- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Koniec gierkowskich inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku
To zestawienie może dziwić, ale rzeczywiście sztandarowe gdańskie inwestycje komunikacyjne zakończone w tym roku, czyli budowa linii tramwajowej na Chełm i odcinka al. Armii Krajowej od ul. Jabłoniowej do ul. Kartuskiej zostały nakreślone jeszcze w czasach towarzysza Edwarda.
Obie zostaną oddane do użytku w najbliższych dniach.
Pierwszy tramwaj linii nr 1 wyruszy na trasę na Chełm 19 grudnia. Nowe bombardiery, citadisy i sprowadzone z Dortmundu N8C będą jeździć trasą Pohulanka - Chełm - Urząd Miejski - Brama Wyżynna - Pohulanka. W dni powszednie w godzinach szczytu tramwaje będą kursować co 5 minut, poza szczytem co 7-8 minut, wieczorem co 10, lub co 15 minut. W soboty i w niedzielę, w zależności od pory dnia, co 10, lub co 15 minut.
Niemal gotowa jest już pętla na Chełmie, na której będzie zawracać "jedynka". - Właściwe to nie pętla, lecz niewielki dworzec przesiadkowy, z kilkoma peronami i wiatami - opisuje Janusz Łagowski, zastępca dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
Na kilku peronach zawisną tablice świetlne pokazujące czasy odjazdu tramwajów i autobusów. Na razie będzie to czas rozkładowy, zaś docelowo czas rzeczywisty, oszacowany na podstawie czujników GPS w pojazdach.
Pętla stanie się punktem przesiadkowym dla mieszkańców dzielnicy Południe (Chełm i wszystkie nowe osiedla), którzy dojadą do niej autobusami i następnie wsiądą w tramwaj do śródmieścia. Nie będą mieli wyjścia, ponieważ z zakorkowanej wiecznie al. Armii Krajowej znikną wszystkie linie autobusowe. - Chcemy dać mieszkańcom kilka dni na przystosowanie się do tej zmiany, dlatego wprowadzimy ją dopiero po Świętach - zapowiada Oskar Białowąs z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Wszystkie inwestycje "tramwajowe" w Gdańsku (modernizacje torowisk, budowa trasy na Chełm, zakup nowych wozów) kosztowały 63 mln zł (połowę dała UE).
Drugą ważną inwestycją jest niemal dwuipółkilometrowy odcinek al. Armii Krajowej, pomiędzy ul. Jabłoniową i ul. Kartuską. Jego budowała trwała prawie dokładnie dwa lata i kosztowała 60 mln zł (połowę dała UE). To pierwsza od wielu lat zbudowana od postaw ważna arteria komunikacyjna miasta. Kierowcy skorzystają z niej po raz pierwszy 21 grudnia.
Gotowy jest już projekt techniczny ostatniego odcinka Armii Krajowej, łączącego ul. Kartuską z węzłem Karczemki na obwodnicy Trójmiasta.
O ile w mijającym roku remonty (Podwale Grodzkie, Błędnik, Marynarki Polskiej) mogły dać się mieszkańcom Gdańska we znaki, o tyle w przyszłym roku robót na ulicach miasta niemal nie uświadczymy.
- To będzie rok przygotowywania dokumentacji do projektów, które pełną parą ruszą w 2009 roku lub później - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych i wylicza: Trasa Sucharskiego, ul. Łostowicka, ul. Nowa Wałowa wraz z węzłem nad ul. Jana z Kolna, odcinek Trasy Słowackiego od ul. Hynka do Tasy Sucharskiego na wysokości ul. Uczniowskiej, linia tramwajowa z Siedlec na Morenę.
Jedyna przebudowa, której na pewno doświadczą kierowcy, to modernizacja skrzyżowania al. Hallera z ul. Kliniczną. Przebudowane zostanie torowisko, światła i powstanie droga rowerowa. W ramach innej inwestycji zmodernizowane zostanie torowisko tramwajowe od tego skrzyżowania do ul. Mickiewicza.
Opinie (211) 9 zablokowanych
-
2007-12-05 13:29
dojazd do pracy
zajmuje mi 1.5h w jedną stronę - mieszkam na Ujeścisku, a pracuję w Orłowie...:) i jakoś żyję - choć 3 godziny dziennie marnowane na jazdę strasznie mnie wkurza...
a jak dochodzą do tego korki albo remonty SKM, to i 4h dziennie w obie strony mi wychodzi..- 0 0
-
2007-12-05 13:32
do Rumuna (1)
Ty jednak masz ptasi móżdzek.
Sęk w tym że zanim sie taką zastępczą komunikację zorganizuje to minie co najmniej godzina.
A przez ten czas to ani na Chełm sie nie dostaniesz ani nie zjedziesz do Centrum.
Tramwaj to wygodne i szybkie rozwiązanie ale obarczone wysokim ryzykiem całkowitej blokady komunikacji.- 0 0
-
2007-12-05 13:44
Niezadowolony
Ja ciesze sie natomiast, ze z moim ptasim móżdzkiem, mysle logiczniej i daje sobie w zyciu lepiej rade niz wielu innych podobnych Tobie "myslicieli".
- 0 0
-
2007-12-05 13:46
Zdurnieliście!
Wszyscy zdurnieliście! Jak wam się nie podoba wizja przesiadek, to se kupcie rower! Wtedy nie będziecie stali w korkach i będziecie mięli ciągłość przejazdu! Ja, żeby dojechać gdziekolwiek z Pruszcza muszę się przesiąść przynajmniej raz! A korki mamy takie same jak na AK. Więc nie narzekajcie z tymi przesiadkami, bo przemawia przez was wygodnictwo !
- 0 0
-
2007-12-05 13:54
i bardzo dobrze
skończcie marudzenie. przesiadka na tramwaj i koniec. a jak wam sie nie podoba to chodźcie pieszo.
- 0 0
-
2007-12-05 13:56
do mieszkańca pruszcza (1)
A czy to źle ?
płacę dużo - wymagam
a rowerem to jeżdzę gdy jest na to pogoda.
Wybacz ale w deszczu czy śniegu to z Pięciu Wzgórz tą drogą nie da się jechać - po prostu nie wiesz o czym piszesz.
Decydowałeś sie mieszkac w Pruszczu - Twoja sprawa.
Zapewne krzyczałbyś jeszcze głośniej gdyby Tobie bezmyślnie utrudniali i tak ciężką komunikację- 0 0
-
2007-12-05 17:44
Komunikacji w Pruszczu już się utrudnić nie da ;)
Poza tym, wszyscy tak narzekacie, ale nie bierzecie pod uwagę, że tramwaj będzie jeździł często, a nawet jak sie popsuje, to podstawia autobusy. Zawsze się znajdzie jakieś wyjście z sytuacji.
Teraz tylko marudzicie, ale jak postoicie trochę samochodami w korkach, to się szybko przesiądziecie na tramwaj.
A z tymi przesiadkami też przesadzacie. W centrum można wskoczyć w 3 czy 4 tramwaje. Jasne, zawsze trzeba będzie poczekać parę minut.
Uważam, że mimo wszystko, to był dobry pomysł i jeszcze się do niego przekonacie.- 0 0
-
2007-12-05 14:03
heh
slowackiego od hynka....
a od grunwaldziekj do ronda? ;)- 0 0
-
2007-12-05 14:05
jaki tramwaj tramwaj do nikąd od urzędu miasta do dworca to dobry kilometr ,ten tramwaj jest h... warty , ja napewno nie będe z niego korzystać póki nie będzie dojeżdżał do dworca ,to skandal i kpina .Ja Nawet zimą wole jeździć rowerem bo nie stoje jak ten (...) na przystanku i jadę z miejsca na miejsce
- 0 0
-
2007-12-05 14:06
.. a do dworca na piechotę? (1)
Wszystko fajnie - 20 lat czekania i may tramwaj, naprawdę się cieszę szczególnie że do przystanku bedę mieć blisko. Szkoda tylko ze do dworca bedzie trzeba z Huciska iśc na piechotę. Najgorzej jak z cięzką torbą podrózną ;/
- 0 0
-
2007-12-05 14:12
Mam pomysła!
Wziąć ten złom z Dortmundu i zrobić linię Dw.PKP - Brama Oliwska - Dw.PKS - Hucisko - Dw. PKP. Ruch dokładnie w tym kierunku. Przy Bramie Oliwskiej tramwaj zmieniałby bieg (dlatego musi być ten z Dortmundu, bo inne tego nie potrafią). Albo kawałek dalej, kiedyś chyba był tam przejazd na drugi tor. I problem chodzenia na piechotę spod UM na Dworzec znika.
- 0 0
-
2007-12-05 14:09
W
Widac, ze lubisz podrozowac rowerem, ale czytajac Twoja ostatnia wypowiedziedz przypuszczam, ze w tej wyprawie do Czestochowy nie uczestniczyles?
Jak sie Adamowicz da przez Ciebie zastraszyc faktem, ze do tramwaju nie wsiadziesz, to gotow jeszcze sprzedac wszystkie Citidasy i Bombardiery!- 0 0
-
2007-12-05 14:17
nawet tusk sobie w tym kraju nie poradzi jak za wyborców bedzie miał głąbów ktorym przesiadka z autobusu do tramwaju sprawia
problem autobusy lini 106,111,138 czyli te ze stogów i z westerplatte tez nie wiedziec czemu jezdza do akadami muzycznej (łąkowej)trasa została skrocona do polowy i nikt nie płacze wszyscy wsiadaja w tramwaj i ciesza sie z tego ze do centrum moga dojechac bez zadnych korkow ale oczywiscie lenią z dzielnic za chełmem nie chce sie przesiadac z nie ogrzewanego 155 do tramwaju bo im korona z głowy spadnie jak sie przejda 10 metrow do nowego eleganckiego ogrzewanego tramwaju. jak wam przeszkadza takie rozwiazanie to idzcie w slady osowej i sobie wymyslcie własnego przewoznika głąby z peryferi haha :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.