• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mocno nieświeży problem rzeźnika

Katarzyna Wiatroszak
3 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Przeterminowane wędliny, mięso oraz kiełbasy smarowane olejem znalazły "Gazeta" i Państwowa Inspekcja Handlowa w sklepie Zbigniewa Nowaka, wiceprezesa Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

O tym, że w mięsnym przy ul. Kombatantów 4/10 na gdańskiej Zaspie serwuje się przeterminowany towar, zawiadomiła nas czytelniczka. Wspólnie z pracownikami Państwowej Inspekcji Handlowej udaliśmy się na zakupy. Inspektorzy stwierdzili, że mięso, które kupiliśmy, jest nieświeże i przeprowadzili kontrolę całego towaru. Ze sprzedaży wycofali ok. 46 kg wyrobów mięsnych - 35 kilogramów to produkty przeterminowane i zepsute, 11 kilogramów wędlin było sztucznie "odświeżanych" (prawdopodobnie smarowano je olejem dla lepszego wyglądu). Inspektorzy znaleźli także uchybienia formalne: na niektórych towarach nie było widocznych cen, część produktów nie miała dat przydatności do spożycia, a trzy sprzedawczynie nie posiadały aktualnych badań lekarskich.

Pracownicy oraz kierownik sklepu będą składać wyjaśnienia w PIH-u.
Inspekcja spróbuje ustalić, czy to jednorazowa wpadka, czy też normalna praktyka w placówce.

Współwłaścicielem sklepu Rzeźnik jest Zbigniew Nowak - wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz radny powiatu gdańskiego. Nowak nie ma nic przeciwko temu, żeby PIH skontrolowała pozostałe jego sklepy (jest ich w Trójmieście kilkanaście).

- Jestem przekonany, że ta sytuacja nie powtarza się w żadnym z punktów sieci Zakłady Mięsne Nowak - twierdzi. W sklepie Rzeźnik Zbigniew Nowak przeprowadził wczoraj szkolenie dla kierowników sklepów, aby takie sytuacje się nie powtarzały. Zaproszono na nie PIH.

W tym sklepie na Zaspie inspektorzy gdańskiego oddziału Państwowej Inspekcji Handlowej przeprowadzili kontrolę, która zakończyła się utylizacją kilkudziesięciu kilogramów towaru.

Elżbieta Łobacz - zastępca wojewódzkiego inspektora państwowej inspekcji handlowej w Gdańsku.

W trakcie postępowania będziemy wyjaśniać, kto konkretnie odpowiada za zaistniałą sytuację. Wstępnie możemy powiedzieć, że odpowiedzialny jest zawsze bezpośredni sprawca, czyli pracownik i jego kierownik. Dodatkowo właściciel odpowiada z tytułu braku nadzoru. Po wyjaśnieniach zdecydujemy, czy skierujemy wnioski o ukaranie do Sądu Grodzkiego czy do prokuratury, a także na kogo personalnie nałożymy mandaty [ich maksymalna wysokość to 500 zł - red.].


Zbigniew Nowak - współwłaściciel sklepu

Żałuję, że nikt wcześniej o nieprawidłowościach nie informował bezpośrednio nas - mnie i brata Ryszarda, odpowiadającego za sklepy detaliczne. Na pewno wyciągniemy z tego konsekwencje. To dla nas sygnał, by częściej przeprowadzać wewnętrzne kontrole w naszych sklepach i dokładniej szkolić personel, przede wszystkim kierowników - to oni bezpośrednio za to odpowiadają. Kierownik musi wiedzieć, że towar nienadający się do spożycia musi trafić do utylizacji. On za to odpowiada.
Gazeta WyborczaKatarzyna Wiatroszak

Opinie (258)

  • są też inne sklepy mięsne

    na szczęście Nowak i Constar to nie jedyni producenci wędlin.

    • 0 0

  • Zadowolony klient

    Ludzie, straszne jest to że uderzacie w polską firmę, która mieści się w naszym województwie, zbudowała swoją markę na naprawde dobrych wędlinach, po które jak mój przedmówca napisał, że ludzie stoją w kolejkach. Aż tylu myślicie, że się myli? Wiem o czym mówię bo sama stoję w tych kolejkach i nigdy nie spotkała mnie sytuacja, o której jest tu mowa. Dodatkowo chciałabym zaznaczyć, że w mojej okolicy gdzie mieszkam są 4 sklepy mięsne w tym jeden Nowaka. Co ciekawe zawsze u Nowaka jest pełno a u innych pustki. Ciekawe dlaczego??? Najgorsze jest to, że Polacy zamiast uderzać w zachodnie firmy, hipermarkety które mają poprostu tragedię jeśli chodzi o trzymanie jakości, dat spożycia to uderzają w samych siebie Polaków po co ??? Chyba by zostać niewolnikami zachodnich kapitalistów. Pozdrawiam!

    • 0 0

  • ja często robię zakupy w tym sklepie

    i muszę powiedzieć, że już nie jednokrotnie zdażyło mi się, iż otrzymałam nieświerzy towar. Jednak bez problemów go zwróciłam i w zamian otrzymałam swoje pieniądze. Ekspedientki są tu niczemu winne, jak im kazano tak robić to robiły, nie chciały stracić pracy. A Nowak coś kręci, niemozliwe żeby nic o tym nie wiedział!

    • 0 0

  • Nowak ty gnoju. Udajesz ze nie wiesz na czym robisz kase ? Na Wyzwolenia w Nowym Porcie zawsze twoje przetwory i mięso byly nieswieze. Mam nadziej ze ci sie teraz do dupy wody naleje.

    • 0 0

  • BLEBLEVLE

    chyba wiem kim jestes bo masz bardzo charakterystyczne imie i te twoje teksty:(wspolczuje ci.dlaczego piszesz po angielsku??cos z toba nie tak??czy jestes zamerykanizowany:)a moze we lbie ci sie przewrocilo chlopie???widzialam co pisales wczesniej:chyba jestes totalnym materialista,wiec spadaj z tego forum i wejdz na forum o gieldzie:)

    • 0 0

  • co

    a to dziwne bo tez robie zakupy na wyzwolenia i nie przydarzylo mi sie nic takiego.rzeczywiscie kolejki zawsze sa wiec o czyms to swiadczy.polacy nie gesi...

    • 0 0

  • Kolejny zadowolony klient

    zazwyczaj jest tak ze wlasciciele nie chca zaszkodzic swojej marce i nie podejmowali by takiego ryzyka(zwlaszcza ze jest sie tak cenionym na pomorzu jak p.Nowak i na celowniku zazdrosnych)jak stare wedliny.zwykli ludzie nie wiedza i nie znaja nowych unijnych przepisow:ja pracowalam w sklepie -nie ma czegos jak zwroty juz teraz wiec kierowniczki kombinuja jak moga a gdyby nizadwolony klient zglosil to u producenta a nie u tej kierowniczki to chyba odpowiednie konsekwencje bylyby wyciagniete.Jesli ktos ma dosc spra firme to nie kontroluje osobiscie wszystkiego i nie ma co obwiniac wlasciiela gdzy nie ma mowy o ucinaniu galezi na ktorej sie siedzi

    • 0 0

  • Zadowolony klient

    Ludzie faszerujecie się wspaniałym McDonaldem który jest naprawdę rzeczą tak szkodzącą i jecie to z takim uśmiechem to jest dopiero dziwne, spójrzcie co TO żarcie robi z ludzi -> zmienia ich w słonie. Czemu nasza GAZETA WYBORCZA tam nie szuka sensacji? Bo McDonald wytoczyłby im taki proces, że musieliby oddać całą michnika korporację razem z nimi samym i jego przydupasami szukającymi afer.

    • 0 0

  • ZADOWOLONY

    Witam wszystkich !!!!! zaznaczam na poczatku ze osoby ktore oczerniaja tego czlowieka powinny sobie przemyslec kilka rzeczy i opowiedziec na jedno pytanie!!!!! "czy ja w swoim zyciu robie wszystko dobrze?? czy ja jestem uczciwy do szpiku kosci?" BZDURA jest to ze pieprzycie na tego kolesia takie rzeczy! moze i zdarzaly sie mu wpadki??? a wam co??? qwa!!! jak mnie takie smierdziele denerwuja!!!! loodzie! jesli chcecie to spieprzac do Mc Donalda gdzie bedziecie jesc tak swierze mieso ze wam s****ie sie zastanie w dupsku!!!! po kiego grzyba s****ie na niego i chcecie go zniszczyc?? bo ma kase???? a to ze daje loodziom prace to nie jest dobry uczynek?? dlaczego do jasnej cholery tego nie napiszecie??? co?? matoly p******e!!!! to ze jeden loob dwa czy nawet trzy sklepy w jego posiadaniu nawalily to nie znaczy ze on jest taki podly i sprzedaje smieci!! ja jem jego wyrobi i rzadne inne!!!!!! i jakos zyje i nic mi nie jest! nie swiece w nocy tak jak inni puszczaja swiecace baki w nocy po SUPER hamburgerze z MAcA zryjcie ta padline jak wam smakuje! ja wole mieso nowaka bo jest dobre i zawsze jadlem swierze!z tego co jadlem to zawsze mi smakowalo i zawsze bedzie!!!!!!

    • 0 0

  • ,,jakos zyje i nic mi nie jest'' -chyba ci sie gowno z mozgiem pomieszalo, jestes zwyklym palantem,obrazajacym innych...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane