• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska

Michał Brancewicz
17 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa. Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa.

Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.



Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie. Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.

- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.

To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.

Zmiany drogowe jakie wymusił remont Podwala


- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.

Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.

Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.

Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.

Opinie (109) 1 zablokowana

  • to po cholere remontowali trzy pasy skoro do polowy wrzesnia ma byc ograniczony ruch?? mogli wyremontowac prawy a pozostale dwa zaorac i efekt bylby ten sam a tak szlag czlowieka trafi jak bedzie stal w korku a obok dwa pasy beda puste eehh

    • 0 0

  • zmiany są super

    pokonuję tą trasę codziennie wracając z pracy i muszę przyznać, że mimo remontu jestem w domu o 25 min szybciej niż przed remontem. Wiem, że czas wakacyjny (dużo osób na urlopach) również ma wpływ na skrócenie czasu przejazdu. Uważam, że taka organizacja powinna utrzymać się dłużej.

    • 1 0

  • Wspaniałe usprawnienia czyli dzisiaj godzina 16: Korek zaczynał się na wiadukcie na ul. Elbląskiej. Całe Długie Ogrody zapchane począwszy od Bramy Żuławskiej. No pięknie to wszystko idzie, pięknie.

    • 4 0

  • Ten pas dla autobusów to świetny pomysł

    o ile sie sprwdzi.tak sie robi w cywilizowanym świecie,tylko trezba miec jeszzce cywilizowanych kierowców zeby to funkcjonowało.we will see...

    • 1 0

  • a może w miasto zauważy rewelacyjna ulice Warszawską

    a raczej jej skrzyzowanie z ulica jabłoniową, toć tam nawet na rowerze nie idzie przejechać a już autem to mi szóstki wypadają

    • 0 0

  • wyjazd z Zaroślaka na Trakt (trasa 118) utrudniony!

    Czy to przez ten remont, czy może zielone światło przed wyjazdem z Zaroślaka zostało wydłużone? w każdym razie trudno wbić się z Zaroślaka w korek samochodów na Trakcie, które blokują wyjazd. A może kierowcy bardziej ignorują pomarańczowe i czerwone? Wcześniej, nawet w ciągu roku szkolnego, nie było takich problemów. Mając zielone na Zaroślaku, mieliśmy dużo miejsca na Trakcie, żeby włączyć się do ruchu, a teraz stoi tam zbity mur samochodów

    • 0 0

  • moze i czas jazdy autobusów się skrucił ale przez te pokrecone swiatła przy targu siennym zrobione ylko poto by autobusom było lepiej korkują całe wały jagielonskie i podwale grodzkie a co za tym idzie rondo na targu drzewnym oraz odwiecznie zakorkowane podwale staromiejskie oraz ul szeroka korki zaczynaja sie juz od 14 a potem jest juz masakra w sródmiesciu wydaje mi sie ze nie powinno sie ułatwiac jazde aautobusom kosztem reszty kierowców....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane