- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (493 opinie)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (67 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (42 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (70 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (345 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (233 opinie)
Komunikacja miejska priorytetem na skrzyżowaniu we Wrzeszczu
Ul. Kościuszki to jedna z najbardziej newralgicznych i zatkanych ulic we Wrzeszczu Dolnym. Na tworzące się w tym miejscu korki uwagę zwróciła radna Emilia Lodzińska, sugerując inżynierom ruchu, by na skrzyżowaniu z al. Legionów zmienili ustawienie świateł. Urzędnicy do propozycji radnej odnieśli się jednak z dystansem, tłumacząc, że priorytetem w tym miejscu jest komunikacja miejska, a nie kierowcy.
- Dzieje się tak nie tylko w godzinach szczytu, ale także w innych częściach dnia. Widać, że miejsce, które blokuje swobodny przepływ samochodów to skrzyżowanie al. Legionów z ul. Kościuszki - wskazała radna Lodzińska.
Jednocześnie zaapelowała do urzędników, by na powyższym skrzyżowaniu rozważono zmianę obowiązującego programu sygnalizacji świetlnej. To - jej zdaniem - mogłoby zminimalizować uciążliwe korki.
Zmian nie będzie, bo priorytetem jest komunikacja miejska
Na interpelację radnej odpowiedziała Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
Jak czytamy w odpowiedzi, na wskazanym skrzyżowaniu główną relacją jest przejazd na wprost przez al. Legionów. Z zebranych danych wynika, że na całym skrzyżowaniu odnotowuje się natężenie rzędu ponad 45 tys. pojazdów na dobę. W ciągu al. Legionów porusza się 29 tys. pojazdów na dobę, a na ul. Kościuszki niespełna 17 tys.
Jak podkreśla Lewandowska, nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie na ul. Kościuszki w godzinach szczytów komunikacyjnych obserwuje się przekroczenie przepustowości układu drogowego, czego efektem są wspomniane korki.
- Na skrzyżowaniu al. Legionów i ul. Kościuszki funkcjonuje pięć programów sygnalizacji świetlnej. W zależności od pory dnia różnią się one długością cyklu i czasu wyświetlenia zielonego światła na poszczególnych kierunkach. Długości te uzależnione są od natężenia ruchu na poszczególnych wlotach. Należy zauważyć, że analizowane skrzyżowanie charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu i poza kierowcami, korzystają z niego także piesi, rowerzyści i przede wszystkim pojazdy komunikacji miejskiej, zwłaszcza tramwaje w ciągu al. Legionów - mówi.
I to właśnie obecność w tym miejscu komunikacji miejskiej sprawia, że drogowcy mają związane ręce.
- Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu al. Legionów przewidziany został priorytet dla transportu zbiorowego. Zgodnie z przyjętą polityką miasta tramwaj powinien otrzymywać zielone światło możliwie szybko, co przyczynia się do jego przyspieszenia na całej trasie oraz zwiększenia szybkości i komfortu podróży komunikacją publiczną - tłumaczy miejski inżynier ruchu.
Opinie (248) 4 zablokowane
-
2022-03-28 15:34
Autobus też stoi w korku
Szkoda, że o autobusie na Kościuszki nikt nie pamięta.
- 1 2
-
2022-03-28 15:38
A linia 127,124 to tez miejska komunikacja a stoji w korku
I gdzie tu sen autobusy stoją tramwaje jadą
- 1 1
-
2022-03-28 15:48
Na Kościuszki jest miejsce, żeby zrobić po dwa pasy w obu kierunkach. Ale po co??? Kawałek trawnika i parę drzewek ważniejsze, bo ochrona klimatu. A jak karetka nie zdąży do twojej babci albo jeszcze lepiej dziecka to dopiero będzie tragedia.
- 1 3
-
2022-03-28 17:54
Komunikacja powinna mieć priorytet na każdym skrzyżowaniu. I to na tyle bezwzględny, że tramwajem z Łostowic do Wrzeszcza powinno się jechać 15 minut
- 1 0
-
2022-03-28 18:09
To niech inżynierek zrobi system, który rozpoznaje, że jfaktycznie stoi tramwaj i włączy mu światło
Chyba nie jest to takie trudne w XXI wieku. Na Chłopskiej/Pomorskiej jest zmiana świateł dla skrętu tramwaju - bez względu na to czy tramwaj jest, czy go nie ma - reszta czeka.
Podobnie światła dla rowerzystów na Wita Stwosza - by ułatwić rowerzyście skręt w Bażyńskiego. Fajnie tylko reszta ma krócej zielone, a rowerzyści po Bażyńskiego jeżdżą chodnikiem.- 2 1
-
2022-03-28 18:20
A autobusy to maja stac w korkach co? A wysztarczy tramwaje zlikwidowac i w ich miejsce buspasy zrobic!
- 0 1
-
2022-03-28 19:01
Pani radna wyróżnia się ostatnio szczególnym uzależnieniem mentalnym od samochodu (1)
nie ma podstawowej wiedzy o tzw. nowym paradygmacie planowania transportu, który zakłada potrzebę zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu między oczekiwaniami kierowców a mieszkańcami decydującymi się na korzystanie z innych środków i sposobów poruszania się po mieście. Ponadto pani radna nie zna treści zapisów podstawowych dokumentów strategicznych miasta takich jak np. plan zrównoważonej mobilności miasta Gdańska. Ciekawe, czy czyta wpisy internautów na tym portalu i potrafi odróżniać ziarno od plew?
- 1 1
-
2022-03-28 22:50
Pani radna całe życie pracowała w biurze projektowym
Tym biurze
- 0 0
-
2022-03-28 21:48
Jak próbować zadowolić wszystkich, a przez to wszystkich zniechęcić w 3 prostych krokach:
1. Ogłaszamy że stawiamy na komunikację publiczną i zmieniamy priorytety. Miasto się korkuje.
2. Zamiast dać alternatywę kierowcom w korkach, i drastycznie obniżyć ceny biletów, panikujemy i budujemy miejskie autostrady za grube miliony, żeby rozładować korki.
3. Budżet się nie spina, nie starcza na komunikację, więc zwiększamy ceny biletów.
Efekt: Ludzie wciąż wolą auta bo wychodzi taniej, a my dziwimy się czemu nie jeżdżą komunikacją.- 1 0
-
2022-03-28 22:33
Kierowca
Ciekawe, że nie uważają autobusów za transport publiczny, liczą się tylko tramwaje. Autobusy mogą stać w korku.
- 1 0
-
2022-03-28 22:53
Korki na Kościuszki
Odciążyć ul. Kościuszki!
... a kiedy ukończenie budowy Trasy Słowackiego? Brak odcinka od Galerii Zaspa (Rondo Rzeczypospolitej) do rejonu stadionu bursztynowego (Polsat Plus Arena Gdańsk).- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.