• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne eksperymenty w śródmieściu Gdańska

Michał Brancewicz
17 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa. Remont Podwala Przedmiejskiego wciąż trwa.

Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na czas remontu Podwala Przedmiejskie okazały się na tyle efektywne, że mają szansę pozostać na dłużej.



Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie. Drogowcy wciąż nie wylali ostatniej warstwy nawierzchni na jednym z pasów i lewoskręcie.
Remont Podwala Przedmiejskiego trwa od miesiąca. Drogowcy muszą jeszcze wylać ostatnią warstwę asfaltu na jednym z pasów i w zatoczce do skrętu w lewo w Trakt św Wojciecha. Wygląda jednak na to, że nawet po zakończeniu robót, organizacja ruchu opracowana na czas remontu pozostanie bez zmian.

- Chcemy pozostawić wszystko tak jak jest dotychczas, poza lewoskrętem w Chmielną - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Traktujemy to jako eksperyment, który potrwa mniej więcej do połowy września.

To oznacza, że autobusy ze śródmieścia na Orunię i Chełm wciąż będą kursowały tunelem pod węzłem Okopowa, zabierając pasażerów z tymczasowych przystanków przy Bibliotece Wojewódzkiej na Targu Rakowym. Co więcej, może okazać się, że to miejsce stanie się stałym miejscem lokalizacji przystanków.

Zmiany drogowe jakie wymusił remont Podwala


- Trasa autobusów wydłużyła się teraz o około 80 metrów, ale czas przejazdu znacznie się skrócił - przekonuje dyrektor Kotłowski. - Trasa ze skrętem w Podwale Grodzkie pozwala ominąć korki na Hucisku, a tunel pozwala bezkolizyjnie przejechać skrzyżowanie Okopowej z al. Armii Krajowej.

Nowością, której co prawda nie zainicjował remont, będzie wprowadzenie wydzielonego pasa dla autobusów komunikacji miejskiej na prowadzącej w stronę śródmieścia jezdni Podwala Przedmiejskiego. Nie zostanie on wytyczony na całej jezdni, gdyż jest jedynym pasem umożliwiającym skręt w prawo - z Podwala w Okopową. - Jeszcze nie ustaliliśmy, w którym miejscu będzie się kończył ten pas - mówi dyrektor.

Także "zawrotka" na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego pozostanie bez zmian. A to oznacza, że skręt z Traktu św. Wojciecha w al. Armii Krajowej wciąż będzie niemożliwy.

Czy, i które elementy tego eksperymentu wypalą i zostaną na stałe, przekonamy się dopiero we wrześniu. Wiele z nich może okazać się niewypałem, gdy tylko ruch w mieście wróci do swojego stałego, wysokiego natężenia.

Opinie (109) 1 zablokowana

  • Prawoskręt koło Zieleniaka

    A ja mam propozycję, by zrobić skrajny prawy pas Wałów Piastowskich kierunek do Dworca PKP (koło Zieleniaka) jako PRAWOSKRĘT dla wszystkich, a dla autobusów wyjątek - by mogły by jechać wprost.
    Dużo samochodów jedzie w kierunku Gdyni i tam zawsze jest wojna.

    • 0 0

  • GRATULUJE BYSTROSCI UMYSLU LUDZI ODPOWIEDZIALNYCH ZA RUCH KOMUNIKACYJNY W GDANSKU

    TRZEBA BYLO REMONTU ABY SZARE KOMORKI DALY ZNAC ZE POD TUNELEM SIE SZYBCIEJ PRZEJEZDZA BO TAM DROGI SIE NIE KRZYZUJA !!! BRAWO URZAD MIEJSKI GDANSK !!!!!! ZA inteligencje , za logiczne myslenie !!!!!!

    • 3 0

  • Pas dla autobusów

    Popieram i to w całej rozciągłości. Łącznie z Traktem Świetego Wojciecha. No i mogliby w końcu zlikwidować włączanie przyciskiem zielonego światła dla pieszych i rowerzystów przy Bramie Oliwskiej. Ile tam się trzeba nastać!

    • 1 0

  • Prawoskręt przy Zieleniaku.

    Moim zdaniem przy Zieleniaku, po zamknięciu mostu kratowego nad torowiskiem przy PL Zebrań Ludowych ,jazda w prawo powinna być dozwolona z dwóch pasów - prawego i środkowego - przy czym ze środkowego można było by również jechać prosto. Zlikwidowało by to przepychanki samochodów jadących od ul. Łagiewniki w kierunku Wrzeszcza z tymi co jadą od Jana z Kolna też w kierunku Wrzeszcza.

    • 0 0

  • Szybciej??

    Żeby autobus wjechał na Targ Rakowy musi odstać - ok 20 min. Niech Pan Kożłowski siądzie do 118 lub 108 i włączy swój zegarek. Do tego autobusy bez klimy w tym miejscu. Głowa mała... papier wszytko przyjemie ale żeby tak pisać trzeba samemu się pofatygowac czy naprawdę jest szybciej.

    • 1 0

  • absurd

    Proponuję wszystkim urzędnikom, którzy mają tak genialne pomysły, aby wybrali się na przejażdżkę autobusem. Korki są teraz nie tylko rano i o 17, ale cały dzień. Jedzie się dłużej niż w roku szkolnym!!! To jakaś paranoja. A może by tak w ogóle zamknąć ruch samochodowy?! Przecież możemy chodzisz pieszo!

    dt

    • 0 0

  • POMYSŁ NA KORKI

    Dlaczego mamy korki ??? Jest za dużo aut a za mało dróg. Nowych dróg się nie doczekamy, modernizować skrzyżowania też się nikomu nie chce. Jedyne rozwiązanie proste, nie wymagające dużych nakładów finansowych i przynoszące jeszcze zyski. TRZEBA WPROWADZIĆ NOWE WYSOKIE PODATKI I OPŁATY TAK ABY LUDZI NIE BYŁO STAĆ NA SAMOCHÓD. np. Jezeli auto jest starsze niż 5 lat 1000zł miesięcznie starsze niż 10lat 10 000 zł miesięcznie. Drugie auto w rodzinie i każde nastepne 1000 zł miesięcznie. Opłate drogową 1000zł miesięcznie dla wszystkich. Moze jeszcze kartki na paliwo limit 50 litrów miesięcznie, ludzie nie kupią paliwa nie będą jeździć. Podnieść akcyze na paliwo tak aby litr paliwa kosztował 50zł. Natężenie ruchu spadnie o conajmniej 70%. Pomysł ma same zalety nie będzie korków, nie trzeba będzie budować nowych dróg i jeszcze większe wpływy do budzetu !!!! Bedzie na premie dla ministrów !

    • 0 0

  • Zostawcie lewoskręt w ulicę Chmielną, pozwala on na szybszy dojazd do centrum, przez ulicę Toruńską.

    • 1 1

  • Jestem Zadowolony ale ten artykuł to chyba lekka przesadaaaa !!!

    • 0 0

  • zdjęcie pokazuje spartaczone ułożenie kostki - premia dla wykonawcy!!

    za 2-3 miesiące zadymiarze beda mieli ułatwione wyjmowanie!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane