• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Morską przed estakadą? Pomysł czytelnika

Maciej
13 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.

Nasz czytelnik proponuje, by z ul. Morskiej w Gdyni na estakadę KwiatkowskiegoMapka w kierunku Obłuża można było skręcać w prawo z dwóch pasów. Z kolei - by ułatwić jazdę w lewo - proponuje on likwidację pola wyłączonego z ruchu, by mogły tam oczekiwać auta.



Jak oceniasz pomysł czytelnika na udrożnienie Morskiej?

Odcinek ul. Morskiej na dojeździe do estakady w kierunku Chyloni to miejsce, gdzie często tworzy się zator. Kierowcy jadą w kierunku obwodnicy, Chyloni i Obłuża. W wakacje ruch jest mniejszy, ale wrzesień za pasem i korki powrócą. Z propozycją ich rozwiązania zgłosił się do nas czytelnik.

Oto ona:



Jestem mieszkańcem Gdyni i użytkownikiem samochodu od wielu lat. W oparciu o obserwację i dyskusję z kolegą z Katedry Inżynierii Transportowej PG chciałem się podzielić propozycją poprawy udrożnienia ul. Morskiej w kierunku Szczecina.

Chodzi o "wąskie gardło", które tworzy się do estakady Kwiatkowskiego. Po przekroczeniu estakady Kwiatkowskiego korki ustępują. Spotykają się tam potoki aut, które jadą w kierunkach:

  • Chylonia
  • Obłuże
  • Obwodnica Trójmiasta

Dwa ostatnie potrafią skutecznie zablokować ul. Morską, ponieważ kiedy "zapełnią" się pasy na skręt, wtedy pojazdy stoją na pasach w kierunku Chyloni, blokując skutecznie ruch w tym kierunku.

Są opcje:



Kierunek Obwodnica Trójmiasta: dotychczasowe pole wyłączone z ruchu (po skręcie w lewo) P-21 można użyć jako pas do jazdy w kierunku obwodnicy.

Kierunek Obłuże: Dotychczasowy prawy pas do jazdy "na wprost" mógłby zyskać możliwość skrętu w prawo.



Powyższe rozwiązania rozładowałyby kierunki i udrożniły ul. Morską. Dzięki temu ruch byłby płynniejszy. Wydaje mi się, że inżynierowie Zarządu Dróg i Zieleni mogliby rozważyć taką opcję.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni



Wyznaczenie dodatkowego pasa do jazdy na wprost na aktualnej powierzchni wyłączonej z ruchu sprawiłoby, że prowadziłby on bezpośrednio na znajdującą się za skrzyżowaniem zatokę autobusową, a pojazdy musiałyby ponownie włączyć się z niej na główny pas ruchu na łącznicy. Powstały w ten sposób odcinek przeplatania byłby bardzo krótki, co mogłoby prowadzić do utrudnień w ruchu, zwłaszcza w czasie postoju autobusu na przystanku. Dodatkowo istnieje możliwość, że pojazdy oczekujące na pasie środkowym na wyspie centralnej blokowałyby dojazd na pas prawy, ponieważ jazda na oba odbywałaby się nadal z jednego, skrajnie lewego pasa przed skrzyżowaniem.

Umożliwienie skrętu w prawo w kierunku Obłuża z dwóch pasów wymusiłoby demontaż obecnie zlokalizowanego na tym wlocie sygnalizatora S-2, wyświetlającego sygnał dopuszczający skręcanie w prawo (tzw. warunkowa zielona strzałka). W konsekwencji rzeczywisty czas, w którym możliwa byłaby jazda w tej relacji (światło zielone + zielona strzałka) zostałby skrócony i zmniejszyłaby się jej przepustowość. Niezależnie od tego dwa pojazdy równocześnie skręcające w prawo zasłaniałyby sobie nawzajem pieszych przechodzących przez łącznicę estakady, co mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.

Byłyby krótsze zielone światła, ale sytuacja jest monitorowana



Aby tego uniknąć, obie te grupy użytkowników drogi nie mogłyby otrzymywać światła zielonego w tym samym czasie, jak jest obecnie, co skutkowałoby dalszym skróceniem czasu jego trwania. Analogiczne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu było analizowane dla zjazdu z estakady od strony Obłuża i nie osiągnięto w ten sposób zadowalających rezultatów.

Równocześnie informujemy, że cały czas monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy modyfikację pozwalającą na skręcanie większej liczby pojazdów z ul. Morskiej w lewo - na estakadę w kierunku Obwodnicy.

Należy jednak pamiętać, że obecnie wielkość ruchu na tej relacji jest zwiększona z racji tego, że część kierowców objeżdża tamtędy przebudowy ul. Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej i po zakończeniu remontu sytuacja powinna ulec zmianie.
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • Propozycje są dobre.

    Tam trzeba jednak pomyśleć o działaniach krok dalej. Niezrozumiałe jest to, że to chyba jedyne skrzyżowanie na Morskiej, gdzie przystanek jest przed skrzyżowaniem a nie za. Przystanek ZKM powinien zostać przeniesiony za skrzyżowanie, tam gdzie teraz kończy się nieużywany w praktyce buspas, Kolejna sprawa to brak "zawrotki" w kierunku Gdyni jeśli ktoś włącza się do ruchu z ul. Zakręt do Oksywia. W Gdańsku na al. Grunwaldzkiej takie "zawrotki" przed skrzyżowaniem z Kołobrzeską/Bażyńskiego oraz przed Galerią Bałtycką. Teraz w dni szkolne gdy zakorkuje się Chylońska wiele pojazdów jedzie końca Opata Hackiego i włącza się tutaj w Morską - muszą zawracać pod Estakadą na 3 zmiany świateł, to absurd. Miejsca na taki dodatkowy pas jest dość. Ustawienie świateł też jest dziwne, ponieważ zazwyczaj nie da się zawrócić na raz na zielonym tylko stoi się 3 razy, czasami w weekendy i wieczorami gdy cykl jest inny i da się zwrócić na raz - korków ani spiętrzenia samochodów nie ma. Względnie można by zrobić światła przy ul. Zakręt do Oksywia i umożliwić wyjazd w lewo w Morską ale to już jest większa przebudowa. Choć patrząc na tempo prac na Karwinach to może niech Urząd Miasta tego nie lepiej nie rusza.

    • 2 0

  • Przecież panie i panowie w obcislych slipach dostaną zawalu serca na mysl zeby przyspieszyc ruch samochodow

    • 2 0

  • Gdyby Łucyk chciał wcisnąć na pale wyłączone z ruch bus pas lub ścieżkę rowerową to ZDIZ nie miałby problemu z inwestycją. Ciekawe do czego służy tristar, miał inteligentnie zarządzać ruchem by rozładować korki, tysiące kamer czujników i co???

    • 0 0

  • Może trzeba dodać możliwość nawrotu za skrzyżowaniem

    Jeżeli lewoskręt jest zapełniony, przejeżdzasz prosto i zawracasz, a potem w prawo. Będzie szybciej niż czekać >3 zmiany.

    • 0 0

  • może jeszcze jeden pas wjazdowy

    i przesunięcie przystanku? na pewno da się lepiej wykorzsytać zakreskowany pas

    • 1 0

  • Pustaki nie ma na co liczyć

    W Chyloni lewoskręt do kartuskiej do kierunku przejazdu kolejowego ,zgłaszane tyle razy czasem przejeżdżają dwa trzy auta ,a jak tir to tylko on.
    Niestety tu są pustaki i nic nie zrobisz .

    • 0 0

  • (1)

    Jadąc Morską z Gdyni, dlaczego nie można zawrócić przy ul Kasztanów (w/w Lidla), tylko trzeba jechać w zapchane (wcale nie łatwe) skrzyżowanie?

    • 1 0

    • Kto zmienił nazwę ulicy z Kalksztajnów na Kasztanową której tam nie ma.

      • 0 0

  • wcześniejsza zawrotka do centrum przed skrzyżowaniem Morskiej z Estakadą tak jak często to rozwiązanie stosowane jest w Gdańsku

    • 0 0

  • Kierowca

    Zgadzam się , żeby odkorkować Morską w kierunku Oksywia. Zwiększając przepustowość na morskiej, która się odkorkuje, zakorkuje brak przepustowości na Kwiatkowskiego. Jak dla mnie ok. Nie jeżdżę na Oksywie w tamtą stronę. Robimy kolejny remont.b

    • 0 0

  • Morska/ Estakada

    Ja bym cofnął przystanki z pod kościoła na wysokoś pawilonów ok 50 m. Ale trzeba je przenieść a na to jak pisze rzecznik chyba nie ma pieniędzy:-(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane