- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (481 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (317 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (197 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (33 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu
Ul. Kościuszki to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.
- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.
Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska
Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.
Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.
- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.
- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
Opinie (248) 4 zablokowane
-
2022-03-28 07:18
Tramwaj dostaje priorytet nawet jak nie jeżdzi (1)
Nie można zrobić jakiegoś sytemu wykrywajacego zbliżanie się tramwaju i tylko wtedy dawać priorytet"?
- 16 8
-
2022-03-28 10:01
Są takie systemy i są stosowane, ale mogą się zepsuć i wtedy wyświetlanie fazy "na wszelki wypadek" ma sens. Szczególnie jeśli w tym samym czasie i w tym samym kierunku idą piesi albo jadą samochody. Wtedy nikomu to nie szkodzi.
- 1 5
-
2022-03-28 07:22
Po co priorytet dla komunikacji jak ona i tak staje co 300 metrów? (2)
- 17 15
-
2022-03-28 10:01
(1)
Właśnie dlatego.
- 7 5
-
2022-03-28 10:30
To zamiast dawać priorytet tramwajom lepiej przesunąć przystanki do świateł, żeby pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać gdy tramwaj stoi na czerwonym.
- 6 6
-
2022-03-28 07:23
(4)
Miasto pozwoliło robyckowi budować na Chrobrego i Letnicy wielkie osiedla, więc i aut więcej. A tramwaj linii 5 jezdzi co 20 minut.....masakra. To ma być priorytet?
- 62 12
-
2022-03-28 07:52
(3)
Spokojnie, będzie jeszcze lepiej jak zabudują zajezdnię. To dopiero się zacznie cyrk, a Hallera zamiast zostać wyremontowana w starej formie jest zwężana.
- 18 5
-
2022-03-28 08:12
(2)
Skrzyżowań nikt nie zwęża. Taki dramat, że nie można stówką przez miasto śmignąć?
- 14 11
-
2022-03-28 08:30
Stówką?!
Spróbuj tam wyciągnąć średnią choćby 10km/h.
- 6 5
-
2022-03-28 11:35
Nie chodzi o gnanie "stówką" przez miasto bo tam z normalną prędkością był problem przejechać. Powiedz mi po co pomysły z miejscami parkingowymi, przecież działkowiec może podjechać na działkę komunikacją, tak samo mieszkańcy mają chyba miejsca parkingowe w swoich cudownych nowo wybudowanych apartamentach.
- 9 1
-
2022-03-28 07:26
Ogólnie to skrzyżowanie jest niebezpieczne. Na własne oczy widziałem, jak jadący równolegle samochód otarł się o drugi pojazd tak, że tamten uderzony dosłownie wpadł w poślizg, taranując kilka zaparkowanych samochodów obok skrzyzowania. Oczywiście sprawca kolizji uciekł xD. Innym razem widziałem jak na skręcie położonym kawałek dalej w stronę Zaspy ciężarówka wymusiła pierwszeństwo tramwajowi(kierowca chciałazawrócić na gumowym przejeździe przez tory), oczywiście nie sprawdził czy jedzie tramwaj mający pierwszeństwo:) Motorniczy nie zdążyl zahamować, więc uderzył ją z takim impetem, że dosłownie wdarła się kołami w ziemię. Na porządku dziennym oczywiście jest tam trąbienie na siebie jak jakieś szajbusy... Ehh kierowczyki, zawsze " poszkodowani" hash.
- 6 6
-
2022-03-28 07:29
Pani Lodzińska
Jeździ tam swoim suvem, bo tam mieszka.
A jak przyjrzeć się jej działalności to nie lubi korków i chce ciągle poprawiać komfort tranzytu przez Wrzeszcz kosztem pieszych, rowerzystów, osób niepełnosprawnych i dzieci.- 23 5
-
2022-03-28 07:36
Ile lat ma ta bezradna ?
Kościuszki zakorkowana od 30 lat !!!
- 17 3
-
2022-03-28 07:37
Więcej bloków stawiać . Najlepiej jeden na drugim. (5)
Tam tylko będzie coraz gorzej. To samo na Hynka i Chrobrego się robi .
- 17 9
-
2022-03-28 08:54
Ludzie muszą gdzieś mieszkać. (4)
- 3 6
-
2022-03-28 09:28
Niech mieszkają u siebie na wsi, albo w Gdyni.
Nie ma obowiązku przeprowadzania się do Gdańska.
- 3 5
-
2022-03-28 11:04
Nowe bloki buduje się na peryferiach (2)
- 5 3
-
2022-03-28 18:23
jeżeli jest miejsce, nowe bloki powinny powstawać w zasięgu 10 minutowego dojścia do przystanku SKM (1)
- 0 1
-
2022-03-29 09:24
Miejsca nie ma.
Nie każdy jeździ tam, gdzie jedzie skmka.
Dziękuję, zamykam temat.- 0 0
-
2022-03-28 07:44
kierofczyki wszystko muszą paraliżować, a my musimy za to płacić. (3)
- 17 19
-
2022-03-28 09:16
(1)
Właśnie wszystko się zgadza, ale w drugą stronę. Jeżdżę tylko autem ale dołożyć się muszę do twojej ścieżki rowerowej, chodnika i jeszcze musze poczekać żeby twój tramwaj przejechał biedaku.
- 10 8
-
2022-03-28 10:53
Jarek z Gdańska, ciesz się swoim suvem puki możesz, za tydzień wejdzie ci tu Władymir z T80 i wtedy będziesz chował swojego suva po piwnicach żeby ci go nie uszkodzili...
- 1 7
-
2022-03-28 10:04
Za skutki twojego paraliżu umysłowego też muszę płacić
- 5 2
-
2022-03-28 07:46
I wcale nie będzie tak, że korek przeniesie się kilkaset metrów dalej, czy to Kilińskiego/Hynka, albo Chrobrego/Hallera.
- 9 1
-
2022-03-28 07:50
Niech stoją . (7)
Obok po torach jadą tramwaje zawsze się można przesiąść . I tylko nie pisać że z tyłu siedzi chora mama. Za komuny ludzie sobie radzili bez samochodu. Teraz to tylko wygodnictwo które wkrótce będzie katorgą.
- 18 18
-
2022-03-28 08:07
I stali godzinami w kolejce po mięso czy papier toaletowy (3)
Ach... Piękne czasy
- 5 5
-
2022-03-28 08:19
Teraz stoją w korkach.
- 8 3
-
2022-03-28 08:55
Widziałeś to, czy powtarzasz bzdury zasłyszane w mediach? (1)
- 2 9
-
2022-03-28 14:54
Ile masz lat chłopczyku?
Bo ja 50 i dobrze pamiętam te kolejki po papier toaletowy i wszystko inne. A po mięso to na zmianę staliśmy z ojcem w kolejce w sobotę rano (bo wtedy nie było lekcji), na długo przed otwarciem sklepu, żeby zrealizować przydział na kartki, twięc nie pdol głupot.
- 2 0
-
2022-03-28 08:40
No tak, jak ktoś jedzie trasę północ-południe (lub odwrotnie) ulicą Kościuszki,
to na 100% się przesiądzie w tramwaj relacji wschód-zachód na Legionów.
Wygląda na sensowny pomysł...- 8 2
-
2022-03-28 09:08
Ciekawe gdzie Ty masz tramwaj w kierunku, w którym tworzą się korki
nawet nie ma się na co przesiąść, sorry
- 4 3
-
2022-03-28 22:35
tramwaj
Tylko nie ma dnia bez korkow tramwajowych z powody masowych awari z ktorymi nikt nie potrafi nic zrobic fundujac swieto pieszego pasazera podobnie zaczyna sie robic w SKM Nie piszac juz o kosztach tych udogodnien zwanych zbiorkomem
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.