- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (379 opinii)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (327 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Kolejarze z Gdyni ostrzegają przed złym stanem wagonów Intercity
Kolejarze Zakładu Północnego w Gdyni zrzeszeni w Związku Zawodowym Pracowników Warsztatowych mówią o katastrofalnym stanie technicznym pociągów Intercity wyjeżdżających w trasę z Gdyni. O sprawie poinformowali Urząd Transportu Kolejowego.
- Większość prac i przeglądów wykonywana jest przy zaniżonym stanie zatrudnienia (obecnie około 50 proc. w stosunku do realizowanych działań). Wykonuje się je pobieżnie lub wielu czynności nie wykonuje się w ogóle, łamiąc wszelkie standardy i przepisy w tym zakresie. Łamane są: regulaminy pracy, przepisy bezpieczeństwa BHP i inne - alarmuje w wysłanym piśmie Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych.
Według kolejarzy brakuje przede wszystkim rzemieślników, elektromonterów oraz rewidentów taboru. Wskazują, że już wielokrotnie próbowali interweniować w tej sprawie w spółce PKP Intercity - bez skutku. Brak reakcji już kilkakrotnie mógł doprowadzić do katastrofy kolejowej.
Pracownicy wskazują konkretne przykłady: wyłączenie wagonu w pociągu TLK jadącym z Gdyni do Katowic w dniu 17 września 2010 roku wskutek zerwanych wieszaków belki bujakowej oraz trzykrotne wykolejenie wagonu pociągu Ex "Kaszub" w Mikołajkach Pomorskich 6 grudnia 2011 roku. Nieoficjalnie, na uchybienia w serwisowaniu wskazują również inni kolejarze.
Przełożeni pracowników z Zakładu Północnego odpierają zarzuty, twierdząc, że związkowcy chcą wymusić wzrost zatrudnienia, choć nie ma takiej potrzeby. Obecna liczba pracowników w sekcji utrzymania i napraw taboru jest ich zdaniem wystarczająca, a pociągi wyjeżdżają na tory w dobrym stanie.
Mają to pokazywać regularne kontrole wykonywane m.in. przez Najwyższą Izbę Kontroli. Ostatnia odbyła się kilka tygodni temu.
- W styczniu na terenie Zakładu Północnego przeprowadzono kontrolę procedury warunkowego dopuszczenia do eksploatacji wagonów spółki. Raport pokontrolny Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził, że jednostka PKP Intercity jest w pełni przygotowana do realizacji założonych procedur. Ponadto posiadamy własny system zarządzania bezpieczeństwem zaakceptowany przez prezesa UTK oraz niezbędne certyfikaty uprawniające do prowadzenia działalności przewozowej. Zarzuty związkowców są całkowicie bezpodstawne - tłumaczy Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Dobry stan techniczny wagonów PKP Intercity wyjeżdżających z Gdyni ma być odzwierciedleniem zwiększania nakładów na naprawy taboru. W 2010 roku spółka wydała na nie 117 mln zł, w 2011 roku 163 mln zł, a w 2012 roku 189 mln zł. Dodatkowo zamierza kupić 20 nowych składów. Trwa procedura przetargowa, a ich szacunkowy koszt to około miliard złotych. Na trasy - w tym też z Gdyni do Katowic - trafić mają w 2015 roku.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2013-03-07 03:39
wszedze brud smrod gnoj i robactwo oto wasze trojmiasto (1)
- 6 4
-
2013-03-07 06:37
Brud
W 80% za balagan winni sa pasazerowie. Wagon na pierwszej stacji wyjezdza praktycznie umyty i posprzatany. A pozniej dopiero nachlani olewaja deski i podlogi, wyrzucaja reczniki papierowe na podloge, rozsypuja paluszki, wylewaja piwo gdzie sie da, rzygaja, wchodza w butach na kanapy. Wymieniac mozna wiele... Wiec nie piszcie bzdur! Pewnie raz w zyciu jechales dalej pociagiem dalekobieznym.
- 1 0
-
2013-03-07 06:47
Walka związkowców z władzami PKP
trwa i przenosi się z Warszawy na zakłady.
- 4 0
-
2013-03-07 07:05
Fajna reklama (1)
NIGDY nie pojadę PKP. Zrobiłem to kilka miesęcy temu i NIC się nie zmieniło od lat 90-tych.
- 4 3
-
2013-03-07 07:50
Nigdy nie mów "nigdy"
- 0 0
-
2013-03-07 07:50
No tak !...
ale kogo obchodzi zły stan techniczny wagonów? , wadza ma to w du...pie lata śmigłowcami ,samolotami ,i wozi du..py limuzynami ,dyrektory i prezesy rozszabrowanego b.PKP potworzyli sobie dziwolągi spólki i dla nich ważne jest mieć ciepły gabinet i panną kryśką serwującą kawe , za nic nie odpowiadanie , poza pilnowaniem czy regularnie wpływa kasa na konto czyli tzw. pensja ! a Transport , pociągi, wagony itd. są dla plebsu i to jego problem tu jest Polska,a jak się nie podoba to na pieszo albo wynocha stąd !..
- 10 0
-
2013-03-07 08:09
a co to za Idiota?...
wywalił tyle kasy na ogrodzenie w pobliżu stacji Gdynia Grabówek ? - to jest skandal !!! aby uporządkować teren wokół wyremontować "dworzec" na grabówku i nie telko -to kasy niema ! ale na zaspokojenie ambicji i pokazanie kto tu rządzi!- przez jakiegoś durnego prezesa wywala się potężną kase w błoto !już znam odpowiedż!- bo to teren kolej i kolej ma prawo do grodzenia zgoda !-tylko całe dziesięciolecia był to teren otwarty !!! i nikomu to nie przeszkadzało ! terenem kolei jest również miejsce na którym leżą szyny toru np. z Gdyni do Warszawy to w myśl tej logiki teren ten też powinien być ogrodzony !Baran co to wymyślił powinien się już nie póknąć ale porządnie walnąć wczoło ! co na to jego przełożeni? i czy za to marnotrastwo kasy nie powinien ktoś dostać kopa ?!.
- 4 1
-
2013-03-07 08:46
nie tylko inter city
SKM Trójmiasto i Przewozy Regionalne w Gdyni,to również złomy na torach. Kolejowi przewoźnicy na Pomorzu skupują złom kolejowy wycofywany przez inne regiony.
- 4 0
-
2013-03-07 09:06
nm
trzeba ITD nasłać to zrobią porządek
- 1 0
-
2013-03-07 09:17
Stan bezpieczeństwa na PKP
Faktem jest, że rozpad PKP na spółki spowodował taką a nie inną sytuację. Przybyło dyrektorów ale i związkowców. W PKP Intercity Zakład Północny Gdynia tych darmozjadów jest 28 lub 29 na etatach i to są właśnie te brakujące ręce do pracy. Ale zagoń takiego do roboty. Wielka krzywda mu się dzieje. Tylko siać ferment i nic więcej. Pozdrawiam
- 7 1
-
2013-03-07 09:28
KRÓTKO I NA TEMAT:
1. Sami się przyznali że "wykonują swoją pracę pobieżnie i niedbale" i nadal pracują???????????????????????????????????????????????
Gdzie wypowiedzenia za zaniedbanie obowiązków?
Większość z nas za takie coś od razu za pysk i żegnam, a związki jeszcze szczerzą gęby przed kamerą - porażka..
2. "Zamierzają, zamierzają kupić nowe składy"
Ja od 10 lat słyszę tylko o przetargach, procedurach, zamiarach - gdzie są ku...wa te wagony??
Polskę stać na jakieś pitolINO którym nikt nie będzie jeździł bo taniej wyjdzie samolot, a nie stać nas na podróż bez towarzyszek "pluskiew" i innych insektów, o rdzy, hałasie i smrodzie nie wspomnę...
3. Za cenę pitolino wymienili by wszystkie wagony w całym zakłdzie północnym, ale oczywiście polskie myślenie nie obejmuję myślenia globalnego, tylko ma zaspokajać chore AMBICJĘ KOLEJNYCH MINISTRÓW I PREMIERÓW! Chore..
4. Chcemy nowych wagonów?? W jakim celu? i tak punktualnie nie będą jeździć i tak... Niemcy aktualnie wypowiedziały PKP umowę na obsługę EC Kiepura - "ze względu na rażące, notoryczne opóźnienia", a my się o wagony martwimy..- 8 2
-
2013-03-07 10:13
Od dwudziestu lat nie jeżdzę żadnymi pociągami
Jaka ulga
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.