widzą pasażerowie, a czego nie widzą, bo dzieje się tam gdzie nasze oczy nie sięgają? Strach pomyśleć...
- 41 8
-
2013-03-07 10:14
Nie do końca tak jest..
Bo widzisz Greg - za czystość wagonów odpowiada firma sprzątająca. Określaniem stanu technicznego zajmują się rewidenci taboru, którzy jak coś "wyłapią" (a pamiętajmy, że to tylko ludzie) kierują wagon na warsztat. I mylą się ci, którzy myślą, że ich praca polega na spokojnym spacerku obok wagonów z młoteczkiem i postukaniu w koła..
I totalną bzdurą jest chwalenie się coraz większymi kwotami wydawanymi na naprawy! Jakby złom się nie psuł, nie trzeba by było tyle wydawać.
A braki w kadrach na szeregowych stanowiskach są faktem..garstka ludzi musi tyrać na tą całą "manadżerkę"..- 5 4
-
2013-03-06 21:01
(3)
echh witki opadają
- 26 2
-
2013-03-06 21:33
a gdyby tak (2)
ograniczyć monopol PKP i dać szansę innym, zagranicznym przewoźnikom, jak na przykład Deutsche Bahn?
cóż, ale na to chyba nie zgodzą się związkowcy, a jak wiadomo, to oni rozdają karty...- 13 6
-
2013-03-06 23:09
Deutsche Bahn
Jest w Niemczech monopolistą, zastanawiam się dlaczego w Niemczech można, a u nas jak zwykle wszystko do kitu, widocznie Polacy nie są zdolni do samodzielnej egzystencji.
- 11 0
-
2013-03-06 23:16
Deutsche Bahn już działa
Spółka Arriva działająca w woj kujawsko- pomorskim wchodzi w skład DB, osobiście dosyć często jeżdżę arrivą i nie mam jakichś większych zastrzeżeń.
Chyba, że chodziło Ci o połączenia międzymiastowe, takie jak obsługuje Intercity, to sam z chęcią popatrzałbym na taką konkurencję ;)))- 7 1
-
2013-03-06 21:04
Stan techniczny ???? (2)
Tylko patrzec jak niedaj Boże będa nastepne kraksy,itd. a winnych jak zwykle nie będzie, a wszystko tak, bo góra bierze kupe forsy, a oszczędza na wszystim. kosztem nas podróznych !!
- 68 9
-
2013-03-06 22:52
Stan techniczny to niestety nie wszystko
Pluskwy
Kieszonkowcy
Brud
Pijani i agresywni współpasażerowie
Chamscy konduktorzy
Niepunktualność
I tak dalej można wymieniać w nieskończoność , jednym słowem jest coraz gorzej, gorzej niż za komuny, gorzej niż za Kaczyńskiego, gorzej niż kiedykolwiek , niestety.- 12 1
-
2013-03-07 17:10
Stan technniczny????
Winni oczywiście będą, maszyniści oraz dyżurni ruchu!!!
- 1 0
-
2013-03-06 21:05
Nowak, Nowak... (5)
- Co jest?
- Wstawaj wodzu transportu, trójmiasto robi aferę...
- Jaką aferę?
- Wagony są tandetne...
- Dobranoc, zaraz i tak będą mieć Pendolino...- 65 25
-
2013-03-06 21:13
kretyn
- 12 27
-
2013-03-06 21:56
raczej samolot albo subaru (1)
- 7 1
-
2013-03-07 08:39
samolot
to najsampierw trzeba sobie wyciągnąć na linie!
- 3 3
-
2013-03-06 22:55
OK OK
Z SKM przyjdzie pan Głuszek i będzie jeszcze gorzej niż jest !
Co tu byśmy jeszcze spier...lili- 10 4
-
2013-03-07 09:59
Sławek Nowak, jako guru Młodych Demokratów, odpisze wszystkim na tweeterze lub fejsie.
- 1 0
-
2013-03-06 21:06
W tym wypadku można powiedzieć, że stan taboru dopasowany jest do kondycji naszego kraju. (8)
Nikogo to nie powinno dziwić. Jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Polska z każdym dniem "rządów" Donalda T. popada w ruinę.
- 94 28
-
2013-03-06 21:46
nie tylko za jego rządów - podkreślmy to (6)
za rządów Jarosława K., Kazimierza M., Millera, Belki, Buzka i Pawlaka też cudownie nie było.
- 30 4
-
2013-03-06 22:39
no właśnie to samo dziadostwo stołkowe (5)
od lat...
- 10 1
-
2013-03-06 22:52
(4)
Przyjdzie inna partia, nowe kolesiostwo i niby co? Polska stanie się krainą mlekiem i miodem płynącą gdzie minimalna krajowa na rękę wynosić będzie 5000 na rękę?
Z pustego i Salomon nie naleje!- 10 1
-
2013-03-06 22:58
"Z pustego i Salomon nie naleje!" (3)
Ale jak Salomon będzie miał do rozlania publiczne pieniądze, to komu najpierw je da? :)
Kluczem do sukcesu jest liberalizacja gospodarki - by państwo nie wtrącało się do interesów. Jako przykład polecam Wskaźnik Wolności Gospodarczej (dostępny na wiki), a pierwsza piątka to: Hong Kong, Singapur, Australia, Nowa Zelandia i Szwajcaria. W tych krajach żyje się dobrze nie dlatego, że państwo opiekuje się swoimi obywatelami i wtyka nos w nieswoje sprawy, ale właśnie z powodu niemalże całkowicie wolnego rynku.- 6 1
-
2013-03-07 01:40
(2)
Korwin ale Ty i tak będziesz miał 1% bo poza pryszczatymi metalami z liceów nikt nie zagłosuje
- 4 3
-
2013-03-07 08:18
tylko że Metale przeważnie maja wiecej w glowach niz 3/4 społeczeństwa
- 4 1
-
2013-03-07 15:39
PL to nie Korwin
też mam dość tego troglodyty w muszce...
- 1 0
-
2013-03-07 09:17
To cecha wszystkich polaków
- 0 0
-
2013-03-06 21:09
Związkowcy zapomnieli dodać... (4)
...że za taki stan, odpowiadają głównie sami pracownicy. Czy ktoś widział trzeźwego kolejarza?
- 61 78
-
2013-03-07 07:12
ty chyba z KGB (1)
żeś pie.......ął jak ten gajowy (co niedawno wąsa zgolił) gołą d..ą w sosne !
- 2 5
-
2013-03-07 07:52
To nie kolejarze demolują
To nie kolejarze robią syf w przedziałach i toaletach. Fakt, może za mało jest sprzątania, ale z tym pijaństwem to przesadzasz. Ja nigdy nie natknęłam się na pijanego kolejarza, natomiast na pijanych pasażerów - oj, nader często.
- 7 1
-
2013-03-07 07:52
na trzeźwo to się nie da
bo strach odwalać fuszerke, olewac przymknąć oko na usterki.
- 2 1
-
2013-03-07 10:00
A praconikami zarządza dyrekcja. Więc kto jest winny?
- 0 1
-
2013-03-06 21:11
Stan techniczny?
To na kolei takie zagadnienie w ogóle istnieje?
- 61 4
-
2013-03-06 21:12
zerwanie wieszaków belki bujakowej i lipa...
- 14 5
-
2013-03-06 21:13
Czy tym razem PLUSKWY również pojadą na gapę??? (1)
- 77 3
-
2013-03-06 22:57
Tak
A z nimi kieszonkowcy, żule i stado cyganów.
Oni wszyscy śmigają na gape i nie przeszkadza im jakiś stan techniczny, także przestańcie marudzić, bo dla chcącego nic trudnego.- 8 0
-
2013-03-06 21:14
CAŁY TEN TABOR POWINIEN DAWNO BYĆ NA ZŁOMIE (2)
Jeżdżące ruiny aż wstyd
- 76 11
-
2013-03-06 21:27
Hmmm...
Dlaczego cały?
Ja ostatnio jechałem ICkiem do Wawy...klimatyzacja, cichutko, wygodnie. Gniazdko do laptopa.
Proszę nie generalizować.- 18 3
-
2013-03-06 21:49
W Czechach jeżdża składy wyglądające z zewnątrz na identyczne,
w środku są trochę inaczej urządzone. Nawet mają wagony bagażowe, które kiedyś jeździły w Polsce (może od nas je kupili?). Tylko że tam kolej chodzi pięknie, szybko, uprzejmie i punktualnie - więc to raczej nie wina starych taborów.
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.