• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu

MKo
28 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć. Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć.

Ul. KościuszkiMapka to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.



Korki we Wrzeszczu są:

W interpelacji wystosowanej do władz miasta radna Emilia Lodzińska podkreśla, że stały rozwój Gdańska powoduje, że ulice, które wcześniej nie były tak chętnie uczęszczane przez kierowców, obecnie coraz częściej się korkują. Taka sytuacja jej zdaniem ma miejsce na ul. Kościuszki, zwłaszcza na odcinku między al. HalleraMapkaal. LegionówMapka.

- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.

  • Zdarza się, że mimo priorytetu korki tworzą się także na głównej relacji, a więc al. Legionów.
  • Korki na ul. Kościuszki - bez względu na kierunek to standard podczas każdego szczytu komunikacyjnego.

Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska



Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.

Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.

Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.

- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.

- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
MKo

Opinie (248) 4 zablokowane

  • Tramwaj dostaje priorytet nawet jak nie jeżdzi (1)

    Nie można zrobić jakiegoś sytemu wykrywajacego zbliżanie się tramwaju i tylko wtedy dawać priorytet"?

    • 16 8

    • Są takie systemy i są stosowane, ale mogą się zepsuć i wtedy wyświetlanie fazy "na wszelki wypadek" ma sens. Szczególnie jeśli w tym samym czasie i w tym samym kierunku idą piesi albo jadą samochody. Wtedy nikomu to nie szkodzi.

      • 1 5

  • Po co priorytet dla komunikacji jak ona i tak staje co 300 metrów? (2)

    • 17 15

    • (1)

      Właśnie dlatego.

      • 7 5

      • To zamiast dawać priorytet tramwajom lepiej przesunąć przystanki do świateł, żeby pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać gdy tramwaj stoi na czerwonym.

        • 6 6

  • (4)

    Miasto pozwoliło robyckowi budować na Chrobrego i Letnicy wielkie osiedla, więc i aut więcej. A tramwaj linii 5 jezdzi co 20 minut.....masakra. To ma być priorytet?

    • 62 12

    • (3)

      Spokojnie, będzie jeszcze lepiej jak zabudują zajezdnię. To dopiero się zacznie cyrk, a Hallera zamiast zostać wyremontowana w starej formie jest zwężana.

      • 18 5

      • (2)

        Skrzyżowań nikt nie zwęża. Taki dramat, że nie można stówką przez miasto śmignąć?

        • 14 11

        • Stówką?!

          Spróbuj tam wyciągnąć średnią choćby 10km/h.

          • 6 5

        • Nie chodzi o gnanie "stówką" przez miasto bo tam z normalną prędkością był problem przejechać. Powiedz mi po co pomysły z miejscami parkingowymi, przecież działkowiec może podjechać na działkę komunikacją, tak samo mieszkańcy mają chyba miejsca parkingowe w swoich cudownych nowo wybudowanych apartamentach.

          • 9 1

  • Ogólnie to skrzyżowanie jest niebezpieczne. Na własne oczy widziałem, jak jadący równolegle samochód otarł się o drugi pojazd tak, że tamten uderzony dosłownie wpadł w poślizg, taranując kilka zaparkowanych samochodów obok skrzyzowania. Oczywiście sprawca kolizji uciekł xD. Innym razem widziałem jak na skręcie położonym kawałek dalej w stronę Zaspy ciężarówka wymusiła pierwszeństwo tramwajowi(kierowca chciałazawrócić na gumowym przejeździe przez tory), oczywiście nie sprawdził czy jedzie tramwaj mający pierwszeństwo:) Motorniczy nie zdążyl zahamować, więc uderzył ją z takim impetem, że dosłownie wdarła się kołami w ziemię. Na porządku dziennym oczywiście jest tam trąbienie na siebie jak jakieś szajbusy... Ehh kierowczyki, zawsze " poszkodowani" hash.

    • 6 6

  • Pani Lodzińska

    Jeździ tam swoim suvem, bo tam mieszka.

    A jak przyjrzeć się jej działalności to nie lubi korków i chce ciągle poprawiać komfort tranzytu przez Wrzeszcz kosztem pieszych, rowerzystów, osób niepełnosprawnych i dzieci.

    • 23 5

  • Ile lat ma ta bezradna ?

    Kościuszki zakorkowana od 30 lat !!!

    • 17 3

  • Więcej bloków stawiać . Najlepiej jeden na drugim. (5)

    Tam tylko będzie coraz gorzej. To samo na Hynka i Chrobrego się robi .

    • 17 9

    • Ludzie muszą gdzieś mieszkać. (4)

      • 3 6

      • Niech mieszkają u siebie na wsi, albo w Gdyni.

        Nie ma obowiązku przeprowadzania się do Gdańska.

        • 3 5

      • Nowe bloki buduje się na peryferiach (2)

        • 5 3

        • jeżeli jest miejsce, nowe bloki powinny powstawać w zasięgu 10 minutowego dojścia do przystanku SKM (1)

          • 0 1

          • Miejsca nie ma.

            Nie każdy jeździ tam, gdzie jedzie skmka.

            Dziękuję, zamykam temat.

            • 0 0

  • kierofczyki wszystko muszą paraliżować, a my musimy za to płacić. (3)

    • 17 19

    • (1)

      Właśnie wszystko się zgadza, ale w drugą stronę. Jeżdżę tylko autem ale dołożyć się muszę do twojej ścieżki rowerowej, chodnika i jeszcze musze poczekać żeby twój tramwaj przejechał biedaku.

      • 10 8

      • Jarek z Gdańska, ciesz się swoim suvem puki możesz, za tydzień wejdzie ci tu Władymir z T80 i wtedy będziesz chował swojego suva po piwnicach żeby ci go nie uszkodzili...

        • 1 7

    • Za skutki twojego paraliżu umysłowego też muszę płacić

      • 5 2

  • I wcale nie będzie tak, że korek przeniesie się kilkaset metrów dalej, czy to Kilińskiego/Hynka, albo Chrobrego/Hallera.

    • 9 1

  • Niech stoją . (7)

    Obok po torach jadą tramwaje zawsze się można przesiąść . I tylko nie pisać że z tyłu siedzi chora mama. Za komuny ludzie sobie radzili bez samochodu. Teraz to tylko wygodnictwo które wkrótce będzie katorgą.

    • 18 18

    • I stali godzinami w kolejce po mięso czy papier toaletowy (3)

      Ach... Piękne czasy

      • 5 5

      • Teraz stoją w korkach.

        • 8 3

      • Widziałeś to, czy powtarzasz bzdury zasłyszane w mediach? (1)

        • 2 9

        • Ile masz lat chłopczyku?

          Bo ja 50 i dobrze pamiętam te kolejki po papier toaletowy i wszystko inne. A po mięso to na zmianę staliśmy z ojcem w kolejce w sobotę rano (bo wtedy nie było lekcji), na długo przed otwarciem sklepu, żeby zrealizować przydział na kartki, twięc nie pdol głupot.

          • 2 0

    • No tak, jak ktoś jedzie trasę północ-południe (lub odwrotnie) ulicą Kościuszki,

      to na 100% się przesiądzie w tramwaj relacji wschód-zachód na Legionów.

      Wygląda na sensowny pomysł...

      • 8 2

    • Ciekawe gdzie Ty masz tramwaj w kierunku, w którym tworzą się korki

      nawet nie ma się na co przesiąść, sorry

      • 4 3

    • tramwaj

      Tylko nie ma dnia bez korkow tramwajowych z powody masowych awari z ktorymi nikt nie potrafi nic zrobic fundujac swieto pieszego pasazera podobnie zaczyna sie robic w SKM Nie piszac juz o kosztach tych udogodnien zwanych zbiorkomem

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane