• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu

MKo
28 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć. Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć.

Ul. KościuszkiMapka to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.



Korki we Wrzeszczu są:

W interpelacji wystosowanej do władz miasta radna Emilia Lodzińska podkreśla, że stały rozwój Gdańska powoduje, że ulice, które wcześniej nie były tak chętnie uczęszczane przez kierowców, obecnie coraz częściej się korkują. Taka sytuacja jej zdaniem ma miejsce na ul. Kościuszki, zwłaszcza na odcinku między al. HalleraMapkaal. LegionówMapka.

- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.

  • Zdarza się, że mimo priorytetu korki tworzą się także na głównej relacji, a więc al. Legionów.
  • Korki na ul. Kościuszki - bez względu na kierunek to standard podczas każdego szczytu komunikacyjnego.

Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska



Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.

Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.

Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.

- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.

- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
MKo

Opinie (248) 4 zablokowane

  • Priorytety Olci (4)

    Spokojnie zobaczymy latem jak genialny pomysł zwężki na wysokości byłego "METRO" zwiększy korki.

    • 11 7

    • Olcia

      Nie ma o tym pojecia. Tak jak i w wielu inbych kwestiach. Skad ma wiedziec ?

      • 7 4

    • Jooo.. to olcia jeździ tym tysiącem aut naraz w jednym miejscu. (2)

      • 6 2

      • (1)

        Nie ale zarzadza ludźmi, których zadaniem jest nadzór nad ruchem tych tysięcy aut. Teraz pomysły przejść naziemnych, rozpiepszanie centrum miasta by zbudować taki twór. Dobrze, że nie robią tego w sezonie jak to mieli w zwyczaju.

        • 6 4

        • Spoko, jutro burzymy twój dom i robimy dodatkowy pas ruchu.

          W zamian dostaniesz klitkę przed Bąkowem, będziesz stał w korku w innym miejscu.

          • 1 3

  • Hmm pozabierane lewe pasy na hallera, brak możliwości przejazdu piramowicza (8)

    Hmm ciekawe dlaczego ten wrzeszcz się korkuje.

    • 21 12

    • (3)

      Powiedz mi o której są korki na zwężonej Hallera, podjadę zobaczyć.

      • 8 4

      • ludzie poprostu tam nie jeżdżą, wybierają inne drogi, niż hallera (2)

        tam nie da się po tych dziwnych zmianach jechać.

        • 5 7

        • Nie da się jechać prostą drogą? (1)

          Litości ...... wracajcie do siebie do Bartoszyc furmanką jeździć.

          • 7 7

          • Widać że nigdy nie prowadziłeś samochodu i myślisz w bardzo ograniczony sposób

            Drogi to system naczyń połączonych. Co z tego że jest prosta droga, jeśli ona mnie doprowadzi do korka na kolejnych światłach. Zamiast tego wybiorę jakąś inną drogę, gdzie też jest korek ale porusza się trochę szybciej. Niestety po chwili tą trochę szybszą drogę też zablokują "bo szczury" i chcą wyciągnąć od gdańszczan kasę z biletów ZTM.

            • 6 4

    • jest w korku bo dzbanyt muszą samochodem wszedzei sie pchać (3)

      • 7 8

      • Jest w korku, bo idioci musieli zabrać coś, co względnie dobrze funkcjonowało i rozładowywało korki. (2)

        • 8 7

        • dlaczego masz taką ograniczoną wyobraźnię? (1)

          z nadmiarem samochodów powodujących korki mamy do czynienia od wielu lat. Wielomilionowe inwestycje w rozwiązania drogowe w żadnym mieście nie doprowadziły do redukcji korków. Tylko radykalne postawienie na rozwój transportu szynowego (SKM / PKM) oraz poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów przyczyniają się do poprawy jakości systemu komunikacyjnego miast.

          • 0 4

          • A czy problem rozwiązały wielomiliardowe inwestycje w nowe bloki mieszkalne,

            bez jednoczesnej inwestycji w rzeczoną komunikację zbiorową? Dlaczego do takiej Letnicy nie doprowadzono SKM, skoro tam wybudowali mieszkań na 20tysięcy mieszkańców, a to jeszcze nie koniec?

            • 1 0

  • Ooo Pani Radna znowu zajmuje się nowymi tematami nie kończąc poprzednich. To u niej norma!

    • 11 4

  • Gdańsk w ruinie

    • 5 4

  • Zmian nie bedzie (1)

    Póki nie zmieni się władzy teraz tylko rowery, komunikacja miejska ( wiecznie się psująca ). Zwężanie ulic bo przecież cudownie buduje sie drogi rowerowe tragedia

    • 16 7

    • Dobrze jak by je budowali, a nie malowali jak w Gdynii: "Kaziu tu masz wiadro farby i idźcie na miasto "wybudować" 5 km drogi rowerowej".

      • 3 2

  • Zaorac zdiz

    Ci zawsze betonowi

    • 4 5

  • Przecież tam nie ma żadnego priorytetu dla komunikacji (5)

    tramwaj stoi i czeka na swoja kolej, jak go nie ma i tak jest zielone dla niego. Jak zwykle po gdańsku.

    • 55 5

    • Zwężenie dróg, majstrowanie przy światłach... (1)

      Lewactwo to stan umysłu

      • 12 8

      • Prawactwo to brak umysłu

        • 2 5

    • (2)

      Tramwaj czeka krótko i przez 3-4 kolejne skrzyżowania przejeżdża ciurkiem, prawie bez żadnego czekania. Jakbyś jeździł tam tramwajem 3-4 lata temu to byś zauważył różnicę. Było dużo dużo gorzej. No i nie ma powodu żeby zielone się nie wyświetlało gdy nie ma tramwaju, skoro w tym czasie i tak jadą samochody na wprost - marudzenie dla samego marudzenia.

      • 4 7

      • jakie 3-4 kolejne skrzyżowania ? jest jedno przy ETC, a w drugą stronę stoi na każdym

        • 7 2

      • Hulajnoga jeździsz

        przestań kłamać. Tramwaj ledwo rusza że skrzyżowania z Kościuszki by po 100m stanąć przed Galerią Zaspa. To jest synchronizacja?

        • 3 1

  • Ten korek to dramat! (2)

    Ciągły korek to mnóstwo spalin pod oknami. Szkoda, że tak musimy żyć!

    • 6 5

    • nie będziemy musieli, jeśli miasto postawi zdecydowanie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych (1)

      i rowerzystów, w tym takich, którzy korzystają z rowerów wspomaganych elektrycznie. Więcej osób jest skłonnych do rezygnacji z samochodu na rzecz roweru/ roweru wspomaganego elektrycznie niż na rzecz przejazdu tramwajem lub autobusem.

      • 0 2

      • Supcio. Gdzie jest mevo? Gdzie są te elektryki, rowery i piechurzy zimą?

        • 1 0

  • mieszkam tu od zawsze (13)

    nowe blokowiska, tysiące nowych mieszkań- samochodów, nowych ulic brak, zwężanie istniejących- kto za to odpowiada?
    najprościej nie odpowiadać za nic- zmian nie będzie!- a nowe tysiące mieszkań - też nie będzie?
    zmiana świateł- trzy - cztery auta albo jeden tir....

    • 20 5

    • Szczególnie na lewoskręcie z Legionów w Kościuszki... (7)

      Tam przejeżdża max 3-5 samochodów na jeden cykl, dodatkowo korkując wcześniejsze skrzyżowanie przy ETC.

      • 4 4

      • Wydłużyć lewoskręt (6)

        Miejsca jest sporo

        • 1 3

        • Tam nie długość lewoskętu jest problemem tylko cykl świateł. (5)

          Tak jak pisałem - na jedno zielone przejeżdża 3-5 samochodów, a oczekiwanie na kolejne jest bardzo długie. Wydłużenie lewoskrętu niewiele da, bo jest mało miejsca pomiędzy skrzyżowaniami Hynka-Legionów a Kościuszki-Legionów.

          • 3 2

          • To obserwuj światła a nie telefon (1)

            Wtedy na jednym cyklu przejedzie 20 aut

            • 3 4

            • Trzymaj się swojej ścieżki rowerowej i nie wjeżdżaj na ulicę.

              • 4 1

          • tam i nie tylko tam problemem jest nadmiar samochodów (2)

            i brak zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w mieście

            • 0 2

            • Powtarzasz się.

              • 1 0

            • Co chcesz w tym miejscu poprawiać pieszym i rowerzystom?

              Asfaltowe DDRki po obu stronach ulicy na Legionów. Chodniki z pasami zieleni tak szerokie, że ciężarówka by się zmieściła na Kościuszki, przejścia naziemne po wszystkich stronach skrzyżowania, 2 przystanki tramwajowe + kolejne 100m dalej, 2 przystanki autobusowe. No słucham - co tam jest do poprawienia w tej materii???

              • 0 0

    • dzbano kierofczyki

      kupują sobie na mieście mieszkania, a wszedzie samochodem podjeżdżają jak na wsi jakiejs.

      • 7 6

    • Ok, w imię świętej przepustowości wysiedlimy cię pod Kolbudy.. (3)

      ..a w miejsce twojego domu zrobimy dodatkowy pas ruchu.

      • 7 4

      • Wystarczy nie zasiedlać ostatnich wolnych trawników blisko centrum i nie robić betonozy w centrum (2)

        ale żeby nowi mieszkańcy mieli gdzie mieszkać i nie zasiedlali ostatnich wolnych trawników w centrum, tylko budowali się na obrzeżach, to potrzebujemy dróg o dużej przepustowości.

        • 6 4

        • A co, nie masz gdzie parkować swojego smrodowoza?

          • 1 7

        • zwiększanie przepustowości dróg powoduje jedynie wzrost ruchu indukowanego

          a nie rozładowanie korków.

          • 0 2

  • Można zmniejszyć korek przed wiaduktem koło (4)

    Galerii Bałtyckiej na wysokości torów (kierunek Słowackiego) na wysokości rozjazdu (wiadukt nad Grunwaldzką,zjazd na Grunwaldzką lub w kierunku torów) tam jest za wąsko i samochody,które chcą wjechać na skrzyżowanie lub zjechać w prawo w dół w kierunku torów są zablokowane tymi stojącym w korku na wiadukcie nad Grunwaldzką. Tam jest duży zapas szerokiego krawężnika i przebudowa i poszerzenie zjazdu pozwoli na udrożnienie tego odcinka.

    • 9 6

    • (3)

      Mamy kolejne miliony pakować w kierofczyków? Tu poszerzyć, tam dodać, tu dobudować i nagle 500 mln zł na potrzeby najbardziej roszczeniowej grupy, która potem niszczy zieleń i chodniki.

      • 5 6

      • Najbardziej roszczeniowa grupa, to ta w obcisłych gaciach. (2)

        45000 rowerzystów przez kwartał we Wrzeszczu vs 45000 kierowców w ciągu jednej doby na jednej ulicy.

        • 6 3

        • ograniczoność wyobraźni kierofczyków nie dopuszcza do ich świadomości faktu (1)

          że to oni stanowią najbardziej roszczeniową grupę nie dopuszczającą do zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu w mieście.

          • 0 4

          • Kompromis misiu malinowy jest wtedy, kiedy obie strony z czegoś rezygnują w ramach wynegocjowanej umowy. W sytuacji gdy jednym odgórnie chcesz zabierać, żeby dawać innym, to nie żaden kompromis, tylko wymuszenie rozbójnicze, względnie zabawa w Janosika.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane