- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (493 opinie)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (67 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (42 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (70 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu
Ul. Kościuszki to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.
- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.
Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska
Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.
Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.
- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.
- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
Opinie (248) 4 zablokowane
-
2022-03-28 12:01
To efekt zagęszczania miasta - pomysł Grzelaka (6)
Miasto ma swoją pojemność, nie da się bez kosztów dosypać 20 tys. mieszkań i biur. Trzeba albo rozbudować infrastrukturę albo pogorszyć standard życia. I rządcy gdańscy bez wahania obniżają standard życia mieszkańcom, bo inaczej patodeweloperzy musieliby wykładać ogromną kasę na infrastrukturę, a kasy szkoda. A dla tubylców zostają opowiastki o "naturalnych kosztach rozwoju miasta" i "priorytecie transportu zbiorowego". Prawda jest taka - mieszkańcy Gdańska są okradani ze swego miasta. Miasto powinno się rozrastać a nie zagęszczać - i być lokalnie autonomiczne. Wtedy nie będzie korków.
- 7 2
-
2022-03-28 12:11
(4)
Miasto powinno się rozrastać a nie zagęszczać, takich bzdur dawno nie słyszałem.
Wyklęty janusz urbanistyki w akcji.- 3 6
-
2022-03-28 13:23
To co, dążymy do mikromieszkań jak w Tokio, gdzie rodzina żyje na 12m2, (3)
czy może do wzorca jak na osiedlu Kin Ming Estate w Hongkongu, a może lepiej jak w Chongqing w Chinach? Przedsmak tego ostatniego już widać w Letnicy na przeciwko stadionu.
O to ci chodzi z dogęszczaniem miasta? Gdzie będzie granica?- 5 2
-
2022-03-28 14:19
(1)
A byłeś w tej Letnicy czy pieprzysz głupoty jak kilku pajaców z fragu.
Kilko 17 piętrowców w jednej lini z dobrą przestrzenią dla mieszkańców.
Na około hektary niskiej zabudowy lub pustki, no rzeczywiście honk Kong jak nic.- 2 2
-
2022-03-28 16:14
Wyobraź sobie, że jestem tam prawie codziennie,
bo przejeżdżam tamtędy do pracy. Chyba jednak ty tam nie bywasz.
- 2 0
-
2022-03-28 18:52
sprawdź gęstość zabudowy Kopenhagi i Amsterdamu
oraz porównaj z gęstością zabudowy Atlanty i Houston. Na tej podstawie będziesz mógł sobie określić granice sensownej gęstości zabudowy. W każdym razie wyobraź sobie, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym środkiem transportu w mieście takim jak Gdańsk.
- 0 2
-
2022-03-28 18:50
im bardziej rozlane miasto tym większe korki
nowoczesne miasta to policentryczne aglomeracje składające się z dość gęsto zabudowanych dzielnic połączonych sprawną komunikacją szybką koleją miejską pracującą w takcie 5 minutowym lub gęstszym. Taką aglomeracją Trójmiasto może się stać jeśli się postawi zdecydowanie na rozwój sieci PKM i radykalnie poprawi się komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM.
- 0 2
-
2022-03-28 12:40
21 wiek i super nowoczesny system z wpisanymi stałymi programami.
300 milionów a programator jak w 19 wieku na przekaźnikach? .
- 3 1
-
2022-03-28 12:41
Korki na Kościuszki
Proponuję zlikwidować tam tramwaje i autobusy, będzie po problemie
- 1 1
-
2022-03-28 12:42
osiedle Zajeznia, osiedle Letnica, zablokowana Piramowicza, brak przedłużenia "Słowackiego" przynajmniej do Halera (1)
wszystko to powoduje, że korki trwają coraz dłużej
- 6 1
-
2022-03-28 18:53
rozbudowa dróg w żadnym mieście nie rozładowała korków
poznaj pojęcie "miasta krótkich odległości" oraz "ruchu indukowanego", wtedy porozmawiamy.
- 0 2
-
2022-03-28 13:07
To są "stare ulice"
Wrzeszcz to takie skrzyżowanie Gdańska.
Wszystko pięknie, ładnie, budowane nowe bloki dla kolejnych setek mieszkańców i ich samochodów. Miasto wydające zgody na takie inwestycje nie biorą pod uwagę infrastruktury.... Korki będą coraz większe i żadne zmiany świateł nic nie dadzą, jesli ludzie z jednoosobowych aut nie przeniosą się do tramwajów/autobusów- 0 3
-
2022-03-28 13:07
Jak zwykle...
Najpierw daj zgodę na wybudowanie ogromnego osiedla, tzw. Zajezdni a następnie ustaw priorytet na tramwaje, które akurat w żaden sposób nie wpierają komunikacyjnie mieszkańców tego nowego osiedla - Gdańsk w pełnej krasie ;-)
- 6 1
-
2022-03-28 13:14
Zmieńmy prezydent przy wyborach to może wreszcie coś się ruszy w sprawie korków bo obecnie (2)
wróciliśmy do średniowiecza piętnując kierowców, gdzie 80% ruchu w Gdańsku to samochody i żadne narzekania na nich tego nie zmieni, przyciski na przejściach do tej pory na wielu dzielnicach są w nocy zmorą bo przecież tak fajnie uprzykrzają życie kierowcą.. szczyt głupoty władz miasta.
- 8 4
-
2022-03-28 14:44
Chcielibyście w tej s...dradzieckiej polsce się uzależniac energetycznie
- 1 1
-
2022-03-28 18:55
piszesz za przeproszeniem bzdury
w Gdańsku nigdy przejazdy samochodem nie stanowiły więcej niż 50% ogólnej liczby przejazdów. Miasto stawiające na ruch samochodowy to miasto kraju uzależniającego się od Putina i jego kolesi.
- 0 2
-
2022-03-28 13:36
Krótka opinia (2)
Komunikacja miejska przede wszystkim - zawsze zielone, a później cała reszta.
I tak powinno być na każdym skrzyżowaniu.- 48 14
-
2022-03-30 06:03
Ale nie tramwaje (1)
Nie ma żadnego powodu, dla którego tramwaje powinny w ogóle jeździć. Zaorać torowisko i dać buspasy.
- 1 1
-
2022-03-30 11:12
Ale nie samochody
Nie ma żadnego powodu, dla którego samochody powinny w ogóle jeździć. Zaorać ulice i dać tory.
- 0 0
-
2022-03-28 14:27
przestancie wkoncu pisac te propagande z UMG bo to tylko swiadczy jak wielkimi szkodnikami są urzednicy w Gdańsku!
- 5 2
-
2022-03-28 15:12
ZKM rulez!!!
Trzeba zrobić 2 nowe drogi: jedna to przedłużenie Hynka do Hallera obok Galerii Zaspa w linii prostej. Druga zaś niech będzie od Czarnego Dworu do Ergo Arena - ta inwestycja po wybudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą jakoś dziwnie została wstrzymana, ciekawe dlaczego?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.