• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Morską przed estakadą? Pomysł czytelnika

Maciej
13 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.

Nasz czytelnik proponuje, by z ul. Morskiej w Gdyni na estakadę KwiatkowskiegoMapka w kierunku Obłuża można było skręcać w prawo z dwóch pasów. Z kolei - by ułatwić jazdę w lewo - proponuje on likwidację pola wyłączonego z ruchu, by mogły tam oczekiwać auta.



Jak oceniasz pomysł czytelnika na udrożnienie Morskiej?

Odcinek ul. Morskiej na dojeździe do estakady w kierunku Chyloni to miejsce, gdzie często tworzy się zator. Kierowcy jadą w kierunku obwodnicy, Chyloni i Obłuża. W wakacje ruch jest mniejszy, ale wrzesień za pasem i korki powrócą. Z propozycją ich rozwiązania zgłosił się do nas czytelnik.

Oto ona:



Jestem mieszkańcem Gdyni i użytkownikiem samochodu od wielu lat. W oparciu o obserwację i dyskusję z kolegą z Katedry Inżynierii Transportowej PG chciałem się podzielić propozycją poprawy udrożnienia ul. Morskiej w kierunku Szczecina.

Chodzi o "wąskie gardło", które tworzy się do estakady Kwiatkowskiego. Po przekroczeniu estakady Kwiatkowskiego korki ustępują. Spotykają się tam potoki aut, które jadą w kierunkach:

  • Chylonia
  • Obłuże
  • Obwodnica Trójmiasta

Dwa ostatnie potrafią skutecznie zablokować ul. Morską, ponieważ kiedy "zapełnią" się pasy na skręt, wtedy pojazdy stoją na pasach w kierunku Chyloni, blokując skutecznie ruch w tym kierunku.

Są opcje:



Kierunek Obwodnica Trójmiasta: dotychczasowe pole wyłączone z ruchu (po skręcie w lewo) P-21 można użyć jako pas do jazdy w kierunku obwodnicy.

Kierunek Obłuże: Dotychczasowy prawy pas do jazdy "na wprost" mógłby zyskać możliwość skrętu w prawo.



Powyższe rozwiązania rozładowałyby kierunki i udrożniły ul. Morską. Dzięki temu ruch byłby płynniejszy. Wydaje mi się, że inżynierowie Zarządu Dróg i Zieleni mogliby rozważyć taką opcję.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni



Wyznaczenie dodatkowego pasa do jazdy na wprost na aktualnej powierzchni wyłączonej z ruchu sprawiłoby, że prowadziłby on bezpośrednio na znajdującą się za skrzyżowaniem zatokę autobusową, a pojazdy musiałyby ponownie włączyć się z niej na główny pas ruchu na łącznicy. Powstały w ten sposób odcinek przeplatania byłby bardzo krótki, co mogłoby prowadzić do utrudnień w ruchu, zwłaszcza w czasie postoju autobusu na przystanku. Dodatkowo istnieje możliwość, że pojazdy oczekujące na pasie środkowym na wyspie centralnej blokowałyby dojazd na pas prawy, ponieważ jazda na oba odbywałaby się nadal z jednego, skrajnie lewego pasa przed skrzyżowaniem.

Umożliwienie skrętu w prawo w kierunku Obłuża z dwóch pasów wymusiłoby demontaż obecnie zlokalizowanego na tym wlocie sygnalizatora S-2, wyświetlającego sygnał dopuszczający skręcanie w prawo (tzw. warunkowa zielona strzałka). W konsekwencji rzeczywisty czas, w którym możliwa byłaby jazda w tej relacji (światło zielone + zielona strzałka) zostałby skrócony i zmniejszyłaby się jej przepustowość. Niezależnie od tego dwa pojazdy równocześnie skręcające w prawo zasłaniałyby sobie nawzajem pieszych przechodzących przez łącznicę estakady, co mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.

Byłyby krótsze zielone światła, ale sytuacja jest monitorowana



Aby tego uniknąć, obie te grupy użytkowników drogi nie mogłyby otrzymywać światła zielonego w tym samym czasie, jak jest obecnie, co skutkowałoby dalszym skróceniem czasu jego trwania. Analogiczne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu było analizowane dla zjazdu z estakady od strony Obłuża i nie osiągnięto w ten sposób zadowalających rezultatów.

Równocześnie informujemy, że cały czas monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy modyfikację pozwalającą na skręcanie większej liczby pojazdów z ul. Morskiej w lewo - na estakadę w kierunku Obwodnicy.

Należy jednak pamiętać, że obecnie wielkość ruchu na tej relacji jest zwiększona z racji tego, że część kierowców objeżdża tamtędy przebudowy ul. Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej i po zakończeniu remontu sytuacja powinna ulec zmianie.
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • Gwe

    Problem jest z ilością pojazdów w powiatu gwe.
    Aby zmienjszyc ilość napływu pojazdów można pozwalać im do Gdyni wjeżdżać wg zasad- dni miesiąca parzyste - ostatna cyfra rej pojazdu parzysta. Dzień nieparzysty - cyfra rej nieparzysta.

    • 6 3

  • wiencyj bloków, wiencyj aut

    • 5 0

  • Za pomocą farby się nie da.

    Uśmiechnij się jesteś w Gdynii

    • 5 0

  • Generalnie się nie da, ale pracujemy nad tym.

    I jeszcze trochę czasu nam to zajmie.

    • 6 0

  • Kasy nie wydawac na jakies skrzyzowanie

    skoro nie ma tam aż tak wielkich korków.Kase lepiej przeznaczyć na jedyny słuszny klub piłkarski w Gdyni. Leśne dziadki znowu marudzą i wymyślają.

    • 0 0

  • Odnosnie skretu w lewo...

    Tak jest na Unruga, auta chcące wjechac na estakadę skręcają w lewo z unruga na 2 pasy w kierunku obwodnicy.
    Odnośnie skrętu w prawo...
    Podobne rozwiazanie od niedawna (podobne) jest na Janka Wiśniewskiego, za ul. Energetyków dla skrętu w prawo na estakadę w kierunku Obłuża.
    I to się sprawdza

    • 2 3

  • Nie da się

    Mało miejsca

    • 1 0

  • Dodałbym jeszcze

    Zjazd z estakady w kierunku Chyloni także powinien mieć dwa pasy do zjazdu w prawo. Skrajny prawy wiadomo i środkowy do jazdy prosto i w prawo.

    • 3 0

  • Farba za milion da radę

    Potrzeba wincyj farby

    • 0 1

  • (2)

    Mam sposób dużo tańszy, prostszy, skuteczny - do zastosowania od zaraz. Nie wymagający żadnych nakładów w budowę nowej, przebudowę starej infrastruktury...
    Bierzemy szlifierkę kątową (w niektórych przypadkach konieczny będzie palnik). Odcinamy tyłek od fotela oraz ręce od kierownicy. Przesiadamy się do autobusów/trolejbusów/skm (ewentualnie na rowery).
    Korki znikają.
    Ok. Zmotoryzowani hejterzy - wożący codziennie do pracy fortepian, dzieci do szkoły (również w wakacje), odwiedzający piątkę rodziców w sześciu szpitalach i robiący codziennie zakupy w ośmiu galeriach handlowych - do boju (w sensie do klawiatur). Tylko uważajcie na tych przed wami - żeby się nie skończyło tak jak wczoraj po południu na Grabówku...

    • 2 10

    • Super rady. Do żłobka zawożę dziecko w 6 minut autem. Z powrotem w domu jestem w 25 minut. Autobusem zajmuje mi to conajmniej 60 minut, czyli dziennie godzina czasu stracona na dojazdy. Niech zainwestują w porządną komunikację to i ludzie się sami przesiądą. Mieszkając w Warszawie autem do pracy miałem w jedną stronę godzinę drogi, metrem 20 minut.

      • 3 0

    • Jeśli wszyscy kierowcy przesiądą się do autobusów, to będą one wyglądały jak w Indiach. Bo nikt nagle nie zakupi setek nowych autobusów. Zresztą i tak nie byłoby kierowców do ich obsługi, bo i teraz są z tym problemy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane