• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Morską przed estakadą? Pomysł czytelnika

Maciej
13 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.

Nasz czytelnik proponuje, by z ul. Morskiej w Gdyni na estakadę KwiatkowskiegoMapka w kierunku Obłuża można było skręcać w prawo z dwóch pasów. Z kolei - by ułatwić jazdę w lewo - proponuje on likwidację pola wyłączonego z ruchu, by mogły tam oczekiwać auta.



Jak oceniasz pomysł czytelnika na udrożnienie Morskiej?

Odcinek ul. Morskiej na dojeździe do estakady w kierunku Chyloni to miejsce, gdzie często tworzy się zator. Kierowcy jadą w kierunku obwodnicy, Chyloni i Obłuża. W wakacje ruch jest mniejszy, ale wrzesień za pasem i korki powrócą. Z propozycją ich rozwiązania zgłosił się do nas czytelnik.

Oto ona:



Jestem mieszkańcem Gdyni i użytkownikiem samochodu od wielu lat. W oparciu o obserwację i dyskusję z kolegą z Katedry Inżynierii Transportowej PG chciałem się podzielić propozycją poprawy udrożnienia ul. Morskiej w kierunku Szczecina.

Chodzi o "wąskie gardło", które tworzy się do estakady Kwiatkowskiego. Po przekroczeniu estakady Kwiatkowskiego korki ustępują. Spotykają się tam potoki aut, które jadą w kierunkach:

  • Chylonia
  • Obłuże
  • Obwodnica Trójmiasta

Dwa ostatnie potrafią skutecznie zablokować ul. Morską, ponieważ kiedy "zapełnią" się pasy na skręt, wtedy pojazdy stoją na pasach w kierunku Chyloni, blokując skutecznie ruch w tym kierunku.

Są opcje:



Kierunek Obwodnica Trójmiasta: dotychczasowe pole wyłączone z ruchu (po skręcie w lewo) P-21 można użyć jako pas do jazdy w kierunku obwodnicy.

Kierunek Obłuże: Dotychczasowy prawy pas do jazdy "na wprost" mógłby zyskać możliwość skrętu w prawo.



Powyższe rozwiązania rozładowałyby kierunki i udrożniły ul. Morską. Dzięki temu ruch byłby płynniejszy. Wydaje mi się, że inżynierowie Zarządu Dróg i Zieleni mogliby rozważyć taką opcję.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni



Wyznaczenie dodatkowego pasa do jazdy na wprost na aktualnej powierzchni wyłączonej z ruchu sprawiłoby, że prowadziłby on bezpośrednio na znajdującą się za skrzyżowaniem zatokę autobusową, a pojazdy musiałyby ponownie włączyć się z niej na główny pas ruchu na łącznicy. Powstały w ten sposób odcinek przeplatania byłby bardzo krótki, co mogłoby prowadzić do utrudnień w ruchu, zwłaszcza w czasie postoju autobusu na przystanku. Dodatkowo istnieje możliwość, że pojazdy oczekujące na pasie środkowym na wyspie centralnej blokowałyby dojazd na pas prawy, ponieważ jazda na oba odbywałaby się nadal z jednego, skrajnie lewego pasa przed skrzyżowaniem.

Umożliwienie skrętu w prawo w kierunku Obłuża z dwóch pasów wymusiłoby demontaż obecnie zlokalizowanego na tym wlocie sygnalizatora S-2, wyświetlającego sygnał dopuszczający skręcanie w prawo (tzw. warunkowa zielona strzałka). W konsekwencji rzeczywisty czas, w którym możliwa byłaby jazda w tej relacji (światło zielone + zielona strzałka) zostałby skrócony i zmniejszyłaby się jej przepustowość. Niezależnie od tego dwa pojazdy równocześnie skręcające w prawo zasłaniałyby sobie nawzajem pieszych przechodzących przez łącznicę estakady, co mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.

Byłyby krótsze zielone światła, ale sytuacja jest monitorowana



Aby tego uniknąć, obie te grupy użytkowników drogi nie mogłyby otrzymywać światła zielonego w tym samym czasie, jak jest obecnie, co skutkowałoby dalszym skróceniem czasu jego trwania. Analogiczne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu było analizowane dla zjazdu z estakady od strony Obłuża i nie osiągnięto w ten sposób zadowalających rezultatów.

Równocześnie informujemy, że cały czas monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy modyfikację pozwalającą na skręcanie większej liczby pojazdów z ul. Morskiej w lewo - na estakadę w kierunku Obwodnicy.

Należy jednak pamiętać, że obecnie wielkość ruchu na tej relacji jest zwiększona z racji tego, że część kierowców objeżdża tamtędy przebudowy ul. Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej i po zakończeniu remontu sytuacja powinna ulec zmianie.
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Tu sprawa jest prosta,zlikwidować estakadę, zrobić ogromne rondo,6 pasów w jedną i drugą i problem rozwiązany.Naturalnie pod tym tunel,obok darmowy parking na 1000ałt.Dookoła palmy i sekwoje.Jakby co na makiecie to rozrysuje.

    • 18 21

    • 6 pasów = nie ogarną tego

      • 3 1

    • Jak ktoś na samochód mówi "auto", to już zaczynam się zastanawiać, czy ma trudności z dłuższymi wyrazami. Ale "1000 ałt" normalnie ścięło mnie z nóg.

      • 3 1

    • A rowery?! Wszędzie tylko rowery

      • 2 0

  • (1)

    a może rondo ;) ?

    • 5 15

    • Nie ma to jak wrzucić granat do szamba :D

      • 3 0

  • Od strony Grabówka powinna być dozwolona jazda prosto na pasie przy Lidlu (1)

    I już sytuacja powinna się poprawić. Idealną opcją by było do tego przeniesienie przystanku autobusowego za krzyżówkę z Estakadą i wprowadzenie dodatkowego zatrzymania przy SKM Grabówek. Na ten moment tworzą się na Morskiej gigantyczne korki, bo duża część kierowców ma na zmianę pasa zbyt mało miejsca i blokuje ruch.

    • 19 8

    • pojazdy komunikacji miejskiej

      nie blokowałyby pasa do skrętu w prawo a jadąc i tak prosto miałyby przystanek za skrzyżowaniem gdzie i tak jest miejsce na wyznaczonym buspasie

      • 8 2

  • W sumie ma to sens i czlowiek ma racje (2)

    • 21 13

    • Ale nie wolno tak!

      • 1 1

    • Na koniec sprowadzą z jakiegoś zachodniego miasta takie same rozwiązanie, zapłacą im, napiszą esej i będą się płaszczyć.

      • 1 1

  • Nastawiać stojaków na rowery

    I domalować na skos dodatkową drogę rowerową bo jeszcze za mało mamy innowacji

    • 27 5

  • Opinia wyróżniona

    A co z pieszymi? (11)

    Wszyscy zastanawiają się jak udrożnić zablokowaną ul. Morską a nikt nie martwi się o pieszych.
    Niestety na przejściach dla pieszych (gdzie jest sygnalizacja z zieloną strzałką w prawo) notorycznie dochodzi do wymuszeń. Kierowcy nie dostosowują się do warunku zatrzymania się przed sygnalizatorem!
    Jak dla mnie najlepszą opcją byłaby likwidacja zielonych strzałek.

    • 74 127

    • (3)

      Notorycznie? Podaj definicję tej notoryczności!

      • 9 21

      • Wystarczy stać przez 5 minut przy przejściu dla pieszych na ul Morskiej tuż przy pasie skrętu w prawo, w kierunku Obłuża. Co trzeci kierowca nie zatrzymuje się tam na strzałce. Zwolnienie pojazdu to nie zatrzymanie! Przypominam, że zielona strzałka upoważnia kierowców do skrętu na skrzyżowaniu, ale dopiero po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem!

        • 21 7

      • Jak tylko stanie na nogach , wymusza , nawet nie patrzy tylko wlezie ! (1)

        • 7 4

        • Wymuszenia przez pieszych to jest mit

          Radzę zapoznać się z PORD i bez tego nie siadać za kółko, bo komuś jeszcze zrobisz krzywdę

          • 1 3

    • Trzeba karać kierowców aż do skutku (1)

      Nic tak nie oddziałuje na przestrzeganie przepisów jak chudszy portfel

      • 9 6

      • Nad sygnalizatorami w tym miejscu jest jakaś kamera, ale chyba nie używana, bo kierowcy jeżdżą tam jak chcą.

        • 1 2

    • Prawo prawem

      Ale jak idę i mam zielone a widzę, ze kierowca nie zatrzymuje się to - nie wp my się pod koła, bo cmentarz jest pełen tych z pierwszeństwem

      • 10 4

    • jeżeli boisz się o samochody, to parę metrów dalej masz przejście pod Estakadą (1)

      • 1 2

      • Niestety starsze osoby mające problem ze schodzeniem i wchodzeniem po schodach wybierają właśnie to przejście dla pieszych. Łatwo jest krytykować i hejtować a już trudno postawić się na miejscu osoby z ograniczeniami.

        • 2 1

    • Piesi powinni w domu siedzieć, tv oglądać a nie pałętać się po dwupasmówkach! (1)

      To nie wiocha !

      • 2 2

      • Oczywiście, tylko kierowcy są najważniejsi. Ciekaw jestem jaki z Pana kierowca, Panie komentujący - pewnie zimny łokieć i 'umpa-umpa" z głośników na cały regulator.

        • 0 1

  • (2)

    tu mozna gdybac i rozmyślać, a władza i tak nic z tym nie zrobi, taka prawda. Ile mozna czekac na zrobienie nawierzchni ronda przy dworcu albo ogarniecie drugiej strony kostki na 10 lutego ? a wy chcecie zmieniac morską i estakade, szkoda czasu na te spekulacje, władz nie interesują te korki, najwazniejsze zeby powywalac parkingi zeby coraz mniej aut bylo w miescie

    • 31 1

    • Z tymi parkingami popieram władze w centrum jak najmniej

      • 2 4

    • "władz nie interesują te korki, najwazniejsze zeby powywalac parkingi zeby coraz mniej aut bylo w miescie"
      - jest taka prawidłowość - im mniej samochodów tym mniej korków. Serio.

      • 1 1

  • Ruch mogliby udrożnić sami kierowcy gdyby po wjeździe na skrzyżowanie nie zajmowali tylko prawego pasa. Codziennie widzę w tym miejscu brak zrozumienia dla potrzeb innych kierowców i przede wszystkim brak przewidywania tego co się dzieje na drodze. Z drugiej strony wystarczy że wjedzie trajtek i mamy całą zmianę świateł wyłączoną tylko dla tego jednego pojazdu (więcej się nie zmieści).

    • 20 0

  • Estakada (2)

    to jest relikt z lat 90 tych który jest wiecznie można tak powiedzieć w przenośni pudrowany powierzchownie.
    Wydano na to tyle kasy już i nic to nie dało już nie mówiąc o słynnej delatacji.
    To jest do rozwalenia i zrobienia coś na miarę 21 wieku by dojazd tam był normalny.
    Póki co mieszkając tam i decydując się na kupno mieszkania w tamtych rejonach trzeba liczyć się na wieczne korki i utrudnienia gdzie końca poprawy nie będzie widać.

    • 10 11

    • Ziomek, wez moze sprawdz kiedy ta estakada zostala wybudowana zanim kolejny raz zrobisz z siebie d**ila. Po co ludzie maja wiedziec kto wsrod nich mieszka.

      • 4 1

    • Estakada problemem?

      Na estakadzie raczej korki się zmniejszyły, lub nie ma ich wcale. Wiem bo tu mieszkam. Korki tworzy Hutnicza i światła. Więc się od estakady odtuptaj

      • 0 0

  • No proszę! Kto to mówi o bezpieczeństwie? (4)

    a jakoś przy zmianach na Jana z Kolna, 3 maja, Starowiejskiej o tym nie pamiętali?

    • 31 1

    • Tam jest bezpiecznie tutaj nie jest. (3)

      Bezpieczniej by było jakby przystanek przy kościele przenieść za estakadę co już ktoś napisał. Do prawego skrętu w ul Zakręt do Oksywia dołożyć jazdę na prost. Tak zresztą już jeżdżą trojlejbusy i autobusy. W tym miejscu byłoby więcej pasów dla aut.

      • 3 1

      • (2)

        Przeniesienie przystanku w kier. Chyloni za skrzyżowanie ma jeden mankament z punktu widzenia pasażerów jadących od strony Obłuża w kier. Chyloni z przesiadką pomiędzy przystankami Morska - Estakada - będą mieli znacznie dłuższą drogę do przejścia i będą musieli przechodzić dodatkowo przez dwie jezdnie łącznic Estakady Kwiatkowskiego.

        • 4 3

        • Parę osób korzysta z tej przesiadki. (1)

          Będą mieli jedno przejście więcej. Dadzą radę.

          • 4 3

          • Przypuszczam, że Ty nie jesteś jedną z tych "paru osób". A ja akurat jestem, i zapewniam, że takich osób jest znacznie więcej niż parę. Więc może się za te osoby, w tym i za mnie, nie wypowiadaj.

            • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane