- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (111 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (77 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (440 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (248 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (87 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek
Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.
- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.
W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.
- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.
- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.
Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.
- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.
W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.
Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.
Czy to rozwiąże problem?
Opinie (102) 2 zablokowane
-
2009-06-09 13:58
(3)
A ja bede jezdził tirem i kto mi zabroni. Mam duży samochód, to nikt mi nie podskoczy a policji dam w łape i jestem bezkarny. A niech ktoś z was ze mna sprobuje
- 2 19
-
2009-06-09 13:59
p-dau ;]
- 2 0
-
2009-06-09 14:45
Ja spróbuję, zapraszam do mojej zacisznej, przytulnej sypialni
- 6 0
-
2009-06-09 21:45
chyba : Du-rex...w dodatku pęknięty
- 1 0
-
2009-06-09 14:00
ale sciema z ta "elastycznoscia jezdni". a tych fachowcow z pg tez wysmiewam publicznie !
inzyniezy z pg, tak projektuja bezmyslnie ze wszytko co nowe tzreba poprawiac pzrez tych partaczy.
mieszkam w gdansku poludnie wiec tam pokaze ich inzynieryjne rozwiazania:
-na zwyklym zakrecie na wyjezdzie z ul warszwaskiej w skrzyzowanie w lostowicka i wilanowska zrobili taki tak skretu ze autobusy jezdza chodnikiem.
-doslownie swieze skrzyzowanie lodzka swietokrzyska, tawet tymczasowe rozwiaznie zrobili jak partacze po najnizszej lini oporu.
-umiejscowienie przystankow na ujescisku (kiedys byly przesiadkowe) po remoncie nowa lokalizacia za skrzyzowaniem uniemozliwia przesiadke.. chyba ze jest sie molodym atleta wypatrujacym na skrzyzowaniu jaka linia nadjezdza i wtedy niezwlocznie biegnie sie na odpowiedni przystanek.
itp. itd.- 19 2
-
2009-06-09 14:02
Moje pytanie
Dlaczego Niemcy tak projektują drogi, żeby się nie odkształcały? Czy oni są głupsi od naszych "naukowców"
- 30 1
-
2009-06-09 14:11
nie tylko niemcy. WSZYSTKIE cywilizowane kraje.
- 24 1
-
2009-06-09 14:13
(1)
tak, zakaz zatrzymywania będzie tak samo respektowany przez tiry jak zakaz wyprzedzania na obwodnicy!
tirowcy nic sobie z tych zakazów nie robią.
Może powinni w końcu dostawac mandaty za wyprzedanie na obwodnicy i zatrzymywanie w środku miasta- 20 0
-
2009-06-09 16:01
akurat ten zakaz wyprzedania dla tirow na obwodowej to kompletne nieporozumienie
dlaczego? otoz takie zakazy, w takich miejscach stawia sie gdzie sa min. 3 pasy!!!! wtedy to ma sens, a tak? jedzie ci taki konwoj tirow prawym pasem, a lewym co? a taki pies ogrodnika swoja skoda octavia 80km/h BO TO WG NIEGO BEZPIECZNA PREDKOSC!!!
- 0 1
-
2009-06-09 14:14
Brawo
Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.
Brawo naukowcy dzięki wam odetchnąłem z ulgą te Wszystkie koleiny i dziury to taka technologia taka innowacyjność a Ja głuptas myślałem że to zniszczona nawierzchnia!Zwracam Honor i już przestane przeklinać jadąc Łostowicką Słowackiego i innymi Waszymi wynalazkami.
A włodarzom miasta gratuluje że na tak szeroka skale wprowadzają Nowe technologie w Naszym Mieście.
Brawo i jeszcze raz Brawo.- 32 1
-
2009-06-09 14:25
..... Mieczysław Kotłowski koleś co ty bierzesz, też chcem
nawet na oczy daje. Co on robi na tym stanowisku??
- 13 1
-
2009-06-09 14:29
ZDiZ - tam pracuja sami "fachowcy" ;]
- 13 1
-
2009-06-09 14:30
"Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada."
Haha i kierowcy przy udziale strazy miejskiej zasila budzet miasta - i wszyscy beda szczesliwi...n/c- 14 1
-
2009-06-09 14:53
i co oszołomy?
Gdzie wasze nierówności?
- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.