• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • Walka z wiatrakami (1)

    Nie daleko jest ul. A.Huenefelda, wąska, osiedlowa, górką, zakręt, samochody parkują, wąski przejazd na mijankę, ale dajemy radę. Niestety po pobudowaniu nowych bloków, mieszkają tam chyba sami rajdowcy, bo szybka jazda to norma, walczyliśmy o progi, bo jest jeden , ale dla niektórych za mało. Wiadomo dzieci, zwierzaki, nie tylko te domowe. Zero pomocy, liczenie przejazdów w weekend, to paranoja, jak w piątkowe popołudnie "mieszkancy" udają się do swoich domów, porażka. Znudziła się nam walka , tak, że rada poczekać i zaczać parkowac.

    • 5 0

    • Uważaj czego sobie życzysz

      Na Niepołomickiej zrobiono progi, na drodze po której z dużą prędkością porusza się ciężki sprzęt. Jest huk większy niż przed progami, więc nie wiadomo kto na tym zyskał. Na pewno nie mieszkańcy

      • 2 0

  • (3)

    Taaaaa miejscy urzędnicy zaprojektowali też wieżycka w łączniku z Unruga. Plastikowe słupki już po 2 miesiącach są naruszone. Wąsko ze trudno się wyminąć. To zapomniany przez wszystkich zakątek wsi Zakoniczyn

    • 2 2

    • (2)

      ten odcinek Wieckiej jest wyłaczony z ruchu ciezarowego!,a chamstwo kierowcow doprowadziło do postawienia slupkow!!

      • 1 0

      • (1)

        Chamstwo to jest od miasta że te słupki wgl powstały. Czemu ciężarówki nie mogą przejechac jak to jest ulica jak każda inna dwukierunkowa?

        • 0 2

        • czytam ze nie wiesz o czym pisze!,kirowcy samochodow osobowych na tej Wązkiej ulicy mogli warunkowo wjezdzac na chodnik przy mijance ale trabki naduzywali!!

          • 1 0

  • Tak, tak, tak. Wszystko wytłumaczymy bezpieczeństwem. (1)

    Bezpieczeństwo ponad wszystko i nic ponad bezpieczeństwo. Jak nie ma innych argumentów to się mówi bezpieczeństwo. Nikt przecież nie chce niebezpieczeństwa. Wtedy żaden logiczny argument już nie ma szans. Bezpieczeństwo głupcze ! ;)

    • 2 2

    • Otoz to. Tam jak auto stoi to nikomu krzywdy nie zrobi przecież XD a piesi idą jak świete krowy i nie patrzą na nic. Wcześniej jak zakazu nie było to jakoś mijały się na luzie dwa auta i miejsce na przejechanie dla madek z wózkiem było. Ta droga do nikąd nie prowadzi a zanim zacznie to minie peniwe z 20 lat to jak już będzie prowadziła to będą mogli te znaki postawić XDD

      • 0 0

  • brak parkingów to nie jest wina deweloperów. (1)

    Zadaniem dewelopera jest osiągnięcie maksymalnego zysku minimalnym kosztem, a parkingi to zbędny koszt.
    Za brak parkingów odpowiadają urzędnicy zatwierdzający projekt.
    Jeżeli nie zapewnili odpowiedniej ilości miejsc parkingowych w czasie uzgadniania projektu, to przy problemach związanych z późniejszym użytkowaniem takiego obiektu to właśnie oni powinni ponosić koszty dobudowania takiej infrastruktury. Jakby raz jeden z drugim na swój koszt musieli zbudować parking piętrowy, przy braku miejsc parkingowych, to w przyszłości nauczyli by się wykonywać swoją pracę.

    • 3 3

    • Brawo!

      • 0 0

  • Czy aby na pewno to "wina" dewelopera?

    Cytat: "Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych" Otóż zgodnie z prawem wyznacznikiem ilości miejsc parkingowych jest miejscowy plan zagospodarowania a nie "pomyślunki" dewelopera. Jeśli w tym miejscu miasto swoją uchwałą nie umieściło zapisu np że na jeden lokal mieszkalny ma zostać wybudowane 1,5 miejsca parkingowego poza strefą ulic - to...masz odpowiedź. Uwaga: nie jest ani deweloperem ani nawet jego znajomym ;-)

    • 4 0

  • Kiedy zrozumiecie, że auta są wam niepotrzebne. Tramwaje też (miasto redukuje kursy)

    Mevo lub na piechotę

    • 0 3

  • Pytanie do urzędników - jaki jest ruch na tej ulic? Ile przejeżdża aut na godzinę i z jaką prędkością? Zatem problem aby

    kierowcy parkowali całkowicie na jezdni po jednej stronie?

    W Gdyni nie narzekamy na wiele miejsc postojowych wyznaczonych wyłącznie na jezdniach na tego typu ulicach. Ruch mały i da radę bezpiecznie ominąć parkujące samochody i wyminąć się z jadącymi z naprzeciwka.

    Te ulice to nie autostrady z zakresem prędkości 40 (zalecana minimalna) do 140 km/h.

    • 1 1

  • Zadziwiające...

    Zadziwiające jak można chyba nie mieć porównania lub odwagi oddalić się od rodziny i zdecydować się na przeznaczenie środków (często nawet nie swoich) na urządzenie sobie najlepszych lat życia głównie w samochodzie i po wyjściu - w takim miejscu... Za te pieniądze można urządzić się i żyć (jeżeli już koniecznie) w Polsce, to chociaż blisko gór i jak np. Opolanie mieć szybko i blisko ciepłe, słoneczne, tańsze i piękniejsze wybrzeże morza śródziemnego - bez bramek na A1, zakrętu za kościołem w Redzie itp. nerwów.

    • 0 2

  • Nieborowska

    Nieborowska to Wawelska. Zapraszam straż miejską. Tutaj nikt nie zostawia 1,5 metra wolnego miejsca na chodnikach a dzieci bawią się na ulicy. O tym że samochody wykonują slalom między autami pozostawionymi na ulicach już nawet nie wspomnę. I od momentu powstania osiedla Piastów które na siłę przyłączono do Chełmu władze tego żenującego miasta nic nie robią. Problem dotyczy całego Gdańska a już południe przoduje.

    • 3 1

  • Było się zastanowić przed zakupem mieszkania lub samochodu.nie wszystko i wszystkim jest na rękę.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane