• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli rezerwację, ale hotel i tak odesłał ich z kwitkiem

Monika
10 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (211)
Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu. Bezpośrednie loty z Gdańska do Alicante bardzo zwiększyły popularność tego miasta wśród mieszkańców naszego regionu.

Nieuczciwi wynajmujący, ukryte koszty, standard odbiegający od tego, jaki prezentowany jest w materiałach reklamowych - to jedne z najczęstszych uwag, jakimi po powrocie z wakacji dzielą się internauci. Okazuje się jednak, że nawet zachowując największą przezorność i wynajmując pokój w sprawdzonym hotelu, można się naciąć i zostać w obcym kraju bez dachu nad głową. Przekonał się o tym 18-letni Daniel z Gdańska, syn naszej czytelniczki, pani Moniki, która zrelacjonowała nam tę przykrą historię.



Czy zostałe(a)ś kiedyś oszukany(a) na wakacjach?

Choć w sieci najczęściej można trafić na narzekania na wakacje organizowane przez biura podróży, okazuje się, że także te organizowane samodzielnie, z zachowaniem wszelkich zasad ostrożności, mogą nam przysporzyć kłopotów.

Dobitnie przekonał się o tym 18-letni Daniel, który wybrał się ze swoją dziewczyną do Hiszpanii. Już pierwszej nocy zostali bez dachu nad głową, choć zarezerwowali pokój w zweryfikowanym hotelu.

Całą sprawę ze szczegółami zrelacjonowała nam jego mama, pani Monika, aby przestrzec tych, którzy na wakacje dopiero się wybierają. Oto jej opowieść.



Urodzinowy wyjazd pełen niechcianych przygód



To był wyjazd na 18. urodziny mojego syna. On i jego dziewczyna od zeszłego roku pracowali ciężko w restauracjach, żeby na niego zarobić.

W rezerwacji pokoju pomagałam im ja, więc to na mój adres mailowy, w chwili, kiedy młodzi lądowali w Alicante, przyszedł komunikat od popularnej platformy służącej do rezerwacji zakwaterowania online, że ich rezerwacja w ostatniej chwili została anulowana. Przyczyną miała być awaria kanalizacji.

Wierzyć mi się w to nie chciało, dlatego zaczęłam drążyć i weryfikować informacje na temat hotelu Maritimo w Alicante, którego teraz, po zakończeniu swojego prywatnego śledztwa, z czystym sumieniem naprawdę nikomu nie polecam.

Nie mogę wprawdzie ocenić lokalizacji czy standardu pokoju, bo moja rezerwacja została anulowana w chwili, kiedy młodzi byli już w na miejscu, ale praktyki, jakie na co dzień stosuje ten hotel, to wystarczający powód, aby przestrzec przed dokonaniem tam rezerwacji każdego, kogo się da.

Stąd mój list do redakcji.

Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych. Hotel Maritino w Alicante na platformie Booking.com ma wiele pozytywnych opinii. Mogą je jednak wystawić tylko ci, którzy z pobytu skorzystali. Ci, którym w ostatniej chwili rezerwację anulowano, nie mają możliwości napisania komentarza i ostrzeżenia innych.
Oto, na co możesz się naciąć, rezerwując hotel

  • Na dzień przed wylotem zgłoszenie, że karta, którą podałeś podczas rezerwacji na Booking.com, jest nieważna i obiekt nie może pobrać z niej środków;
  • Podaję kolejną, trzecią kartę i aktualizuję dane na stronie Booking.com, ale sytuacja się powtarza;
  • Dzwonię do swojego banku. Bank mówi, że wszystkie karty, które podałam, są w porządku, a hotel z uporem maniaka wysyła do banku zapytania o kwotę 0 euro. Banki odrzucają takie zapytanie, bo nie robią przelewów na "0";
  • Dostajesz komunikat, że karta jest nieważna i że za kilka godzin twoja rezerwacja zostanie zgodnie z regulaminem anulowana;
  • Dzwonię do Booking.com. Od polskiego biura obsługi zero konstruktywnej pomocy, tylko formułki jak za automatu;
  • Dzwonię do anglojęzycznego biura obsługi.



Próbują pobrać z konta 0 euro, bo wiedzą, że bank odrzuca takie transakcje
  • Biuro Obsługi dzwoni do hotelu (też jestem na linii i słyszę, że w sumie ok, ale faktycznie były te zapytania na 0 euro, ale w zasadzie jak przyjedziesz, to zapłacisz kartą na miejscu. Co prawda nie ma teraz menadżera, ale rano to ogarnie).
  • Następnego dnia wylatujesz o godz. 6:20. Twoja rezerwacja wciąż jest potwierdzona, ale na czerwono wyświetla się znany już komunikat, że karta nie została przetworzona;
  • Po wylądowaniu dostaję wiadomość od hotelu, że jest im przykro, ale nie mają już tej rezerwacji pokoju, bo mieli awarię kanalizacji, więc "sorry Winnetou", parafrazując klasyka;
  • Dzwonię do Booking.com. Mówią, że jest im przykro i że uruchamiają procedurę, dzięki której po maksymalnie 45 minutach otrzymam alternatywną ofertę i jeśli wybiorę coś droższego, booking.com pokryje różnicę.


Booking za wynajem nowego pokoju dopłaci maksymalnie 60 euro. Ty musisz dopłacić znacznie więcej

  • Dostaję ofertę rezerwacji - wszystkie minimum o 100 proc. droższe od tej pierwszej, która została anulowana, a Booking.com radośnie informuje, że zwraca maksymalnie do 60 euro. I to tylko wówczas, jeśli przedstawisz fakturę, którą hotel wystawi precyzyjnie według ich wytycznych;
  • Jest środek ostrego sezonu, sierpień - lądujesz w hotelu dwa razy droższym od zarezerwowanego;
  • Wszyscy są "zadowoleni". To znaczy wszyscy przedsiębiorcy, bo hotel pchnął twoją rezerwację drożej, na czym Booking.com zarobi więcej, no i booking.com ponownie zarobi - ma nową, lepszą rezerwację na hotel droższy o 100 proc. od tego, który ty zarezerwowałeś.


Klient, który jest w drodze albo już na miejscu, zapłaci, ile będzie trzeba

  • W ferworze nagrywanych rozmów z Booking.com dowiadujesz się, że to są bardzo częste praktyki hoteli - uporczywie przez 24 h wysyłają do banku zapytanie o kwotę 0 zł na karcie zgłoszonej na booking.com, żeby rezerwację bezpłatnie i legalnie anulować. Ktoś, kto być może już jest w drodze, będzie zmuszony zapłacić każdą proponowaną cenę, żeby nie nocować pod gołym niebem.
  • Historyjka o awarii zostaje do ciebie wysłana tylko dlatego, że w nocy interweniował Booking.com i są zapisy rozmów oraz opisy w systemie.


Jeśli zatem komuś przydarzy się podobna sytuacja, czyli karta kilkakrotnie zostanie odrzucona, a później to samo stanie się z kolejną, a bank potwierdzi, że próbowano pobrać kwotę równą 0, to bardzo mi przykro, ale znaleźliście się w tarapatach i lepiej natychmiast, na własną rękę, zacznijcie sobie szukać alternatywnego noclegu, bo w tym pierwszym mogą mieć tak duże problemy z kanalizacją, że... sami wiecie.
Monika

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • 95% oszustw zaczyna się do tego, że coś ma być najtaniej

    pozostałe 5% oszustw zaczyna się do tego, że jesteś wybrankiem, z którego ktoś postanowił zrobić milionera... nie jest to przypadek, że w kraju nad Wisłą można tak łatwo oszukiwać, wszak jest tu najwięcej ludzi wierzących, że płacenia cale życie na organizację mafijną zapewni życie wieczne w niebie po śmierci... ;-)

    • 0 4

  • Polecam placić z góry (1)

    Wszelkie bookingi inaczej traktują takie numery jak rezerwacja jest opłacona. Warto wysłać opłatę przez booking o ile jest taka możliwość, te kilka dni przed wyjazdem, kiedy jest termin darmowego odwołania. Miałam takie sytuacje i gdy była gadka "ale ja już zapłaciłam" to sytuacja wyglądała o niebo lepiej.

    • 0 0

    • Mialam taka sama sytuacje

      Zapłaciłam z góry ale i tak rezerwacja anulowana z tym że kasa wróciła za 2 tygodnie

      • 0 0

  • ojej to pani monika wasza czytelniczka ma syna daniela????

    • 1 0

  • To ja miałem taką sytuację na booking, że zarezerwowaliśmy mieszkanie w Wiedniu. Na miejscu okazało się że to co było na miejscu odbiega od tego co było w ogłoszeniu..jak po wyjeździe chciałem wystawić opinie okazało się że wynajmujący w międzyczasie ustawił status rezerwacji że nie zjawiliśmy się w obiekcie..czyli nie mogliśmy napisać recenzji. Dodzwonienie się do booking graniczy z cudem a jak się dodzwoniłem to zaproponowali 40zł (przy cenie wynajmu z 2tyś) ...machnąłem ręką, ale szkoda że nastepna osoba zostanie nacięta przez wynajmującego przy cichej akceptacji Booking.

    • 0 0

  • (1)

    Jednogwiazdkowy tani hotel z ocena 3,9 na Google i 3,5 na Tripadvisor. Problemy z odwołanymi rezerwacjami opisywane niejednokrotnie. Co mogło pójść nie tak?

    • 1 0

    • w google ocena 3,9 na 5 możliwych to taka tragedia?

      • 0 0

  • Dziękuję

    Za ten artykuł. Na pewno otwiera oczy czytelnikom. Korzystam z bookingu i nie miałam do tej pory takiej sytuacji, ale dobrze wiedzieć, że niektóre hotele są nieuczciwe. Może rzeczywiście warto dodać opinię na Google o hotelu aby więcej ludzi wiedziało co wyprawiają.

    • 2 0

  • Zawsze znajdzie się jakiś skąpy nieogar jak pani Monika i jej syneczek (4)

    Jestem pewien, że sami namieszali a teraz płacz. Załatwiają w ostatniej chwili płatności i formalności. Nie korzystają z opcji płacenia samodzielnie.
    Generalnie afera o nic i to śmierdząca.

    • 1 5

    • Ale ty ich przejrzałeś, tym samym udowadniając wszystkim swoją przenikliwość i ponadprzeciętną inteligencję. Gratulacje, wygrałeś w życie.

      • 1 1

    • To mógł napisać tylko janusz, który nie ma pojecia o systemie rezerwowania noclegow

      Formę płatności określa tylko i wyłącznie obiekt wynajmujący, a booking musi to zaakceptować
      No ale jak się nie wyściubia nosa poza Pierdziszewo Górne to można tego nie wiedzieć

      • 2 1

    • czytelnik

      Nie masz pojęcia o czym piszesz. Widać że nigdy nic nie rezerwowałeś bo byś wiedział jak to wygląda. Siedź dajej w domu i pilnuj pilota, a nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.

      • 1 0

    • Afera o nic?

      Klient wynajął pokój w dozwolonym przez wynajemcę terminie z dozwolonym wyprzedzeniem i został wystawiony na wiatr

      • 0 0

  • Polecam więc Airbnb (1)

    Komentarz wystawia zarówno klient jak i gospodarz, wolę wynajmować ludziom na airbnb i mam dla tych klientów zawsze niższą cenę ustawioną w systemie

    • 1 0

    • Zdajesz sobie sprawe z tego ze na airbnb nie ma hoteli? Taki z ciebie wynajemca cwaniaczek a swojego rynku nie znasz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane