• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu

MKo
28 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć. Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć.

Ul. KościuszkiMapka to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.



Korki we Wrzeszczu są:

W interpelacji wystosowanej do władz miasta radna Emilia Lodzińska podkreśla, że stały rozwój Gdańska powoduje, że ulice, które wcześniej nie były tak chętnie uczęszczane przez kierowców, obecnie coraz częściej się korkują. Taka sytuacja jej zdaniem ma miejsce na ul. Kościuszki, zwłaszcza na odcinku między al. HalleraMapkaal. LegionówMapka.

- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.

  • Zdarza się, że mimo priorytetu korki tworzą się także na głównej relacji, a więc al. Legionów.
  • Korki na ul. Kościuszki - bez względu na kierunek to standard podczas każdego szczytu komunikacyjnego.

Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska



Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.

Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.

Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.

- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.

- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
MKo

Opinie (248) 4 zablokowane

  • A może zamiast pudrowania sytuacji...

    ... zrobić przedłużenie Hynka za galeria Zaspa, przy Lidlu, do Hallera? Plany już były, rezerwa gruntowa jest?
    A może zamiast antyzatok upłynnić ruch?
    Nie tylko przejściami do galerii żyją mieszkańcy.
    P. S. Niebawem ma ruszyć przebudowa czarnego dworu. Fur developer.

    • 5 2

  • (1)

    Czy autobus w korku to kierowcy czy komunikacja miejska ? Linia 149 i 249 kłania się

    • 2 1

    • +127 i 124 również.

      • 0 1

  • 45 tys pojazdów na dobę.

    W Wrzeszczu 45 tys. cyklistów potrzebowało niemal kwartału. Dlatego trzeba stawiać na cyklistów. Czego nie rozumiecie.

    • 7 4

  • Po co autobus 127 robi te bezsensowne kolko przez Kosciuszki i Legionow. Pasazerowie traca dobre 10min

    • 3 0

  • Taki priorytet, że tramwaj tam zawsze jedzie na czerwonym świetle

    przed lewoskrętem z legionów na kościuszki w kierunku hallera, zauważyłem że tramwaj praktycznie zawsze pruje na swoim "czerwonym". to sie nazywa priorytet.

    • 5 2

  • sciezke rowerowa widze pusta na tym zdjeciu, po co trzymacie d*y w samochodach ? (4)

    Po za ludzmi z dzieciakami, po co trzymacie d*y w samochodach ?

    • 5 7

    • No właśnie, po co tam ścieżka rowerowa jak jest pusta?

      • 3 3

    • Pustą widzisz?? (2)

      Ty patrz, a wg kalesoniarzy tymi drogami to się miliony rowerzystów każdego dnia przemieszczają. To jak to jest?

      • 3 2

      • liczniki rowerowe pokazują prawdziwą liczbę cyklistów - do sprawdzenia na stronie rowerowy Gdańsk (1)

        rower jako pojazd nie zajmujący miejsca i nie stojący w korkach jest dobrym lekarstwem na korki w każdym mieście.

        • 0 2

        • I jak ma się ta liczba z liczników rowerowych zliczających rowerraków

          do potoków ruchu samochodowego na Kościuszki-Legionów? Jaka jest proporcja?

          • 0 0

  • Korki na Kosciuszki (4)

    Generuje zmiana ruchu na Piramowicza i konieczność jechania do Opery. W godzinach szczytu przy Operze potrzeba nawet 40 min by włączyć się do ruchu . Urząd jak zwykle uważa że ma rację.

    • 74 25

    • Tak jest

      Jechałem ostatnio z teściem przez Tczew i on mówił, że w Bydgoszczy na rondzie też są korki przez Piramowicza

      • 19 17

    • na zielonym przejedzie max 5 samochodów i to w przypadku kiedy żaden łoś za kierownica nie zamuli, kierunek w stronę GB

      • 12 1

    • No tak było, nie zmyślam

      Kierowcy w Poznaniu również narzekają, że zmiana ruchu na Piramowicza spowodowała większe korki na Rondzie Kaponiera.

      • 9 9

    • Niestety to jest prawda

      Od centrum do Sopotu mamy tylko 6 przejazdów pod/nad torami, zabranie jednego pasa na Hallera spowodowało większe obciążenie kolejnych na Miszewskiego i Kościuszki

      • 9 4

  • Komunikacja pod ziemię (1)

    Nie bo nie. To filozofia właściwie każdej władzy aby przysłowiowego Kowalskiego zgnoić. Ciekawe czy ten Kowalski będzie o tym pamiętał w dniu wyborów? Mam wątpliwości ️

    • 5 4

    • policz koszty tworzenia komunikacji podziemnej, wtedy porozmawiamy

      smucić na korki potrafi każdy kierofczyk

      • 0 2

  • Tramwaj to obecnie

    Najlepszy środek lokomocji w mieście Kiedyś takim środkiem było auto którym jechałeś na plażę ,na ryneczek, czy pospacerować po starym mieście nie myśląc czy znajdziesz miejsce parkingowe Dzisiaj auto to stres większy niż przyjemność jeżdżenia nim

    • 6 3

  • Korki są z kilku powodów (1)

    Po 1: brakuje bardzo wielu lokalnych połączeń poprzecznych;
    Po 2: komunikacja jest dostosowana do dowożenia ludzi do Stoczni i innych duzych zakładów, wielu już nieistniejących, potoki pasażerów sie pozmieniały, brakuje sprawnych połączeń tramwajowych również poprzecznych do obecnej siatki.
    Legionów/Kościuszki: trasa z Letnicy, Hallera w stronę Wrzeszcza i Oliwy, naturalnie ze będzie coraz gorzej skoro infrastruktura nie nadąża za deweloperami - serdeczności

    • 10 2

    • taki tekst może pisać jedynie kierofczyk przyspawany mentalnie do fotela samochodu

      korki tworzy przede wszystkim nadmiar samochodów i skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km).

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane