• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek

Michał Brancewicz
9 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.



- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.

W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.

- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.

- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.

Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.

- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.

W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.

Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.

Czy to rozwiąże problem?

Opinie (102) 2 zablokowane

  • (1)

    Te ciężarówki stoją szczególnie w kolejce po śrutę sojową na Nabrzeżu Wiślanym. Chodackiego - czyja to droga? Przegrodzona sznurkiem, zrujnowana, zablokowana ciężarówkami - jadąc do portu nie widzisz czy z przeciwka po łuku nie jedzie TIR. Niech port udostepni oczekującym miejsce - markety tak robią dla swoich klientów. Port im nie dorasta? A może coś nie gra z zarządzaniem?

    • 5 0

    • Liczą się tony a nie jakieś parkingi.
      Niech przykładem będzie parking przy Bazie Manipulacyjnej ORLENu na ul.Chodackiego, ŻENADA!

      • 0 0

  • (1)

    Ciężarówki stojące na tej ulicy są puste i czekają na załadunek,więc tym bardziej dziwi fakt że w asfalcie robią się koleiny.A temu Panu z ZDiZ pomyliły się chyba role,to on powinien wyszukiwać wszystkie wady na drodze i domagać się w ramach gwarancji naprawy a nie udawać że jest wszytko ok. skoro każdy widzi i "czuje " że jest nierówno.Prośba do autora żeby nie zostawił tego tematu bez konkretnych działań ze strony ZDiZ.

    • 5 0

    • Masz tylko część racji, z uwagi na taką a nie inną sytuację nasz piękny kraj eksportuje sporo zboża od kilku miesięcy.

      • 0 1

  • JAKI BRAK DEFORMACJI? CZYM ONI BADALI TEN PAS PODUSZKOWCEM???

    TO jawna kpina!!! Dzisiaj jechałem tym odcinkiem - prawym pasem. Moje kilkumiesięczne Volvo ma zawieszenie niczego sobie... A tu człowiek jedzie i normalnie efekt końca asfaltu i wjazd na "kocie łby" czuje. Rozumiem, że dyrektor ZDi Z jechał rozklekotanym służbowym Polonezem .... Co za bezczelność chyba, że lewy pas "sprawdzali". Elastyczność jedzni.... brawo!

    • 4 1

  • taka typowo polska SPYCHOLOGIA

    • 3 1

  • Zmiana

    Dzisiaj rano TIRy przystąpiły do robienia kolein na kolejnym odcinku Marynarki Polskiej. Stoją teraz na odcinku od Załogowej do skrętu w Śnieżną. Co prawda stoją tylko te co się nie zmieściły w Śnieżną. Tylko jakie to ma znaczenie dla niszczonej nawierzchni ?

    • 3 0

  • Taa naukowcy celowo p[rojektuja jezdnię aby po paru miesiącach była pofalowana i przypominała droge gruntową. To po co wogóle był remont??

    • 1 0

  • Wczoraj nie było samochodów i pozwoliłem sobie potestować odcinek Marynarki Polskiej od ul. Śnieżnej do Wyzwolenia i nie ma się co czarować, tarka się porobiła, na szczęście dość drobna i na dziś jest mało istotna.
    W upalne dni, jeżeli takie będą tej pory mokrej, może być gorzej.
    Piszącym takie newsy bym proponował zapoznać się ze strukturą portu, czym zajmuje się Zarząd Portu, co to jest PG Eksploatacja i co to i czyje są Elewatory 3/4.
    I tak:
    - Pan Adam piszę głupoty, Zarząd Portu nie ma z tym żadnego związku,
    - Pani Agnieszka jw. Port Gdański to nie jedna firma tylko dziesiątki spółek z których każda ma gdzieś te i inne korki,
    - Pan Janusz Kasprowicz zamiast wypisywać o możliwości budowy parkingów powinien iść do dyrektora Zarządu Portu i uświadomić mu takie potrzeby i wbić do głowy, że do portu nie ma ani jednej porządnej drogi dojazdowej, no, WOC coś tam ma i może się dojazdem pochwalić,
    -Pan Kazimierz Meier łże jak pies, to TIRy na Elewator 3/4 stały parę dni temu dowożąc towar na m/s Auriga. Sam Elewator 3/4 jest pełen śruty sojowej w imporcie więc eksportu nie mieli gdzie zgromadzić. TIRy na Elewator 2 stoją na ul. Wielopole i na terenie portu czyli ul. Chodackiego. I żeby była jasność, na El 2 może oczekiwać i ze 100 TIRów na terenie portu a na EL 3/4 może wjechać 10 ale żaden wtedy nie wyjedzie bo nie będzie jak. Przy okazji obsługi m/s Auriga zostało rozjechane południowe pobocze ul.Wyzwolenia od Marynarki Polskiej do ul.Starowiślnej. Właśnie jest łatana w jakiś beznadziejny sposób.

    • 6 2

  • Jechałam dzisiaj rano ul. Marynarki Polskiej i nadal nie ma żadnego efektu - cięzarówki stoją nadal - tylko czekać jak posypią się wypadki z powodu stojącej za zakrętem nieoznakowanej ciężarówki

    • 2 0

  • Postawić zakaz (2)

    i straż miejską na 8h dziennie , jak ktoś stanoł to mu mandat !!!!!! jak przy AM tutaj ich pełno, parkingu nie ma, aut w pip a strażnicy co chwilę siętu kręcą. Niech się przeniosą do portu na dwa tygodnie.

    • 4 0

    • "stanoł" (1)

      Normalnie mam ochotę kogoś uszkodzić słownikiem ortograficznym:]

      • 0 0

      • A co się dziwisz? Widziałeś kiedyś misia Yogi który chodził do szkoły?

        Nawet 4-ech klas nie ukończył.

        • 0 0

  • PANIE DYREKTORZE KOTŁOWSKI

    proszę sprawdzić skrzyżowanie ulic Hallera i Mickiewicza- przy torach tramwajowych robia sie muldy, jak na nowa inwestycje to pewnie za szybko........

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane