• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez błąd systemu ma na karku komornika

Rafał Borowski
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług. Choć koncern Energa przyznaje, że pani Marlena nie ma długu wobec firmy, komornik cały czas windykuje z jej konta nieistniejący dług.

Komornik wszczął egzekucję wobec naszej czytelniczki, aby ściągnąć od niej dług na kwotę niemal 5 tys. zł. Jego podstawą były rzekomo niezapłacone rachunki za prąd na rzecz Energi, choć czytelniczka zawsze terminowo wywiązywała się ze zobowiązań. Przedstawiciel koncernu przyznaje, że doszło do pomyłki i zapowiada zadośćuczynienie za niesłusznie poniesione straty.



Czy komornik egzekwował kiedyś od ciebie pieniądze?

Z naszą redakcją skontaktowała się pani Marlena, która została poddana postępowaniu egzekucyjnemu. Od kilku miesięcy komornik zajmuje z jej rachunku bankowego część przelewanego wynagrodzenia, choć nie ma żadnego długu.

Jak do tego doszło?

W październiku 2015 roku wynajęła na okres miesiąca pokój w jednym z mieszkań na terenie Gdańska. Jednocześnie zawarła z Grupą Energa umowę na dostawę prądu poprzez przepisanie licznika na swoje nazwisko. W dniu wyprowadzki uregulowała wszelkie należności za zużytą energię i wypowiedziała umowę.

Egzekucja długu bez żadnej zapowiedzi



- Po prawie dwóch latach, bez żadnego upomnienia dostałam pismo, że komornik rozpoczął egzekucję na rzecz firmy Energa. Pismo przyszło po prostu z dnia na dzień na mój adres zameldowania. Należność główna wynosi niemal 5 tys. zł. Pieniądze są mi zabierane z konta co miesiąc, gdy przelewana jest wypłata - relacjonuje nasza czytelniczka.
Pani Marlena natychmiast złożyła w tej sprawie reklamację. Na początku grudnia minęły od tego momentu dwa miesiące. Na nic zdały się telefony i osobiste wizyty w oddziale Grupy Energa.

Co ciekawe, pracownicy koncernu otwarcie przyznali, że cała sytuacja jest pokłosiem pomyłki.

- Energa przyznaje, że moje saldo wynosi 0 zł i nie mam długu, a popełniony błąd leży po ich stronie. Mimo to komornik nie został wstrzymany na czas reklamacji i jestem okradana z miesiąca na miesiąc. Przez cały czas, gdy próbuje się czegoś dowiedzieć, otrzymuję odpowiedź, że sprawa jest w trakcie wyjaśniania i trwają konsultacje - skarży się nasza czytelniczka.

Koncern zadośćuczyni za działania komornika



Rzecznik prasowy Grupy Energa potwierdził, że pani Marlena nie ma żadnych nieuregulowanych zobowiązań. Podstawą do podjęcia działań przez komornika okazał się błąd powstały podczas zmiany odbiorcy prądu.

- Do opisanych wydarzeń nie powinno dojść. Bierzemy za nie pełną odpowiedzialność i dołożymy starań, aby skutki nieprawidłowości naprawić. Przykrości, które dotknęły naszą klientkę, są wynikiem nieprawidłowo przeprowadzonego w systemie informatycznym przepisania odbiorców energii elektrycznej. Czytelniczka widniała w nim jako osoba pobierająca prąd w czasie, gdy lokal miał innego właściciela. Za ten okres została przez nas niesłusznie obciążona fakturami - wyjaśnia Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.
Nasz rozmówca zapewnił również, że po zakończeniu korekty w bazie danych, Grupa Energa zadośćuczyni pani Marlenie wszystkie straty, jakie poniosła w związku z niesłuszną egzekucją komorniczą.

Co zrobić, jeśli znajdziemy się w podobnej sytuacji?

W sytuacji zbliżonej do pani Marleny nie raz znalazło się wiele osób. O wytoczonej przeciwko nim sprawie sądowej dowiadują się dopiero wtedy, gdy komornik zajmie im np. właśnie część wynagrodzenia czy samochód.

Poprosiliśmy radcę prawnego Łukasza Krzysztofiaka z Gdańska o wyjaśnienie, w jaki sposób dłużnicy mogą spróbować wstrzymać prowadzoną przeciwko nim egzekucję komorniczą. Jego porada prawna w tej materii jest stosunkowo obszerna, więc załączyliśmy ją do niniejszego artykułu w formie pliku PDF.

Miejsca

Opinie (252) 2 zablokowane

  • Jeżeli już komornik zaczął egzekucję, a pani nie ma zadłużenia, to powinni znaleźć się prawnicy którzy z tej firmy za takie błędy powinny ,, wyciągnąć,, takie odszkodowanie, aby tego typu pomyłki już nie miały miejsca.

    • 16 0

  • - W sytuacji zbliżonej do pani Marleny nie raz znalazło się wiele osób.

    Tak? Skoro tak juz chłopie piszesz, to dziennikarstwo wymagałoby konkretów: ile razy i ile osób? Zawodowiec nie posługuje się ogólnikami typu: nie raz czy wiele.

    • 4 3

  • A u sąsiadów brak pradu bo nie placicli

    • 1 0

  • Energa, ...przez pomyłki tych dziadów cierpi wielu ludzi

    ale "różaniec do granic" wspierali ochoczo.
    Tak właśnie dzieje się w państwach kolonialnych, gdzie obywatela ma się głęboko w zadzie, a propaganda sukcesów płynie z głośników 24 na 24

    • 4 1

  • Za stres jaki

    Przeżył powinien dostać wysokie odszkodowanie

    • 0 0

  • powinna złożyć zawiadomienie do prokuratury

    • 3 0

  • ENERGA i wszystko jasne..

    W logo mają taki zielony zawijasek. Należy zmienić go na brąz. Wtedy będzie pasować.

    • 10 0

  • widac to norma

    Kiedys sasiadka tez dostala na pare tys. Rachunek. Zaplacila. Ale oddali. Ja ostatnio dostalam 2 lata wstecz za miesiace gdzie akurat mieszkanie puste a mnie nie bylo. Zaplacilam. Napisalam ze to blad. Kase oddali. Niby napisali na ich stronie ze przepraszaja ale nic nie napisali. Tylko pani przez tel. Przeczytala mi przeprosiny.

    • 2 1

  • 13 grudnia spalem do poludnia -dobra dooda zmiana

    • 3 3

  • A ci*le dalej wyrabiają w n p e e?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane