- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Koniec z przejazdami przez tory, jak progi zwalniające. 19 miejsc do remontu
19 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe zostanie przebudowanych w ciągu kilkunastu miesięcy. To jedna z bolączek miasta, na którą narzekali nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści. Na prace przewidziano ok. 3,5 mln zł.
Zmotoryzowani przekonują się o tym choćby na ul. Kartuskiej, gdzie kierowcy najczęściej wjeżdżają pod jadący tramwaj.
Z kolei piesi i rowerzyści od lat narzekają na niewystarczające efekty doraźnych remontów splotu jezdni i szyn tramwajowych przy Operze Bałtyckiej, po których jazda rowerem przypomina pokonywanie progów zwalniających. Przez ubytki i nierówną nawierzchnię cierpią też pasażerowie komunikacji, bo zły stan torowiska i jezdni wymusza na tramwajach ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Do remontu 19 przejazdów i przejść
Wkrótce komfort i bezpieczeństwo na przejazdach i przejściach przez tory tramwajowe mają się znacząco poprawić. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaplanował w tym roku rozpoczęcie remontów prawie 20 przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez torowiska oraz przejazdów drogowo-torowych.
Naprawa przejazdów i przejść przez torowiska polegać będzie na wymianie istniejącej nawierzchni na nową - bitumiczną bądź z płyt gumowych. Rodzaj nawierzchni dostosowany będzie do charakteru danego przejazdu i przejścia.
Rusza łatanie dziur na gdańskich ulicach
- Wyboru miejsc, gdzie zostaną przeprowadzone naprawy, dokonano we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na podstawie inwentaryzacji przejść i przejazdów z października ubiegłego roku. Kryterium, jakim kierowano się przy typowaniu konkretnych lokalizacji, był przede wszystkim ich stan techniczny. W przypadku przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzięto również pod uwagę natężenie ruchu pieszych i rowerzystów, a także miejsca zlokalizowane w sąsiedztwie ważniejszych obiektów użyteczności publicznej czy obiektów handlowych - wyjaśnia Anna Bobrowska, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. infrastruktury i remontów.
Wśród wytypowanych lokalizacji znalazło się sześć przejść dla pieszych, siedem przejazdów drogowych przez torowiska oraz sześć przejść wraz z przejazdem dla rowerów.
Przejścia dla pieszych:
- Kartuska - skrzyżowanie z Powstańców Warszawskich - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Nowe Ogrody - skrzyżowanie z Pohulanką - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Węzła Piastowskiego - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Pętli Kliniczna - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - skrzyżowanie z Nowomiejską - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
Przejazdy drogowo-torowe
- Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Chłopska - Kołobrzeska (w stronę Oliwy) - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Marynarki Polskiej - Swojska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Błędnik - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Łagiewniki - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Jana z Kolna - Nowomiejska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
Przejścia dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową:
- Grunwaldzka - skrzyżowanie z Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Przystanek Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wita Stwosza - Przystanek Uniwersytet - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wjazd na pętlę od strony Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wyjazd na pętlę w stronę Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- przystanek Galeria Bałtycka - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe.
Jak dodaje Bobrowska, na przejazdach drogowo-torowych zastosowana zostanie bardziej trwała nawierzchnia bitumiczna.
- Sprawdzi się ona w lokalizacjach, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu pojazdów - jest trwalsza i łatwiejsza w bieżącym utrzymaniu, np. uzupełniania ewentualnych ubytków, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej warstwy. Z kolei w miejscach, które nie są obciążone ruchem samochodowym, czyli na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych ułożone zostaną płyty gumowe. Ze względu na swoje właściwości antypoślizgowe podniosą bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez tory - dodaje.
Rozpoczęcie prac jeszcze w 2022 roku
Jeszcze w marcu magistrat ma ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej napraw dla każdej z 19 wymienionych lokalizacji. Po jej opracowaniu jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac. Wszystkie roboty mają być przeprowadzone najpóźniej do końca II kwartału 2023 roku. Ich szacunkowy koszt wyniesie ok. 3,5 mln zł.
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2022-03-04 21:34
A Jabłoniowa?
Prawdziwe fałdy jak progi zwalniające są jak tory przekraczają Jabłoniową na Jasieniu, przy straży pożarnej.
- 1 2
-
2022-03-04 21:46
Tartan
Żadna kostka czy asfalt tylko tartan zda egzamin w innych zachodnich miastach juz dawno to stsuja ale znajac zycie miasto pójdzie po kosztach
- 1 4
-
2022-03-04 21:49
Moj 3 letni syn jest zawsze w szoku (1)
Jak podskakuje w foteliku na przejazdach tramwajowych. Mówi ' Wow co to było tata..."
- 5 6
-
2022-03-04 22:23
Powiedz mu
Synu, to jest pikuś, obyś poznał kiedyś fajną dżokejkę, to będzie dopiero jazda
- 5 1
-
2022-03-04 21:51
Opera do Wyspiańskiego powinna być cała wyremontowana !!!
- 11 2
-
2022-03-04 22:43
Zaproszenie
Zapraszamy do dziury w torowisku na zakręcie z Sikorskiego w Witosa (przy pętli na Chełmie)
- 5 2
-
2022-03-04 23:52
Teraz nie ma sensu remontować, ruskie zburzą wszystkie miasta, to po wojnie zbuduje się od nowa, porządnie :)
- 3 8
-
2022-03-05 01:52
Budyniowy cyrk i dziura na dziurze nawet tej świeżo wyremontowanej ! Wali wałkiem na kilometr
- 6 2
-
2022-03-05 04:57
Na dole przy
Havla...
- 5 2
-
2022-03-05 06:07
Genialne jak zawsze. Na liscie nie przejazdu drogowego przy petli Łostowice.
Pomimo, ze od ok 3 lat jest tam takie zapadlisko na torach w stronę obwodnicy i na wyjeździe z parkingu przy pętli, że to dla aut terenowych juz. Co ciekawe doskonale pamiętam jak remontowowali ponad 3 lata temu. Dlugie tygodnie zablokowanego przejazdu, nówka sztuka i po pół roku sie zapadło. Tak sie robi remonty. Tak jak ze studzienkami, co sie po kilku miesiacach zapadają... Ma się robić, a nie zrobić. Robota i zlecenia od miasta za naszą kasę, mają być non stop, zloty interes.
- 7 2
-
2022-03-05 07:13
Wieczne remonttji,zakupy szrotów tak się biznes i lody kręci lisicki
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.