- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Koniec z przejazdami przez tory, jak progi zwalniające. 19 miejsc do remontu
19 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe zostanie przebudowanych w ciągu kilkunastu miesięcy. To jedna z bolączek miasta, na którą narzekali nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści. Na prace przewidziano ok. 3,5 mln zł.
Zmotoryzowani przekonują się o tym choćby na ul. Kartuskiej, gdzie kierowcy najczęściej wjeżdżają pod jadący tramwaj.
Z kolei piesi i rowerzyści od lat narzekają na niewystarczające efekty doraźnych remontów splotu jezdni i szyn tramwajowych przy Operze Bałtyckiej, po których jazda rowerem przypomina pokonywanie progów zwalniających. Przez ubytki i nierówną nawierzchnię cierpią też pasażerowie komunikacji, bo zły stan torowiska i jezdni wymusza na tramwajach ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Do remontu 19 przejazdów i przejść
Wkrótce komfort i bezpieczeństwo na przejazdach i przejściach przez tory tramwajowe mają się znacząco poprawić. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaplanował w tym roku rozpoczęcie remontów prawie 20 przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez torowiska oraz przejazdów drogowo-torowych.
Naprawa przejazdów i przejść przez torowiska polegać będzie na wymianie istniejącej nawierzchni na nową - bitumiczną bądź z płyt gumowych. Rodzaj nawierzchni dostosowany będzie do charakteru danego przejazdu i przejścia.
Rusza łatanie dziur na gdańskich ulicach
- Wyboru miejsc, gdzie zostaną przeprowadzone naprawy, dokonano we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na podstawie inwentaryzacji przejść i przejazdów z października ubiegłego roku. Kryterium, jakim kierowano się przy typowaniu konkretnych lokalizacji, był przede wszystkim ich stan techniczny. W przypadku przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzięto również pod uwagę natężenie ruchu pieszych i rowerzystów, a także miejsca zlokalizowane w sąsiedztwie ważniejszych obiektów użyteczności publicznej czy obiektów handlowych - wyjaśnia Anna Bobrowska, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. infrastruktury i remontów.
Wśród wytypowanych lokalizacji znalazło się sześć przejść dla pieszych, siedem przejazdów drogowych przez torowiska oraz sześć przejść wraz z przejazdem dla rowerów.
Przejścia dla pieszych:
- Kartuska - skrzyżowanie z Powstańców Warszawskich - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Nowe Ogrody - skrzyżowanie z Pohulanką - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Węzła Piastowskiego - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Pętli Kliniczna - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - skrzyżowanie z Nowomiejską - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
Przejazdy drogowo-torowe
- Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Chłopska - Kołobrzeska (w stronę Oliwy) - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Marynarki Polskiej - Swojska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Błędnik - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Łagiewniki - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Jana z Kolna - Nowomiejska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
Przejścia dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową:
- Grunwaldzka - skrzyżowanie z Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Przystanek Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wita Stwosza - Przystanek Uniwersytet - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wjazd na pętlę od strony Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wyjazd na pętlę w stronę Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- przystanek Galeria Bałtycka - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe.
Jak dodaje Bobrowska, na przejazdach drogowo-torowych zastosowana zostanie bardziej trwała nawierzchnia bitumiczna.
- Sprawdzi się ona w lokalizacjach, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu pojazdów - jest trwalsza i łatwiejsza w bieżącym utrzymaniu, np. uzupełniania ewentualnych ubytków, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej warstwy. Z kolei w miejscach, które nie są obciążone ruchem samochodowym, czyli na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych ułożone zostaną płyty gumowe. Ze względu na swoje właściwości antypoślizgowe podniosą bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez tory - dodaje.
Rozpoczęcie prac jeszcze w 2022 roku
Jeszcze w marcu magistrat ma ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej napraw dla każdej z 19 wymienionych lokalizacji. Po jej opracowaniu jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac. Wszystkie roboty mają być przeprowadzone najpóźniej do końca II kwartału 2023 roku. Ich szacunkowy koszt wyniesie ok. 3,5 mln zł.
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2022-03-05 10:58
na remontowanym latem w ramach gwarancji przejezdzie przez Hallera na skrzyżowaniu z Płażyńskiego, w stronę Stogów
juz asfalt się zdeformował
- 2 0
-
2022-03-05 11:00
zdjęciami gdańskich dróg
można ilustrować materiały o wojnie na Ukrainie. Chociaż tam chyba mimo wojny są w lepszym stanie.
- 2 1
-
2022-03-05 11:08
Po co nam nowe przejazdy jak są dobre w Berlinie ?
Rafał T.
- 4 0
-
2022-03-05 11:23
A gdzie jest Opera?!
Przepraszam ale gdzie na tej liście jest najgorszy przejazd drogowo tramwajowo pieszo rowerowy w całym mieście? Nie ma ! To jest skandal! Opera w pierwszej kolejności powinna być robiona! Kto robił tą listę?!
- 4 0
-
2022-03-05 11:29
Zróbcie też Havla-Świętokrzyska
Te płyty gumowe to jakaś kpina, garby większe od typowych spowalniaczy.
- 5 0
-
2022-03-05 11:34
Fajnie ale gdzie jest przejazd przy Operze?!
Chodzi głównie o przejazdy drogowo - torowe. Znam je wszystkie bo jeżdżę codziennie po całym mieście i ja się pytam gdzie najgorszy przejazd, czyli Al Zwycięstwa-Hallera?! Kolejne dwa które wymagały by pilnie remontu to Jacka Rybińskiego-Grunwaldzka (wg tej listy tylko chodnik będzie tam robiony co uważam za kpine). Poza tym Chłopska-Kołobrzeska czemu tylko w stronę Oliwy jak w drugą strone jest równie źle? Poza tym uważam że ważniejszy jest przejazd Chłopska-Obrońców Wybrzeza, ten przejazd jest w gorszym stanie.
- 2 0
-
2022-03-05 11:52
torowisko przy operze !!!
Nie tylko przejazd przez tory w obrębie skrzyżowania , ale całe torowisko od opery do Wyspiańskiego to jakiś armagedon ! Chociaż należałoby użyć tu bardziej dosadnych słów . Mam ostatnio często okazję jeździć tamtędy tramwajem i za każdym razem mam wrażenie że pojazd zaraz się rozpadnie ( szczególnie "Dortmundy" fatalnie znoszą ten odcinek ) , a w najlepszym razie wyleci z szyn . Ehhh....
- 2 0
-
2022-03-05 13:22
Może by tak się wzięli za pomorska . Tam jest dopiero tragedia
- 1 0
-
2022-03-05 13:32
przejazdy
czemu nie ma w planie swietokrzyskiej-havla?
- 3 0
-
2022-03-05 13:57
wszystkie torowiska powinny byc zlikwidowane i zastapione bus pasami!!Zlikwidowac tramwaje i zastapic autobusami bez emisyjnymi
Juz niedługo bedzie mozna zwołac referednum i odwołac urzedników szkodników!
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.