• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • Karolina żyje w wymyślonej rzeczywistości

    Kupiła mieszkanie od inpro z miejscem parkingowym za blokiem (albo i nie) czyli kilkadziesiąt metrów od klatki ale z windą zewnętrzną do podjazdu na parking.
    Teraz chce drogę pod górkę zagospodarować jako parking pod swoją klatką. Zapewne nie jest uczestnikiem ruchu na tym osiedlu bo jeśli by tak było zdawała by sobie sprawę jak wygląda bezpieczeństwo z parkowaniem tam w rzeczywistości.
    I że jest to niebezpieczne. Tyle i aż tyle.

    • 2 2

  • Trzeba było kupic mieszkanie w centrum i mieć do pracy z buta, komunikację itd

    Lub szukać mieszkania z miejscem w hali garażowej.
    Może jeszcze basen na osiedlu, 5 marketów, szkołę i park ?
    Roszczeniowość ludzi nie zna granic.

    • 2 2

  • W Tokio już wiele lat temu rozwiązano problem z parkowaniem. (1)

    Zarejestrujesz samochód w Tokio (Japonia) jeżeli udowodnisz, że masz własne lub wynajmowane miejsce parkingowe.
    Nie masz miejsca? Nie zarejestrujesz samochodu.
    Prosty i skuteczny sposób na brak miejsc parkingowych i na mniejszą ilość aut w mieście.

    • 4 1

    • Tak, to rozwiązanie ma już kilkadziesiąt lat i działa.

      • 0 0

  • Polecam Dąbka

    Niech Pani Karolina przejdzie się na drugą stronę na ul. Dąbka i sprawdzi jak wygląda osiedle gdy można parkować dowolnie. Droga na dwa auta a przez takie parkowanie trzeba kombinować gdy dwa auta jadą z naprzeciwka. Piesi też bywa, że muszą ustępować miejsca na chodniku autom. Nie polecam.

    • 2 2

  • Obowiązkowy wymóg (2)

    Moim zdaniem każdy wybudowany blok powinien mieć 2 miejsca z przeznaczeniem dla służb, np. lekarz przyjeżdzający na wizytę do dziecka, rozładowanie dużego agd, czy dla kurierów itp. Dzisiaj jest partyzantka, nawet karetka przyjeżdzająca do chorego niema miejsca do bezpiecznego postoju.

    • 1 1

    • Pierwszego dnia byłyby zajęte przez każdego. (1)

      • 1 0

      • A jeśli lekarz przyjedzie do babci?

        lub dziadka?

        • 0 0

  • Bzdura. Wzywam do anarchii i obywatelskiego nieposłuszeństwa (1)

    Powycinać w nocy znaki i normalnie stawiać auta.

    • 2 3

    • normalnie?

      • 0 0

  • Przepis przepisowi nie równy

    Mieszkam na Nieborowskiej na Chełmie i nie dość, że jest ostrzejszy zakręt (ulica przebiega w kształt litery U) to jeszcze jest mocne wzniesienie i właśnie na tym zakręcie auta parkują po obu stronach ulicy. Nie ma zakazów i na łuku drogi na prawdę nie widać, czy coś jedzie z naprzeciwka, już nie wspomnę o mijaniu się 2 aut.

    • 0 1

  • Ile miejsc powinno być wokół bloku, żeby było dobrze?

    Wyobrażacie sobie jakby wyglądały nasze osiedla? Blok i wokół tylko miejsca parkingowe. Klatka 4 piętra plus parter to powiedzmy 10 mieszkań i w bloku 4 klatki. Mamy 40 mieszkań. W każdym mieszkaniu dwójka kierowców i dwa samochody, czyli 80 miejsc dla samych mieszkańców, do tego zapas dla kurierów, dostawców i gości, powiedzmy 10 miejsc. To daje 90 miejsc wokół jednego małego bloczku. Aaa i osoby z niepełnosprawnością, tu nie wiem, 1 miejsce na klatkę? To daje 94 miejsca. Policzcie sobie ile to zajmuje przestrzeni, jaki obszar trzeba obejść, żeby wyjść z bloku, wrócić do niego. No i najważniejsze, kto miałby zapłacić za te miejsca?

    • 0 1

  • Już dawno powinni zmienić przepisy, powinny być 2 miejsca parkingowe na mieszkanie a nie jedno.

    • 2 0

  • może rowerem

    najlepiej słupki postawić by zmusić do komunikacji miejski i roweru

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane