• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu

MKo
28 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć. Na skrzyżowaniu al. Legionów z ul. Kościuszki we Wrzeszczu to pojazdy komunikacji miejskiej mają priorytet, dlatego na zmniejszenie korków w tym miejscu kierowcy nie mają co liczyć.

Ul. KościuszkiMapka to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.



Korki we Wrzeszczu są:

W interpelacji wystosowanej do władz miasta radna Emilia Lodzińska podkreśla, że stały rozwój Gdańska powoduje, że ulice, które wcześniej nie były tak chętnie uczęszczane przez kierowców, obecnie coraz częściej się korkują. Taka sytuacja jej zdaniem ma miejsce na ul. Kościuszki, zwłaszcza na odcinku między al. HalleraMapkaal. LegionówMapka.

- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.

  • Zdarza się, że mimo priorytetu korki tworzą się także na głównej relacji, a więc al. Legionów.
  • Korki na ul. Kościuszki - bez względu na kierunek to standard podczas każdego szczytu komunikacyjnego.

Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska



Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.

Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.

Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.

- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.

- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
MKo

Opinie (248) 4 zablokowane

  • To efekt zagęszczania miasta - pomysł Grzelaka (6)

    Miasto ma swoją pojemność, nie da się bez kosztów dosypać 20 tys. mieszkań i biur. Trzeba albo rozbudować infrastrukturę albo pogorszyć standard życia. I rządcy gdańscy bez wahania obniżają standard życia mieszkańcom, bo inaczej patodeweloperzy musieliby wykładać ogromną kasę na infrastrukturę, a kasy szkoda. A dla tubylców zostają opowiastki o "naturalnych kosztach rozwoju miasta" i "priorytecie transportu zbiorowego". Prawda jest taka - mieszkańcy Gdańska są okradani ze swego miasta. Miasto powinno się rozrastać a nie zagęszczać - i być lokalnie autonomiczne. Wtedy nie będzie korków.

    • 7 2

    • (4)

      Miasto powinno się rozrastać a nie zagęszczać, takich bzdur dawno nie słyszałem.
      Wyklęty janusz urbanistyki w akcji.

      • 3 6

      • To co, dążymy do mikromieszkań jak w Tokio, gdzie rodzina żyje na 12m2, (3)

        czy może do wzorca jak na osiedlu Kin Ming Estate w Hongkongu, a może lepiej jak w Chongqing w Chinach? Przedsmak tego ostatniego już widać w Letnicy na przeciwko stadionu.

        O to ci chodzi z dogęszczaniem miasta? Gdzie będzie granica?

        • 5 2

        • (1)

          A byłeś w tej Letnicy czy pieprzysz głupoty jak kilku pajaców z fragu.
          Kilko 17 piętrowców w jednej lini z dobrą przestrzenią dla mieszkańców.
          Na około hektary niskiej zabudowy lub pustki, no rzeczywiście honk Kong jak nic.

          • 2 2

          • Wyobraź sobie, że jestem tam prawie codziennie,

            bo przejeżdżam tamtędy do pracy. Chyba jednak ty tam nie bywasz.

            • 2 0

        • sprawdź gęstość zabudowy Kopenhagi i Amsterdamu

          oraz porównaj z gęstością zabudowy Atlanty i Houston. Na tej podstawie będziesz mógł sobie określić granice sensownej gęstości zabudowy. W każdym razie wyobraź sobie, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym środkiem transportu w mieście takim jak Gdańsk.

          • 0 2

    • im bardziej rozlane miasto tym większe korki

      nowoczesne miasta to policentryczne aglomeracje składające się z dość gęsto zabudowanych dzielnic połączonych sprawną komunikacją szybką koleją miejską pracującą w takcie 5 minutowym lub gęstszym. Taką aglomeracją Trójmiasto może się stać jeśli się postawi zdecydowanie na rozwój sieci PKM i radykalnie poprawi się komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM.

      • 0 2

  • 21 wiek i super nowoczesny system z wpisanymi stałymi programami.

    300 milionów a programator jak w 19 wieku na przekaźnikach? .

    • 3 1

  • Korki na Kościuszki

    Proponuję zlikwidować tam tramwaje i autobusy, będzie po problemie

    • 1 1

  • osiedle Zajeznia, osiedle Letnica, zablokowana Piramowicza, brak przedłużenia "Słowackiego" przynajmniej do Halera (1)

    wszystko to powoduje, że korki trwają coraz dłużej

    • 6 1

    • rozbudowa dróg w żadnym mieście nie rozładowała korków

      poznaj pojęcie "miasta krótkich odległości" oraz "ruchu indukowanego", wtedy porozmawiamy.

      • 0 2

  • To są "stare ulice"

    Wrzeszcz to takie skrzyżowanie Gdańska.
    Wszystko pięknie, ładnie, budowane nowe bloki dla kolejnych setek mieszkańców i ich samochodów. Miasto wydające zgody na takie inwestycje nie biorą pod uwagę infrastruktury.... Korki będą coraz większe i żadne zmiany świateł nic nie dadzą, jesli ludzie z jednoosobowych aut nie przeniosą się do tramwajów/autobusów

    • 0 3

  • Jak zwykle...

    Najpierw daj zgodę na wybudowanie ogromnego osiedla, tzw. Zajezdni a następnie ustaw priorytet na tramwaje, które akurat w żaden sposób nie wpierają komunikacyjnie mieszkańców tego nowego osiedla - Gdańsk w pełnej krasie ;-)

    • 6 1

  • Zmieńmy prezydent przy wyborach to może wreszcie coś się ruszy w sprawie korków bo obecnie (2)

    wróciliśmy do średniowiecza piętnując kierowców, gdzie 80% ruchu w Gdańsku to samochody i żadne narzekania na nich tego nie zmieni, przyciski na przejściach do tej pory na wielu dzielnicach są w nocy zmorą bo przecież tak fajnie uprzykrzają życie kierowcą.. szczyt głupoty władz miasta.

    • 8 4

    • Chcielibyście w tej s...dradzieckiej polsce się uzależniac energetycznie

      • 1 1

    • piszesz za przeproszeniem bzdury

      w Gdańsku nigdy przejazdy samochodem nie stanowiły więcej niż 50% ogólnej liczby przejazdów. Miasto stawiające na ruch samochodowy to miasto kraju uzależniającego się od Putina i jego kolesi.

      • 0 2

  • Krótka opinia (2)

    Komunikacja miejska przede wszystkim - zawsze zielone, a później cała reszta.
    I tak powinno być na każdym skrzyżowaniu.

    • 48 14

    • Ale nie tramwaje (1)

      Nie ma żadnego powodu, dla którego tramwaje powinny w ogóle jeździć. Zaorać torowisko i dać buspasy.

      • 1 1

      • Ale nie samochody

        Nie ma żadnego powodu, dla którego samochody powinny w ogóle jeździć. Zaorać ulice i dać tory.

        • 0 0

  • przestancie wkoncu pisac te propagande z UMG bo to tylko swiadczy jak wielkimi szkodnikami są urzednicy w Gdańsku!

    • 5 2

  • ZKM rulez!!!

    Trzeba zrobić 2 nowe drogi: jedna to przedłużenie Hynka do Hallera obok Galerii Zaspa w linii prostej. Druga zaś niech będzie od Czarnego Dworu do Ergo Arena - ta inwestycja po wybudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą jakoś dziwnie została wstrzymana, ciekawe dlaczego?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane