• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • Ta pani marudzi jak większość że nie ma gdzie parkować, że korki, że urzęd, asy nic nie robią z drogami, a ta sama pani głosuje za ludźmi którzy mają wprowadzać dalsze ograniczenia w ruchu samochodów.

    Ludzie, jak wy jesteście poje...ani.

    • 1 5

  • Typowa patodeweloperka (2)

    Typowa grodzenioza i szlabanoza na patodeweloperce. Sami sobie zgotowaliście ten los kupując mieszkanie na takim osiedlu. Przykro mi, ale to Wasz wybór, nie ma obowiązku wyznaczania miejsc na chodniku, szczególnie z płytek, które po jakimś czasie będą popękane i krzywe. Poza tym nikt nie respektuje zakazu parkowania na chodniku o DMC > 2,5t. Rozwiązaniem jest petycja do zarządcy o zdemontowanie szlabanów i traktowania miejsc na osiedlu jak ogólnodostępnych - jak na wielu innych starszych osiedlach.

    • 4 2

    • Że niby na prywatnym osiedlu mają być miejsca ogólnodostępne ? (1)

      • 1 0

      • Typowe to jest Twoje ograniczenie w liczbie szarych komórek :-D

        • 0 0

  • Nie dla mieszkańców

    Jeszcze nie widzicie, że Gdańsk jest dla urzędników, a nie dla mieszkańców. coraz więcej zakazów. Bałagan z kanałami technologicznymi -jedyny taki w całej Polsce.

    • 2 3

  • (1)

    Ulica to nie parking. Kto zezwala deweloperom budowac bloki bez parkingów albo z mini parkingami? Skandal. Poza tym nie trzeba było kupować od patodewelopera mieszkania bez miejsca parkingowego.

    • 5 0

    • Plan miejscowy zezwala....

      • 0 0

  • a dlaczego Pani proponuje zabranie 25% przestrzeni pieszym? (1)

    Bo akurat Pani to nie przeszkadza? To jest powszechna praktyka kierowców - zabrać przestrzeń innym, by rozwiązać własne problemy. Chodnik to przestrzeń do chodzenia. Można raczej pochwalić urzędników za to, że bronią słabszych.

    • 4 3

    • Chodnik jest przecież po obu stronach ulicy więc mają więcej miejsca niż samochody hmmm...

      • 0 0

  • Deweloper chce zarobić

    Praktyki dewelopera za zgodą miasta. Lepiej sprzedać każdy metr działki a gdzie ludzie zaparkują to nie ich problem. Zapomina się że są osoby które w momencie zakupu mieszkania nie mają auta. Jeśli zdecydują się na pojazd po zakupie mieszkania nie mają szans zaparkować pomimo chcecie kupna miejsca. Za komuny na starych osiedlach było więcej miejsc niż w demokracji .zalosne

    • 2 2

  • Deweloperzy szakale finansowi

    Na starej Żabiance jest więcej miejsc niż na Ujeścisku.

    • 2 1

  • Urząd miasta i ci wszyscy wpaaniali prezydenci

    Tak tak miasto sprzedając działkę dla dewelopera powinno zapewnić drogi dojazdowe i dać wytyczne deweloperowi odnoście terenów zielonych, placów zabaw i miejsc parkingowych i to tych darmowych .

    • 3 0

  • cale lostowice

    zaraz cale lostowice beda zakorkowane, bez miejsc parkingow, przeciez te nowe osiedla z tymi jezdniami to jest zart, potrzeba wiaduktow, jezdni, rond!!!

    to miejsce bedzie nie przejezdne za 2-3 LATA!!!!
    gdzie sa urzednicy ????

    • 1 1

  • Kolejny przyklad jak to miasto ma sytuacje parkingowa w 4 literach (1)

    Coraz wiecej domow, ale zeby sensowne parkingi przy okazji robic - to juz wyzsza szkola jazdy. Niestety nasze miasto z krolowa na czele nie ogarniaja problemu, mysle, ze nawet nie sa tego swiadomi. Byle wygrac wybory, a potem jakos to bedzie. Istne Ranczo :-)

    • 2 2

    • Co ma miasto do budowanych parkingów przez deweloperów ?

      Zadzwoń do Inpro i spytaj czy wybudują jeden blok mniej i zrobią tam parking

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane