- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 5 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (80 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (78 opinii)
Koniec z przejazdami przez tory, jak progi zwalniające. 19 miejsc do remontu
19 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe zostanie przebudowanych w ciągu kilkunastu miesięcy. To jedna z bolączek miasta, na którą narzekali nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści. Na prace przewidziano ok. 3,5 mln zł.
Zmotoryzowani przekonują się o tym choćby na ul. Kartuskiej, gdzie kierowcy najczęściej wjeżdżają pod jadący tramwaj.
Z kolei piesi i rowerzyści od lat narzekają na niewystarczające efekty doraźnych remontów splotu jezdni i szyn tramwajowych przy Operze Bałtyckiej, po których jazda rowerem przypomina pokonywanie progów zwalniających. Przez ubytki i nierówną nawierzchnię cierpią też pasażerowie komunikacji, bo zły stan torowiska i jezdni wymusza na tramwajach ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Do remontu 19 przejazdów i przejść
Wkrótce komfort i bezpieczeństwo na przejazdach i przejściach przez tory tramwajowe mają się znacząco poprawić. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaplanował w tym roku rozpoczęcie remontów prawie 20 przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez torowiska oraz przejazdów drogowo-torowych.
Naprawa przejazdów i przejść przez torowiska polegać będzie na wymianie istniejącej nawierzchni na nową - bitumiczną bądź z płyt gumowych. Rodzaj nawierzchni dostosowany będzie do charakteru danego przejazdu i przejścia.
Rusza łatanie dziur na gdańskich ulicach
- Wyboru miejsc, gdzie zostaną przeprowadzone naprawy, dokonano we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na podstawie inwentaryzacji przejść i przejazdów z października ubiegłego roku. Kryterium, jakim kierowano się przy typowaniu konkretnych lokalizacji, był przede wszystkim ich stan techniczny. W przypadku przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzięto również pod uwagę natężenie ruchu pieszych i rowerzystów, a także miejsca zlokalizowane w sąsiedztwie ważniejszych obiektów użyteczności publicznej czy obiektów handlowych - wyjaśnia Anna Bobrowska, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. infrastruktury i remontów.
Wśród wytypowanych lokalizacji znalazło się sześć przejść dla pieszych, siedem przejazdów drogowych przez torowiska oraz sześć przejść wraz z przejazdem dla rowerów.
Przejścia dla pieszych:
- Kartuska - skrzyżowanie z Powstańców Warszawskich
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Nowe Ogrody - skrzyżowanie z Pohulanką
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności
od strony Węzła Piastowskiego - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności
od strony Pętli Kliniczna - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - skrzyżowanie z Nowomiejską
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
Przejazdy drogowo-torowe
- Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Miszewskiego
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Chłopska - Kołobrzeska
(w stronę Oliwy) - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Marynarki Polskiej - Swojska
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Błędnik
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Łagiewniki
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Jana z Kolna - Nowomiejska
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
Przejścia dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową:
- Grunwaldzka - skrzyżowanie z Miszewskiego
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Przystanek Miszewskiego
- z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wita Stwosza - Przystanek Uniwersytet
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego
- wjazd na pętlę od strony Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego
- wyjazd na pętlę w stronę Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- przystanek Galeria Bałtycka
- z wymianą nawierzchni na płyty gumowe.
Jak dodaje Bobrowska, na przejazdach drogowo-torowych zastosowana zostanie bardziej trwała nawierzchnia bitumiczna.
- Sprawdzi się ona w lokalizacjach, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu pojazdów - jest trwalsza i łatwiejsza w bieżącym utrzymaniu, np. uzupełniania ewentualnych ubytków, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej warstwy. Z kolei w miejscach, które nie są obciążone ruchem samochodowym, czyli na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych ułożone zostaną płyty gumowe. Ze względu na swoje właściwości antypoślizgowe podniosą bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez tory - dodaje.
Rozpoczęcie prac jeszcze w 2022 roku
Jeszcze w marcu magistrat ma ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej napraw dla każdej z 19 wymienionych lokalizacji. Po jej opracowaniu jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac. Wszystkie roboty mają być przeprowadzone najpóźniej do końca II kwartału 2023 roku. Ich szacunkowy koszt wyniesie ok. 3,5 mln zł.
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2022-03-05 15:21
Dramat. Dulkiewicz won
Od kad Dulkiewicz jest prezydentem drogi miejskie sa zostawione samo sobie. Nic a nic nie robi u jest coraz gorzej dramat i jeszcze raz dramat. Niech idzie do huru kościelnego a nie na posadę.
- 3 0
-
2022-03-05 15:50
A pod błędnikiem
Z Armii Krajowej w Okopową jak się skręca z lewego pasa ?
- 0 1
-
2022-03-05 16:51
Fuszerka partanina ul. Mickiewicza
Wykonawca niedawnego remontu torowiska na ul. Mickiewicza we Wrzeszczu powinien poniesc koszty naprawy za taką fuszerke, j aką odwalił. W NIemczech jak zrobią torowisko tramwajowe to starcza na 30 lat albo 50 a nie na 5. Tyle w temacie. Nieudolne wykonawstwo. sh*t!
- 2 0
-
2022-03-05 18:30
Przejazdy gumowe (1)
się nie sprawdzają. Po około roku zapadają się jeszcze bardziej i wymagana jest ponowna naprawa.
- 0 1
-
2022-03-06 14:28
NIe zapadają się, kiedy odpowiednio jest zrobiona do tego podbudowa a nie pseudo oszczędnościowy sam żwirek....
- 0 0
-
2022-03-05 19:47
Dobre działanie
Dobre działanie. Super.
- 1 1
-
2022-03-05 22:32
(1)
Dlaczego na Kołobrzeskiej chcą wymienić na bitumiczną? Teraz jest gumowa. Fakt wymaga już remontu, ale nie można wymienć na ta samą? Sprawowała sie dobrze 15 lat.
- 2 0
-
2022-03-06 14:27
Tempaaki rządzą naprawami. Taka przyczyna.
- 0 0
-
2022-03-06 08:00
Guma vs beton
Czemu u nas uparcie stosuje się te gumowe, jeszcze rozumiem na przejściach dla pieszych, czy przejazdach rowerowych, ale na drogach powinny być stosowane betonowe, które są zdecydowanie trwalsze. Na kolei wytrzymują zdecydowanie dłużej
- 1 0
-
2022-03-06 08:34
Torowiska-horrory
Trzeba było czekać aż samochody notabli rozwaliły się na przejazdach tramwajowych.Chociaż coś pozytywnego.
- 1 0
-
2022-03-06 11:07
A węzeł Groddecka? Skrzyżowanie 3 Maja z Armii Krajowej w stronę Okopowej. Dramat!!! Dlaczego nie jest ujęty ten odcinek?
- 1 0
-
2022-03-06 11:47
Od kilku lat sa do naprawy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.