• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek

Michał Brancewicz
9 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.



- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.

W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.

- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.

- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.

Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.

- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.

W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.

Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.

Czy to rozwiąże problem?

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Zastanawiające... (1)

    Dzisiaj miałem okazję jechać PONOWNIE po ulicy Marynarki Polskiej i stwiedzam, że nadal odczuwalne są nowe wystane przez ciężarówki nierówności. Przypuszczam, że te drobne ale dające o sobie znać zniekształcenia to nie robota ostatnich obfitych deszczy. Fakty są widoczne gołym okiem. Może zawieszenie mojego samochodu zbyt dokładnie jeździ po ulicy i dlatego czuje się te delikatne "chropowatości"? Przypuszczam, że większość dróg z dziurami uznawane są za "w dobrym stanie". Dlatego część ul Jana Pawła jadąć w stronę SKM za wiaduktem jest z betonowych płyt i plam smoły.

    • 4 0

    • spoko to celowa robota naukowcow z PG stoja tirami i uplastyczniaja jezdnie robiac nierownosci ;)

      • 0 0

  • Gdańskie Młyny i Spichlerze...

    w 1995 większościowy pakiet udziałów spółki objęła niemiecka firma Hemelter Mühle GmbH w Rheine, znaczący producent produktów zbożowych i mącznych na terenie Niemiec.
    i wszystko jasne !

    • 0 1

  • Zakaz zatrzymywania nic nie da

    Jak rozumiem te tiry stoją w korku do wzjazdu więc mogą stać tak długo dopóki nie ma miejsca z przodu i nie łamią zakazu.
    Co więcej jak się wkurzą to będą też mogły zgodnie z przepisami zająć drugi pas i włączyć kierunkowskaz i stać w oczekiwaniu aż kolejka się posunie.

    • 1 0

  • piszemy maile do Pana Kotłowskiego, zdjecia z nierownosciami na M.P. itp. (1)

    Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku
    80 - 254 Gdańsk
    ul. Partyzantów 36

    tel: ( 058 ) 341- 20 - 41
    fax: ( 058 ) 341 - 67 - 58

    e-mail: info@zdiz.gda.pl

    • 1 0

    • ????

      Przecież on ich nie odbiera. Należało by rozwiązać całe to ZDiZ. Jak nie posmarujesz nic nie załatwisz.

      • 0 0

  • ee rfzecznik bredzi idiotyzmy kazdy moze sie wykpic od budowy parkingu ostatnio ogladalem o porcie w singapurze. losie to jest kolos ale za to jak zarzadzany. no gdyby tam nie bylo parkingu to miasto na wyspie nie mialoby miejsca na mieszkania bylby tylko wielki korek ciezarowek.zreszta my jestesmy daleko za senegalem a miasto powinno wymusic na porcie zagospodarowanie terenu pod parking z zapleczem socjalnym jak w cywilizowanym panstwie

    • 0 0

  • Dziś był zator tam :(

    Prawy pas zablokowany i kolejne tiry po kontynery z prawgo na lewy pas i skrecały na wielopole gdzie nie mogły wiechac i blokowały cały ruch na marynarki w strone portu POZOSTAWIAM TO POLICJI CHODZ ONI WOLA ŁAPAC NA RADAR CHOC WPŁYNIE KASA :)

    • 0 1

  • VW rządzi (2)

    A ja jerzdzem moim GOLFEM III 1,8 benzyna po tuningu wszystkich czipów i mam wielki spojler i mi dziury w jezdni nie przeszkadzają.

    • 1 2

    • (1)

      pustka w głowie tez ci widzę nie przeszkadza

      • 1 0

      • to nie pustka to też dziura - zamiast głowy

        • 1 0

  • Ile razy mozna mowic i prosic .

    nie mowi sie TIR tylko ciezarowka.

    TIR jest to konwencja dzieki ktorej mozna jezdzic na wschod bez stania w kolejce do odprawy celnej!

    Prosze o osoby ktore pisza te artykuly o nie robienie takich bledow.

    Z Gory dziekuje.

    • 1 1

  • (1)

    narzekacie na te cięzarowki z kontenerami..

    ciekawe co byscie bez tego zrobili.

    Nic byscie nie jedli nie mielibyscie sie w co ubrac bo to przeciez ciezarowki niszcza droge .

    i to one sa złe.

    POMYŚLCIE TROCHE LUDZIE!!

    • 1 7

    • a kolej od czego jest ?

      • 0 1

  • Zarzad Portu chrz... głupoty

    Każa sobie płacić za każdy m2 chodnika, nawet za kładkę na torami, a spólek portowych nie stać na wynajmowanie za chorendarne pieniadze dziur lub łąk.

    Niech zarząd portu zajmnie sie ul Chodackiego (nab Wiślane), chyba nie gorszej ulicy w porcie...

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane