- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Miliard złotych na dalekobieżne tory w Trójmieście. Przetargi w kwietniu
Modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Warszawy wreszcie wchodzi na teren Trójmiasta. W kwietniu ruszają pierwsze przetargi, których efekty będą widoczne także u nas.
Do tej pory w Trójmieście spółka PKP Linie Kolejowe wydała ok. 160 mln zł na remont stacji (ale nie dworca) Gdynia Główna Osobowa. Wymieniono automatykę, zwrotnice, część torów i komputerowe urządzenia, sterujące ruchem. Efekt? Przez Gdynię pociągi jeżdżą z prędkością 60 km/h, wcześniej mogły rozpędzać się do 40 km/h.
Teraz jednak kolejarze szykują się do znacznie większych inwestycji, wartych w sumie ok. 1 mld zł! Przetargi zostaną rozpisane w kwietniu.
Modernizacja 38 km dalekobieżnych torów kolejowych na terenie Trójmiasta została podzielona na dwa etapy. Koszt modernizacji każdego z odcinków wynosi ok. 500 mln. złotych. - Część pieniędzy na inwestycję będzie pochodzić z funduszu Unii Europejskiej - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdańsku.
Pierwszy etap obejmuje przebudowę magistrali z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Oliwa. Na tym odcinku, oprócz wymiany torowiska (w tym także wykonania podtorza oraz odwodnienia terenu), powstaną liczne, nowe obiekty inżynierskie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Podziemne przejścia dla pieszych pojawią się również na gdańskiej Oruni, na ul. Ukośnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wzdłuż modernizowanej magistrali na Oruni staną ekrany akustyczne, powstaną także nowe przejazdy kolejowe.
Drugi etap prac obejmie tory od stacji w Oliwie do Gdyni Chyloni. Co zmieni się na tym odcinku, poza modernizacją samego torowiska? Zniknie istniejące, stalowo-drewniane przejście nad torami w Orłowie, a w jego miejsce pojawi się nowa kładka dla pieszych, wyposażona w windy, ułatwiające poruszanie się niepełnosprawnym.
Z kolei w Sopocie peron dla pociągów dalekobieżnych zyska jeszcze jedno przejście podziemne. - Przedłużony zostanie o kilkanaście metrów tunel od ul. Chopina, który dziś służy wyłącznie pasażerom kolejki SKM - wyjaśnia Andrzej Tomorowicz z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, nadzorujący projekt modernizacji linii kolejowej na terenie Sopotu i Gdyni.
Oba etapy zakładają przebudowę wszystkich trójmiejskich peronów, przy których zatrzymują się pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem tego w Gdańsku Głównym. Budowlańcy podwyższą je do wysokości 76 cm. Wybudują oni także zadaszenia na peronach we Wrzeszczu, Orłowie i Gdyni Głównej.
Przebudowa Trójmiejskiej magistrali pociągów dalekobieżnych, a także budowa licznych obiektów inżynierskich potrwa do 2013 r. Inwestycja nie obejmuje modernizacji torowisk, po których na co dzień poruszają się kolejki SKM.
Długość: ok. 350 km
Całkowity koszt modernizacji: 1,385 mld euro
Źródła finansowania: Fundusz Spójności (84 proc. ), budżet państwa (16 proc.)
Planowany (po modernizacji) czas przejazdu z Gdyni do Warszawy: 2 godz. 43 minuty
Opinie (151) 10 zablokowanych
-
2010-03-06 09:23
Dlaczego na sondzie nie mogę zaznaczyć wszystkich odpowiedzi w przypadku PKP!!!! (1)
.. wszystkie pasuja do PKP!!!
- 12 1
-
2010-03-06 09:47
Wszystkie najbardziej?
- 0 1
-
2010-03-06 09:28
a dlaczego w sondzie nie moge zaznaczyc ze wszystko mi w PKP pasuje? (2)
- 7 3
-
2010-03-06 10:02
bo to bzdura
nie można być tak bezmyślnym
- 1 0
-
2010-03-06 11:31
czytaj co tam pisze
"Co najbardziej przeszkadza ci w polskich kolejach?" a teraz w podskokach do slownika zobaczyc znaczenie slowa NAJBARDZIEJ
- 2 0
-
2010-03-06 09:36
(1)
Będzie tak pięknie jak na peronie Sopot Wyścigi jeszcze nie zakończyli remontu a już 80% płyt na krawędzi peronu nadaję się do wymiany.
- 11 0
-
2010-03-06 10:08
właśnie
a plyty na stacji Sopot SKM po odśnieżaniu są tak zniszczone jakby leżały tam od kilku dobrych lat. Ciekawe czy zostaną odebrane po zakończeniu robót....
- 2 0
-
2010-03-06 09:45
Nienawidzę PKP (1)
- 6 6
-
2010-03-07 09:28
a sam siebie lubisz czy tez nienawidzisz przyda ci sie psychoterapia u dobrego psychiatry
- 0 1
-
2010-03-06 09:59
rekord nie do pobicia po II wojnie.. (4)
rok 1937, trasa Gdynia-Warszawa , pociąg luxtorpeda( dwa parowozy w obudpowie). Czas przejazdu 2 godz 30 minut.Nigdy sie nie spozniła.
I co wy na to wielcy i mądrzy prezesi uwłaszonych spółeczek o nazwie PKP i kompani ?- 27 2
-
2010-03-06 10:08
(2)
Ładne bajki opowiadał ci dziadek.
- 4 3
-
2010-03-06 10:41
z drugiej strony (1)
Kraków - Zakopane
IC(2010): 3:03
luxtorpeda(1936) 2:18- 3 0
-
2010-03-08 07:46
Bajki, bajki.
Lepsza jest prawda:
za III Rzeszy Wrocław - Jelenia Góra 1.50
Za Polski: 3 godziny- 0 0
-
2010-03-06 10:49
Haha, z tą luxtorpedą jako dwoma parowozami w obudowie to żeś strzelił niezłego babola!
- 2 1
-
2010-03-06 10:05
kilka nowych przejść podziemnych na wysokości Oruni?
ojjjj igracie z ogniem :)
czy będzie tam strażnik więzienny z psem 24h/dobę?- 16 1
-
2010-03-06 10:14
Tylko tunel pieszo-rowerowy?! A czemu nie SKRÓCENIE drogi do płd.Pruszcza tą (4)
trasą przez samochody?Jak już budować,to myśleć PERSPEKTYWICZNIE!Takie rozwiązanie o d c i ą ż y wiecznie zakorkowaną trasę wylotową na Tczew!
- 6 2
-
2010-03-06 10:57
No właśnie. Miała się dołożyć gmina Pruszcz i poszerzyć tunel aby mogły nim również jeździć samochody. Czyżby Pani Wójt
przespała sprawę?
- 1 0
-
2010-03-06 12:20
ale to bez sensu!!! za 2 lata można to roskopać i wtedy wbudować !!!!! (2)
co nagle to po diable :))
- 0 0
-
2010-03-06 15:45
poszerzony tunel (1)
Nie będzie drogi w tunelu, bo mieszkańcy powiedzieli że po ich trupie.
Wolą stać w kilometrowych korkach po drugiej stronie torów, a u siebie mieć zadupie z drobiem i trzodą biegającą gdzie popadnie.- 1 1
-
2010-03-08 07:46
Za rok będzie drugi wiadukt w Pruszczu, to po co ten tunel?
- 0 0
-
2010-03-06 10:22
PONOWNA MODERNIZACJA ?! (1)
Jeśli mnie pamięć nie myli to modernizacja jednej linii dalekobieżnej odbywała się na przełomie lat 2001-2004 na odcinku Wrzeszcz-Gdynia Orłowo. Leżą tam nowe tory (łączenia elastyczne z podkładem), podkłady betonowe i nowe nasypy, ale pomineli chyba niektóre rozjady.
- 4 1
-
2010-03-06 12:32
czytaj uważnie
remont będzie między Pruszczem a Oliwą.
- 0 1
-
2010-03-06 10:33
PKP (3)
Co oznacza skrót PKP? Pięknie, Kurczę, Pięknie
- 6 3
-
2010-03-06 10:59
Pewność Komfort Punktualność
Lub Płać Konduktorowi Połowę
- 2 1
-
2010-03-06 15:12
Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie...
- 3 0
-
2010-03-07 09:30
NIE OZNACZA TO: POLSKA KROWA POCIAGOWA
- 0 0
-
2010-03-06 10:34
Żeby jeszcze były lepsze wagony na IC a ten złom co jeżdzi wycofać. (1)
Marze o składach takich jak z Warszawy do Katowic czy Poznania(Henschele,nowe Pesy),luksus wagony na IC Lech,Górnik, Fredro, Chrobry itp), a Trójmiasto na oczy takich nie widziało, bo jest traktowane jak prownicja, może doczekamy nowych wagonów na IC? Przecież Gdańsk nie jest gorszy od Katowic a tam są pociągi o niebo lepsze.
- 16 0
-
2010-03-06 11:07
Do Trómiasta pojadą składy zespolone z wychylnym pudłem Virgin Trains, Arriva CrossCountry lub Deutsche Bahn - IC PKP wciąż
duma nad ich opłacalnością Będzie konkurencja i ciśnienie na redukcję czasów przejazdu. Powiązana z PiKeiPi PLK też świruje nad trwającą moderną i obniżaniem zakładanych prędkości... bo "po co", "niedasie".
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.