- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Miliard złotych na dalekobieżne tory w Trójmieście. Przetargi w kwietniu
Modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Warszawy wreszcie wchodzi na teren Trójmiasta. W kwietniu ruszają pierwsze przetargi, których efekty będą widoczne także u nas.
Do tej pory w Trójmieście spółka PKP Linie Kolejowe wydała ok. 160 mln zł na remont stacji (ale nie dworca) Gdynia Główna Osobowa. Wymieniono automatykę, zwrotnice, część torów i komputerowe urządzenia, sterujące ruchem. Efekt? Przez Gdynię pociągi jeżdżą z prędkością 60 km/h, wcześniej mogły rozpędzać się do 40 km/h.
Teraz jednak kolejarze szykują się do znacznie większych inwestycji, wartych w sumie ok. 1 mld zł! Przetargi zostaną rozpisane w kwietniu.
Modernizacja 38 km dalekobieżnych torów kolejowych na terenie Trójmiasta została podzielona na dwa etapy. Koszt modernizacji każdego z odcinków wynosi ok. 500 mln. złotych. - Część pieniędzy na inwestycję będzie pochodzić z funduszu Unii Europejskiej - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdańsku.
Pierwszy etap obejmuje przebudowę magistrali z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Oliwa. Na tym odcinku, oprócz wymiany torowiska (w tym także wykonania podtorza oraz odwodnienia terenu), powstaną liczne, nowe obiekty inżynierskie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Podziemne przejścia dla pieszych pojawią się również na gdańskiej Oruni, na ul. Ukośnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wzdłuż modernizowanej magistrali na Oruni staną ekrany akustyczne, powstaną także nowe przejazdy kolejowe.
Drugi etap prac obejmie tory od stacji w Oliwie do Gdyni Chyloni. Co zmieni się na tym odcinku, poza modernizacją samego torowiska? Zniknie istniejące, stalowo-drewniane przejście nad torami w Orłowie, a w jego miejsce pojawi się nowa kładka dla pieszych, wyposażona w windy, ułatwiające poruszanie się niepełnosprawnym.
Z kolei w Sopocie peron dla pociągów dalekobieżnych zyska jeszcze jedno przejście podziemne. - Przedłużony zostanie o kilkanaście metrów tunel od ul. Chopina, który dziś służy wyłącznie pasażerom kolejki SKM - wyjaśnia Andrzej Tomorowicz z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, nadzorujący projekt modernizacji linii kolejowej na terenie Sopotu i Gdyni.
Oba etapy zakładają przebudowę wszystkich trójmiejskich peronów, przy których zatrzymują się pociągi dalekobieżne, z wyjątkiem tego w Gdańsku Głównym. Budowlańcy podwyższą je do wysokości 76 cm. Wybudują oni także zadaszenia na peronach we Wrzeszczu, Orłowie i Gdyni Głównej.
Przebudowa Trójmiejskiej magistrali pociągów dalekobieżnych, a także budowa licznych obiektów inżynierskich potrwa do 2013 r. Inwestycja nie obejmuje modernizacji torowisk, po których na co dzień poruszają się kolejki SKM.
Długość: ok. 350 km
Całkowity koszt modernizacji: 1,385 mld euro
Źródła finansowania: Fundusz Spójności (84 proc. ), budżet państwa (16 proc.)
Planowany (po modernizacji) czas przejazdu z Gdyni do Warszawy: 2 godz. 43 minuty
Opinie (151) 10 zablokowanych
-
2010-03-06 12:31
(1)
kraj bankrut jak rowniez jego pewna czesc ludzie tylko planuja i gadaja oraz wyciagaja projekty z lat 70 - panowie trzeba robic a nie gadac - stop dla propagandy
podaje dla waszej informacji:
1) 20 lat temu zglosilem w roznych klubach rady miasta gdanska pomysl zakrycia torow kolejowych od urzedu wojewodzkiego do zieleniaka - wszyscy radni patrzyli jak na idiote bo to im sie w glowie nie miescilo - powiedzialem panowie to jest duzy i najdrozszy teren w miescie na duze centrum biurowo handlowe - efect taki ze do dzisiaj nic sie nie zmienilo oprocz niepotrzebnej wojny z kupacami poniewaz oni tez powinni uczestniczyc w tej inwestycji
2) jak marzalek urzedu marszalkowskiego szukal budynku na urzad i prowadzil wojne o budynek (bylego tme ) - zglosilem i pokazalem z okna gabinetu marszalka wspanialy i okazaly budynek w ktorym sa magazyny policji ( na biskupiej gorze obok gwsh ), jednoczesnie powiedzialem ze magazynowy policji mozna zlokalizowac za miastem tak jak to jest w innych panstwach praktykowane - na dzisiaj ( patrz magazyny w rusocinie/pruszczu, magazyny roznych firm)
marszalek widzial tylko same problemy - nawet dojazdy do budynku byly wielkim problemem - co zaraz rozwiazywalem i podalem swoja wizje to jest od strony srodmiescia szerokie ruchome schody w oszklonym tunelu oraz tradycyjne stale takze, z ktorych korzystali by rowniez studenci gwsh oraz zaakcentowalem na podziemne parkingi wszystko ciekawie wkomponowane w nowe duze centrum biurowo handlowe ktore powstalo by na terenach po zakryciu torow kolejowych od urzedu wojewodzkiego do zieleniaka ( plus nowy przystanek/dworzec skm gd - srodmiescie planowany juz w latach 70 ) oraz drugi dojazd na szczycie biskupiej gory od chelmu - efekt taki ze do dzisiaj jest tak jak bylo czyli bez zmian
3. po zmianach ustrojowych zglosilem kilkakrotnie wojewodzie pomysl postawienia pomnika tworcy hymnu narodowego w gadansku, ktory chodzil tu do szkoly a urodzil sie na rzut kamienia stad - tez powstal zaraz wielki problem jak to zrobic - powiedzialem oto moj plam na niedzwiedniku i na ujescisku sa wielkie kamienie, mozna taki kamien postawic w wyznaczonym miejscu miasta przez wladze gdanska/wojewodztwa - brak zgody dla tej propozycji a od tego czasu powstalo wiele i bardzo drogich pomnikow
4. od 20 lat w roznych klubach rady miasta gdanska zgloszalem pomysl nadania imienia ( al. rodla ) jednej z nowych wazniejszych ulic gdanska - symbol wazny dla polski i pomorza - efekt wiadomo jaki
5. po likwidacj zakladow miesnych w gdansku zaproponowalem by w budynkach bylych zakladow miesnych ( w centrum miasta ) zorganizaowac muzeum :
a. pomorza
b. ii wojny swiatoej
c. wysiedlen/wypedzen, przesladowan oraz germanizacji pomorzan - polakow
d. militarnego na bazie likwidacji uzbrojenia wojska - to co jest obecnie w roznych wsiach
- efekt wiadomo jaki zespol budynkow po bylych zakladach miesnych jest systematycznie palony i dewastowany a muzeum ii wojny swiatowej powstanie za duze pieniadze w innym miejscu miasta, nie pomogly argumenty ze w sasiedztwie bedzie filharmonia i akademia muzyczna i to ze te budynki sa zlokalizowane w drodze na wester platte, poczte gdanska i jednoczesnie dolne miasto pojdzie w gore jak rowniez centrum gdanska
6. zglaszalem tez przeprowadzenie ulicy slowackigo pod lotniskiem jako wielkiego skarbu ekonomiczno - komunikacyjno - spolecznego dla samego lotniska - bez komentazu
7. zglaszalem wiele projektow gospodarczych i technicznych ale zarzadzajacy ludzie roznych masci sa twardy i nic nie sluchaja tylko trzymaja ten narod w biedzie, bezrobociu na rentach i wczesnych emeryturach oraz w propagandzie a takze w oczekiwaniu na strategicznego inwestora zagranicznego a on narazie tu nie przyjdzie bo juz poszedl 30 lat temu do takich panstw jak korea, singapore, hang kong, taiwan, macao, chiny, indonezja, malezja ,indie i brazylia - ten strategiczny inwestor zagraniczny to tu i teraz tylko kontroluje czy wszystko jest likwidowane/zamykane zgodnie z planem by jego interesy nie upadly na dalekim wschodzie czy ameryce poludniowej w w/w panstwach
takich przykladow moge mnozyc - nie ma sensu bo tu nie ma ludzi do roboty
trojmiasto to aglomeracja bez wizji i perspektyw tu sie tylko wszystko likwiduje, zamyka, sprzedaje i gasi swiatlo - brak gospodarza i wiary w siebie samych
trojmiejscy decydenci wykazuja nienowoczesne myslenie i co smieszne to nikt nie bierze sie za robote po wyborach tylko czeka na strategicznego inwestora zagranicznego - bo sam nie ma pomyslu na robote, rozwoj, sukces ani tez nie ma ochoty do ciezkiej roboty ale zato duzo obiecal przed wyborami
stop - dla niewolniczego i parobczego myslenia
start - dla wyzwolenia sily i pozytywnej energii tworczej w narodzie- 18 3
-
2010-03-06 13:12
sie lepiej podpisz skoro zgloszaleś
- 0 2
-
2010-03-06 13:10
kiedyś kolejarz ...znaczyło
kiedyś policjant..znaczyło; kiedyś lekarz... , solidarność a teraz....
- 5 1
-
2010-03-06 13:13
oruniak (2)
Brawoooooo przejscie podziemne dla pieszych na wysokosci przystanku Gdansk Orunia a co z przejazdem samochodowym,zalozeniem tej szybkiej trasy z Gdyni do W-wy mialo byc likwidowanie kilkunastu strzezonych przejazdow. Nic tu nie wyczytalem w tym artykule..
- 2 1
-
2010-03-07 12:12
ORUNIA TO GLOWNY WJAZD DO TROJMIASTA
w nastepnej cywilizacji
pamietaj nasza ORUNIA to dzielnica zapomniana prze wladze i elity trojmiasta oni nawet nie widza ze ten syf szkodzi calej aglomeracji i jej reputacji- 1 0
-
2010-03-07 16:57
po co pisac by drażnic zainteresowanych:
zamykają przejazd na ul. Dworcowej i Sandomierskiej - widac to na mapie- 0 0
-
2010-03-06 13:22
Przed II wojna światową Lux Torpeda jeździła szybciej od 70 km/h do 140 km/h !!!
Prędkość przejazdu wzrosła z 40 km/h do 60 km/h ? To jakaś kpina ? Przed II wojna światową Lux Torpeda jeździła szybciej od 70 km/h do 140 km/h !!! W całym cywilizowanym świecie minimalna najwyższa prędkość to 200 km/h. Nawet parowozy mogły jeździć z prędkością ok 160 km/h !!! GRATULACJE Z TAKIM TEMPEM POSTĘPU NIEDŁUGO TRAMWAJE KONNE ZACZNĄ JEŹDZIĆ.
- 7 1
-
2010-03-06 13:38
szkoda gadac (2)
troche smutne ze kazda tego typu pozytywna inwestycja, spotyka sie z tak wieloma negatywnymi opiniami, co ja mowie, kazdy pozytywny artykul! w kazdym razie, oby tak dalej, malymi kroczkami do celu :)
- 2 4
-
2010-03-07 10:28
bo jak pokazuje życie
PLK zwykle na gadaniu kończy. Uwielbia też tworzyć różne futurystyczne analizy, za które następnie pobiera spore pieniądze.
- 2 0
-
2010-03-08 07:50
PKP wyleczyło mnie z młodzieńczego optymizmu.
Przez 20 lat spieprzyli wszystko....- 0 0
-
2010-03-06 13:52
PKP do prywatyzacji (1)
A kiedy będą ekrany akustyczne w miastach np w Sopocie
- 2 1
-
2010-03-06 15:04
Artiil 777
za pięć albo jeszcze sześć lat brakuje tylko pieniędzy Taka prawda prlu było lepiej z koleją.
- 0 0
-
2010-03-06 14:07
a kiedy nastąpi remont magistrali kolejowej Śląsk- porty ?
- 3 1
-
2010-03-06 14:10
W ankiecie brakuje jednej opcji.
Mianowicie: WSZYSTKIE W.W. ODPOWIEDZI.
- 2 0
-
2010-03-06 14:20
czy portal robi 90% zdjęć w nocy?
:))))))))))
- 0 1
-
2010-03-06 14:20
W PKP gorzej jak w PRLu (1)
Chciałem zamówić bilet z kuszetką na 1 kwietnia to powiedziano mi, że dopiero bedę mógł to zrobić po 15 marca. Dawniej mogłem to zrobić nawet 2 miesiące wcześniej. Ot technika. Gdybym mógł zrezygnować z PKP to bym to zrobił ale nie mogę, jestem zdany na ich łaskę.
- 5 2
-
2010-03-07 09:26
jak nie odpowiada ci pkp zawsze mozesz jechac taxi tam masz ful wypas a taksowke mozesz zamowic pol roku wczesniej
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.