- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (85 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (71 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (66 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska
Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.
- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.
To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.
- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.
Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.
Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.
Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.
Opinie (109) 1 zablokowana
-
2009-07-17 19:43
to po cholere remontowali trzy pasy skoro do polowy wrzesnia ma byc ograniczony ruch?? mogli wyremontowac prawy a pozostale dwa zaorac i efekt bylby ten sam a tak szlag czlowieka trafi jak bedzie stal w korku a obok dwa pasy beda puste eehh
- 0 0
-
2009-07-17 20:15
zmiany są super
pokonuję tą trasę codziennie wracając z pracy i muszę przyznać, że mimo remontu jestem w domu o 25 min szybciej niż przed remontem. Wiem, że czas wakacyjny (dużo osób na urlopach) również ma wpływ na skrócenie czasu przejazdu. Uważam, że taka organizacja powinna utrzymać się dłużej.
- 1 0
-
2009-07-17 22:12
Wspaniałe usprawnienia czyli dzisiaj godzina 16: Korek zaczynał się na wiadukcie na ul. Elbląskiej. Całe Długie Ogrody zapchane począwszy od Bramy Żuławskiej. No pięknie to wszystko idzie, pięknie.
- 4 0
-
2009-07-17 22:23
Ten pas dla autobusów to świetny pomysł
o ile sie sprwdzi.tak sie robi w cywilizowanym świecie,tylko trezba miec jeszzce cywilizowanych kierowców zeby to funkcjonowało.we will see...
- 1 0
-
2009-07-17 23:05
a może w miasto zauważy rewelacyjna ulice Warszawską
a raczej jej skrzyzowanie z ulica jabłoniową, toć tam nawet na rowerze nie idzie przejechać a już autem to mi szóstki wypadają
- 0 0
-
2009-07-18 10:27
wyjazd z Zaroślaka na Trakt (trasa 118) utrudniony!
Czy to przez ten remont, czy może zielone światło przed wyjazdem z Zaroślaka zostało wydłużone? w każdym razie trudno wbić się z Zaroślaka w korek samochodów na Trakcie, które blokują wyjazd. A może kierowcy bardziej ignorują pomarańczowe i czerwone? Wcześniej, nawet w ciągu roku szkolnego, nie było takich problemów. Mając zielone na Zaroślaku, mieliśmy dużo miejsca na Trakcie, żeby włączyć się do ruchu, a teraz stoi tam zbity mur samochodów
- 0 0
-
2009-07-18 11:38
moze i czas jazdy autobusów się skrucił ale przez te pokrecone swiatła przy targu siennym zrobione ylko poto by autobusom było lepiej korkują całe wały jagielonskie i podwale grodzkie a co za tym idzie rondo na targu drzewnym oraz odwiecznie zakorkowane podwale staromiejskie oraz ul szeroka korki zaczynaja sie juz od 14 a potem jest juz masakra w sródmiesciu wydaje mi sie ze nie powinno sie ułatwiac jazde aautobusom kosztem reszty kierowców....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.