- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (85 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (71 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska
Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.
- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.
To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.
- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.
Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.
Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.
Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.
Opinie (109) 1 zablokowana
-
2009-07-17 08:23
Wg mnie jest duzo lepiej niż przed remontem
Poza tym idiotycznym przejazdem przez tory na wysokosci Centromoru wszystko powinno pozostać.
I obowiazkowo - autobusy na Targ Rakowy- 2 1
-
2009-07-17 08:29
no tak...
trasa wydłużyła się o 80m, ok niech będzie,ale powinna być zmieniona sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu przy bibliotece. Na obecnej przejeżdza ok 2 do 3 autobusów,a wiadomo ile autobusów jeździ w godzianch szczytu. Jak narazie dłużej w tym korku przed skrzyżowaniezm z biblioteki się stoi.Może nad tym warto popracować.
- 5 0
-
2009-07-17 08:35
okres wakacji (1)
połowy kierowców nie ma w 3 city a oni się podniecają że coś usprawnili...
co za matoły, poczekajcie do 1 wrzesnia...- 8 0
-
2009-07-17 09:54
a to nie jest tak, że latem więcej niedzielnych kierowców wyjeżdża?
a zimą stoją w garażach
lub boją się wyjechać na śnieg?- 0 1
-
2009-07-17 08:43
a ja proponuje
umożliwić przejazd koło zbrojowni. Tak jak to było jeszcze w zeszłym roku.
Objazd chmielną, to rozpaczliwy, tymczasowe rozwiązanie do czasu aż nie wybuduje się estakady umożliwiającej bezkolizyjny przejazd na wprost z Podwala do Armii Krajowej oraz prawoskrętu, który nie będzie blokowany przez pojazdy przyjeżdżające z Traktu, które chcą wjechać na Plac Węglowy i Starówkę.
Wszyscy czekają na tunel i obwodnice południową, z nadzieją, że ruch w tym miejscu automatycznie się zmniejszy- 2 1
-
2009-07-17 09:01
Tymczasowe zmiany w kursowaniu AUTOBUSÓW i TRAMWAJÓW w Gdańsku dają szanse na zmiany!
Cóż za zbieg okolicznośći. Za co biorą kasę osoby odpowiedzialne za komunikację miejską w Gdańsku?
Szkoda, że przyokazji remontu torowiska przed dworcem głównym nie pomyślano o wspólnych przystankach tramwajowo-autobusowych (patrz: Wrocław, Kraków).
Jakoś są pieniądze na utrzymanie (sprzątanie, odśnieżanie, oświetlenie) niepotrzebnych OSOBNYCH przystankówautobusowego i tramwajowego choćby przy Zimnej na Stogach - kierunek Gdańsk. A ludzie ganiają - co podjedzie? bus czy tram? Czym dojade szybciej do centrum?
Sporo jest takich zajawek o tramwająch częściej stojących na światłach za przystankami w centrum nie wspomnę.- 3 1
-
2009-07-17 09:14
Oddzielny pas BUS jest bez sensu !!!
Na Podwalu Przedmiejskim nie powinno być autobusów. W tej chwili mamy bezsensownie zdublowaną trasą BUS i TRAM. Dodatkowo BUS ma nam zabrać jakże ważny jeden pas !!!
- 1 4
-
2009-07-17 09:17
Wielcy drogowcy mieli skończyc ten remont do 6 rano w ostatni poniedziałek i co? I jak zwykle czyli palili fajki i podpierali łopaty, a my stoimy w korkach.
- 4 1
-
2009-07-17 09:18
A że teraz stoi się w korku juz od Zieleniaka jadąż z Wrzeszcza tego nikt nie widzi? Szału można dostać jak trasę którą się pokonywało w 15 minut robi się teraz w 40 albo więcej.
- 1 0
-
2009-07-17 09:19
Ruch jest mniejszy bo edukacja ma wakacje i tyle (1)
we wrzesniu nie pomogą zadne eksperymenty
- 6 0
-
2009-07-17 13:13
po mojemu to na jesień jest mniej aut
no ale wiecej luda w komunikacji miejskiej
- 0 1
-
2009-07-17 09:19
Gdzie te usprawnienia? Jechałem wczoraj Podwalem ok 21 i korek zaczynał się koło ZUSu!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.