- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (272 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (95 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (284 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Miasto nie zmieniło zdania: wakacje bez tramwaju na al. Havla
Gdańscy urzędnicy odnieśli się do pomysłu Wojciecha Trzcińskiego, inżyniera kolejnictwa, który przed tygodniem przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że na czas zaplanowanych w wakacje robót na al. Havla nie trzeba na niej wstrzymywać ruchu tramwajów. Magistrat przeanalizował jego propozycję, ale zdania nie zmienił: w wakacje na al. Havla tramwaje zostaną zastąpione przez autobusy.
Po tygodniu analiz miasto oficjalnie odniosło się do jego pomysłu. Poniżej publikujemy w całości stanowisko magistratu, przesłane nam przez Jędrzeja Sieliwończyka z biura prasowego UM.
Urząd: komunikacja zastępcza optymalnym rozwiązaniem
Realizacja inwestycji, przy utrzymaniu w ruchu tramwajów po jednym torze wzdłuż al. Havla, nie jest technicznie możliwa. Przy istniejących uwarunkowaniach technicznych optymalnym rozwiązaniem jest to, które zakłada wprowadzenie komunikacji zastępczej.
Przebudowa skrzyżowania torowego wraz z budową torów na al. Havla zmienia układ torowy w planie, jak i układ wysokościowy torowiska, co oznacza, że nowe torowisko będzie miało inne rzędne i będzie budowane na innej wysokości.
Przebudowywany układ torowy zakłada instalacje w zmienionych lokalizacjach słupów i nowej sieci trakcyjnej. Przebudowa układu torowego nie jest prowadzona w tym samym śladzie, torowisko będzie przesunięte w odniesieniu do obecnego, z nowym układem słupów trakcyjnych. Budowany jest także nowy układ drenażowy w międzytorzu (co przy pomyśle czynnego tramwaju pociągałoby za sobą dodatkowe koszty związane z zabezpieczeniem czynnego toru poprzez np. wbicie ścianek szczelinowych. Co za tym idzie - ryzyko uszkodzenia sieci podziemnych, ryzyko obsypywania czynnego toru, prace pod czynną trakcją, logistyczny dojazd do budowanego toru).
Z zapisów przetargu wynika, że w sytuacji, gdy utrzymanie ruchu tramwajów z przyczyn technicznych nie będzie możliwe, wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia komunikacji zastępczej. Co ważne, koszty związane z zapewnieniem tej usługi ponosi wykonawca. Jest to rozwiązanie bardzo drogie, ponieważ zakłada wysoką częstotliwość kursowania. Gdyby zatem istniała techniczna możliwość prowadzenia prac przy zachowaniu ciągłości kursowania tramwajów, wykonawca z pewnością skorzystałby z takiej opcji, unikając wysokich kosztów autobusowej komunikacji zastępczej.
Ponadto zastosowanie innego niż przyjęte rozwiązania komunikacyjnego stwarzałoby zagrożenie związane z wydłużeniem terminu robót i kosztów z tym związanych. Wszystkim zależy na jak najszybszym wykonaniu elementów torowiska i zakończeniu prac w określonym terminie.
Założony okres zamknięcia torowiska (do końca sierpnia) jest terminem bezpiecznym i zarówno DRMG, jak i wykonawca dołożą wszelkich starań, aby prace zakończyły się wcześniej. Będzie to jednak możliwe wyłącznie przy wariancie zakładającym wykorzystanie komunikacji zastępczej.
Opinie (110) 1 zablokowana
-
2022-05-18 11:05
Skoro nie chcecie komunikacji zastępczej
to ogłosimy 2 miesiące pieszego pasażera. Przypominam o obowiązku kasowania biletów.
Ważny urzędnik (z fochem)- 7 2
-
2022-05-18 11:07
Bo Gdańsk to głęboka komuna. (1)
- 10 2
-
2022-05-18 13:25
Miasto budyniowych lodów i SB kòw
- 1 0
-
2022-05-18 11:13
czas na zmianę władz
- 10 2
-
2022-05-18 11:17
A po wakacjach ogłoszą, że znika 4 albo 7 z racji niskiego zainteresowania na południu Gdańska ! Tak jak zniknęła 11 !
- 4 2
-
2022-05-18 11:22
Ale te tramwaje powinny byc całkowicie zlikwidowane! Popierwsze są najwiekszym i najbardziej kosztownym szkodnikiem wkomunikacji
jedyne wyjście to autobusy które je powinny zastapic całkowicie razem z buspasami. Skorzystali by wszyscy
- 1 8
-
2022-05-18 11:39
I słusznie. Nie da poprowadzic jednym torem tylu tramwajem co kursuje do pętli świętokrzyskiej (co 2-3 minuty tramwaj w jedną st (1)
Taki inżynier kolejnictwa.. właśnie kolejnictwa, pociągów które kursują raz na piec godzin XD
- 4 5
-
2022-05-18 13:13
Jakoś w Poznaniu normalnie był prowadzony ruch jednotorowy na czas robót. I nikt nie pisał o tym że tramwaje zostaną w takim takcie jak jest na dzień dzisiejszy (4 i 7 miałyby być skrócone do pętli na Chełmie). Czytanie ze zrozumieniem nie boli a można uniknąć zrobienia z siebie i**oty na forum :)
- 3 1
-
2022-05-18 12:25
Dlaczego tak nienawdzicie urzędników (3)
Urzędnicy to przecież tacy sami Polacy jak wszyscy inni, są w każdym państwie od początku świata. Wypełniają różne obowiązki narzucone przez Państwo a nie przez nich , żebyśmy żyli w miarę zorganizowanym świecie!!!
O co Wam chodzi??- 1 4
-
2022-05-18 12:43
Dlatego że urzędnicy nienawidzą mieszkańców!
Proste jak..
- 4 0
-
2022-05-18 13:21
Nienawiść to za duże słowo, niechęć
Za brak numerków o 13. Za głupie teksty typu "gmina może ma obowiązek, ale nie ma terminu". I wiele innych "nie da się".
- 1 0
-
2022-05-18 20:24
ontak serio czy taylko głupiego daje
- 0 0
-
2022-05-18 13:00
Przy podawaniu terminu ,,do sierpnia,, urzędnik zapomniał dodać roku,bo może chodzić o sierpień 2022,lub co jest bardziej prawdopodobne 2023.
- 4 1
-
2022-05-18 13:23
Magistrat może jeszcze sprzeda dostęp do Morza Bałtyckiego
- 3 1
-
2022-05-18 13:24
Tak nieprzyjemne miasta tylko tam gdzie Peło ma samorządy chyba?
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.