• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska

Michał Brancewicz
17 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa. Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa.

Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.



Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie. Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.

- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.

To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.

Zmiany drogowe jakie wymusił remont Podwala


- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.

Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.

Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.

Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.

Opinie (109) 1 zablokowana

  • Jako pasażer zkm gdańsk.... (1)

    .... popieram aby autobusy jeździły tak jak obecnie przy targu rakowym: wszystkie w jednym miejscu, w razie dłuższego oczekiwania na autobus można wejść do biblioteki i książkę wypożyczyć, a autobusy nie stoją w korkach nawet moja ukochana linia 123 w końcu się wyrabia na czas i to bez opóźnień powyżej 2 3 min, przed remontem standardem było opóźnienie sięgające 10 minut na trasie dworzec - lot w godzinach szczytu.

    • 1 0

    • :/

      Tobie się tylko zdaje. że one się spóżnieją 2-3 minuty, to porporstu przyjeżdż poprzedni :P

      • 3 0

  • Nowy eksperyment proponuję wprowadzic - odsunąc Pana Mieczysława K. od rządzenia instytucją

    • 1 2

  • Wspaniale !!! (1)

    Ile i kto dostanie za ten wspaniały racjonalizatorski pomysł.

    • 4 0

    • a jezioro damy tutaj

      a punktowiec tu, niech se stoi wśród zieleni

      • 2 0

  • (2)

    Okazuje się, że na wszystkie "najlepsze" rozwiązania wpadają przypadkiem - a to na Podwalu Przedmiejskim przypadkiem się odkryło, że się da lepiej, a to jak podmycie wymusiło zmianę linii tramwajowych to się okazuje, że też da się lepiej. To od czego są ludzie, którzy biorą kasę za to, by obmyślać jak nam będzie najdogodniej? Czekają aż coś samo wpadnie?

    • 19 0

    • co do tramwajów to tam był prosty schemat -> najpierw maja wozić dupy urzędników, a pasażerom nawet nie damy możliwości sprawdzenia wariantu jazdy najpierw przed bramą wyżynną, to nie będą mieli do czego porównywać...A tak to musieli się odkryć i włala - da się. Apeluję tylko do ztmu zeby rozkłady uaktualnić bo od czasu tej zmiany nie ma rozkładu dla 1ki w pod brama wyzynna w kier dworca a jest na przystanku w drugą stronę, co deinformuje. Niedalej jak wczoraj zapomniałem o tym fakcie i musiałem kopnąć się w czoło po paru minutach oczekiwania, że coś jest nie tak ;p

      • 0 0

    • bo jeszcze ktoś musi stwierdzić "hm, jest lepiej"

      • 0 0

  • (2)

    budyn musi odejsc !!! to co on robi z tym miastem to katastrofa - to miasto nie jest jego prywatnym folwarkiem... to co peowcy umia robic to zadluzac kraj i krasc

    • 9 5

    • (1)

      Wiatry wieją, drzewa szumią. Ci umieją - tamci umią.

      • 4 0

      • sory moj blad ;-)

        • 1 1

  • a od poniedzialku to ja tam zadnego robotnika nie widzialem - zero prac - ja nie wiem na co oni czekaja - chyba na deszcz zeby wylac ostatnia warstwe - normalnie nic sie nie dzieje

    • 4 0

  • Pas dla autobusów ? :-) (1)

    Pas dls autobusów - super pomysł! Może nie trzeba będzie z
    Rafinerii na Morenę jeżdzić 3 środkami lokomocji (autobus, tramwaj i autobus) tylko 166 i może zajmie to w końcu mniej niż godzinę ???

    • 4 2

    • pracujesz w lotosie to pewnie kogos z rodziny tam masz, nie mozecie sie zlozyc na auto zeby jechac razem? ;)

      • 2 1

  • Zmiany, zmiany....

    Czy z uwagi na wysokie natezenie ruchu kolowego w centrum nie warto rozwazyc takich pomyslow jak w innych krajach i wiekszych metrlopoliach: zatrzymywanie sie autobusu na "zadanie"? Chcac wysiasc na danym przystanku wlaczam przycis "Na zadanie", chcac wsiasc w dany autobus na przystanklu macham reka..... Wtedy i kierowca i podrozni sobie spokojnie jada i nie maja stresu......
    To bardzo dobre rozwiazanie w wielu przypadkach kiedy Bus musi sie zatrzymac na przystanku ktory jest pusty i nikt nie chce na nim wysiasc.

    • 3 1

  • Lewoskret na chmielna.... (1)

    Jak zlikwiduja lewoskret na chmielna, a reszte zostawia, to bedzie gorzej niz bylo!!!

    • 2 1

    • jest przeciez prawoskret na chmielna

      • 1 0

  • mosty i/lub tunele

    Jest prosty sposób na rozładowanie korków w wielu miejscach (np. AK, Łostowickiej). Wystarczy zrobić tam gdzie to możliwe skrzyżowania bezkolizyjne. Oprócz czasu, nie wspomnę ile to by oszczędziło paliwa i nerwów. Inwestycja droższa bez wątpienia niż klasyczne "zsynchronizowane" lampki, ale tańsza niż nie jeden market i infrastruktura z nim związana. W promieniu 1km mam do wyboru Carefour Express, Lidla, Bomi, Biedronkę, Netto, Lewiatana... i stacje benzynowe BP, Shella i Lotosu... zamiast tego przesytu wolałbym jeden most czy tunel, który skróci mi powrót ze starówki aleją Armii Krajowej o około pół godziny.
    Co do czasu jazdy autobusów.... propaganda. Mi się również skrócił czas dojazdu do pracy z 15tu do 10 minut, choć po drodze nic nie jest remontowane i brak reorganizacji ruchu. Jest to więc raczej zasługa wakacji i sezonu urlopowego, niż naszych kochanych, budyniowych, władz miasta i ich pomysłów realizowanych tylko i wyłącznie z myślą o przeciętnym Kowalskim (bez urazy),

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane