• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Morską przed estakadą? Pomysł czytelnika

Maciej
13 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.
  • Skrzyżowanie Morskiej z estakadą Kwiatkowskiego to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Gdyni. Mieszkaniec ma pomysł na jego odkorkowanie.

Nasz czytelnik proponuje, by z ul. Morskiej w Gdyni na estakadę KwiatkowskiegoMapka w kierunku Obłuża można było skręcać w prawo z dwóch pasów. Z kolei - by ułatwić jazdę w lewo - proponuje on likwidację pola wyłączonego z ruchu, by mogły tam oczekiwać auta.



Jak oceniasz pomysł czytelnika na udrożnienie Morskiej?

Odcinek ul. Morskiej na dojeździe do estakady w kierunku Chyloni to miejsce, gdzie często tworzy się zator. Kierowcy jadą w kierunku obwodnicy, Chyloni i Obłuża. W wakacje ruch jest mniejszy, ale wrzesień za pasem i korki powrócą. Z propozycją ich rozwiązania zgłosił się do nas czytelnik.

Oto ona:



Jestem mieszkańcem Gdyni i użytkownikiem samochodu od wielu lat. W oparciu o obserwację i dyskusję z kolegą z Katedry Inżynierii Transportowej PG chciałem się podzielić propozycją poprawy udrożnienia ul. Morskiej w kierunku Szczecina.

Chodzi o "wąskie gardło", które tworzy się do estakady Kwiatkowskiego. Po przekroczeniu estakady Kwiatkowskiego korki ustępują. Spotykają się tam potoki aut, które jadą w kierunkach:

  • Chylonia
  • Obłuże
  • Obwodnica Trójmiasta

Dwa ostatnie potrafią skutecznie zablokować ul. Morską, ponieważ kiedy "zapełnią" się pasy na skręt, wtedy pojazdy stoją na pasach w kierunku Chyloni, blokując skutecznie ruch w tym kierunku.

Są opcje:



Kierunek Obwodnica Trójmiasta: dotychczasowe pole wyłączone z ruchu (po skręcie w lewo) P-21 można użyć jako pas do jazdy w kierunku obwodnicy.

Kierunek Obłuże: Dotychczasowy prawy pas do jazdy "na wprost" mógłby zyskać możliwość skrętu w prawo.



Powyższe rozwiązania rozładowałyby kierunki i udrożniły ul. Morską. Dzięki temu ruch byłby płynniejszy. Wydaje mi się, że inżynierowie Zarządu Dróg i Zieleni mogliby rozważyć taką opcję.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni



Wyznaczenie dodatkowego pasa do jazdy na wprost na aktualnej powierzchni wyłączonej z ruchu sprawiłoby, że prowadziłby on bezpośrednio na znajdującą się za skrzyżowaniem zatokę autobusową, a pojazdy musiałyby ponownie włączyć się z niej na główny pas ruchu na łącznicy. Powstały w ten sposób odcinek przeplatania byłby bardzo krótki, co mogłoby prowadzić do utrudnień w ruchu, zwłaszcza w czasie postoju autobusu na przystanku. Dodatkowo istnieje możliwość, że pojazdy oczekujące na pasie środkowym na wyspie centralnej blokowałyby dojazd na pas prawy, ponieważ jazda na oba odbywałaby się nadal z jednego, skrajnie lewego pasa przed skrzyżowaniem.

Umożliwienie skrętu w prawo w kierunku Obłuża z dwóch pasów wymusiłoby demontaż obecnie zlokalizowanego na tym wlocie sygnalizatora S-2, wyświetlającego sygnał dopuszczający skręcanie w prawo (tzw. warunkowa zielona strzałka). W konsekwencji rzeczywisty czas, w którym możliwa byłaby jazda w tej relacji (światło zielone + zielona strzałka) zostałby skrócony i zmniejszyłaby się jej przepustowość. Niezależnie od tego dwa pojazdy równocześnie skręcające w prawo zasłaniałyby sobie nawzajem pieszych przechodzących przez łącznicę estakady, co mogłoby prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.

Byłyby krótsze zielone światła, ale sytuacja jest monitorowana



Aby tego uniknąć, obie te grupy użytkowników drogi nie mogłyby otrzymywać światła zielonego w tym samym czasie, jak jest obecnie, co skutkowałoby dalszym skróceniem czasu jego trwania. Analogiczne rozwiązanie na tym skrzyżowaniu było analizowane dla zjazdu z estakady od strony Obłuża i nie osiągnięto w ten sposób zadowalających rezultatów.

Równocześnie informujemy, że cały czas monitorujemy możliwość poprawy warunków ruchu na tym skrzyżowaniu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy modyfikację pozwalającą na skręcanie większej liczby pojazdów z ul. Morskiej w lewo - na estakadę w kierunku Obwodnicy.

Należy jednak pamiętać, że obecnie wielkość ruchu na tej relacji jest zwiększona z racji tego, że część kierowców objeżdża tamtędy przebudowy ul. Chwaszczyńskiej i Chwarznieńskiej i po zakończeniu remontu sytuacja powinna ulec zmianie.
Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • Wybudowac tunel na puckiej !!

    • 2 0

  • A może przejście dla pieszych wzdłuż estakady?

    • 0 0

  • Strasznych mamy Głąbów w UM !

    W ubiegłym roku zadzwoniłem do gdyńskiego UM zarząd dróg i spytałem {zaproponowałem ! } , dlaczego by nie zrobić wzorem wjazdu z Wielkopolskiej na Trasę Różową wjazd w kierunku Grabówka z dwóch pasów {!!!} . aby podobnie zrobić wjazd na Morską z Trasy Kwiatkowskiego jadąc od strony Obwodnicy . Tam aż się prosi aby był taki zjazd !-zjeżdżając na Morską w prawo w kierunku Centrum Miasta są trzy Pasy {!} jeden W lewo w kierunku Chyloni ,drugi w prawo w kierunku Miasta i pozostaje środkowy nieużywany !!! bo jazda na wprost odbywa się górą estakadą ! . w odpowiedzi usłyszałem ,że sprawa zostanie rozpatrzona -pomysł jest dobry -i na tym koniec ! -nic się nie dzieje i nic się nie zmieniło ! Tam też nieraz trzeba stać dwie bywa ,że i trzy zmiany świateł w długim ogonku czekając na wjazd na Morską !

    • 4 1

  • Dobudować buspas!

    Według włodarzy trójmiejskich, to rozwiązuje zawsze problemy na ulicach miast! To nic, że autobusy mają rozkłady bez sensu, ale ludzie mają nimi jeździć i już!

    • 2 0

  • Proste

    Tunel wykopac i ci co prosto to podtunelem by jechali

    • 0 0

  • Tylko tunel pod przejazdem na puckiej w chyloni odciazy estakade a najlepiej polaczyc polnocna z obwodnica

    • 2 1

  • Stop zielonym strzałkom w godzinach 7-18

    W tych godzinach gdzie jest największy ruch pieszy i notorycznie piesi sa spychani z jezdni przez auta i pospieszani przez kierowców powinny być zablokowane. Niejednokrotnie na skrzyzowaniu 3Maja z 10Lutego w Gdyni i to pod siedzibą ZDiZ dochodziło do potrąceń pieszych! W kilku innych miejscach również.

    • 2 0

  • Czasomierz

    Moim zdaniem zator powodują ciamajdy szukając 1 biegu, gdy włączy się zielone. Gdyby zastosować czasomierz to na pewno ruch byłby płynniejszy. Zaraz usłyszę mamy tristara i zieloną fale.

    • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    To miejsce jest dramatycznie (2)

    Natężenie ruchu jest takie, że dałoby się zupełnie swobodnie przejechać, ale te boczne kierunki zapychają cały Grabówek. Problem Gdyni polega na tym, że układ drogowy jest archaiczny, a geograficznie niemożliwy już do rozbudowy w tym miejscu. Jedna nitka prowadzi cały ruch do Rumi, Redy, Wejherowa. Za tym punktem wszystko się "rozwiązuje", nawet obwodnica nie robi zatoru. Tutaj trzeba naprawdę nieźle się zastanowić, co z tym zrobić

    • 16 1

    • Proponowane zmiany są głupie , ale... (1)

      Dwie rzeczy można zrobić bez bólu nie wiele to pomoże , ale i koszty żadne....
      1. miejsca zakreskowane na skrzyżowaniu mogłyby być pasami dla autobusów, które i tak mają przystanki zaraz za skrzyżowaniem
      2. zakazać "naukom jazdy" robienia sobie placu manewrowego z tego skrzyżowania

      • 1 0

      • Raczej PORDowi zakazać

        L-ki jeżdżą tam dlatego że są tam egzaminy. Przestaną tam egzaminować, to i nie będzie potrzeby jeździć tam z kursantami. Nikt na to nie pójdzie jak PORD jest pod estakadą.

        • 2 0

  • Jeszcze szybsza jazda Morską?

    Jasne, będzie więcej rozjechanych pieszych i czworonogów.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane