• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli rezerwację, ale hotel i tak odesłał ich z kwitkiem

Monika
10 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (211)
Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu. Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu.

Nieuczciwi wynajmujący, ukryte koszty, standard odbiegający od tego, jaki prezentowany jest w materiałach reklamowych - to jedne z najczęstszych uwag, jakimi po powrocie z wakacji dzielą się internauci. Okazuje się jednak, że nawet zachowując największą przezorność i wynajmując pokój w sprawdzonym hotelu, można się naciąć i zostać w obcym kraju bez dachu nad głową. Przekonał się o tym 18-letni Daniel z Gdańska, syn naszej czytelniczki, pani Moniki, która zrelacjonowała nam tę przykrą historię.



Czy zostałe(a)ś kiedyś oszukany(a) na wakacjach?

Choć w sieci najczęściej można trafić na narzekania na wakacje organizowane przez biura podróży, okazuje się, że także te organizowane samodzielnie, z zachowaniem wszelkich zasad ostrożności, mogą nam przysporzyć kłopotów.

Dobitnie przekonał się o tym 18-letni Daniel, który wybrał się ze swoją dziewczyną do Hiszpanii. Już pierwszej nocy zostali bez dachu nad głową, choć zarezerwowali pokój w zweryfikowanym hotelu.

Całą sprawę ze szczegółami zrelacjonowała nam jego mama, pani Monika, aby przestrzec tych, którzy na wakacje dopiero się wybierają. Oto jej opowieść.



Urodzinowy wyjazd pełen niechcianych przygód



To był wyjazd na 18. urodziny mojego syna. On i jego dziewczyna od zeszłego roku pracowali ciężko w restauracjach, żeby na niego zarobić.

W rezerwacji pokoju pomagałam im ja, więc to na mój adres mailowy, w chwili, kiedy młodzi lądowali w Alicante, przyszedł komunikat od popularnej platformy służącej do rezerwacji zakwaterowania online, że ich rezerwacja w ostatniej chwili została anulowana. Przyczyną miała być awaria kanalizacji.

Wierzyć mi się w to nie chciało, dlatego zaczęłam drążyć i weryfikować informacje na temat hotelu Maritimo w Alicante, którego teraz, po zakończeniu swojego prywatnego śledztwa, z czystym sumieniem naprawdę nikomu nie polecam.

Nie mogę wprawdzie ocenić lokalizacji czy standardu pokoju, bo moja rezerwacja została anulowana w chwili, kiedy młodzi byli już w na miejscu, ale praktyki, jakie na co dzień stosuje ten hotel, to wystarczający powód, aby przestrzec przed dokonaniem tam rezerwacji każdego, kogo się da.

Stąd mój list do redakcji.

Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych. Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych.
Oto, na co możesz się naciąć, rezerwując hotel

  • Na dzień przed wylotem zgłoszenie, że karta, którą podałeś podczas rezerwacji na Booking.com, jest nieważna i obiekt nie może pobrać z niej środków;
  • Podaję kolejną, trzecią kartę i aktualizuję dane na stronie Booking.com, ale sytuacja się powtarza;
  • Dzwonię do swojego banku. Bank mówi, że wszystkie karty, które podałam, są w porządku, a hotel z uporem maniaka wysyła do banku zapytania o kwotę 0 euro. Banki odrzucają takie zapytanie, bo nie robią przelewów na "0";
  • Dostajesz komunikat, że karta jest nieważna i że za kilka godzin twoja rezerwacja zostanie zgodnie z regulaminem anulowana;
  • Dzwonię do Booking.com. Od polskiego biura obsługi zero konstruktywnej pomocy, tylko formułki jak za automatu;
  • Dzwonię do anglojęzycznego biura obsługi.



Próbują pobrać z konta 0 euro, bo wiedzą, że bank odrzuca takie transakcje
  • Biuro Obsługi dzwoni do hotelu (też jestem na linii i słyszę, że w sumie ok, ale faktycznie były te zapytania na 0 euro, ale w zasadzie jak przyjedziesz, to zapłacisz kartą na miejscu. Co prawda nie ma teraz menadżera, ale rano to ogarnie).
  • Następnego dnia wylatujesz o godz. 6:20. Twoja rezerwacja wciąż jest potwierdzona, ale na czerwono wyświetla się znany już komunikat, że karta nie została przetworzona;
  • Po wylądowaniu dostaję wiadomość od hotelu, że jest im przykro, ale nie mają już tej rezerwacji pokoju, bo mieli awarię kanalizacji, więc "sorry Winnetou", parafrazując klasyka;
  • Dzwonię do Booking.com. Mówią, że jest im przykro i że uruchamiają procedurę, dzięki której po maksymalnie 45 minutach otrzymam alternatywną ofertę i jeśli wybiorę coś droższego, booking.com pokryje różnicę.


Booking za wynajem nowego pokoju dopłaci maksymalnie 60 euro. Ty musisz dopłacić znacznie więcej

  • Dostaję ofertę rezerwacji - wszystkie minimum o 100 proc. droższe od tej pierwszej, która została anulowana, a Booking.com radośnie informuje, że zwraca maksymalnie do 60 euro. I to tylko wówczas, jeśli przedstawisz fakturę, którą hotel wystawi precyzyjnie według ich wytycznych;
  • Jest środek ostrego sezonu, sierpień - lądujesz w hotelu dwa razy droższym od zarezerwowanego;
  • Wszyscy są "zadowoleni". To znaczy wszyscy przedsiębiorcy, bo hotel pchnął twoją rezerwację drożej, na czym Booking.com zarobi więcej, no i booking.com ponownie zarobi - ma nową, lepszą rezerwację na hotel droższy o 100 proc. od tego, który ty zarezerwowałeś.


Klient, który jest w drodze albo już na miejscu, zapłaci, ile będzie trzeba

  • W ferworze nagrywanych rozmów z Booking.com dowiadujesz się, że to są bardzo częste praktyki hoteli - uporczywie przez 24 h wysyłają do banku zapytanie o kwotę 0 zł na karcie zgłoszonej na booking.com, żeby rezerwację bezpłatnie i legalnie anulować. Ktoś, kto być może już jest w drodze, będzie zmuszony zapłacić każdą proponowaną cenę, żeby nie nocować pod gołym niebem.
  • Historyjka o awarii zostaje do ciebie wysłana tylko dlatego, że w nocy interweniował Booking.com i są zapisy rozmów oraz opisy w systemie.


Jeśli zatem komuś przydarzy się podobna sytuacja, czyli karta kilkakrotnie zostanie odrzucona, a później to samo stanie się z kolejną, a bank potwierdzi, że próbowano pobrać kwotę równą 0, to bardzo mi przykro, ale znaleźliście się w tarapatach i lepiej natychmiast, na własną rękę, zacznijcie sobie szukać alternatywnego noclegu, bo w tym pierwszym mogą mieć tak duże problemy z kanalizacją, że... sami wiecie.
Monika

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Juz nie rezerwuje na booking. Ten sam hotel w NYC proponowali za cene 30% wieksza z pobraniem z karty z gory, a przez strone hotelu zarezerwowalismy wszystko bez oplaty wczesniejszej i w mega dobrej cenie. Takze juz z nich nie korzystam bo zarabiaja na niewiedzy i braku znajomosci angielskiego klientow.

    • 3 5

  • Mi się zdarzył overbooking.

    I mimo odpowiedniego komentarza nie udało mi się uzyskać żadnej rekompensaty

    • 2 0

  • Ale dzięki temu wyjazd będzie długo pamiętany.

    A wspomnienia to też jest jakaś wartość :)

    • 4 3

  • dawać to na wykop. do jutra będziemy mieli aferę na miarę willa karpatia

    • 4 2

  • już drugi sezon obserwuję pewną sytuację (jeżeli rozchodzi się o polskie noclegi). O ile sieciowe hotele tak nie robią, o tyle (4)

    właściciele apartamentów czy też domków wakacyjnych często dzwonią i proszą o anulowanie rezerwacji z podaniem przyczyny. następnie właściciel anuluje bezkosztowo rezerwację i proponuje niższą cenę, bo i tak wyjdzie na tym lepiej, niż na wyższej z prowizją

    • 3 0

    • (3)

      Przejadą się na tym. Bo pewnie nie tylko o prowizję chodzi ale też o brak ewidencjonowania takiego noclegu i wtedy nie płacą podatku. Jak rezerwacja jest przez Booking to jest ślad i podatek trzeba zapłacić, jak poza systemem to nie trzeba.

      • 1 0

      • Mi podali nr konta i tytul przelewu (1)

        Po zaksięgowaniu dostałem fakture

        • 1 0

        • No to cieszę się, że nie trafiłeś na przekręciarzy.

          • 0 0

      • Slad na bookingu

        Jak ostatnio miałem slad na bookingu to beka. Pani z infolinii twierdziła zw nie zapłaciłem XD mimo że jej wysłałem skany

        • 0 0

  • No, ale przecież jest opcja "zapłać teraz" na bookingu (6)

    Zawsze tak robię. Dzień lub 2 dni przed terminem płatności klikam "zapłać teraz" i nie ma problemu, bo wtedy ja określam kwotę, która będzie przelana (ta właściwa, z bookingu, nie 0 euro), a nie hotel.

    • 70 7

    • Dzięki temu pani Moniką (2)

      Nie została babcią Hehe

      • 44 7

      • Mając maminsynka, prętko nie będzie (1)

        • 7 13

        • prętko to może i nie, ale jak ładna to prędko

          • 5 3

    • A przy zameldowaniu mamy wyciek szamba

      To i mówię, że z szadolek i okej. To oni burza hotel

      • 10 4

    • ja ostatnio nie skorzystałam z "zapłać teraz" i dzięki temu na miejscu zapłaciłam mniej niż gdybym przedpłaciła (1)

      • 1 3

      • Bo to jest opcja, zapłać na miejscu

        • 4 1

  • Z bookingiem jest tak samo jak z Allegro czy uberem (1)

    90% naszego społeczeństwa jest ich zakładnikami.
    Dziwię się, że Pani nie przyszło do głowy, aby skontaktować się przed rezerwacją z hotelem i podpytać ile kosztuje rezerwacja bezpośrednio w obiekcie. Z artykułu wynika ,że Pani biegle posługuje się językiem angielskim, więc tym bardziej nie rozumiem dlaczego rezerwacja przez portal... Tzn rozumiem, jak napisałem wyżej jesteśmy zakładnikami tych portali.

    • 2 5

    • Allegro hahaha

      Na allegro mam produkt np za 800 zł.. na sklepie za 700. Gdzie sprzedaje?

      • 0 0

  • Czy przy okazji kolejnej plagi na świecie, (1)

    wciąż wszyscy będziecie tak ochoczo i z zapałem wspierać wszyskich biednych sklepikarzy, restauratorów i hotelarzy? Czy teraz już rozumienie, że tam, gdzie są pieniądze, nie ma za grosz empatii i ludzkich odruchów? Gdzie teraz są ci wszyscy udręczeni losem przedsiębiorcy??? Otóż, golą frajerów. Codziennie. Nas golą

    • 7 1

    • Kiedyś na booking były sprawdzone obiekty

      Wiem bo moja rodzina wynajmowała pokoje w Kościelisku. Byli weryfikowani wiele razy ale to było kiedyś

      • 1 0

  • Hotel jest OK, spałem tam na wiosnę. (2)

    Akurat ten konkretny hotel był mega w porządku, byłem tam na wiosnę tego roku przez kilka nocy i wszystko śmigało elegancko, obsługa miła i pomocna, czyściutko i fajnie. Natomiast karty do bookingu warto dodać na długo przed grubszym wyjazdem, żeby upewnić się że płatności śmigają.

    • 1 7

    • karta była zweryfikowana przy rezerwacji
      może zacznij czytać ze zrozumieniem

      • 1 0

    • Akurat z wiosny jest tam mnóstwo negatywnych opinii.

      • 3 0

  • Dobrze że mama

    Załatwia sprawy za synka. Gratulować zaradności!
    Polactwo wyłazi nawet w takich historiach. Hotel ma obłożenie za 2xtyle to dla po co ma obsługiwać gości którzy chcieli spać za pół ceny.
    Dzięki za radę, wprowadzam w życie w swoich lokalach w Hiszpanii

    • 5 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane