• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska

Michał Brancewicz
17 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa. Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa.

Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.



Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie. Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.

- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.

To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.

Zmiany drogowe jakie wymusił remont Podwala


- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.

Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.

Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.

Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.

Opinie (109) 1 zablokowana

  • Panie Kotłowski! Czas jazdy autobusów się wydłużył! (6)

    • 25 15

    • 100 % racji (1)

      Oczywiście, że czas jazdy autobusów się wydłuuuuuuuuuuuuużył. Np. Gdy koło dworca autobus zamknął drzwi przed nosem możemy się przejść na przystanek przy bibliotece, spokojnie dogonimy ten autobus i jeszcze będziemy czekać. Sposób sprawdzony :P
      Czasami autobus z dworca do biblioteki potrafi jechać 30 min ;) hmmmm... czyżby to było krócej niż normalnie...? Niech pan Kotłowski raz się przejedzie na tej trasie a potem się wypowiada na ten temat.

      • 17 5

      • Pan Kotłowski nie jezdzi autobusami

        • 11 0

    • cyt.: "...zdradza Mieczysław Kotłowski"

      psssst ...przecież to zdrajca

      • 13 3

    • oczywiście że sie wydłużył. gdyby pan kotłowski jeździł autobusami to by nie gadał takich głupot. autobusy na tych bocznych uliczkach stoją a nie jadą

      • 11 0

    • Wszystko przez czas zielonego światła na skrzyżowaniu

      z 3 maja, który wynosi ok.10 sekund. W takim czasie co najwyżej są w stanie przejechać 2 autobusy, a jeśli robi się tam korek to i czekać można ponad 10 minut, aby podjechać pod bibliotekę. Po co te kłamstwa, że czas przejazdu autobusów się skrócił? Wcześniej od dworca do LOT autobus jechał maksymalnie 90 sekund z zaliczeniem czerwonych świateł na Hucisku. Panie Kotłowski, nie ośmieszaj się Pan do k... nędzy.

      • 11 2

    • z dworca jezdza w kierunku biblioteki nie tylko autbusy a powinny tylko

      powinny jezdzic tam w kierunku biblioteki dwa pasy w jednym kierunku i kierunku dworca osobny pas zamiast tego parkingu przy chodniku.. i tak jeden pas autobusy jeden samochody ktore jada pod zakaz a nie maja prawa tam jezdzic

      • 3 0

  • Brawo!!! Gratuluję Panie Dyrektorze Kotłowski:) (1)

    Niech po remoncie tak zostanie-nie będzie korków. Sami kierowcy tworzą korki-wjazd na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia! Jeszcze przydałby się zakaz ruchu pojazdów pow.12 ton-i bezwzględna jego weryfikacja. I popatrz Mieciu, tak niechcący można było usprawnić komunikację:) teraz możesz już stanąć w kolejce po premię u Prezydenta-chyba dostaniesz po mimo dziury w budżecie miasta:) Jeszcze raz gratuluję i proszę o nie dokonywanie żadnych zmian i usprawnień. Niech zostanie tak jak jest

    • 45 8

    • Mietek to jest gosciu, przyklad tego, ze marzenia sie spelniaja...

      Nie majac pojecia o temacie, nie bedac specjalista mozna byc szefem...
      Analizy przeprowadzaja, siedza i mysla...
      Co to bybylo gdyby Miecia i jego ferajne zastapic mlodymi i zdolnymi ludzmi....

      Najlepiej nic nie robic, albo namalowac pasy i tak jak przedmowca napisal ustawic sie w kolejce po premie u Pawelka...

      • 3 0

  • Czy jak ja tam przyjadę z Gdyni to się nie pogubię? (5)

    Te zmiany mogą przyprawić o ból głowy.

    • 17 12

    • Spokojnie, dla Gdynian będą specjalne piktogramy ....

      bałwanek, krzesełko, chmurka

      • 6 7

    • ludzi z wiochy rybackiej nie przyjmujemy (3)

      bez specjalnych dowodów o umyciu się i nie śmierdzeniu śledziem

      • 1 14

      • nie dociera (1)

        do Was ze zyjemy w trojmiescie, wspolnym trojmiescie,
        oczywiscie zawsze znajdzie sie jakis kretyn bez mózgu,
        ktory wywoluje konflikty na roznych forach miedzy Gdynia a Gdanskiem i Sopotem.
        Seba z sopotu i haha zalosni jestescie,
        dalej pokazujcie jacy to jestescie ograniczeni umyslowo. Gratuluje inteligencji.
        Podpiszcie sie nastepnym razem, adres tez, zeby ludzie z gdanska i sopotu sie wami zajeli bo wstyd przynosicie.

        • 9 2

        • dociera dociera

          jeno nie do wszystkich :)

          • 1 0

      • smiac mi sie chce

        Gdynia, Gdańsk i Sopot to takie same wiochy rybackie.
        Nie wiem w czym problem ;>

        • 2 1

  • APEL !! (13)

    Przypominam o pętli na Chełmie... Pisk tramwajów jest nie do wytrzymania!! Zróbcie coś porządnie i do końca!!

    • 30 16

    • Ale ZDiZ odpowiedzialny za torowisko - smarowanie, konserwacje ma to głęboko w nosie

      • 3 0

    • z tą pętlą to w ogole jest wesoło (4)

      Bo niby jest to pętla przesiadkowa z autobusów np. jadących z zakoniczyna. Ale niech mi ktoś wytłumaczy czemu już dwa razy tramwaj odjechał nam sprzed nosa w momencie gdy autobus za 5 sekund już miał się zatrzymać na przystanku?

      • 11 0

      • chyba trzeba powiadomić Unię Europejska za to partactwo (3)

        Urzednicy z UE chetnie zapoznają się jak ZDiZ dba o infrastrukturę tramwajową na którą się dołożyła unia.

        • 6 0

        • Jak coś to donos do Komisji Europejskiej (2)

          chętnie sprawę zbadają, żadnej sprawy nie pozostawią bez rozpoatrzenia.

          • 2 0

          • po takiej kontroli UE - gwarantuje Ci ze w ZDiZ nagle mieliby "akcje" (1)

            • 2 0

            • No wlasnie o to chodzi, ze Mieciu ze ferajna zaczal cokolwoek robic

              wiec piszmy do KE!

              • 0 0

    • znawcy techniki kolejowej (2)

      nic nie zrobisz z piskiem bo to jest naturalne przy tak ostrym luku- obrecze kol jezdnych szlifuja wewnetrzna czesc glowki szyny, nie da sie tego wyeliminowac w sytuacji gdy pojazd porusza sie po bardzo ciasym luku, a smarowanie tez nic nie da, trzeba by to bylo robic po kazdym przejezdzaie tramwaju, zreszta jest to niewskazane, kilka takich samorwan i cala pertla pokryta jest smarem- jak sobie wyobrazacie zjazd lub wjazd pod ak z kolami oblepionymi smarem?

      • 3 1

      • po to sa piaskownice w citadisach i dortmundach

        • 0 2

      • TO PO CO TAKIE CIASNE LUKI ??????????????

        • 0 3

    • Piski (1)

      Nie jest ważna czy sie da czy sie nie da wyeliminować piski na zakrętach!!
      Jak budowali pętle to w projekcie było zapewnione ze będzie cicho i bez okropnych pisków!! Wszystko za sprawą smarów i wtedy podczas przedstawiania projektu UE nie widziano problemu usmarowanych kół smarem ... Gdyby UE wiedziała ile decybeli emituje taki tramwaj na zakręcie NIGDY by sie nie zgodziła na dofinansowanie!

      • 3 2

      • W Unii są na wszystko normy.
        Ciekawe o ile są przekroczone normy na pętli Chełm ?

        • 3 2

    • Gdyby ktoś się znał na materiałoznastwie

      to by pisków nie było... ale to POLSKA, więc czego tu oczekiwać...

      • 1 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • ciekawa sytuacja (2)

    Jak miał się rozpocząć remont podwala rysowałem czarne scenariusze......droga do pracy wydłuży się niemiłosiernie....aż tu nagle... jeden pas zamknięty, z tym reorganizacja ruchu i o dziwo ruch samochodowy płynniejszy niż zwykle. Po prostu niesłychane....jak widać da radę usprawnić przepustowość skrzyżowań w śródmieściu.....dobra logistyka i wszystko gra............

    • 62 1

    • Może kryzys ich przycisnął i zatrudnili w końcu młodzież nie skażoną komunistycznym lenistwem i partactwem

      i ta młodzież posiadała w końcu właściwe wykształcenie
      w przeciwieństwie do zatrudnianych wcześniej wujków, ciotek
      i innych kuzynów co po wioskach za kurami biegali.

      • 14 2

    • Od strony Traktu Św. Wojciecha większe korki

      A od strony Traktu Św. Wojciecha stoją korki, których dotąd latem nie było. Strach pomysleć co stanie się po wakacjach...

      • 2 1

  • Propozycja (2)

    Zwęzenie pasa ruchu z 3 do 2 spowodowalo upłynnieni ruchu....to proponuje aby zamknać jeszcze jeden pas ruchu...wtedy przejedziemy bez korkow całe podwale...To najlepiej w całym gdańsku zwęzić jezdnie do jednego pasa...po co obwodnica ma dwa pasy wystarczy jeden aby w !00% upłynnić ruch. Po co w całym kraju robimy 2, 3 pasmowe jezdnie wystarczy jeden...im wiecej pasów tym gorzej...ile budżet zaoszczędzi na 1 pasmowych jezdniach. Widze ze problem korków został rozwiązany a tyle sie myslalo jak upłynnic ruch...BRAVOO!!!!

    • 19 26

    • nie ma korkow i lepiej to idzie tylko dlatego ze teraz ludzie nie skacza pomiedzy pasami tak jak bylo normalnie, oraz rzadziej sie zdarza ze jakis inteligent wjedzie na zielonym kiedy nie moze (bo wie ze nie opusci skrzyzowania) i zablokuje przejazd

      • 2 1

    • p...przysz glupoty

      ta organizacja ktora jest obecnie, faktycznie jest bardziej wydolna. dalo sie to zauwazyc juz wczesniej, gdy remontowali torowisko wzdluz podwala i stosowali poodobne rozwiazania. powinni to zostawic.

      • 1 0

  • eksperyment

    na wszystkich drogach zamknac po jednym pasie .Super pomysl na korki.

    • 5 9

  • Już widzę!!! (6)

    Ten pas wyłączony tylko dla autobusów komunikacji miejskiej ! Pomysł bardzo dobry ale kto będzie pilnował cwaniaczków, którzy będą po nim jeżdzili ,tak jak obecnie się to dzieje przy dworcu głównym w Gdańsku. Jak zwykle coś się namaluje na jezdni a życie będzie wyglądało jak zwykle. A tak prawdę powiedziawszy, to aż się prosi o zmodernizowanie torowiska od Bramy Żuławskiej do Okopowej aby torami mogły poruszać się autobusy. To by naprawdę było usprawnienie.

    • 22 3

    • metoda jest prosta - w warstwie ścieralnej zostaną wyżłobione koleiny pasujące rozstawiem do osi autobusów, i o głębokości odpowiedniej do rozwalenia zawieszenia w każdym innym aucie. Ostatecznie można zastosować wariant ze szlabanami bądź kolczatkami :P

      • 4 0

    • przy takim tabunie tramwajów i busów to dopiero byłby korek

      niech chociaż tramwaj jedzie w miarę bez tłoku na swojej drodze

      • 0 0

    • w norwegii

      są bardzo wysokie kary za jazdę po pasie bus/taxi dlatego żaden norweg nie decyduje się na takie ryzyko

      • 0 0

    • Przecież specjalnie zorganizowano przystanek przesiadkowy, z autobusów na tramwaje, przy Akademi Muzycznej, żeby autobusy nie wjeżdżały do śródmieścia. Po co w takim razie pas dla autobusów? Żeby ktoś ambitny wykazał się bezsensownym projektem? Czy żeby celowo, jeszcze bardziej zakorkować wjazd do centrum?

      • 2 0

    • (1)

      W Warszawie jest bardzo dużo takich wydzielonych pasów i nie zauważyłem, żeby samochody osobowe po nich jeździły. Policja tam bardzo często robi naloty na takie miejsca no i to chyba działa :)

      • 0 0

      • W Gdańsku też są wyznaczone takie pasy. Lecz dotychczas były w sensownych miejscach i wszyscy je respektowali, nawet bez nadzoru policji. Na Podwalu, w obecnej sytuacji, taki pas nie ma żadnego uzasadnienia, a spowoduje znaczne wydłużenie korków.

        • 0 1

  • Prawda (3)

    Prawda jest taka że ci co jadą z warszawy do obwodnicy (gdynia, kaszuby, szczecin i takie tam) jadą przez pruszcz. A ci co z stogów i okolic przesiadli sie na tranwaje bo znudziło im sie stanie w korkach. Skączy sie remont ludzie zostawią pruszcz w spokoju tranwaje zapełnią sie uczniami i dalej będą korki. Trasa Sikorskiego może tu tylko pomuc bąć dyrzy wiadukt nad całym Gdańskiem.
    Pozdrawiam Piotr

    • 8 11

    • " Skączy" "pomuc bąć dyrzy" "tranwaje"

      Piotrze, lepiej żebyś Ty też był wśród tych uczniów wsiadających do tramwajów po wakacjach, bo przyda Ci się więcej lekcji z polskiego.

      • 11 0

    • analfabeta

      • 7 0

    • durniu

      nie trasa sikorskiego tylko sucharskiego, bo sikorski to przy tesco na chełmie jest

      • 4 0

  • (1)

    Panie Kotłowski cóż za genialne wnioski, BRAVO!!! Ile lat panu zajęło dojście do tych oczywistości? 5, 10, 15? Ile jeszcze do tej wymarzonej emeryturki zostało? Może niech pan sobie odpocznie, może jakaś pomostówka za prace w "ciężkich" warunkach?

    • 8 4

    • Mietek po raz kolejny się kompromituje

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane