- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (108 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (77 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (438 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (248 opinii)
- 5 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (87 opinii)
Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek
Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.
- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.
W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.
- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.
- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.
Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.
- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.
W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.
Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.
Czy to rozwiąże problem?
Opinie (102) 2 zablokowane
-
2009-06-10 11:40
Koleiny? Dziury?
Jakie koleiny ?! jakie dziury ?! - te drogi zostały tak specjalnie zaprojektowane przez naukowców z Politechniki Gdańskiej, bo każdy wie, że gładka i równa nawierzchnia jest bardzo niebezpieczna, samochody jadą szybciej i stwarzają groźne sytuacje na drodze - Niech żyje polska myśl techniczna !! Niech żyją dziury w jezdni !!
- 3 0
-
2009-06-10 15:35
a co na to zarzad portu
a czy przypadkiem członkiem zarządu portu nie jest p. Adamowicz, ale po co parking dla tirów ktory nie przynosi zysku lepiej sprzedac wszystko, ot cała polityka w Gdańsku
- 0 0
-
2009-06-10 19:57
a czy koleiny przy stadt oil w kierunku gdańska na światłach tez projekt PG
Mowa oczywiście o wyremontowanym odcinku
- 0 0
-
2009-06-10 22:05
Postawic pszy jeztni parkometr to same zniknom
- 0 0
-
2020-10-02 20:36
Port i otoczenie
Problemy tego typu zawsze rodzą się tam gdzie dozwolona jest działalność gospodarcza bez odpowiedniego zaplecza . Czy ktoś w porcie pomyślał że towar, który przypłynie , jakoś trzeba będzie wyekspediować w dalszą drogę (i odwrotnie też) a do tego potrzebne będą albo tory kolejowe albo drogi i parkingi. Jakie to strasznie skomplikowane, prawda?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.