• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko nocą: trudno o informacje

Michał Sielski
5 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Pasażerowie mogą sprawdzać informacje o opóźnieniach także na tablicach. Pasażerowie mogą sprawdzać informacje o opóźnieniach także na tablicach.

Co robić późnym wieczorem lub w nocy na lotnisku w Rębiechowie, gdy lot się opóźnia i nie wiadomo o której godzinie i czy w ogóle się odbędzie? Według naszego czytelnika - panuje tam chaos. Według obsługi lotniska - procedury są przestrzegane.



Pan Michał leciał do Egiptu w połowie stycznia. Jeszcze przed polityczną burzą, która szaleje teraz na tamtejszych ulicach. Ale jego lot też nie obył się bez problemów.

- Planowo mieliśmy wystartować o godz. 19:30, ale, z powodu mgły, opóźnienie wyniosło 10 godzin. Około godz. 3 okazało się, iż jedna zmiana obsługi Portu Lotniczego poszła do domu, mimo że następna się nie pojawiła... W Porcie Lotniczym, oprócz pasażerów i straży granicznej, nie było zupełnie nikogo - relacjonuje Pan Michał.

O sytuacji pasażerów informowali celnicy, pasażerowie nie mogli dodzwonić się na numer kontaktowy Portu Lotniczego, chodzili po terminalu szukając kogoś z obsługi, jednak nikogo nie znaleźli.

Według agenta handlingowego - firmy GDN Airport Services, która zajmuje się na lotnisku obsługą pasażerów - wszystko odbyło się zgodnie z procedurami, a w takich wypadkach pasażerowie nigdy nie są pozostawiani sami sobie.

- Przed północą dowiedzieliśmy się, że samolot wyląduje w Gdańsku i zaczęliśmy ściągać dodatkowych pracowników do obsługi pasażerów, ponieważ aktualnie pracującym kończył się dopuszczalny czas pracy. W czasie ponownej odprawy [wcześniej bagaże zostały wydane, bo była możliwość przewiezienia pasażerów do Poznania - red.] każdy z pasażerów był indywidualnie informowany o przewidywanej godzinie odlotu - mówi Paweł Litkiewicz, kierownik działu obsługi pasażerskiej i operacyjnej GDN Airport Services.

Przyznaje jednocześnie, że pomiędzy godziną 2 a 2:30 trwała przerwa przy zmianie agentów obsługi pasażerskiej, którzy w trybie awaryjnym byli ściągani do pracy. Na co mogą liczyć pasażerowie, gdy ich lot się opóźnia?

Paweł Litkiewicz: - Niezależnie od pory dnia, w przypadku zakłóconych rejsów, nasi pracownicy działają zawsze zgodnie z procedurami i wytycznymi linii lotniczej. Dyspozycje dotyczące świadczeń w przypadku opóźnień wydawane są tylko i wyłącznie przez Centrum Operacyjne linii lotniczej. Przekazując informacje możemy polegać wyłącznie na informacjach przekazywanych nam przez przewoźnika. W przypadku, gdy w pobliżu nie ma pracownika obsługi naziemnej, każda ze służb znajdujących się w terminalu może poinformować pracowników o pasażerach potrzebujących pomocy.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • wizytowka lotniska (2)

    zamiast budowac nowy terminal trzeba zmienic zarzad, kto to widzial zlikwidowac parkingi bez wyznaczenia nowych tymczasowych miejsc, chaos likwiduje sie zakazami, na 400 osob dwie toalety, brak czytnikow przy wejsciu w strefe bezpieczna, nie ma winnych i odpowiedzialnych za balagan

    • 5 0

    • (1)

      Nasłał Cię Machczyński ?

      • 0 2

      • pamietam jeszcze czasy kiedy prezesem byl Zaluga i wtedy takiego syfu nie bylo, przy opoznieniach i dodatkowych ladowaniach byl sprowadzany personel

        • 1 0

  • lotnisko noca (2)

    a moze tak by pogonic miejscowych pijaczkow z lotniska , bo zrobili sobie sypialnie na gornym poziomie , ja rozumiem ze mroz , ze zima , ale obraz i fetor pozostaje nieprzyjemny, zdarzenie mialo miejsce o godz 4 rano,ale nie podam dnia.

    • 5 0

    • A od czego są służby na lotnisku!! (1)

      A Straz Graniczna zamiast pogonić bezdomnych to siedzą w swoich pomieszczeniach i nic nie robią,albo uważają ze to nie należy do ich obowiązków i że trzeba informować Policję-ale Policji nie ma na Lotnisku a jak zadzwoniłem na 112 i prosiłem o patrol to nikt się nie pojawił.I tak to jest z naszymi służbami!! a syf i smród na lotnisku widać że nie przeszkadza Prezesowi Portu i nic z tym nie robi.Żal mi pasażerów którzy to musza oglądać,"wąchac". WITAJ W Gdańsku EURO 2012.

      • 1 0

      • jest jeszcze SOL

        czyli służba ochrony, która powinna się zająć takimi sprawami

        • 0 0

  • BRUD (2)

    z reguły Wizzair ma dziwne spóźnienia - niby jest baza, ale bardzo często czekają na części do samolotu z Londynu, wtedy zaczyna się totalny bałagan, pracownicy lotniska są raczej bezczelni niż pomocni, pasażer dostaje kupon na kanapkę z margaryną w barze, toalety po stronie odpraw przyprawiają o zawrót głowy -brud , śmierdzi , nie mówiąc o tym ,że dwie toalety to za mało na taką ilość pasażerów

    • 5 1

    • ...

      co maja pracownicy lotniska do kuponu /vouchera/ na kanapke z czymkolwiek... to linia czlowieku rozporzadza a pracownik musi sie dostosowac.. proste
      no i napewno od toalet tez sa.. :)
      dodaj jeszzce od prakingu, koszy na smieci, ilosci miejsc.. faktycznie genialny! bo to tylko w polsce tylko w gdansku i tylko pracownik GDN winny :) buahaha

      • 0 2

    • zapraszam na lotnisko w Moskwie i Paryżu, to nasz to bajka w porównaniu z tamtymi a w Lubece - namiot na deskach i wszędzie można palić (fuj), kipy leżą na podłodze...

      • 0 0

  • (2)

    i jak zawsze lotnisko niewinne!!!!! A prawda taka że to zarządzający powinien prowadzić informacje lotniskową. A jak pojawi się drugi agent handlingowy ? - to co będą dwa punkty informacyjne ?? :)

    Kłopotów zarządzającego ciąg dalszy :) - ale jak zawsze to nie my, to nie nasza wina, u nas jest super i bez zastrzeżeń.

    Panie redaktorze - bardzo dobry temat - przyglądać się proszę pracy lotniska..

    • 1 1

    • (1)

      Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że są lotniska np w UK gdzie w ogóle nie ma punktu informacji. I co? Jakoś sobie radzą biedni pasażerowie.

      • 0 0

      • ...

        przeciętny forumowicz? Zdawać sobie sprawę? W co ty wierzysz?Miron coś tam usłyszał i wypocił coś na forum. Większość postów pisanych na trojmiasto peel piszą sami światowcy, ktorzy wszędzie byli, wszystko widzieli i maja złotą radę na każdą okazję. Potrafią rozwiązać wszystkie problemy "gdyby tylko im się chciało". Taka nasza polakowatość. Miron - rusz tyłek i sam się przyglądaj. Może czegoś się przy okazji nauczysz

        • 0 0

  • (1)

    "(...)każdy z pasażerów był indywidualnie informowany o przewidywanej godzinie odlotu".Kiedyś czekałam na lot 7 godzin i nikt z obsługi nikogo nie informował o tym, kiedy w końcu odlecimy. O ile dorośli dadzą sobie radę, o tyle mali pasażerowie byli ewidentnie wymęczeni. Dużo zmienia się na plus, ale miny i humorki obsługi pozostawiają wiele do życzenia.

    • 1 0

    • ...

      nie porownuj twojego rejsu do tego - tu wiadomo bylo od poczatku ze bedzie duze spoznienie i obsluga przy stanowsku odprawy mowila ludziom ze samolot jest opozniony! wiec kolezanko indywidualnie -
      jezeli nie ma informacji OD PRZEWOZNIKA o opoznieniu podczas odprawy sie nie informuje.. tylko wtedy kiedy taka informacja OD PRZEWOZNIKA zostaje przekazana portowi a w tym przypadku agentom firmy handlingowej.. wiec reasumujac o twoim opoznieniu informacje byly umieszczone na tablicy badz podawany komunikat slowny (ktory nie jest wymagany) - naucz sie czytac bedzie gucio :)
      z opoznieniami niestety trzeba sie liczyc - tak ten swiat skonstruowany - i rodzice powinni sie przygotowac na podroz z malym pasazerem tyle w tym temacie - co innego wymagasz od pracownika? ze zajmie sie dzieckiem? czy raczej warunkow ktorych nie udostepnia port? chyba jedno przeczy drugiemu

      • 0 0

  • buahaha nie do pomyślenia

    Na zachodzie taka sytuacja to norma jeszcze nie spotkałem się z angolem albo holendrem który by pracował po zakończeniu swoich godzin chociaż 5 minut dłużej - czesze przedziałek i idzie do domu:)

    • 3 1

  • Jeju (1)

    To nie jest lotnisko, to kurnik z pasem startowym. Czy tak ciezko to zrozumiec?

    • 2 3

    • kogut się odezwał, prostak!

      • 0 0

  • kiedy sie przylatuje pozno wieczorem zmora sa przedrozone taksowki. Ale to pewnie dla naiwnych jest zmora i w dzien...

    • 1 0

  • gdybyście pracowali w sklepie to byście wiedzieli jakimi kretynami są ludzie i że bardzo ciężko jest zachować spokuj i opanowanie i naj prościej jest naskakiwać na innych obsługa na lotnisku jest bardzo miła jestem tam bardzo często to wiem a jeżeli wy jesteście dla nich niemili to nie liczcie na sympatie.

    • 1 0

  • Rębiechowo nocą (2)

    Bardzo często przyjeżdżam po męża na lotnisko ok 24 i to jest zupełny koszmar nie ma nikogo strażnicy smętnie się snują, jest brudno, nikogo z obsługi chyba że jakiś charter do Egiptu, wieczna przebudowa, przy hali przylotów nie ma ani jednego krzesła, taksówkarze wyglądają w kamizelkach odblaskowych jak robotnicy w czasie przerwy, za miejsce parkingowe 8 zł za godzinę, kawa 12 zł ale najtrudniej dowiedzieć się o samolot gdy jest opóźniony ale największym hitem są ubikacje nawet nie trzeba długo ich szukać bo smród jest taki że bez pudła się trafia a jak ktoś nie może sobie wyobrazić jak wygląda hades to zapraszam groza.Tyle się dyrekcja rozpisuje na temat ilości przylatujących gości do Gdańska i co z tego jak chyba brakuje środków na czystość w toaletach

    • 8 0

    • niech maz czesciej przyjezdza bo juz tak pier...ze chyba nawet Ci nastawieni wyjatkowo anty do lotniska moga miec dosc wyjatkowego pier...

      • 0 0

    • ...

      jednym slowem wszystko wina GDNu
      to ze w PORCIE nie ma krzesel
      to ze w PORCIE brudno
      to ze w PORCIE przebudowa
      to ze w PORCIE taksowkarze w kamizelkach
      to ze w PORCIE parking drogi
      itp itd
      tak - to napewno wina GDNu luuuuuuudzie opamietajcie sie i ruszcie czasami glowa - nie dziwie sie ze obsluga"niemila" jezeli slucha od 99% wypowiadajacych sie ludzi to co w komentarzach.. bo to wszystko w Gdansku, w Polsce i pzez obsuge GDNu napewno :) dzizys...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane