- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (639 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (47 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Na lotnisko pojedziemy koleją
Będą miliony złotych na połączenia szynowe z lotniskami miast organizujących mecze Euro 2012. W przypadku Gdańska chodzi o ok. 350 mln, które oznaczają zielone światło dla projektu Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej.
Decyzja o wydzieleniu specjalnych środków z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na połączenie miasta z lotniskiem oznaczają koniec dyskusji nad tym, czy do Rębiechowa z miasta pojedzie tramwaj czy pociąg.
- Wspólnie z Gdynią i Urzędem Marszałkowskim ogłosimy przetarg na szczegółowe studium wykonalności inwestycji Kolei Metropolitalnej - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Marcin Szpak. Wcześniej władze Gdańska powtarzały, że w powstaniu nowej linii kolejowej nie będą przeszkadzać, ale że same chcą równocześnie rozwijać połączenia tramwajowe na lotnisko.
- Sprawa jest prosta - mówi nam jeden z pracowników gdańskiego magistratu. - Jedyną szansą na otrzymanie 350 mln zł jest szybkie i sprawne przygotowanie projektu połączenia z lotniskiem. Kolej Metropolitalna jest bardziej zaawansowana w czasie, więc trzeba na nią postawić, a nie na tramwaj, bo możemy stracić te środki.
Jeśli wszystkie trzy etapy zostaną zrealizowane, będziemy mieli w Trójmieście nową linię Szybkiej Kolei Miejskiej łączącą centrum Gdańska z centrum Gdyni przez dzielnice "górnego tarasu" i lotnisko, oraz możliwość szybkiego przejazdu bezpośrednim pociągiem z Gdańska do Kartuz, Sierakowic, Kościerzyny czy Bytowa.
Budowa byłaby realizowana przez specjalnie powołaną przez Urząd Marszałkowski spółkę, która byłaby także właścicielem obecnego torowiska, po którym jeżdżą pociągi SKM.
- W ciągu miesiąca ogłosimy przetarg na szczegółowe studium inwestycji, która da nam m.in. odpowiedzi dotyczące liczby torów - mówi Struk. Gdańsk chce, by cała trasa z Gdańska do Gdyni miała taki charakter jak istniejąca linia SKM, czyli posiadała dwa tory i sieć trakcyjną.
Jeśli nie pojawią się problemy przy rozstrzyganiu przetargów na studium, projekt i budowę, prace mogłyby ruszyć w połowie przyszłego roku. Cała linia byłaby wtedy gotowa na parę miesięcy przed pierwszym meczem Mistrzostw Europy w 2012.
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2008-01-07 06:36
Trzeba było mieć wyobraźnie gdy decydowaliście się na budowę tak blisko przy nasypie - sorry, demokracja na szczęście pozwala
przegłosować takich jak Ty ludzi bez wyobraźni Że Ty masz dom blisko to od razu całe Matemblewo nie jest za? Wstyd wstyd wstyd !!!
- 0 0
-
2008-01-07 08:45
Tylko dojazd do lotniska Rębiechowo (1)
i skomunikowanie z istniejącą siecią SKM. Z całym szacunkiem gdyńskie rozważania o ważnym porcie lotniczym w Babich dołach to teoria (a w zasadzie - bez urazy - mżonki). Babie Doły tylko dla ruchu biznesowego, a ci nie jeżdżą pociągami. Szkoda pieniędzy na Gdynię
- 0 0
-
2008-01-07 08:49
"i skomunikowanie z istniejącą siecią SKM. Z całym szacunkiem gdyńskie rozważania o ważnym porcie lotniczym w Babich dołach to teoria (a w zasadzie - bez urazy - mżonki). Babie Doły tylko dla ruchu biznesowego, a ci nie jeżdżą pociągami. Szkoda pieniędzy na Gdynię"
Do Osowej, chciałeś powiedzieć.- 0 0
-
2008-01-07 08:50
Do mieszkańców na trasie
kupując mieszkanie w Matemblewie trzeba się było liczyć z odbudową starej linii kolejowej. Kolej tylko stara trasą (wałem) i przy okazji budowa dróg "zastępczych" dla mieszkańców - chodniki i ścieżki rowerowe (Osiedle VII Dwór, Niedźwiednik, Morena, Matemblewo)
- 0 0
-
2008-01-07 08:52
Miałem na myśli administracyjne granice Gdańska
- 0 0
-
2008-01-07 09:01
obserwator: zdziwisz się bo to lotnisko powstanie i będzie znakomitym projektem biznesowym
zamiast wyszukiwać wad i pesymizować, daj szansę innym na działania
- 0 0
-
2008-01-07 09:11
Daj Boże rozwój dla całego Trójmiasta (w tym lotnisko dla Gdyni)
tyle, ze wszystkie projekty, plany biznesowe itp. zakładają nierealną skalę rozwoju. Do 2012 roku trzeba "wyrwać kasę" i wybudować co się da, bo potem czeka nas (jako region) kilkuletnia stagnacja (powiedzmy stabilizacja). Ten kto twierdzi, że zagraniczny biznes będzie się pchał do Trójmiasta jest w niepoprawnym optymistą, a własnymi siłami (przy potrzebach bieżących miast) zrobi się niewiele.
- 0 0
-
2008-01-07 09:45
METROPOLITARNE
TAM NA KOŃCU JEST "R" A NIE "L"!!!!
Nie ściągać na maturze.- 0 0
-
2008-01-07 09:46
obserwator
Zaproponuj Władzą Gdańska, aby postawiła wysoki mur z drutem kolczastym ze strażnicami. A ten, który by sie próbował dostać do Twojego portu lotniczego w Rębiechowie z zewnątrz odstrzeliwała.
- 0 0
-
2008-01-07 09:53
Do W
Nie rozumiem, która z moich wypowiedzi (argumentów) spowodowała taką Twoją reakcję ? Niczego nie chcę grodzić, zamykać, "trzymać dla siebie".
- 0 0
-
2008-01-07 10:27
obserwator - > Twoje wypowiedzi ostatnie są w takim tonie, gdy tymczasem,
"- Wspólnie z Gdynią i Urzędem Marszałkowskim ogłosimy przetarg na szczegółowe studium wykonalności inwestycji Kolei Metropolitalnej - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Marcin Szpak".
Ciesze sie, że z idea tą oswojony i zadomowiony został nawet p.Spak, i tak trzymać!!!!
A TRÓJMIASTO bedzie nam rosło w siłe a ludzie ......
Pozdrawiam .- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.