• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek

Michał Brancewicz
9 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.



- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.

W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.

- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.

- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.

Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.

- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.

W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.

Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.

Czy to rozwiąże problem?

Opinie (102) 2 zablokowane

  • (3)

    A ja bede jezdził tirem i kto mi zabroni. Mam duży samochód, to nikt mi nie podskoczy a policji dam w łape i jestem bezkarny. A niech ktoś z was ze mna sprobuje

    • 2 19

    • p-dau ;]

      • 2 0

    • Ja spróbuję, zapraszam do mojej zacisznej, przytulnej sypialni

      • 6 0

    • chyba : Du-rex...w dodatku pęknięty

      • 1 0

  • ale sciema z ta "elastycznoscia jezdni". a tych fachowcow z pg tez wysmiewam publicznie !

    inzyniezy z pg, tak projektuja bezmyslnie ze wszytko co nowe tzreba poprawiac pzrez tych partaczy.

    mieszkam w gdansku poludnie wiec tam pokaze ich inzynieryjne rozwiazania:
    -na zwyklym zakrecie na wyjezdzie z ul warszwaskiej w skrzyzowanie w lostowicka i wilanowska zrobili taki tak skretu ze autobusy jezdza chodnikiem.
    -doslownie swieze skrzyzowanie lodzka swietokrzyska, tawet tymczasowe rozwiaznie zrobili jak partacze po najnizszej lini oporu.
    -umiejscowienie przystankow na ujescisku (kiedys byly przesiadkowe) po remoncie nowa lokalizacia za skrzyzowaniem uniemozliwia przesiadke.. chyba ze jest sie molodym atleta wypatrujacym na skrzyzowaniu jaka linia nadjezdza i wtedy niezwlocznie biegnie sie na odpowiedni przystanek.

    itp. itd.

    • 19 2

  • Moje pytanie

    Dlaczego Niemcy tak projektują drogi, żeby się nie odkształcały? Czy oni są głupsi od naszych "naukowców"

    • 30 1

  • nie tylko niemcy. WSZYSTKIE cywilizowane kraje.

    • 24 1

  • (1)

    tak, zakaz zatrzymywania będzie tak samo respektowany przez tiry jak zakaz wyprzedzania na obwodnicy!
    tirowcy nic sobie z tych zakazów nie robią.
    Może powinni w końcu dostawac mandaty za wyprzedanie na obwodnicy i zatrzymywanie w środku miasta

    • 20 0

    • akurat ten zakaz wyprzedania dla tirow na obwodowej to kompletne nieporozumienie

      dlaczego? otoz takie zakazy, w takich miejscach stawia sie gdzie sa min. 3 pasy!!!! wtedy to ma sens, a tak? jedzie ci taki konwoj tirow prawym pasem, a lewym co? a taki pies ogrodnika swoja skoda octavia 80km/h BO TO WG NIEGO BEZPIECZNA PREDKOSC!!!

      • 0 1

  • Brawo

    Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.
    Brawo naukowcy dzięki wam odetchnąłem z ulgą te Wszystkie koleiny i dziury to taka technologia taka innowacyjność a Ja głuptas myślałem że to zniszczona nawierzchnia!Zwracam Honor i już przestane przeklinać jadąc Łostowicką Słowackiego i innymi Waszymi wynalazkami.
    A włodarzom miasta gratuluje że na tak szeroka skale wprowadzają Nowe technologie w Naszym Mieście.
    Brawo i jeszcze raz Brawo.

    • 32 1

  • ..... Mieczysław Kotłowski koleś co ty bierzesz, też chcem

    nawet na oczy daje. Co on robi na tym stanowisku??

    • 13 1

  • ZDiZ - tam pracuja sami "fachowcy" ;]

    • 13 1

  • "Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada."
    Haha i kierowcy przy udziale strazy miejskiej zasila budzet miasta - i wszyscy beda szczesliwi...n/c

    • 14 1

  • i co oszołomy?

    Gdzie wasze nierówności?

    • 2 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane