- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Koniec z przejazdami przez tory, jak progi zwalniające. 19 miejsc do remontu
19 przejazdów i przejść przez tory tramwajowe zostanie przebudowanych w ciągu kilkunastu miesięcy. To jedna z bolączek miasta, na którą narzekali nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści. Na prace przewidziano ok. 3,5 mln zł.
Zmotoryzowani przekonują się o tym choćby na ul. Kartuskiej, gdzie kierowcy najczęściej wjeżdżają pod jadący tramwaj.
Z kolei piesi i rowerzyści od lat narzekają na niewystarczające efekty doraźnych remontów splotu jezdni i szyn tramwajowych przy Operze Bałtyckiej, po których jazda rowerem przypomina pokonywanie progów zwalniających. Przez ubytki i nierówną nawierzchnię cierpią też pasażerowie komunikacji, bo zły stan torowiska i jezdni wymusza na tramwajach ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Do remontu 19 przejazdów i przejść
Wkrótce komfort i bezpieczeństwo na przejazdach i przejściach przez tory tramwajowe mają się znacząco poprawić. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaplanował w tym roku rozpoczęcie remontów prawie 20 przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez torowiska oraz przejazdów drogowo-torowych.
Naprawa przejazdów i przejść przez torowiska polegać będzie na wymianie istniejącej nawierzchni na nową - bitumiczną bądź z płyt gumowych. Rodzaj nawierzchni dostosowany będzie do charakteru danego przejazdu i przejścia.
Rusza łatanie dziur na gdańskich ulicach
- Wyboru miejsc, gdzie zostaną przeprowadzone naprawy, dokonano we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na podstawie inwentaryzacji przejść i przejazdów z października ubiegłego roku. Kryterium, jakim kierowano się przy typowaniu konkretnych lokalizacji, był przede wszystkim ich stan techniczny. W przypadku przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzięto również pod uwagę natężenie ruchu pieszych i rowerzystów, a także miejsca zlokalizowane w sąsiedztwie ważniejszych obiektów użyteczności publicznej czy obiektów handlowych - wyjaśnia Anna Bobrowska, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. infrastruktury i remontów.
Wśród wytypowanych lokalizacji znalazło się sześć przejść dla pieszych, siedem przejazdów drogowych przez torowiska oraz sześć przejść wraz z przejazdem dla rowerów.
Przejścia dla pieszych:
- Kartuska - skrzyżowanie z Powstańców Warszawskich - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Nowe Ogrody - skrzyżowanie z Pohulanką - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Węzła Piastowskiego - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - przystanek Plac Solidarności od strony Pętli Kliniczna - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Jana z Kolna - skrzyżowanie z Nowomiejską - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
Przejazdy drogowo-torowe
- Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Chłopska - Kołobrzeska (w stronę Oliwy) - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Marynarki Polskiej - Swojska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Błędnik - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wały Piastowskie - Łagiewniki - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Jana z Kolna - Nowomiejska - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
Przejścia dla pieszych wspólne ze ścieżką rowerową:
- Grunwaldzka - skrzyżowanie z Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Grunwaldzka - Przystanek Miszewskiego - z wymianą nawierzchni na bitumiczną,
- Wita Stwosza - Przystanek Uniwersytet - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wjazd na pętlę od strony Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- Pętla Oliwa - skrzyżowanie z Opata J. Rybińskiego - wyjazd na pętlę w stronę Jelitkowa - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe,
- przystanek Galeria Bałtycka - z wymianą nawierzchni na płyty gumowe.
Jak dodaje Bobrowska, na przejazdach drogowo-torowych zastosowana zostanie bardziej trwała nawierzchnia bitumiczna.
- Sprawdzi się ona w lokalizacjach, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu pojazdów - jest trwalsza i łatwiejsza w bieżącym utrzymaniu, np. uzupełniania ewentualnych ubytków, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej warstwy. Z kolei w miejscach, które nie są obciążone ruchem samochodowym, czyli na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych ułożone zostaną płyty gumowe. Ze względu na swoje właściwości antypoślizgowe podniosą bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez tory - dodaje.
Rozpoczęcie prac jeszcze w 2022 roku
Jeszcze w marcu magistrat ma ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej napraw dla każdej z 19 wymienionych lokalizacji. Po jej opracowaniu jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac. Wszystkie roboty mają być przeprowadzone najpóźniej do końca II kwartału 2023 roku. Ich szacunkowy koszt wyniesie ok. 3,5 mln zł.
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2022-03-05 07:15
Ile gwarancji po wykonaniu? (1)
Miesiąc:-)
- 6 1
-
2022-03-05 09:37
Ile gwarancji po wykonaniu?
Rok. To znaczy, że naprawią rok po zgłoszeniu.
- 1 0
-
2022-03-05 07:15
Dobrze, że w moim mieście nie ma tramwajów
- 1 1
-
2022-03-05 07:15
A skrzyżowanie Havla / świętokrzyska ? Tam to dopiero jest próg zwalniający.
- 7 1
-
2022-03-05 07:54
A POCO
Miasto dał 20 miljonów dla Lechii brak funduszy .Pani Prezydent swoim Autem nie jezdzi
- 5 1
-
2022-03-05 07:58
Opinia wyróżniona
a co ze skrzyżowaniem Świętokrzyska z Havla (3)
to już najgorszy przejazd w Gdańsku i nie objęty naprawą
- 37 5
-
2022-03-05 15:30
zarwany
ten przejazd calkowicie do remontu.
- 6 0
-
2022-03-05 19:16
Dzięki za przywołanie
Przejazd tragiczny, a chyba 3 czy 4 lata temu remontowany. Wytrzymał może rok.
- 4 0
-
2022-03-06 11:07
Havla i Świętokrzyska
Havla i Świętokrzyska to jest płaski stół w porównaniu do innych przejazdów. Wiem.bo codziennie tam jeżdżę. Są w mieście pilniejsze tory do naprawy wierzcie.
- 1 4
-
2022-03-05 09:15
Lewoskręt przy operze od strony Wrzeszcza metrowa wyrwa wzdłuż torów, można felgi pogiac (1)
- 13 0
-
2022-03-05 11:39
Oj tak
- 2 0
-
2022-03-05 09:30
Przejazd (1)
No cóż jaki gospodarz miasta takie mamy przejazdy. Żaden prezydent Gdańska ani poprzedni ani obecny nie wykazywał zainteresowania w zakresie przejazdów,czy zapadających studzienek. Ciekaw jestem ile razy wojowniczka Pomaska interweniowała w tej sprawie u swoich prezydentów z partii.
- 4 0
-
2022-03-05 09:41
w tej sprawie
Mówisz? Życzę powodzenia przy liczeniu.
- 0 0
-
2022-03-05 09:48
Opinia wyróżniona
Co z przejazdem przy Operze Bałtyckiej?! (3)
Dobry krok ze strony miasta, ale ciężko pojać dlaczego na liście nie znalazł się Lewoskręt przy operze od strony Wrzeszcza. Przecież przejazd przez tory w tamtym miejscu jest w masakrycznym stanie, olbrzymie wyrwy stwarzajace zagrożenie.
- 56 2
-
2022-03-05 11:39
Też się zastanawiam
- 7 1
-
2022-03-05 18:56
Jeżdżę tamtędy do pracy i zawsze mam problem żeby nie wjechać w głębokie dziury z prawej strony torów tuż obok szyny. Szkoda gadać na temat zawieszenia samochodów zwłaszcza tych mniejszych. Szarpaki na przeglądzie rejestracyjnym przy tym lewoskręcie to mały Pikuś.
- 6 0
-
2022-03-06 14:25
Dopiero co remontowany byl ;)
- 0 0
-
2022-03-05 10:20
Gwarancja na roboty
Do stu dni a studnia za bramo
- 3 0
-
2022-03-05 10:26
Mówiąc krótko ...
będzie się działo !!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.