• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko nocą: trudno o informacje

Michał Sielski
5 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Pasażerowie mogą sprawdzać informacje o opóźnieniach także na tablicach. Pasażerowie mogą sprawdzać informacje o opóźnieniach także na tablicach.

Co robić późnym wieczorem lub w nocy na lotnisku w Rębiechowie, gdy lot się opóźnia i nie wiadomo o której godzinie i czy w ogóle się odbędzie? Według naszego czytelnika - panuje tam chaos. Według obsługi lotniska - procedury są przestrzegane.



Pan Michał leciał do Egiptu w połowie stycznia. Jeszcze przed polityczną burzą, która szaleje teraz na tamtejszych ulicach. Ale jego lot też nie obył się bez problemów.

- Planowo mieliśmy wystartować o godz. 19:30, ale, z powodu mgły, opóźnienie wyniosło 10 godzin. Około godz. 3 okazało się, iż jedna zmiana obsługi Portu Lotniczego poszła do domu, mimo że następna się nie pojawiła... W Porcie Lotniczym, oprócz pasażerów i straży granicznej, nie było zupełnie nikogo - relacjonuje Pan Michał.

O sytuacji pasażerów informowali celnicy, pasażerowie nie mogli dodzwonić się na numer kontaktowy Portu Lotniczego, chodzili po terminalu szukając kogoś z obsługi, jednak nikogo nie znaleźli.

Według agenta handlingowego - firmy GDN Airport Services, która zajmuje się na lotnisku obsługą pasażerów - wszystko odbyło się zgodnie z procedurami, a w takich wypadkach pasażerowie nigdy nie są pozostawiani sami sobie.

- Przed północą dowiedzieliśmy się, że samolot wyląduje w Gdańsku i zaczęliśmy ściągać dodatkowych pracowników do obsługi pasażerów, ponieważ aktualnie pracującym kończył się dopuszczalny czas pracy. W czasie ponownej odprawy [wcześniej bagaże zostały wydane, bo była możliwość przewiezienia pasażerów do Poznania - red.] każdy z pasażerów był indywidualnie informowany o przewidywanej godzinie odlotu - mówi Paweł Litkiewicz, kierownik działu obsługi pasażerskiej i operacyjnej GDN Airport Services.

Przyznaje jednocześnie, że pomiędzy godziną 2 a 2:30 trwała przerwa przy zmianie agentów obsługi pasażerskiej, którzy w trybie awaryjnym byli ściągani do pracy. Na co mogą liczyć pasażerowie, gdy ich lot się opóźnia?

Paweł Litkiewicz: - Niezależnie od pory dnia, w przypadku zakłóconych rejsów, nasi pracownicy działają zawsze zgodnie z procedurami i wytycznymi linii lotniczej. Dyspozycje dotyczące świadczeń w przypadku opóźnień wydawane są tylko i wyłącznie przez Centrum Operacyjne linii lotniczej. Przekazując informacje możemy polegać wyłącznie na informacjach przekazywanych nam przez przewoźnika. W przypadku, gdy w pobliżu nie ma pracownika obsługi naziemnej, każda ze służb znajdujących się w terminalu może poinformować pracowników o pasażerach potrzebujących pomocy.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • co wy wiecie o obsludze lotnisk

    Witam latam bardzo duzo i często i powiem szczerze ze port lotniczy w Gdańsku nie jest taki zły spotykałem o wiele gorsze ale i lepsze
    np. mogę pochwalić obsługę w Kuala Lumpur a zganić np. Oslo jesli ktos leci raz w życiu na wycieczkę swojego zycia i zapłacił za nie oszczędności życia niech następnym razem wybierze sie gdzieś pociagem lub samochodem będzie taniej i brak zalu do obsługi no moze ewentualnie do konduktora lub kasjerki na autostradzie

    • 13 1

  • (4)

    Są tacy co nie potrafia czytac na tablicy wyswietlone sa wszystkie informacje dotyczace przylotow , wylotow i ewentualnych opoznien. Stoi taki jeden z drugim patrzy , patrzy a i tak podejdzie do informacji i sie zapyta o to co jest wyswietlone na tabllicy, ludzie troche wiecej zaradnosci, czasami sie zastanawiam jak oni daja sobie rade na jakims wiekszym lotnisku masakra. Informacja czynna jest od godz 6.30 do 21.00.

    • 5 1

    • Nie zawsze tak jest (1)

      Kiedyś przyjechałam odebrać kogoś i nie było ani samolotu ani żadnej inf. na tablicy, tak jakby tego lotu w ogóle nie było. Zadzwoniłam za granicę do osoby odprowadzającej i poinformowala mnie, że zostawila osobę wylatującą na odprawie i nie bylo inf. o opóźnieniach. Zupełnie przypadkowo dowiedzałam się od pana w moro(innych osób na lotnisku nie było), że ten samolot ma 2 godz. opóźnienia. Jeszcze raz spojrzałam na tablicę- 0 inf. o tym locie. Cóż miałam robić, pojechałam do domu, otworzyłam internet- także brak inf. o locie z tego miasta, a podany nr. tel. nie odpowiadał. Pojechałam po 2 godz. i samolot "widmo" wylądował. Gdyby nie przepadkowe minięcie się z panem w moro, zmarnowałabym na lotnisku 2 godz. w niepewności. Czy tak powinna wyglądać informacja na lotnisku międzynarodowym?

      • 1 0

      • nie zawsze tak jest

        Jona zgadzam sie z Toba w 100% w grudniu mialam identyczna przeprawe zadnej infromacji, gluchy telefon!

        • 0 0

    • zlituj sie czlowieku.... (1)

      to zarąbiscie informacja do 21.00 zapomnialam, ze po 21 nie ma samolotow a lotnisko jest zamykane za amen!

      • 0 0

      • po 21 informacje szukaj na stronie lotniska badz na tablicy.

        • 0 0

  • (1)

    Polowa pasazerow ktora lata nie wie jakimi liniami i dokad leci, bylam swiadkiem jak jeden z drugim podeszli do kasy biletowej bodajze tanich lini i wciska babce jakas kartke ta sie pyta w czym moze pomoc a on ze on leci pani sie pyta dakad a on ze nie wie tam jest wszystko napisane ( na tej kartce ). Polacy mysla ze wszystko im sie nalezy, i szybko sie denerwuja a do tego sa chamscy. Jeden pasazer powiedzial kasjerce ze jest wagin bo musial zaplacic za dodatkowy bagaz. Zero kultury. Poco informacja ma byc czynna 24 godz na lotnisku w gdansku skoro nie ma zadnych przylotow i odlotow, a wszystkie inf mozna znalezc na tablicy lub na stronie lotniska

    • 7 3

    • beka, przychodza ludzie do informacji i pytaja gdzie maja iść, stanowsko czy cos tam..., na to pani z okienka pyta: a dokad pani leci? a pasazerka na to: do córki!
      i jak tu rak nie załamać, ludzie ogarnijcie się....!!!!

      • 0 0

  • tak bo pasazer to taka biedna istostka ktora nie potrafi sobie poradzic przez 30 min sam, pasazer musi byc trzymany za raczke przez caly czas bo sobie nie poradzi. jezeli pasazer zostal poinformowany o opoznieniu i zostalu mu przedstawione jego prawa to czego mu jeszcze trzeba??

    osoba ktora pisala ten artykol widac ze sie niezna totalnie na temacie uslysyal cos kiedy od kogos i stwierdzil ze artykul napisze zeby zablysnac (gratulacje). jezeli pan chce wiedzec to na lotniskach sa takie ulotki- prawa pasazera, to tam jest napisane co przysluguje pasazerowi (polecam).zamiast dowiedziec sie czegos wiecej, zainteresowac sie lotnictwem i procedurami to juz nie warto nie ma sie tyle sily i IQ. no ale czego sie spodziewac polacy tacy sa nie znaja tematu a pisza i mowia glupotu.
    pozdrowienia i polecam lekture w stylu ' byc dobry dzienikarzem' czy cos w tym stylu.

    • 3 2

  • (4)

    witam
    nie latam wcale, nigdy nie korzystałem z usług lotniska w rębiechowie, ani na jamajce, ani nawet w gabonie
    nie moge więc pochwalić ani zganić, jesusłodki jakie to smutne kiedy gallux nie może zganić ha ha ha
    ale mam jedno pytanie:
    czy trzy powyższe opinie były pisane przez pracownika rębiechowa i czy koniecznie muszą być trzy??
    pisze je prawdopodobnie kobieta, pisze je osoba zachwycona jednym kiblem męskim i jednym damskim, pisze je kobieta zadowolona z dojazdu autobusem miejskim i rozwalona emocjonalnie usługami taksówkowymi
    no więc kto je pisał?
    debil czy prezes??

    • 2 3

    • jezeli pan nie zna tematu, nie lata pan to prosze nie komentowac daaaaaaa.....

      • 2 3

    • dziadek, idż spać

      • 2 2

    • g@llux (1)

      ale my wiemy, że lubisz chłopców, więc daj se już na wstrzymanie z komentarzami sopocki dziadku w kraciastej marynarze.

      • 2 2

      • buda tłuku budyniem POlewany

        • 0 2

  • lotnisko widmo (1)

    nigdy w nocy nie ma obsługi ani informacji na tablicach o spóznionych lotach, ludzie siedza i czekaja nie wiedzac ile czsu to zajmie, nie ma pracownikow, a wiec niema nikogo kto mogłby udzielic jakichkolwiek informacji, ranna zmiana zaczyna sie dopiero o 4, a nocnej po prostu nie ma.....

    • 1 2

    • czy czwarta rano to jest dopiero??? tym bardziej że agenci są na swoich stanowiskach już o 3.30???

      • 0 0

  • NOC JEST OD SPANIA A NIE LATANIA

    dlatego ma być cicho

    • 1 0

  • a pan panie Michale lepiej by w domu na pupie siedział i oglądał tefałen, a nie wycierał nią europejskie airporty

    • 1 1

  • w nocy

    to normalni ludzie śpią; w nocy dzieją się rewolucje

    • 2 0

  • zgadzam się z tytułem artykułu (1)

    w grudniu czekałam na samolot z doncaster miał byc po północy znajomi, którzy mieli leciec samolotem poinformowali mnie, że samolot będzie opóźniony, niestety na stronie naszego lotniska wszystko było normalnie godzina przylotu standardowa, krótko mówiąc zgłupiałam do godz 24 co jakiś czas sprawdzałam strone internetową i wszystko było ok,a chile przed próbowłam dodzwonic sie na lotnisko aby potwierdzic czy ten samolot przyleci punktualnie- nie dodzwoniłam się, dopiero kilkanaście minut po 24 zmienili informacje w necie, że samolot jest opóźniony i wyląduje po 2 w nocy, dobrz, że mieszkam niedaleko lotniska i wróciłam do domu ale co mieli powiedziec Ci którzy jechali z daleka.... paranoja, i tak jest zawsze dzwonisz w późnych godzinach wieczornych czy nocnych i zapomnij, że się dodzwonisz

    • 3 0

    • no i kolejny post na ktory mozna odpowiedziec...take sa procedury linii lotniczej!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane