• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko: nowy terminal, stare problemy

Łukasz, czytelnik trojmiasto.pl
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Nowy terminal T2 budzi wiele emocji. Pasażerom podoba się sam obiekt, gorzej z obsługą. Nowy terminal T2 budzi wiele emocji. Pasażerom podoba się sam obiekt, gorzej z obsługą.

Z nowego terminalu T2 na trójmiejskim lotnisku pasażerowie mogą korzystać od 6 kwietnia. Jednym z pierwszych był nasz czytelnik - pan Łukasz, który podzielił się z nami kilkoma spostrzeżeniami na temat nowej inwestycji. Mimo pozytywnego wrażenia, nie zabrakło sporej łyżki dziegciu.



Czy kiedykolwiek spotkałeś/łaś się ze złą obsługą na trójmiejskim lotnisku?

Bardzo dużo podróżuję i na trójmiejskim lotnisku bywam często. Kilka dni temu miałem przyjemność korzystać z nowo oddanego terminalu T2. Ogólne wrażenie jest bardzo dobre - terminal jest ładny i wreszcie odnosi się wrażenie, że coś zmieniło się na lepsze. Obsługa lotniska przy check-in'ach jest dobrze zorganizowana, pracownicy znają swoją pracę, a językiem angielskim posługują się na odpowiednim poziomie.

Zobacz zdjęcia terminalu T2.

Bardzo dobre wrażenie zrobiły też na mnie maszyny do obsługi kontroli bezpieczeństwa - wreszcie porządne rozwiązania godne porządnego lotniska! Chociaż brakuje dodatkowych stołów, na których można by po kontroli ubrać się i spakować wszystkie skontrolowane rzeczy...

Po przekroczeniu kontroli bezpieczeństwa zwróciłem jeszcze uwagę na to, że wreszcie da się coś zjeść i wypić na lotnisku i cena jest w miarę przystępna. I mamy też ładne lotniskowe toalety. Do tego atmosfera na bramkach wyjściowych jest bardzo przyjazna.

Niestety całość wrażenia bardzo pogarsza kilka dość istotnych elementów. Jest to z pewnością dojazd i oznaczenia drogi, a raczej ich brak - zgodnie ze starą narodową zasadą "postawmy dom a drogi zrobi się później". Oznakowania na nowym terminalu są beznadziejne.

Najgorzej jednak wypada obsługa kontroli bezpieczeństwa - jak zwykle w tym miejscu znajdzie się najwięcej do dodania. Wielokrotnie pisano już na łamach portalu o złych praktykach stosowanych przez kontrolę graniczną. I to niestety nie zmienia się od lat. Odnoszę wrażenie, że właściwie jeszcze się pogorszyło.

Straż Graniczna kulturą zachowania obniża ogólne wrażenie bardzo mocno. Znajomość języka angielskiego wśród funkcjonariuszy jest na poziomie znikomym, natomiast kultura i sposób traktowania - zwłaszcza rodaków - to już kompletna porażka.

Oficjalne otwarcie nowego terminala.

Zwracanie uwagi osobom podróżującym powinno zostać zmienione, bo to po prostu obciach i żenada. Panowie i Panie z SG stosują utarczki słowne, zwracają uwagę pasażerom w sposób urągający godności i sprawiają wrażenie, że ta część pracy to dla nich ogromny problem.

Nie podoba mi się też popędzanie pasażerów ubierających się po kontroli. Jak zwykle funkcjonariusze SG zachowywali się jakby kierowali stadem bydła, a nie pilnowali bezpieczeństwa. Obsługa nie może ograniczać się do pretensjonalnego zwracania uwagi i komentowania oraz popędzania pasażerów. Jeśli pasażerowie są kontrolowani i zmuszani do ściągania różnych elementów odzieży, w tym butów, to powinno im się zapewnić czas na doprowadzenie się do porządku oraz zapewnić miejsce do tego - czyli krzesła oraz rzetelną informację o tym, gdzie znajdują się foliowe kapcie - i to bez zbędnych komentarzy.

Owiane złą sławą jest też wnikliwe sprawdzanie dokumentów przez pracowników SG na granicy Schengen. Myślę, że nie tędy droga. Już wszem i wobec wiadomo, że aparat inwigilacyjny w kraju przekracza wszelkie normy, więc próbowanie wprowadzania takich elementów zachowania jedynie pogarsza odbiór wśród naszych sąsiadów. Odnoszę wrażenie, że niedługo wprowadzi się dodatkowo kontrolę imigracyjną.

Mam też zastrzeżenia do bramek wyjściowych, które są nieczytelnie oznakowane - numery widoczne są tylko od frontu, co wprowadza w błąd zwłaszcza obcokrajowców. Dodatkowo informacja o zmianie bramki wyjściowej podana została bardzo nieczytelnie, prawie w ogóle nie słychać było zapowiedzi i informacji od pracowników lotniska. Na domiar złego, brak czytelnych terminali informacyjnych - istniejące są bardzo małe i dość rzadkie.

Podsumowując - podróżującym życzę udanych lotów, a pracownikom (zwłaszcza niektórym) więcej ogłady.
Łukasz, czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (475) ponad 10 zablokowanych

  • zobaczcie lotnisko w kopenhadze (2)

    gdanskim lotniskiem nie ma co sie zxachwycac ,- jest troche blizsze do normalnosci jak ajest na zachodzie

    • 3 10

    • Kopenhaga jest stolicą bogatego państwa z 1,2 mln mieszkańcami, a Gdańsk jest 6 miastem regionalnym Polski. Co więc porównujesz?

      Porównaj sobie gdańskie lotnisko np. z tym w Aarhus a zobaczysz że mamy powód do dumy

      • 8 0

    • Głowne kopenhaskie lotnisko to przede wszystkim hub SAS

      podobnie jak Monachium czy Frankfurt dla Lufthansy, albo Amsterdam dla KLM.
      Gdańsk to chyba jednak nie ta skala do porównywania...

      • 2 0

  • (3)

    Z jakiego powodu Polak pracujący na polskim lotnisku ma znać jakikolwiek język obcy ?

    • 19 11

    • Z takiego, że lotnisko obsługuje również LICZNYCH zagranicznych podróżnych (2)

      Nikt tu nie oczekuje, że SG będzie zatrudniała poliglotów, ale brak znajomości chociażby podstaw angielskiego powinna wykluczać możliwość obsługiwania pasażerów. To samo dotyczy innych kluczowych stanowisk: informacji, odprawy bagażowo-biletowej, etc.

      • 4 1

      • lepiej zobacz ile PLUSÓW dostał ten idiota... oto forumowicze z trójmiasta :)))

        • 3 1

      • Leć do Paryża i tam sobie pogadaj po angielsku..

        • 1 0

  • o w morde, co ja tu słyszę...

    na lotnisku nie ma kultury przez duże G

    • 5 1

  • SG (1)

    tak, tak...
    ja tez często latam...
    towarzystwo ze SG to niesamowite kartofle...
    zachowują się okropnie...
    no ale cóż... jak się da trochę władzy prostym ludziom takie są tego efekty

    • 22 10

    • racja!!!

      • 2 0

  • trocha grzeczności by się przydało w morde jeża (1)

    • 11 2

    • mięsnego?

      • 0 2

  • zrobić konkurs i wybory na SG ...

    • 6 2

  • parking dla niepełnosprawnych (1)

    Miejsca oznaczone znajdują się w strefie dla autobusów i taxi.
    Jak sie mam tam dostać ?- jest szlaban

    • 3 1

    • Zadzwonić najlepiej przyciskiem.

      • 0 0

  • Prezesie lotniska,

    trza zatrudnić animatora kultury na T2, bo źle wychowani.

    • 8 3

  • obecny system rekrutacji zawodzi, przykłady:
    kino - eee,
    kfc & makdonaldsy - beee,
    stacje - może to a może punkty ...,
    lotniska widać choroba lemingów dosięga

    • 7 1

  • No tak, ale zarzuty dotyczą Straży Granicznej a nie nowego terminalu i jego obsługi... (4)

    • 12 4

    • (3)

      no tak, Straż Graniczna jest pod namiotem obok

      • 8 0

      • SG jest odrębną służbą państwową więc felieton powinien odnosić się do całej służy a nie T2, bo to szukanie dziury w całym (2)

        • 4 6

        • nie, to jest znalezienie dziury

          • 4 3

        • Jasne, bo jak rozmawiamy o jakimś urzędzie, to nie mówimy o pracy urzędników

          tylko komentujemy fasadę budynku, kolory ścian, itp.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane