• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska

Michał Brancewicz
17 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa. Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa.

Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.



Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie. Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.

- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.

To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.

Zmiany drogowe jakie wymusił remont Podwala


- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.

Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.

Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.

Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.

Opinie (109) 1 zablokowana

  • Wg mnie jest duzo lepiej niż przed remontem

    Poza tym idiotycznym przejazdem przez tory na wysokosci Centromoru wszystko powinno pozostać.
    I obowiazkowo - autobusy na Targ Rakowy

    • 2 1

  • no tak...

    trasa wydłużyła się o 80m, ok niech będzie,ale powinna być zmieniona sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu przy bibliotece. Na obecnej przejeżdza ok 2 do 3 autobusów,a wiadomo ile autobusów jeździ w godzianch szczytu. Jak narazie dłużej w tym korku przed skrzyżowaniezm z biblioteki się stoi.Może nad tym warto popracować.

    • 5 0

  • okres wakacji (1)

    połowy kierowców nie ma w 3 city a oni się podniecają że coś usprawnili...

    co za matoły, poczekajcie do 1 wrzesnia...

    • 8 0

    • a to nie jest tak, że latem więcej niedzielnych kierowców wyjeżdża?

      a zimą stoją w garażach
      lub boją się wyjechać na śnieg?

      • 0 1

  • a ja proponuje

    umożliwić przejazd koło zbrojowni. Tak jak to było jeszcze w zeszłym roku.
    Objazd chmielną, to rozpaczliwy, tymczasowe rozwiązanie do czasu aż nie wybuduje się estakady umożliwiającej bezkolizyjny przejazd na wprost z Podwala do Armii Krajowej oraz prawoskrętu, który nie będzie blokowany przez pojazdy przyjeżdżające z Traktu, które chcą wjechać na Plac Węglowy i Starówkę.

    Wszyscy czekają na tunel i obwodnice południową, z nadzieją, że ruch w tym miejscu automatycznie się zmniejszy

    • 2 1

  • Tymczasowe zmiany w kursowaniu AUTOBUSÓW i TRAMWAJÓW w Gdańsku dają szanse na zmiany!

    Cóż za zbieg okolicznośći. Za co biorą kasę osoby odpowiedzialne za komunikację miejską w Gdańsku?

    Szkoda, że przyokazji remontu torowiska przed dworcem głównym nie pomyślano o wspólnych przystankach tramwajowo-autobusowych (patrz: Wrocław, Kraków).

    Jakoś są pieniądze na utrzymanie (sprzątanie, odśnieżanie, oświetlenie) niepotrzebnych OSOBNYCH przystankówautobusowego i tramwajowego choćby przy Zimnej na Stogach - kierunek Gdańsk. A ludzie ganiają - co podjedzie? bus czy tram? Czym dojade szybciej do centrum?

    Sporo jest takich zajawek o tramwająch częściej stojących na światłach za przystankami w centrum nie wspomnę.

    • 3 1

  • Oddzielny pas BUS jest bez sensu !!!

    Na Podwalu Przedmiejskim nie powinno być autobusów. W tej chwili mamy bezsensownie zdublowaną trasą BUS i TRAM. Dodatkowo BUS ma nam zabrać jakże ważny jeden pas !!!

    • 1 4

  • Wielcy drogowcy mieli skończyc ten remont do 6 rano w ostatni poniedziałek i co? I jak zwykle czyli palili fajki i podpierali łopaty, a my stoimy w korkach.

    • 4 1

  • A że teraz stoi się w korku juz od Zieleniaka jadąż z Wrzeszcza tego nikt nie widzi? Szału można dostać jak trasę którą się pokonywało w 15 minut robi się teraz w 40 albo więcej.

    • 1 0

  • Ruch jest mniejszy bo edukacja ma wakacje i tyle (1)

    we wrzesniu nie pomogą zadne eksperymenty

    • 6 0

    • po mojemu to na jesień jest mniej aut

      no ale wiecej luda w komunikacji miejskiej

      • 0 1

  • Gdzie te usprawnienia? Jechałem wczoraj Podwalem ok 21 i korek zaczynał się koło ZUSu!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane