• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli rezerwację, ale hotel i tak odesłał ich z kwitkiem

Monika
10 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (211)
Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu. Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu.

Nieuczciwi wynajmujący, ukryte koszty, standard odbiegający od tego, jaki prezentowany jest w materiałach reklamowych - to jedne z najczęstszych uwag, jakimi po powrocie z wakacji dzielą się internauci. Okazuje się jednak, że nawet zachowując największą przezorność i wynajmując pokój w sprawdzonym hotelu, można się naciąć i zostać w obcym kraju bez dachu nad głową. Przekonał się o tym 18-letni Daniel z Gdańska, syn naszej czytelniczki, pani Moniki, która zrelacjonowała nam tę przykrą historię.



Czy zostałe(a)ś kiedyś oszukany(a) na wakacjach?

Choć w sieci najczęściej można trafić na narzekania na wakacje organizowane przez biura podróży, okazuje się, że także te organizowane samodzielnie, z zachowaniem wszelkich zasad ostrożności, mogą nam przysporzyć kłopotów.

Dobitnie przekonał się o tym 18-letni Daniel, który wybrał się ze swoją dziewczyną do Hiszpanii. Już pierwszej nocy zostali bez dachu nad głową, choć zarezerwowali pokój w zweryfikowanym hotelu.

Całą sprawę ze szczegółami zrelacjonowała nam jego mama, pani Monika, aby przestrzec tych, którzy na wakacje dopiero się wybierają. Oto jej opowieść.



Urodzinowy wyjazd pełen niechcianych przygód



To był wyjazd na 18. urodziny mojego syna. On i jego dziewczyna od zeszłego roku pracowali ciężko w restauracjach, żeby na niego zarobić.

W rezerwacji pokoju pomagałam im ja, więc to na mój adres mailowy, w chwili, kiedy młodzi lądowali w Alicante, przyszedł komunikat od popularnej platformy służącej do rezerwacji zakwaterowania online, że ich rezerwacja w ostatniej chwili została anulowana. Przyczyną miała być awaria kanalizacji.

Wierzyć mi się w to nie chciało, dlatego zaczęłam drążyć i weryfikować informacje na temat hotelu Maritimo w Alicante, którego teraz, po zakończeniu swojego prywatnego śledztwa, z czystym sumieniem naprawdę nikomu nie polecam.

Nie mogę wprawdzie ocenić lokalizacji czy standardu pokoju, bo moja rezerwacja została anulowana w chwili, kiedy młodzi byli już w na miejscu, ale praktyki, jakie na co dzień stosuje ten hotel, to wystarczający powód, aby przestrzec przed dokonaniem tam rezerwacji każdego, kogo się da.

Stąd mój list do redakcji.

Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych. Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych.
Oto, na co możesz się naciąć, rezerwując hotel

  • Na dzień przed wylotem zgłoszenie, że karta, którą podałeś podczas rezerwacji na Booking.com, jest nieważna i obiekt nie może pobrać z niej środków;
  • Podaję kolejną, trzecią kartę i aktualizuję dane na stronie Booking.com, ale sytuacja się powtarza;
  • Dzwonię do swojego banku. Bank mówi, że wszystkie karty, które podałam, są w porządku, a hotel z uporem maniaka wysyła do banku zapytania o kwotę 0 euro. Banki odrzucają takie zapytanie, bo nie robią przelewów na "0";
  • Dostajesz komunikat, że karta jest nieważna i że za kilka godzin twoja rezerwacja zostanie zgodnie z regulaminem anulowana;
  • Dzwonię do Booking.com. Od polskiego biura obsługi zero konstruktywnej pomocy, tylko formułki jak za automatu;
  • Dzwonię do anglojęzycznego biura obsługi.



Próbują pobrać z konta 0 euro, bo wiedzą, że bank odrzuca takie transakcje
  • Biuro Obsługi dzwoni do hotelu (też jestem na linii i słyszę, że w sumie ok, ale faktycznie były te zapytania na 0 euro, ale w zasadzie jak przyjedziesz, to zapłacisz kartą na miejscu. Co prawda nie ma teraz menadżera, ale rano to ogarnie).
  • Następnego dnia wylatujesz o godz. 6:20. Twoja rezerwacja wciąż jest potwierdzona, ale na czerwono wyświetla się znany już komunikat, że karta nie została przetworzona;
  • Po wylądowaniu dostaję wiadomość od hotelu, że jest im przykro, ale nie mają już tej rezerwacji pokoju, bo mieli awarię kanalizacji, więc "sorry Winnetou", parafrazując klasyka;
  • Dzwonię do Booking.com. Mówią, że jest im przykro i że uruchamiają procedurę, dzięki której po maksymalnie 45 minutach otrzymam alternatywną ofertę i jeśli wybiorę coś droższego, booking.com pokryje różnicę.


Booking za wynajem nowego pokoju dopłaci maksymalnie 60 euro. Ty musisz dopłacić znacznie więcej

  • Dostaję ofertę rezerwacji - wszystkie minimum o 100 proc. droższe od tej pierwszej, która została anulowana, a Booking.com radośnie informuje, że zwraca maksymalnie do 60 euro. I to tylko wówczas, jeśli przedstawisz fakturę, którą hotel wystawi precyzyjnie według ich wytycznych;
  • Jest środek ostrego sezonu, sierpień - lądujesz w hotelu dwa razy droższym od zarezerwowanego;
  • Wszyscy są "zadowoleni". To znaczy wszyscy przedsiębiorcy, bo hotel pchnął twoją rezerwację drożej, na czym Booking.com zarobi więcej, no i booking.com ponownie zarobi - ma nową, lepszą rezerwację na hotel droższy o 100 proc. od tego, który ty zarezerwowałeś.


Klient, który jest w drodze albo już na miejscu, zapłaci, ile będzie trzeba

  • W ferworze nagrywanych rozmów z Booking.com dowiadujesz się, że to są bardzo częste praktyki hoteli - uporczywie przez 24 h wysyłają do banku zapytanie o kwotę 0 zł na karcie zgłoszonej na booking.com, żeby rezerwację bezpłatnie i legalnie anulować. Ktoś, kto być może już jest w drodze, będzie zmuszony zapłacić każdą proponowaną cenę, żeby nie nocować pod gołym niebem.
  • Historyjka o awarii zostaje do ciebie wysłana tylko dlatego, że w nocy interweniował Booking.com i są zapisy rozmów oraz opisy w systemie.


Jeśli zatem komuś przydarzy się podobna sytuacja, czyli karta kilkakrotnie zostanie odrzucona, a później to samo stanie się z kolejną, a bank potwierdzi, że próbowano pobrać kwotę równą 0, to bardzo mi przykro, ale znaleźliście się w tarapatach i lepiej natychmiast, na własną rękę, zacznijcie sobie szukać alternatywnego noclegu, bo w tym pierwszym mogą mieć tak duże problemy z kanalizacją, że... sami wiecie.
Monika

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Ten cały booking...to wg mnie ściema.Często szukając pokoju pisze na czerwono...pozostał tylko 1 pokój w okazyjnej cenie.Dzwonię bezpośrednio do hotelu...okazuje się że mają dużo wolnych miejsc...i taniej.Ale polecam też jechać przez zagraniczne biura np TUI niemieckie.Taniej i lepsze hotele niż dla Polaków.

    • 38 37

    • pisze na czerwono...

      • 10 2

    • (1)

      Polecasz Niemca?

      • 11 2

      • ciekawe nie? PISowiec poleca Niemca :O)

        • 14 3

    • (2)

      Booking to strona dla d...li. miałem tak samo. Okazało się, że płacąc bezpośrednio w hotelu jest i taniej i bez jakiś przedpłat.

      • 4 9

      • (1)

        Jakichś a nie jakiś. I kto tu jest de..em?

        • 3 1

        • Ty

          • 0 2

    • Bo to jest

      pula dla Bookingu; jest jeszcze iles innych platform plus hotel wynajmuje przez swoja strone

      • 21 0

    • Ty znowu z tymi niemcami

      • 5 0

    • pokoje booking

      To, że na bookingu pozostał tylko jeden pokój a w hotelu okazuje się, że jest jeszcze kilka wolnych pokoi wynika z tego, że booking dostaje od hotelu tylko kilka pokoi do wynajęcia przez stronę booking. I to jest logiczne bo hotel nie może pozwolić sobie na przekazanie swoich pokoi tylko firmie zajmującej się rezerwacją miejsc. Sam też przecież ma zapytanie bezpośrednio od ludzi o wolne miejsca i nie będzie czekał aż ktoś zarezerwuje przez booking. I tu trzeba też być czujnym jak ważka bo czasami jest tak, że hotele dają do booking pokoje które uważają za mniej atrakcyjne, mniejsze od pozostałych, bez wygód w porównaniu z innymi pokojami. Miałem taki przypadek. Przyjeżdżam a zamiast pokoju jaki był na folderze dostaję pokój na poddaszu, ze skosami, niedoróbkami itp. Interwencja żeby zmienić pokój nic nie dała bo niby cały hotel był już zajęty. Dlatego od tego czasu osobiście dzwonię do hotelu jaki pokój dostanę jeżeli będę rezerwował przez booking. Pozdrawiam.

      • 4 0

    • Ty sven znowu jakieś bajki wymyślasz? Po co kłamiesz, jak ty nigdy nie byłes poza swoją piwnicą i rodos.

      • 0 1

  • Jestem małym człowiekiem ciesząc się z problemów młodego banana.

    Przepraszam.

    • 21 37

  • (5)

    Tak to jest jak się wybiera najtańszą opcję.Ja tylko renomowane bjura podróży, hotele minimum 6 gwjazdek i all inkluzif.I oczywiście tylko za granicą gwarancja pogody,u nas teraz sezon na grzyby a nie plażę.

    • 16 47

    • Widziałeś sześciogwiazdkowy hotel jak świnia niebo.

      • 18 5

    • (1)

      Chyba sie wybiore do Kempinskyego w Hamburgu. Uwielbiam niemiecka kulture i Hamburg.

      • 3 6

      • Akurat Hamburg to świetne miasto na mały urlop.

        Jest co zwiedzać i gdzie się bawić.

        • 0 0

    • ...

      Nie ma hoteli all inkluzif są tylko oll ekskjuzmi.

      • 4 1

    • Ty masz 6 gwiazdkowe korytko na RODos

      • 8 0

  • Biedne osiemnastoletnie dziecko. (5)

    Jak on po tej traumie będzie mógł dalej funkcjonować?

    • 52 90

    • Słowo trauma jest nadużywane. Trauma to po gwałcie jest. A to była wakacyjna przygoda z hotelem i doświadczenie na przyszłość (1)

      • 14 2

      • Gratuluję wyczucia ironii.

        • 14 7

    • Musisz z tą ironią jeszcze poćwiczyć. Na razie wychodzi Tobie buractwo.

      • 14 5

    • I po co te zazdrosne komentarze ?

      O co? że jest mlody j podróżuje z dziewczyną , kiedy Ty w wieku 30 lat pojechałeś pierwszy raz do Egiptu i tyle z Twoich podróży??

      • 10 7

    • trauma

      będziesz miał własne dzieci to może zrozumiesz

      • 6 4

  • booking.com wiedział, ale nie powiedział (1)

    • 36 2

    • a to było tak

      • 5 0

  • Latajcie za granicę szkoda pieniędzy w Polsce (2)

    1. Cena taka sama jak za granicą 2. Pogoda za granicą zawsze świetna 3. Woda czyściutka 3. Jedzenie lepsze lokalne za granicą 4. Serwis często o wiele lepszy 5. Ceny na ulicy często podobne jak w polsce . Na teneryfie najlepszy aquapark na świecie mnóstwo atrakcji kosztuje na cały dzień !!! Bez limitów !!! tyle co aquapark w sopocie na 3 godziny .... nie ma co porównywać polska jest za droga i jakość spędzanego czasu jest gorsza . Nie stać mnie na wakacje w Polsce !

    • 59 15

    • Ceny januszy którzy pokupowali " apartamenty " i stoiska z goframi

      Polska jest po prostu za droga - jeszcze 10 lat temu jak ceny w polsce były o połowę tańsze niż za granicą miało to sens a teraz to obojętnie czy majorka Tunezję teneryfa czy Polska . Obojętnie finansowo bo za granicą 5 razy lepiej i pogoda gwarantowana.

      • 25 2

    • To poleć do Maritimo w Alicante, cwaniaczku :)

      • 3 6

  • Jak się płaci od razu przy rezerwacji to nie ma takiego problemu... (5)

    A jak się zostawia płatność na ostatnią chwilę to niestety może się to przytrafić, generalnie hotel też nie ma gwarancji, że gość nie zrezygnuje w ostatniej chwili, a limity w karcie ustawi na 1Euro...dlatego jak robię rezerwacje od razu płacę i nigdy nie miałem problemu, chyba, że hotel takiego wariantu nie przewiduje...

    • 22 32

    • Sa takie opinie w google

      Niestety kibel zawsze może pierdzielnąć więc spoko zwracają kasę, a twoją rezerwację popychają drożej

      • 16 0

    • nie zawsze

      Fakt, natychmiastowa płatność eliminuje tylko część krętactw. Znam kilka przypadków (w tym raz dotyczył bezpośrednio mnie), gdzie zarówno na Booking jak i Airbnb wynajmujący odwoływali przedpłaconą rezerwację na ostatnią chwilę, bo np poprzednia grupa dokonała zniszczeń, bądź doszło do rzekomej awarii. Co z tego, że zwracają kasę, skoro zostajesz bez noclegu a właściciele wynajmują komuś innemu dużo drożej? Czasami potrafią nawet wrzucić na innym portalu Twoją odwołaną rezerwację w dużo wyższej cenie.

      • 17 0

    • (1)

      Robię podobnie, i jak dotąd się nie naciąłem, ale i tu można mieć problemy - znane są przypadki masowego odwoływania zapłaconych rezerwacji tylko dlatego, że później można je sprzedać drożej. Za jakiś czas planuję podróż do pewnego miejsca w bardzo gorącym czasie, tzn. tego konkretnego dnia dużo ludzi będzie próbowało przenocować na dość małym obszarze, i trochę się obawiam, jak się to uda załatwić, żeby uniknąć problemów z hotelem.

      • 7 1

      • IM 70.3 Lahti? ;)

        • 0 0

    • wcale nie

      na opiniach o bookingu są opisane przypadki kiedy cała kwota była zapłacona a rezerwację i tak odwołano, a na dodatek oddali pieniądze po 2 tygodniach więc jeszcze gorzej

      • 11 1

  • Ja osobiście nie korzystam z bookingu (2)

    Tego typu sytuacje są częste, a w przypadku jakichkolwiek problemów ich wsparcie jest beznadziejne.
    Z tego co wiem, to oceny to też na swój sposób ściema, bo przecież jak masz słabe to wystarczy usunąć obiekt z bazy i wrzucić go jeszcze raz.
    No i jeszcze do tego prowizja pobierana przez booking...
    Niestety, ale aplikacje/strony typu booking, bolt, free now, uber mają bardzo słabe wsparcie klienta i ich jakość ostatnio bardzo spadła!

    • 45 7

    • Tak, jakość spadła, potwierdzam

      To widać po opiniach. czytam 40 cudownych opinii, zachwalających wszystko, a ocena "Dobry" To jak to jest możliwe?
      Dlaczego nie Wspaniały albo Fantastyczny. A no dlatego że do negatywnych komentarzy trzeba zastosować parametry!

      • 14 1

    • A można nie " ja osobiście"?

      • 1 0

  • buahahahaha

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane