• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koszmarny powrót z Turcji. "Samolot jak piekarnik"

Tomasz
21 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (483)

W samolocie było bardzo gorąco. W pewnym momencie jedna z pasażerek dostała ataku paniki. Filmy nagrała jedna z pasażerek, pani Agnieszka.

Ja, moja rodzina oraz inni pasażerowie lotu PC6271 z Antalyi do Gdańska w nocy z 16 na 17 czerwca 2024 r. przeżyliśmy koszmarną podróż - pisze pan Tomasz, który w liście do naszej redakcji zrelacjonował powrót z Turcji do Polski. W samolocie, w którym pasażerowie mieli wyruszyć w drogę powrotną najprawdopodobniej doszło do awarii klimatyzacji. Pasażerowie zostali jednak wpuszczeni do nagrzanej maszyny, w której zamknięto drzwi, co widać na nagraniach innej pasażerki, pani Agnieszki. Poszkodowani zastanawiają się co dalej zrobić z tą sprawą - na razie skrzykują się w grupach w mediach społecznościowych.



Poniżej publikujemy list naszego czytelnika:

Czy masz jakieś niemiłe wspomnienia związane z podróżą na wakacje?

W samolocie gorąco jak w piekarniku. Zamknięto drzwi, których nie można było otworzyć



Po wejściu na pokład samolotu tureckich linii Pegasus w Antalyi było już gorąco, a jak już wszyscy pasażerowie zajęli swoje miejsca zrobiło się gorąco jak w piekarniku. Nasze oraz inne dzieci zaczęły być wręcz czerwone i fioletowe na twarzach, wszyscy pasażerowie wachlowali się instrukcjami dotyczącymi awaryjnego lądowania.

Samolot cały czas stał. W pewnym momencie zgasły wszystkie światła, podobnie silniki w samolocie, po chwili światło zostało włączone w mniejszym stopniu i dalej robiło się coraz goręcej.

Pasażerowie krzyczeli do obsługi: "open the door", ale te - jak nam tłumaczono - nie mogły zostać otwarte z powodu braku schodów. Bez nich ktoś mógłby wypaść z maszyny.

Jedna z pasażerek dostała ataku paniki



W pewnym momencie jedna z pasażerek zaczęła mdleć, dostała ataku paniki, trzęsły się jej ręce i wargi, pasażerowie pomogli jej dotrzeć na koniec samolotu do obsługi. Wówczas pojawił się komunikat po angielsku: "czy jest na pokładzie jakiś lekarz albo pielęgniarka".

Dodatkowo, rozdawano kubki z wodą, ale gdyby nie pomoc pasażerów, te panie nie dotarłaby nawet do połowy pokładu.

Na lotnisko przyjechała karetka. Z "piekarnika" na zimną płytę



Wówczas zaczęła się jeszcze większa panika na pokładzie. W końcu zobaczyliśmy przez okno podjeżdżające schody oraz karetkę. Wtedy wypuszczono nas z maszyny. Jeszcze w samolocie dzieci rozebraliśmy do spodenek, po komunikacie, że mamy opuścić pokład z bagażami całe szczęście znaleźli się naokoło dobrzy ludzie, którzy pomogli z bagażami, a my mogliśmy wynieść śpiące albo i mdlejące pociechy.

Na podwórku wiało od samolotów obok, ubrania dzieci były mokre, więc na szybko, jeszcze na płycie lotniska, szukaliśmy w bagażach zamiennych ubrań dla spoconych maluchów.



Ostatecznie zamiast o godz. 21:15 wylecieliśmy po godz. 1 w nocy - identycznym modelem samolotu, ale sprawnym, bo klimatyzacja od początku działała (aż za bardzo, w pierwszym samolocie był istny piekarnik, a w drugim z kolei zamrażalnik).

Na szczęście mieliśmy długie ubrania dla dzieci i koce.

Z kolei na lotnisku w Antalyi nikt nie zaopiekował się nami, nie otrzymaliśmy żadnej wody, jedzenia, wsparcia lekarskiego, totalnie - nic.

Dodatkowo na dużej tablicy z odlotami nie było informacji o nowej godzinie odlotu. Ktoś z pasażerów przypadkiem to zauważył na mniejszej tablicy kilka bramek obok.

Kilka godzin opóźnienia



Ostatecznie do Gdańska dolecieliśmy po godz. 4 w nocy (zamiast przed północą). Widać tu ewidentny błąd linii lotniczych, bo wpuścili nas do już niesprawnego samolotu. A co byłoby gdybyśmy wznieśli się w powietrze i tam zemdlałyby jakieś osoby?

Biuro podróży wydało ogólny komunikat o tym, że sprawę należy reklamować u przewoźnika czyli Pegasus Airlines. Oni jednak umywają ręce, a czy my mamy jakieś szanse na uzyskanie odszkodowania od tureckich linii lotniczych? Poza tym umowę zawieraliśmy z Coral Travel, a nie Pegasus Airlines.

Pasażerowie tego lotu odnajdują się teraz na Facebooku, aby połączyć siły.
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (483) ponad 50 zablokowanych

  • Zawistny zazdrosny Polak (6)

    Komentarze pokazują jakich mamy ludzi w Polsce jacy są zawistni. Na każdego przyjdzie czas i może przeżyje podobna sytuację. Wtedy niech wyciągnie telefon i skomentuje sam sobie po co jest w takiej a nie innej sytuacji

    • 22 25

    • Otóż to (3)

      Bronią podmiotu który zaszkodził a szydzą z poszkodowanych.. komedia polska to kraj broniący oprawców

      • 8 7

      • Bo polusy maja w wiekszosci geny ukrainskie a tam sama k.. i zlodziej (1)

        • 2 11

        • Oj to nie wiesz jakimi złodziejami są poniemieckie pokusy. Tydzień bez złodziejskiego kombinactwa to tydzień stracony.

          • 3 2

      • Z premedytacją pewnie nie zaszkodził. Nie wiemy jaka była przyczyna. Osoby, które dużo latają w większości przeżyły dużo gorsze sytuacje i nie żalą się w necie.

        • 8 2

    • to PISowska trollnia albo opłacani przez ruskich

      albo konfiarscy foliarze

      • 2 4

    • Zazdrość ich zżera że ktoś jedzie a oni nie.

      • 0 0

  • Oj tam Oj tam

    Tanie loty ,było przywyknąć

    • 12 2

  • No (1)

    Trzeba w domu siedzieć albo po Polsce jeździc a noe szukać i lansować sie po Turcji

    • 13 9

    • Widać po komentarzach że nigdzie się w życiu nie było i nic nie widziało.

      • 0 0

  • To biuro podróży ponosi odpowiedzialność za przebieg rejsu - także za opóźnienie. (3)

    Jest to wielokrotnie potwierdzone orzeczeniami sądów, toteż należy domagać się odszkodowania na zasadach rozporządzenia Komisji Europejskiej. O ile nie jest to tureckie biuro podróży..

    • 12 4

    • W Polsce (1)

      Sa i ruskie i ukrainskie biura podrozy z miejscami stojacymi w samolocie. Zatem powodzenia zwlaszcza u kacapow.

      • 4 1

      • ukraińskich prawników w małych miastach też nie brakuje

        • 1 1

    • dokładnie - to do nich ma sie mieć pretensje, a potem żądać odszkodowania

      A ci z kolei mogą sobie dochodzić odszkodowania od linii lotniczej.

      • 1 1

  • Podroz reklamujecie w biurze podrozy

    Radosnie przyjme zastepstwo procesowe

    • 12 2

  • Klimatyzacja w samolocie to bezpieczeństwo a nie komfort (4)

    Na wysokościach, na jakich latają pasażerskie odrzutowce, temperatura wynosi ok -40 stopni Celsjusza. Pasażerowie po kilkudziesięciu minutach w takiej temperaturze zaczną umierać.
    Poza tym, trudno powiedzieć, czy to była awaria samego układu chłodzenia, czy awaria instalacji zatłaczającej powietrze do kabiny pasażerskiej. Jeżeli to ostatnie, to pasażerowie udusiliby się z powodu niskiego ciśnienia w trakcie lotu na tych wysokościach. Powietrze z zewnątrz samolotu jest pobierane z zewnątrz, sprężane i podawane do kabiny.
    Podstawienie samolotu z niesprawną klimatyzacją dyskwalifikuje linie lotnicze. Zgłaszajcie sprawę nie tylko do sądu, ale urzędu lotnictwa, najlepiej unijnego. Zakaz lotów dla linii Pegasus do UE nauczy te linie moresu. Często linie, które dostały zakaz lotów do UE, z automatu dostają zakazy lotów do USA, Japonii, Koreii i Australii. A to najbogatsza klientela, taki zakaz wykończy KAŻDĄ linię.

    • 25 4

    • i morderca tanich linii lotniczych

      • 2 2

    • tak tylko czy wiesz ze udowodnienie tego jest praktycznie nie mozliwe czy ci sie wydaje ze oni nie wiedzieli (2)

      ze samolot ma usterki a i tak wpakowali tam ludzi.

      • 1 1

      • Film jest wystarczającym dowodem. Zeznania ludzi także. (1)

        Obsługa samolotu nie mogła nie wiedzieć że klimatyzacja nie działa. Przecież w samolocie było gorąco. A wygląd ludzi pozwala określić przedział temperatury.

        • 0 2

        • Bardzo dziekujemy

          Dziękujemy Panu bardzo za przedstawienie swojego stanowiska jak widać żyjemy, natomiast wtedy nie było nam do śmiechu jak ludziom tu zgromadzonych w komentarzach.

          • 0 0

  • Powinien być zakaz podróżowania z dziećmi poniżej 14 roku życia. (5)

    • 40 16

    • Popieram 100%

      • 11 4

    • Poniżej 14go to może przesada

      Ale poniżej 10 lat to zdecydowanie!

      • 10 4

    • dlaczego?

      • 1 5

    • No i jeszcze zakaz podróżowania starszych ludzi , palących , pijących i ze złamaną nogą .
      Pozdrawiam

      • 3 3

    • podpisuję się pod tym

      • 1 2

  • Polska - naród wspaniały tylko ludzie qvy (5)

    ci sami ludzie, którzy dziś będą drzeć mordę 'Polska Gola', ubrani w biało-czerwone koszulki , machając flagami, w tym samym momencie utopili by w łyżeczce wody rodaka, który ma w tej chwili trochę lepiej : ma urlop, coś kupił, wygrał, udało mu się... a jak ma jeszcze przy tym jakiś problem to hulaj dusza - pierwsi z zdeptaniu, poniżeniu, udzielaniu 'rad i wskazówek jak zyć'

    • 21 20

    • Ma problem to niech go rozwiązuje z innymi pasażerami (1)

      A nie wypisuje swoje żale. Każdemu kto lata samolotami przytrafiła się przynajmniej jedna bardzo trudna podróż, ale nie każdy ubarwia swoje doświadczenia i wrzuca je do neta. Co innego napisać coś co może pomóc innym, ale tutaj tego nie ma.

      • 18 4

      • To trzeba zlikwidować tv

        Po co słychać o problemach ? Tego czy tamtego

        • 1 9

    • Skoro ja nam zle to czemu ty masz miec dobrze?

      Polus

      • 2 6

    • Czego oczekuje rodak bohater dramatu

      Wydać na wycieczkę 1500 z czego dostać odszkodowania 400. Wówczas byłby kontent

      • 8 1

    • Nic dodać nic ująć

      • 0 0

  • Czyli stąd wniosek, że lepiej wytrzymujemy chłod niż wysoką temperature (1)

    .... oczywiście piszący artykuł musiał trochę dodać od siebie dla dramaturgi że atak paniki, że drzwi były zamknięte i nie można było otworzyć drzwi (ciekawe dlaczego, to skandal powinny być ootwarte , to nic , że bez schodow) , że dzieci fioletowe, ale w końcu znaleźli się dobrzy ludzie, a wycieczka za jedną osobę na 2 tyg, all inclusive kosztowała az 1500 zł.

    • 20 5

    • Proszę się nie wypowiadać bez wiedzy... Byłam tam było jak w artykule...

      • 0 3

  • Co ma z tym wspólnego ten portal? Panie Tomaszu siebie się na końcu wymienia.

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane