- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Krok do budowy Trasy Nowej Abrahama. Budowa najwcześniej za kilka-kilkanaście lat
Gdańsk rozpoczyna przygotowania do budowy trasy Nowej Abrahama, która połączy rejon pętli tramwajowej Zaspa z przystankiem PKM Gdańsk Brętowo. W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowej drogi oraz trasy tramwajowej. Ostateczny kształt połączenia oraz jej przebieg poznamy za dwa lata. Jeszcze dłużej poczekamy na budowę.
Teraz marzenia urbanistów nabierają szans na realizację. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłasza właśnie przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Wykaże ono, w jakiej formie i jakim przebiegu wybudować układ drogowy i tramwajowy. Ponadto wskazane będą możliwości podziału inwestycji na etapy.
Wśród propozycji znajduje się m.in. odejście od budowy łącznika tramwajowego pętli Strzyża - Zaspa na rzecz połączenia tramwajowego przez ul. Kołobrzeską czy wprowadzenie tramwaju na odcinek al. Grunwaldzkiej, między ulicami Wojska Polskiego i Kołobrzeską.
Gdańsk końca lat 90.: pomysły na rozwój miasta na kolejne dekady
W zakresie układu drogowego analizie poddane zostaną odcinki:
- Trasa Słowackiego - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej poza śladem ul. Hynka (odcinek 3a)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3b)
W zakresie układu tramwajowego analizie poddane zostaną odcinki:
- Brętowo - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3)
- Wita Stwosza (odcinek 4)
- Bażyńskiego (odcinek 5)
- Kołobrzeska (odcinek 6)
- Grunwaldzka między Kołobrzeską a Abrahama (odcinek 7)
- Grunwaldzka między Wojska Polskiego a Abrahama (odcinek 8)
Trasa Nowa Abrahama: propozycje rozwiązań oraz analiza przebiegu
Gotowe opracowanie STEŚ zawierać będzie:
- analizy ruchu,
- wstępne ustalenie wariantów przekroju, układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych,
- określenie korytarzy trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi,
- określenie klasy i parametrów drogi,
- określenie uwarunkowań środowiskowych.
Ponadto biuro projektowe, które zostanie wyłonione w przetargu, przedstawi tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający drogowe zamierzenie inwestycyjne z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych.
Opracowanie za dwa lata, realizacja za kilka-kilkanaście lat
Na przygotowanie STEŚ przewidziano dwa lata od momentu podpisania umowy.
Dopiero w kolejnych etapach, po wyborze najlepszego wariantu, będzie możliwe ogłoszenie przetargu na projektanta szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych oraz wykonawcę robót budowlanych (o ile uda się wygospodarować środki na realizację).
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
Miejsca
Opinie (166) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-05 11:27
Wariant Bażyńskiego, Kołobrzeska lepszy z kilku powodów
1. Większa liczba obsługiwanych pasażerów
2. Szansa na uporządkowanie Kołobrzeskiej
3. Zostawienie miejsca na rozbudowę stacji SKM, która w przyszłości ma potencjał zamienienia się z Oliwą w zakresie pociągów dalekobieżnych.- 5 8
-
2022-07-05 11:31
Szybkie połączenie PD- Oliwa/Wrzeszcz
Brakuje szybkiego połączenia (PKM albo szybki tramwaj) z Południa (pętla Havla) do centrum biurowego w Oliwie lub Uniwersytetu. Tramwaj jedzie prawie godzinę i ma ze 20 przystanków, nie ma połączenia tramwajowego z Moreną wszytsko jedzie przez Centrum.
- 5 1
-
2022-07-05 11:44
Ciekawy, wnikliwy artykul. Podoba mi sie idea, zeby inwestowac w komunikacje miejska, zwlaszcza tramwajowa. Jest ona mimo wszystko lepsza od autobusowej, chocby z tego powodu, ze tramwaj ma swoje torowisko, nie stoi w korkach, nie smrodzi paliwem jak autobus. Niech zyja tramwaje.
- 2 5
-
2022-07-05 11:47
Oby ta głupota i niegospodarność nigdy niepowstała zamiast niej 100razy taniej iszybciej mozna by zralizowac buspas i autobusy
Ale wtedy kosztowało by to 100razy mniej i mozna by to zrealizowac w ciagu 2lat !!A tak mozna robic obiecanki bez pokrycia
- 4 3
-
2022-07-05 11:48
Maiasto Gdąńsk chyba nieźle tu musi sypać $$$ PLN za propagandę, niedługo wybory.
tylko ciekawe kto płaci za te serie artykułów ?
- 1 2
-
2022-07-05 11:50
Zakaz wycinania /wyrzynania/ drzew w miescie (1)
Stop bezmyślnej rzezi drzew, należy podjąć uchwale kierunkowa by zaprzestać jakiejkolwiek wycinki drzew,
- 10 2
-
2022-07-05 12:03
Drzewa to w lesie
W mieście tylko BETON
- 1 3
-
2022-07-05 11:52
coraz bliżej - budowa za kilkanaście lat. hahahahahhahahahahahahahahahah
- 4 1
-
2022-07-05 11:59
Tramwaj przez Kołobrzeską?
Chyba kogoś nieźle przygrzały ostatnie upały
- 10 4
-
2022-07-05 12:01
Deweloperzy zaczynają (1)
Zabudowywać pas startowy za Zaspie to trzeba napisać ,że zaraz będzie nowa droga i tramwaj.
Jak sprzedadzą się mieszkania po 20 tys to gwarantuję prace już nigdy nie wystartują- 4 0
-
2022-07-05 12:08
Za 20k ? to chyba takie o 200m kw. takie ceny ju były kilka miesięcy temu.
- 2 0
-
2022-07-05 12:06
Ciągle tylko planują i rozgrzebują
Ciągle tylko planują i rozgrzebują a nic do końca nie potrafią zrobić. Hynka do dzisiaj czeka na połączenie z Płażyńskiego co by odciążyło Czarny dwór i Jana Pawła II.
Miała być zielona i co?
Miał być przekop pod pachołkiem i co?
Może tak by w końcu coś skończyć a nie zaczynać nowe?- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.